Megérkezett a tisztán elektromos kisméretű Volvo EX30 szabadidőjármű

Szerény méretei ellenére az új, tisztán elektromos EX30 a Volvóktól elvárható, nagyszerű dolgokra képes – nem utolsósorban a biztonság terén. Úgy terveztük, hogy minden idők legcsekélyebb CO2-lábnyomú Volvója legyen, amely emellett élvonalbeli technológiák és skandináv formatervezés alkalmazásával teszi biztonságosabbá, kényelmesebbé, praktikusabbá és élvezetesebbé az emberek életét.

A mai napon világpremierjét ünneplő EX30 a Volvo Cars első kisméretű prémium szabadidőjárműve, amellyel négytagúra bővül a márka tisztán elektromos modelleinek folyamatosan erősödő portfoliója. Amint a piac gyors tempóban közeledik a teljes elektromos átállás felé, az EX30 lehetővé teszi számunkra, hogy egy eleve gyorsan növekvő szegmensbe belépve részesüljünk a tisztán elektromos modellek iránti erősödő keresletből.

Ráadásul az EX30 vonzó árképzése – Magyarországon az ajánlott fogyasztói ár 14 490 000 Ft-tól indul – jóvoltából ügyfeleink a hagyományos, belső égésű motorral szerelt modellekéhez hasonló áron vásárolhatnak meg egy tisztán elektromos prémium szabadidőjárművet. Az EX30 emellett bizonyos országokban Care by Volvo előfizetéses csomagban is rendelkezésre áll, amely fix árképzésével és teljesen transzparens megrendelési folyamatával a végletekig leegyszerűsíti a rendelés folyamatát.

„Habár a tisztán elektromos EX30 a Volvo történetének legkisebb szabadidőjárműve, megjelenése hatalmas jelentőséggel bír nem csak ügyfeleink, de a Volvo Cars számára is.” – mondta vezérigazgatónk, Jim Rowan. „Előszeretettel emlegetjük úgy az EX30-at, mint a Volvo apró, mégis hatalmas típusát, hiszen a márkától elvárható összes értéket hozza, épp csak kisebb méretben. Mint minden Volvo, az EX30 is egy olyan kiemelkedő, különösen biztonságos termék, amelyet ügyfeleink és elvárásaik köré fejlesztettünk.”

Az EX30 kisebb léptékben testesíti meg a Volvo teljes formai értékrendjét. Hosszú tengelytáv, nagyméretű kerekek, valamint elöl-hátul azonos túlnyúlás teremt kiegyensúlyozott, kifinomult külső megjelenést. A modell a legkevésbé sem titkolja elektromos mivoltát: magabiztos orrkialakításához zárt első maszk, valamint a „Thor kalapácsa” fényszórók digitális újraértelmezése társul. Erőteljes személyiségét ötféle élénk karosszériaszín segít kihangsúlyozni, a stílusos felhő kéktől egészen a kifejező zuzmó sárgáig, amely utóbbit a Svédország nyugati partszakaszának szikláin élő zuzmók ihlettek.

A felhasználói igényeknek megfelelő akkumulátor-technológia

Ejtsünk néhány szót az akkumulátor-technológiáról. Először is, az EX30 esetében nem beszélhetünk „az” akkumulátorról. Ehelyett számos különböző opciót kínálunk ügyfeleinknek, amelyek közül személyes igényeik szerint választhatják ki a számukra leginkább megfelelőt. Az EX30 háromféle hajtáslánccal és kétféle akkumulátorcsomaggal rendelhető – ennek is köszönhető a modell versenyképes induló ára.

Azok számára, akik elsősorban városban használják autójukat, vagy két feltöltés között ritkán tesznek meg nagyobb távolságokat, az egy villanymotoros, LFP akkumulátorral szerelt konfiguráció jelentheti az ideális megoldást. A normál hatótávolságú LFP akkumulátor lítium-vas-foszfát összetétele költséghatékonyabb, előállításához kevesebb nyersanyagra van szükség, így ez a legjobb alternatíva azok számára, akiknek nincs szükségük kiemelkedő hatótávolságra.

Amennyiben valaki egy feltöltéssel a lehető legnagyobb távolságot szeretné megtenni, az egy villanymotoros, megnövelt hatótávolságú variáns lesz számára az optimális EX30. Ennek NMC akkumulátora lítiumot, nikkelt, mangánt és kobaltot tartalmaz, hatásfoka meghaladja az LFP akkumulátorét. Az egy villanymotoros, nagy hatótávolságú EX30 két feltöltés között akár 480 kilométert képes megtenni.

Azok számára pedig, akik a lehető legnagyobb teljesítményt keresik, a két villanymotoros Twin Motor Performance kivitel a legjobb választás: itt az NMC akkumulátorhoz egy helyett kettő villanymotor társul. Az összkerék-hajtású EX30 maximális teljesítménye 315 kW (428 LE), a modell álló helyzetből 3,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára – ezzel ez a Volvo Cars történetének legdinamikusabban gyorsuló típusa!

Ha már a sebességről esett szó, az EX30 a töltést is gyorsan intézi. A megnövelt hatótávolságú, dupla villanymotoros verzió akár 153 kW teljesítménnyel tölthető, míg a normál hatótávolságú modell legnagyobb töltési teljesítménye 134 kW. Ez azt jelenti, hogy az akkumulátor valamivel több mint 25 perc alatt tölthető 10-ről 80 százalékra. Az autó központi kijelzőjén, az erre szolgáló alkalmazáson keresztül beállíthatjuk az áramerősséget, a maximális töltöttségi szintet, valamint, hogy mikor kezdődjön a töltés.

A lehető legjobb vezetési élmény érdekében az EX30 futóművét úgy hangoltuk, hogy messzemenőkig kiaknázza a modell kompakt méretekből adódó sajátosságait. A mély tömegközépponthoz, valamint a viszonylag csekély és egyenletes eloszlású tömeghez könnyed vezethetőség, kezes irányíthatóság társul a városhatáron belül és kívül egyaránt.

Kisebb szénlábnyom, hatalmas biztonsági tartalékok

Amint korábbi blog-bejegyzéseinkben említettük, az EX30 tervezése során elsődleges cél volt, hogy a modell minden idők legcsekélyebb szénlábnyomú Volvo gépkocsija legyen, ami fontos mérföldkővé teszi a Volvo Cars fenntarthatósági törekvéseinek sorában. A Volvo Cars mérnökei a Volvo EX30 gyártásának és életciklusának minden fázisában csökkentették a károsanyag-kibocsátást, valamint ésszerű mértékű anyaghasználatra törekedtek kívül és belül, így a modell összesített szénlábnyoma 200 000 kilométeres futásteljesítményre vetítve 30 tonna alatt marad*.

Az EX30 emellett a Volvo Cars összes típusától elvárt, magas szintű biztonságot nyújtja, hogy a zsúfolt városi forgalomban is a lehető leghatékonyabban vigyázhasson utasaira és a többi közlekedőre. Alapfelszerelésként kínálja például azt a biztonsági szolgáltatást, amely segít megelőzni az úgynevezett „rányitásos” baleseteket: a rendszer figyelmeztet, amennyiben olyankor szeretnénk kinyitni az ajtót és kiszállni, amikor valaki kerékpáron, rolleren vagy futva közeledik hátulról.

Biztonsági technológiánk jól szemlélteti, hogy legkisebb crossoverünket is a Volvo legszigorúbb biztonsági normáit követve terveztük meg. Ezt a célt szolgálják az ultramodern passzív utasvédelmi rendszerek, valamint az az élvonalbeli szerkezeti kialakítás, amely a Volvo Cars rendkívül szigorú, házon belüli biztonsági követelményeit is maradéktalanul teljesíti. Ezeket a rendszereket úgy fejlesztettük ki, hogy a legváltozatosabb valós körülmények között is maximális védelmi teljesítményt nyújtsanak.

A Volvo EX30 emellett a fedélzetén alkalmazott élvonalbeli technológiák és az emberközpontú skandináv dizájn jóvoltából a mindennapokat is praktikusabbá, kényelmesebbé, pihentetőbbé és élvezetesebbé teszi a fedélzeten. Négy markánsan eltérő belső berendezés közül választhatunk, amelyek mind egyedi karakterrel bírnak; az utastér minden pontján ötletesen kialakított tárolási megoldásokkal találkozunk.

A helyzetfüggő megjelenítést alkalmazó, egyetlen központi képernyőre épülő kezelőfelületben, az integrált Google funkcionalitásban és a legújabb generációs infotainment rendszerben a hamisítatlan Volvo dizájn legjellemzőbb ismertetőjegyeit fedezhetjük fel.

És ha már szóba került az élvonalbeli technológia: az EX30 az első olyan Volvo, amely a népszerű Park Pilot asszisztens új generációját alkalmazza. A rendszer minden elképzelhető parkolóhellyel megbirkózik, a párhuzamostól az íveltig, a merőlegestől a váltakozóan kialakított átlósig. Így a parkolás valóban gyerekjáték.

Az új Park Pilot asszisztens képes felismerni a közelben található, szabad parkolóhelyeket. Ezt követően elég az új, háromdimenziós kezelőfelületen rábökni az általunk kiválasztott helyre, és az asszisztens a gázt, a féket és a kormányt kezelve beáll oda. A folyamat a vezető felügyelete mellett zajlik, a képernyőn nyomon követhető az EX30 és a környező tárgyak (járművek, falak, oszlopok stb.) közötti távolság.

Mint minden Volvo gépkocsi esetében, az EX30 fejlesztése során is szorosan együttműködtünk technológiai partnereinkkel (Google, Apple, Qualcomm stb.), hogy az elképzelhető legjobb felhasználói élményt biztosíthassuk. Ugyanígy kooperáltunk az ECARX mobilitási technológiai szolgáltatóval, méghozzá közös vegyesvállalatunkon: a HaleyTek szoftver-specialistán keresztül. Ez a közös munka a világ alighanem legkiválóbb infotainment platformját eredményezte.

Pihentető nyugalom

Magától értetődő, hogy az EX30 digitális kulcs funkciót is kínál: ez egyrészt kényelmes a tulajdonos számára, másrészt nagyban leegyszerűsíti, ha meg szeretné osztani másokkal az autóját. A fejlett UWB és CCC iparági szabványokat követő technológia a legkülönfélébb telefonmárkákkal és készülékekkel lesz kompatibilis.

A kifejezetten az autóhoz kifejlesztett alkalmazás a járműhöz kapcsolódó összes fontos szolgáltatást és funkciót tartalmazza, a töltéstől kezdve az autó pontos tartózkodási helyének megállapításáig, az ajtók bezárástól kezdve az utastér előfűtéséig. Az EX30 emellett képes vezeték nélküli kapcsolaton keresztül szoftverfrissítéseket fogadni, így az idő előre haladtával egyre tökéletesebbé válik.

És ha mindez nem volna elég, a Volvo EX30 utasai öt különböző hangulatvilágítási séma közül is választhatnak. Ezeket egytől egyig különböző skandináv tájak ihlették; a színeket finoman váltogató tematikák még pihentetőbbé teszik az utastéri környezetet.

Válasszon az északi erdőségek levelein átszűrődő, meleg napfény színvilága, a nyugat-svédországi partvidék naplementéi, a világhírű sarki fények, a svéd nyárközép aranyló égboltja és a városi alkonyat ragyogó hangulata közül: az EX30 belső terét varázslatos színek fogják betölteni. A még intenzívebb élmény érdekében minden egyes fénytematikához kiegészítő hangmintát társíthat.

Stílusosan hegyen-völgyön át

A végére egy meglepetést tartogattuk Önnek. A következő évtől kezdődően az EX30 Cross Country kivitelben is elérhető lesz. Az elektromos városi szabadidőjármű ezen különleges kivitele 2024-től lesz rendelhető, a gyártás várhatóan még ugyanabban az évben megkezdődik.

A Volvo EX30 Cross Country annak a komoly múltra visszatekintő, igen népszerű Cross Country modellsorozatnak a legújabb tagja, amelyet kalandkedvelő ügyfeleink számára dolgoztunk ki. A különleges kivitel egy sor egyedi részletet vonultat fel, a megnövelt szabad hasmagasságtól kezdve a 19 colos fekete keréktárcsákig, amelyek helyett opcióként speciális abroncsokkal szerelt, 18 colos keréktárcsák is rendelhetők lesznek.

Ha kedve támadni letérni az aszfaltútról, hasznát látja az EX30 Cross Country jellegzetes első, hátsó és oldalsó alsó védőbetéteinek. Ezeken túl az első lökhárítón és a csomagtérajtón elhelyezett, különleges fekete panelek, valamint stílusos Cross Country márkajelzések segítenek megkülönböztetni a speciális modellt. A hab a tortán pedig a motorházfedélen elhelyezett, apró svéd zászló.

Nézze meg, amint Jim Rowan vezérigazgató leleplezi az új EX30 városi szabadidőjárművet: https://www.youtube.com/watch?v=UBsPUpqSPFs

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Toyota Yaris Cross vezeti Európa kedvenc újautókategóriájának értékesítéseit

Az idén modellfrissítéssel jelentkező, immár két különböző teljesítményű környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtással elérhető, mesterséges intelligencia alapú high tech biztonsági és vezetéstámogató/vezetésoptimalizáló rendszerekkel teletűzdelt Toyota Yaris Cross magabiztosan vezeti az európai kisméretű SUV eladásokat, ez a kategória számít messze a legnépszerűbbnek a kontinensen. Amint az Autonews írásából kiderül, ez az első alkalom, hogy Európa legkedveltebb […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Kiss Norbert – Tízből tíz!

Misano és a Slovakia Ring után Zolderben folytatódott a 2024-es kamion Európa-bajnokság. A Révész Racing pilótája, Kiss Norbert Belgiumot is meghódította. A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző magyar Európa-bajnok az időmérőn ismét a leggyorsabb volt szombaton, idén mindig az első starthelyről indulhatott. A versenyen Albacete szorongatta a rajtnál, de a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

A Toyota-kereskedés, ahol szó szerint megállt az idő

Apokaliptikus hangulatú videojátékokban találkozhatunk olyan utcaképpel, mint ami az észak-ciprusi Varósziában fogadja a látogatót – illetve pont, hogy néhány utca kivételével nem fogadja. A város 1974 augusztusa óta lakatlan: amikor a sziget ötven évvel ezelőtt politikailag két részre szakadt, az eredetileg görögök lakta várost irányításuk alá vonták a török csapatok, a lakosság pedig még azelőtt […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom