Megújult a Volkswagen T-Cross

A T-Cross mindössze négy év alatt vezető pozíciót vívott ki a kompakt SUV-modellek körében, eddig ugyanis már mintegy 1,2 millióan döntöttek e sokoldalú Volkswagen mellett. Az Európán kívül Tacqua és Taigun néven is kapható T-Cross évente átlagosan mintegy 300 ezer darabos gyártási volumenével jelenleg a Volkswagen világszerte legsikeresebb modelljei közé tartozik.

A Volkswagen bemutatta a T-Cross új sorozatát – az autó átdolgozott dizájnnal, bővített alapfelszereltséggel és új tervezésű beltérrel érkezik a vásárlókhoz. Az előzetes értékesítés 2023 negyedik negyedévében kezdődik. Kívülről a T-Cross új tervezésű elejéről és hátuljáról ismerhető fel, amelyek új LED-fényszórókat és LED-technikájú nappali menetfényt, illetve szintén LED-technikájú hátsó lámpákat kaptak.

Az új T-Cross utasterének központi eleme a különálló infotainment-kijelző, az alapfelszereltséghez tartozó érintőképernyő képátlója 20,3 centiméter (8,0 col), míg a csúcsváltozaté 23,4 centiméter (9,2 col). A négyajtós, ötüléses modell emellett minden változatában már alapfelszerelésként digitális műszeregységgel készül. Amikor minden ülése foglalt, a T-Cross a hátsó ülés magasságáig pakolva 385-455 literes csomagtartót kínál, míg 60:40 arányban osztott hátsó ülése lehajtásával sík rakfelület alakítható ki, az első üléstámlák magasságáig pakolva akár 1281 literes térfogattal. Az első utasülés háttámlája a Life felszereltségi szinttől már alapfelszerelésként lehajtható, az így létrejövő 2398 milliméter hosszú, egybefüggő rakterület pedig a szörfdeszkától a siklóernyőig mindent elnyel.

A T-Cross világszerte azon kevés járművek egyike ebben a kategóriában, amely extraként a Menetasszisztens (Travel Assist) rendszerrel is felszerelhető. Ez az asszisztensrendszer a jármű támogatott hossz- és keresztirányú vezetését teszi lehetővé, így a T-Cross az elöl haladó forgalomtól és a megengedett sebességtől függően automatikus gyorsítással és fékezéssel szabályozhatja sebességét. Mindeközben a Menetasszisztens – a rendszer működési határain belül – a sebességkorlátozásokat, kanyarokat és körforgalmakat is tekintetbe veheti szabályzása során. Az autó emellett a Sávtartás-asszisztens (Lane Assist) technikájával tarthatja az éppen igénybe vett forgalmi sávot. Ha az új T-Cross felszereltsége DSG sebességváltót is tartalmaz, araszoló (Stop and Go) forgalomban is automatikusan közlekedhet.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

Ugly Kid Joe, Tankcsapda, AK26, godfater. és rengeteg motoros érkezik 2024. június 27-29. között a Műegyetem rakpartra, a Budapest Open Road Days-re

A kaliforniai Ugly Kid Joe lép fel június 28-án, pénteken Budapest legnagyobb belvárosi fesztiválja, a Budapest Open Road Days nagyszínpadán, a Műegyetem rakparton. Az amerikai rockzenekar koncertje előtt Tátrai Tibusz szupergrupja, a godfater. új lemezét mutatja be a motoros, családi és zenei fesztiválon. A 35 éves Tankcsapda június 29-én a Budapest Open Road Days-en adja […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Honda a Milánói divathéten mutatja be fenntartható, környeztebarát járműtervezési koncepcióját

• A Honda – a SUSTAINA-C Concept és Pocket Concept mellett – a Honda SH125i Vetróval szemlélteti a fenntartható járműgyártás terén elért eredményeit • Az új alapanyag és az egyedi, festékmentes felületkezelés csökkenti az előállítás CO2-kibocsátását, valamint egyedi megjelenéssel ruházza fel a járműveket • A modellek remekül szemléltetik a Honda „Triple Action to Zero” stratégiáját, […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Arteon-pótló – Peugeot 508 GT PureTech Hybrid 225 teszt

Lassan a Peugeot lesz az egyetlen, aki a középkategóriás üzleti szedánra vágyók életét fel tudja pezsdíteni. A Mazda januárban jelentette be, hogy idén tavasszal befejezi a 6-os gyártását, a Volkswagen is csak a kombit hagyja meg az Arteonból. Egy páran még küzdenek ebben a szegmensben, idén jön az új Camry, természetesen négyajtósként, van Superb szedán […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom