Megújult a Volkswagen T-Cross

A T-Cross mindössze négy év alatt vezető pozíciót vívott ki a kompakt SUV-modellek körében, eddig ugyanis már mintegy 1,2 millióan döntöttek e sokoldalú Volkswagen mellett. Az Európán kívül Tacqua és Taigun néven is kapható T-Cross évente átlagosan mintegy 300 ezer darabos gyártási volumenével jelenleg a Volkswagen világszerte legsikeresebb modelljei közé tartozik.

A Volkswagen bemutatta a T-Cross új sorozatát – az autó átdolgozott dizájnnal, bővített alapfelszereltséggel és új tervezésű beltérrel érkezik a vásárlókhoz. Az előzetes értékesítés 2023 negyedik negyedévében kezdődik. Kívülről a T-Cross új tervezésű elejéről és hátuljáról ismerhető fel, amelyek új LED-fényszórókat és LED-technikájú nappali menetfényt, illetve szintén LED-technikájú hátsó lámpákat kaptak.

Az új T-Cross utasterének központi eleme a különálló infotainment-kijelző, az alapfelszereltséghez tartozó érintőképernyő képátlója 20,3 centiméter (8,0 col), míg a csúcsváltozaté 23,4 centiméter (9,2 col). A négyajtós, ötüléses modell emellett minden változatában már alapfelszerelésként digitális műszeregységgel készül. Amikor minden ülése foglalt, a T-Cross a hátsó ülés magasságáig pakolva 385-455 literes csomagtartót kínál, míg 60:40 arányban osztott hátsó ülése lehajtásával sík rakfelület alakítható ki, az első üléstámlák magasságáig pakolva akár 1281 literes térfogattal. Az első utasülés háttámlája a Life felszereltségi szinttől már alapfelszerelésként lehajtható, az így létrejövő 2398 milliméter hosszú, egybefüggő rakterület pedig a szörfdeszkától a siklóernyőig mindent elnyel.

A T-Cross világszerte azon kevés járművek egyike ebben a kategóriában, amely extraként a Menetasszisztens (Travel Assist) rendszerrel is felszerelhető. Ez az asszisztensrendszer a jármű támogatott hossz- és keresztirányú vezetését teszi lehetővé, így a T-Cross az elöl haladó forgalomtól és a megengedett sebességtől függően automatikus gyorsítással és fékezéssel szabályozhatja sebességét. Mindeközben a Menetasszisztens – a rendszer működési határain belül – a sebességkorlátozásokat, kanyarokat és körforgalmakat is tekintetbe veheti szabályzása során. Az autó emellett a Sávtartás-asszisztens (Lane Assist) technikájával tarthatja az éppen igénybe vett forgalmi sávot. Ha az új T-Cross felszereltsége DSG sebességváltót is tartalmaz, araszoló (Stop and Go) forgalomban is automatikusan közlekedhet.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A legfejlettebb vezetőtámogató technológia kerül a Lexusokba

A Toyota-csoport prémiummárkája lehet az egyik első, nem kínai érdekeltségű autóipari szereplő, amely megkapja a RoboSense Technology Co., Ltd által fejlesztett, új generációs lézeres szenzortechnológiát. A kifinomult vezetőtámogató és magas szintű önvezető funkciókat lehetővé tevő LiDAR rendszerek a Lexus új generációs akkumulátoros elektromos típusaiban debütálnak. A LiDAR (Light Detection and Ranging, fény alapú érzékelés és […]

Olvass tovább
Nagyvilág Verdák

Sportos teljesítmény a villanyautók korában

Linda Jackson, a Peugeot nemzetközi igazgatója ismertette, hogy a villanyautók korszakában milyennek szeretné látni a Peugeot személyautók által nyújtott vezetési élményt. Paradigmaváltás zajlik az autóiparban, s természetesen hasonló folyamat megy végbe a Peugeot-nál is. A francia márka elkötelezett a környezet védelme iránt, ezért tervei szerint 2030 után Európában már kizárólag tisztán elektromos hajtású autókat forgalmaz […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

Végéhez ért a Honda Adventure Roads túrasorozat különleges, marokkói expedíciója, és a Honda bejelentette a következő kaland helyszínét

• Egyedülálló utazás Marokkó lenyűgöző tájain, feledhetetlen útjain és kihívásokkal teli, sivatagos részein • A Honda Adventure Roads 30 résztvevőjét a Honda HRC Dakar Rally csapatának versenyzői segítették a túra során • Az expedíció legizgalmasabb pillanatait megörökítő videók a Honda hivatalos Youtube-csatornáján tekinthetőek meg • A 2025-ös Honda Adventure Roads túra ismét elképesztően izgalmasnak ígérkezik: […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom