Minden elődjénél biztonságosabb az új Toyota Prius

Különösen szilárd padlólemeze, kiemelkedő kezelhetősége, ergonomikus vezetői környezete, valamint fejlett Toyota T-MATE biztonsági és vezetőtámogató rendszere jóvoltából az ötödik generációs Toyota Prius hatékonyan és magabiztosan gondoskodik utasainak és a közlekedés más résztvevőinek a biztonságáról.

Amikor a Toyota bemutatta a műfajteremtő Prius hibrid ötödik generációját, a nagyközönség figyelme elsősorban a modell progresszív formavilágára és fejlett villamosított hajtásláncaira irányult. Ugyanakkor a Toyota mérnökei minden korábbinál szélesebb körű aktív és passzív biztonsági rendszerekkel vértezték fel a modellt, amely így nem csak a környezet, de az utasok védelme terén is kiemelkedően teljesít.

A 223 lóerős plug-in hibrid hajtáslánccal felvértezett, akár 69 kilométeres tisztán elektromos hatótávolsággal rendelkező Prius magas szintű biztonságának alapját az a TNGA-C platform adja, amely nagy szerkezeti szilárdságával, mély tömegpontjával és kiszámítható irányíthatóságot biztosító felfüggesztésével segít a vezetőnek eleve elkerülni a kritikus helyzeteket, illetve, ha mégis bekövetkezik az ütközés, progresszív deformálódó zónáival segít megelőzni az utastér alakváltozását.

Ezen két végpont között az új Toyota Prius többet tesz a biztonságért, és hatékonyabban, mint bármely elődje. A vezetői környezet a lehető legcsekélyebb mértékben vonja el a vezető figyelmét, a kezelőszervek könnyen elérhetők, egyértelműen azonosíthatók, az információk gyorsan és strukturáltan leolvashatók a látómezőben elhelyezett műszeregységről.

A Toyota Prius biztonságának csúcsát a harmadik generációs Toyota Safety Sense biztonsági csomagot is magában foglaló Toyota T-MATE vezetőtámogató rendszer jelenti. Ennek fontos újdonsága, hogy a szokásos csatornákon kívül a műszerfalra integrált LED-sávon keresztül is kommunikál a vezetővel, összetéveszthetetlen fényjelzéssel segítve elő, hogy a sofőr késlekedés nélkül reagáljon a figyelmeztető és tájékoztató üzenetekre.

A Toyota T-MATE funkciói már most, a modell bevezetésekor is lenyűgözőek, ugyanakkor a rendszer támogatja a vezeték nélküli szoftverfrissítést, így a jövőben vadonatúj szolgáltatások lesznek bevezethetők, a meglévők pedig mindig legújabb verziójukban szolgálják a vezető és utasai biztonságát.

Már a rendszert kiszolgáló hardver is fejlettebb, mint valaha: az előre tekintő kamera kétszer messzebbre „lát el”, a radarok pedig szélesebb szögben észlelnek. Ennek a feljavított szenzorcsomagnak köszönhetően a PCS ütközésmegelőző rendszer korábban és pontosabban észleli a Prius előtti akadályokat: autókat, gyalogosokat, kerékpárosokat vagy motorosokat. Kereszteződésben minden irányból ügyel a közeledőkre, és a járdáról lelépő gyalogosokat is figyelemmel kíséri a rendszer.

Az akadályokat nagyobb távolságból észleli a Prius, így vészreakciók helyett felkészült, harmonikus módon tudja elkerülni azokat. Felengedett gázpedál mellett az autó alkalmazkodik a forgalom, illetve az út vonalvezetése által diktált tempóhoz (azaz szabályozza a szükséges lassítás mértékét), ívmenetben pedig pont annyi kormányrásegítést biztosít, ami a magabiztos, természetes kanyarodáshoz szükséges.

Alapfelszerelés a Priuson a vezető éberségét felügyelő kamera; a hátulról közeledő járműveket figyelő rendszer, amely nem engedi, hogy rájuk nyissuk az oldalajtót; a Toyota előtt vagy mögött keresztben elhaladó járműveket észlelő funkció; a holttérfelügyelet, valamint a vészfékezésre figyelmeztető funkció. A sort az intelligens, adaptív tempomat; a sávváltást támogató, illetve a sáv véletlen elhagyását megakadályozó rendszerek; valamint a parkolást radarokkal, akadályérzékelővel és kamerával támogató rendszer zárja.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Az Opel bemutatta következő generációs Grandland SUV modelljét

Koncepciótól a megvalósulásig: a vadonatúj Grandland az Opel Experimental tanulmányautó számos dizájnelemét megjeleníti Német energia: Németországban tervezve, fejlesztve és gyártva Elektromosnak született: a csúcskategóriás Opel SUV az új STLA közepes platformra épül Az elektromos autózás szabadsága: a Grandland Electric modellben az új alacsony beépítésű lapos akkumulátor akár 700 km-es hatótávot (WLTP1) biztosít Innováció a világítás […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race Verdák

Jön az évad második magyar tereprallye versenye, a Riverside Baja

Május 9-11-ig ismét visszatér a tereprallye Pápocra, a Riverside Baja idén nem csak az M1 Flotta Magyar Terep-rallye Bajnokság és a CEZ, de a Lengyel Bajnokság fordulójaként is szolgál. A 9. alkalommal megrendezésre kerülő futam tavalyihoz képest szinte változatlan útvonal és időterv szerint fut majd, a 330,88 km szelektív szakaszon mindössze a létszám növekedése miatt […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Felkészül a MINI új modellcsaládjának utolsó tagja, az új MINI Aceman

Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi Nemzetközi Autókiállításon világpremierjét ünnepli. A tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper és az erőteljes MINI John Cooper Works Countryman ALL4 oldalán a brit prémiumgyártó reflektorfénybe gurítja új modellgenerációját. A MINI rajongói izgatottan várhatják a 2024-es Pekingi Nemzetközi Autókiállítást, hiszen az április […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom