Olcsóbb, mégis messzebb megy a Lexus RZ belépő modellje

Az összkerékhajtású, dupla villanymotoros Lexus RZ 450e után most megérkezett az elsőkerék-hajtású Lexus RZ 300e, gazdaságosabb alternatívát kínálva az ügyfeleknek. Első hallásra úgy tűnhet, mintha a tervezők egyszerűen törölték volna a 80 kW-os hátsó villanymotort, és csak a 150 kW csúcsteljesítményű, 266 Nm maximális forgatónyomatékú elsőt hagyták volna meg.

Ennél azonban összetettebb volt a fejlesztés: egyrészt, mivel a módosítás nyomán csaknem 100 kilogrammal lett könnyebb az autó, új hátsó futóművet fejlesztettek hozzá, amely a megváltozott jellemzők mellett is magas fokú rezgés- és zajcsillapítást biztosít. Áthangolták a rugókat, a lengéscsillapítókat és a kanyarstabilizátorokat is. Másrészt a villanymotornál szilícium-karbid invertert alkalmaztak, amely csekély energiaveszteségének köszönhetően jobb hatásfokot, ezáltal kedvezőbb energiafelhasználást tesz lehetővé: a gyári adatok szerint kifejezetten kedvező, 12 kWh/100 km fogyasztással számolhatnak a vásárlók.

Ennek köszönhetően a japán piacon november 30. óta rendelhető új, belépő variáns helyi szabvány szerinti hatótávolsága eléri az 599 kilométert. A fenomenális érték 18 colos keréktárcsákkal értendő: így felszerelve az összkerékhajtású RZ450e egyébként 534 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel, azaz a növekmény 12% körüli.

20 colos kerekekkel ugyanúgy 65 kilométer körüli az új hajtáslánc hozama: 494 helyett 530 kilométert (+13%) ad meg a Lexus. Ezzel a százalékos különbséggel számolva az európai WLTP szabvány szerint 440–500 kilométer közötti hatótávolságot kapnánk – egyelőre feltételes módban, mert az RZ 300e európai bevezetéséről egyelőre nem nyilatkozott a Lexus.

A belépő Lexus RZ bruttó belpiaci ára 8,2 millió jen, azaz 7%-kal kedvezőbb, mint a Direct4 összkerékhajtási rendszerrel szerelt RZ 450e modellé (8,8 millió.)

A modellcsaládot érintő másik fontos változásból, az akkumulátor-fűtő funkcióból mindkét verzió profitál. A Lexus átdolgozta a klímaberendezés hőcserélőjétől a 71,4 kWh kapacitású akkumulátorhoz vezető légcsatornákat, így gyorsabban melegíthető a nagyteljesítményű töltéshez optimális hőmérsékleti tartományba az akkumulátor. Ennek köszönhetően télen lerövidíthető a töltés időtartama, ami a mindennapokban felhasználóbarátabbá teszi az autót.

Ami az ügyfélélményt illeti, a Lexus RZ nem áll meg a vezetésnél: az új modellváltozat bevezetésével ugyanis a vásárlók számára kidolgozott Lexus Electrified program (LEP) tartalma is bővült. Egyrészt külön gyorstöltő létesítményeket hoznak létre, ahol a tulajdonosok akár 60 napra előre foglalhatnak időpontot, a töltés időtartamára pedig ingyenesen vehetik igénybe a létesítményben kialakított közösségi munkaállomásokat, illetve pihenőszékeket.

Az első ilyen töltőközpont Tokióban nyílt meg 2023 júniusában, decembertől pedig a Nagano prefektúrában fekvő Kitasaku-gun településén létrehozott Karuizawa közösségi központban is igénybe vehetők a szolgáltatások. 2030-ig bezárólag mintegy 100 hasonló funkcionális és élménypontot kíván létrehozni országszerte a Lexus.

Emellett a Lexus Electrified program keretében az ügyfelek egy különleges ingatlanprojektbe is becsatlakozhatnak. A Sanu 2nd Home Tokió vonzáskörzetében, természeti környezetben felépített bungalók nem nyaralók, hanem – ahogy a név is sejteti – olyan második otthonok, amelyek távmunka végzésére is alkalmasak.

Az előfizetéses rendszerben igénybe vehető lakóhelyek fenntartható forrásból származó anyagokból épülnek fel, csekély szénkibocsátással üzemeltethetők, és igény szerint szétszerelhetők és áttelepíthetők máshová, így tartós környezeti lábnyomot sem hagynak maguk után. A Lexus Electrified program keretében a Lexus ügyfelei egyrészt elsőbbségi jogot nyernek a foglaláshoz, másrészt ingyen vehetik igénybe azokat a nagyteljesítményű töltőpontokat, amelyeket fokozatosan építenek ki a Sanu ingatlanjainál.

Persze nem minden Lexus-tulajdonos vágyik a messzi természetbe. Azok számára pedig, akik nagyvárosban érzik magukat otthon, a Lexus Electrified program egészen különleges kulináris élményprogramot dolgozott ki: a Lexus éttermi utazás (Lexus Dining Journey) csomag keretében exkluzív asztalok várják a program ügyfeleit azokban a Michelin-csillagos éttermekben, amelyek elkötelezték magukat a fenntartható üzemelés mellett.

Tokióban jelenleg nyolc ilyen Michelin „zöld csillagos” étterem működik, mindegyik havonta egy-egy asztalt tart fenn az LEP program tagjai számára – az éttermek hosszú várólistájának fényében ez kifejezetten nagyvonalú ajánlat a Lexus ügyfelek felé.

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Csajszibarackoknak – Fiat 600 e La Prima 54 kWh teszt

A Stellantis csoport és benne az olasz Fiat továbbra is a retróhullámon lovagolva 2023-ban újabb klasszikus nevet ébresztett fel és bemutatta a Fiat 600-ast. Ahogy a névből is kiviláglik, az új modell a már 16 éve gyártásban lévő 500-as nagyobbik testvére, végeredményben az 500X utóda. Először az elektromos verzió mutatkozott be, majd pár hónapra rá […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

Friss európai választékát, elektromos tanulmánymotorjait és vadonatúj, nagy teljesítményű V3-as erőforrásának prototípusát is bemutatja a 2025-ös Milánói Motorkiállításon a Honda

• Az EV Fun Concept és az EV Urban Concept tanulmánymodell érkezése azt jelzi, hogy az elektromos átállás folyamatának újabb mérföldkövéhez érkezett a Honda • A márka tovább bővíti választékát, és feltartóztathatatlanul halad célkitűzése felé, miszerint 2030-ig nem kevesebb, mint 30 vadonatúj, nemzetközi piacra szánt elektromos motorkerékpár mutat be • A vadonatúj CUV e: a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A Hyundai N az N Day 2024 rendezvényen mutatta be pimaszul eredeti RN24 kísérleti járművét, amely a jövő nagy teljesítményű elektromos típusait készíti elő

• A Hyundai N az N Day 2024 online rendezvényen mutatta be új generációs „gördülő laboratóriumát”: az RN24 kísérleti járművet, amely a nagy teljesítményű elektromos N modellek fejlesztési irányát szemlélteti • Az RN24 az IONIQ 5 N fejlett teljesítmény-elektronikai rendszerét társítja egy WRC-ihletésű futóművel, miközben lehető legdinamikusabb vezethetőségéről, legprecízebb irányíthatóságáról új generációs szoftver gondoskodik • […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom