Porsche Panamera 2023 – Harmadik generáció

A sportos luxusszedán harmadik generációja digitális megoldások gazdag kínálatával, friss, kifejező megjelenéssel, valamint a dinamikus menetteljesítmények és a vezetési kényelem még szélesebb spektrumával érkezik. A még erősebb E-Hybrid hajtásláncok és az új futóműrendszer révén az újdonság továbbra is kategóriája legdinamikusabb modelljének szerepére törekszik.

A Porsche Panamera harmadik modellgenerációjába lép. A luxuskategória sportautójának dinamikus karakterét még erősebb hajtásláncok hangsúlyozzák ki. Mindezt pedig megkoronázza az alapjában modernizált kezelési koncepció és a Porsche Active Ride futóműrendszer, amely jóval magasabb szintű kényelmet egyesít a Porschéhez méltó sportos menetdinamikával. A felhasználó saját digitális ökoszisztémája beépül a Porsche Communication Management (PCM) központi rendszerbe, amely még könnyebbé teszi az autóval történő együttélést. Az új Panamera mérnöki, mégis elegáns, dinamikus formaterve friss megjelenést biztosít a modell vonzó arányainak. A vezetői segédrendszerek széles kínálata és az alapjaiban újragondolt, vezetőközpontú belső tér fokozza a vezetés élményét.

A modern futóműrendszerek lenyűgöző érzete

Az új Panamera alapfelszereltségként kétkamrás, kétszelepes légrugózással és Porsche Active Suspension Management (PASM) adaptív futóművel rendelkezik. A kétszelepes technológia esetében a lengéscsillapítás be- és kirugózási karakterisztikája külön szabályozható, ami még nagyobb tartományt fed le a kényelmes és a sportos beállítás között: a rendszer érezhetően jobban csillapítja az útfelület felől érkező behatásokat, miközben jobban tartja a karosszériát dinamikus vezetés közben. A modell menetdinamikáját még tovább javíthatja az opcionális négykerék-kormányzás.

Emellett opcionálisan elérhető az innovatív Porsche Active Ride aktív futóműrendszer is az új Panamera E-Hybrid változataihoz. A rendszer minden releváns paraméterében túlmutat a többi futóművön és korábban nem tapasztalt mértékű, széles tartományt fed le a kényelmes és a dinamikus vezethetőség között. Az új rendszer lelkét a kétszelepes, aktív lengéscsillapítók adják, amelyek mindegyike különálló kapcsolatban áll egy elektromosan működtetett hidraulikus szivattyúval, amely igény szerint, villámgyorsan, célzottan és precízen állítja a csillapítás mértékét a kerék és a karosszéria között, szinte teljes mértékben kompenzálva az úthibákból származó erőket. A technológiát a súlycsökkentett, egykamrás légrugózás teszi teljessé.

A futómű mindig mereven tartja a Panamera karosszériáját, még dinamikus fékezési, kormányzási és gyorsítási manőverek során is. Eközben lágy rugózásával szinte teljes mértékben képes elnyelni az úthibákat. Dinamikus vezetésnél a Porsche Active Ride futómű tökéletes úttartást biztosít a kerekek terhelésének kiegyensúlyozott elosztásával.

Az adott üzemmód kiválasztásával a futómű képes a dőlések kompenzálására, csökkentve az utasokra ható gyorsítási erőket is. Ilyenkor a Panamera úgy tud bedőlni a kanyarba, mint egy motorkerékpár. Gyorsítás esetén lejjebb ereszti a jármű elejét, lassításkor a hátulját. Álló helyzetben a Porsche Active Ride futóműrendszer megemeli a karosszériát a kényelmesebb ki- és beszállás érdekében.

Fokozott E-Performance és jelentősen átdolgozott motorok

A Porsche összesen négyféle, hatékony E-Hybrid hajtásláncot kínál az új Panamerához, válaszként a hajtáslánc iránti kiemelkedő keresletre. Az összes E-Hybrid variáns nagyobb teljesítményt, hatótávot és hatékonyságot kínál. A Panamera Turbo E-Hybrid már a piaci bevezetéskor elérhető lesz. Rendszerének szívét az alapvető mértékben átdolgozott, négyliteres, V8-as turbómotor adja. Az új fejlesztésű elektromotor teljesítménye 190 lóerő (140 kW). Együtt a rendszer teljesítménye 680 lóerő (500 kW). A maximális nyomaték eléri a tekintélyes 930 Nm-t. A Porsche az elektromotort a jelentősen átdolgozott, nyolcfokozatú PDK duplakuplungos váltóművel közös házban helyezi el – ez a megoldás öt kilogrammot spórol a különálló elhelyezéshez képest. Az egység beépítése a váltómű olajkörébe egyben az elektromos hajtáslánc hőegyensúlyát is javítja, nagyobb folyamatos teljesítményleadást lehetővé téve.

A Panamera Turbo E-Hybrid álló helyzetből 100 km/h-ra 3,2 másodperc alatt gyorsul, végsebessége pedig 315 km/h. Az akkumulátor kapacitása immár 25,9 kWh. Ez a kombinált WLTP ciklus szerint akár 91 kilométeres elektromos hatótávra is elegendő, vagy 83-93 kilométerre a városi ciklus szerint. Az új, 11 kW-os fedélzeti AC töltő jelentősen rövidíti a töltési időt 2 óra 39 percre.

A Panamera és Panamera 4 variánsok is elérhetők lesznek a piaci bevezetéskor. A töltőnyomás, az üzemanyag-befecskendezés és a gyújtási időzítés optimalizálásával a 2,9 literes, V6-os turbómotor immár 353 lóerő (260 kW) és 500 Nm nyomaték leadására képes – ez plusz 23 lóerőt és 50 Nm nyomatékot jelent az elődhöz viszonyítva. Mindez a Panamera 0-100-as sprintjét 5,2 másodpercre rövidíti, a végsebesség pedig 272 km/h-ra emelkedik. Az összkerékhajtású Panamera 4 esetében 4,8 másodperces és 270 km/h-s adattal kell számolni.

Luxusban bővelkedő és sportos külső-belső megjelenés

Az új Panamera megőrizte karakteres vonalait és arányait. Hosszúsága 5.052 mm (Executive: 5.202 mm), szélessége 1.937 mm, magassága pedig 1.423 mm (Executive: 1.428 mm). Ugyanakkor teljes mértékben átfésült megjelenése még kifejezőbb és sportos látványt nyújt. Szemből a rendszám feletti kiegészítő légbeömlő elégíti ki a hajtásláncok nagyobb levegőigényét. Az átdolgozott ablakvonal még inkább kihangsúlyozza a négyajtós sportautó szedános karakterét. A hátsó ablakok külső szélei a karosszéria vonalvezetéséhez igazodnak, harmonikus vonalakat biztosítva az autó hátsó részén.

A Porsche Driver Experience műszerfal-koncepció ideális egyensúlyt teremt a digitális és analóg vezérlési elemek között, a legszükségesebb kezelőket közvetlenül a vezető közelében helyezve el. Az előválasztó kar közvetlenül a kormánykeréktől jobbra található. A Normal, Sport és Sport Plus programok üzemmódváltója, valamint az asszisztens rendszerek vezérlőkarja szintén közvetlenül elérhető. Ez azt jelenti, hogy a vezetőnek nem kell levennie a szemét az útról a menetprogram vagy az asszisztens rendszerek beállításainak változtatásához.

Az opcionális utas oldali kijelző bevonja az utast is az élményekbe. A 10,9 colos kijelző igény esetén teljesítményadatokkal is szolgál. Emellett lehetővé teszi az infotainment rendszer vezérlését és támogatja a videóstreaminget a jármű mozgása közben is. Annak érdekében, hogy a pilóta figyelmét mindez ne terelje el, az utas oldali kijelző nem látható a vezetőülésből.

A még karakteresebb Panamera Turbo E-Hybrid

A Turbo nevet viselő modellváltozatok zászlóshajóként mindig is különleges szerepet kaptak a Porsche történelmében. A márka most tovább erősíti a Panamera Turbo E-Hybrid pozícióját a modellsorozaton belül. Kívülről jól megkülönböztethető a hátsó lökhárító színre fényezett diffúzorpaneljéről és az egyedi, karosszéria színében tündöklő első lökhárítóról. A sötétbronz, krómozott kipufogóvégek és az opcionális, központi csavarral ellátott kerekek (a többi modell esetében is elérhető) is kihangsúlyozzák a modell különleges státuszát.

Az ablakok keretén, a csomagtérfedél Turbo logóján, valamint a motorháztető, a kerekek és a kormánykerék Porsche pajzsán a Turbo-exkluzív Turbonite szín köszön vissza. Belül a Turbonite karbon elemekkel együtt teremt sportos hangulatot. A szín megtalálható többek között a műszercsoport központi fordulatszámmérőjén, valamint a középkonzol vezérlőin.

Új digitális élmény és új asszisztens rendszerek

Az új Panamera a vezető digitális ökoszisztémájának integrált részévé válik. Ahhoz, hogy személyes Porsche ID azonosítójukkal bejelentkezzenek, az ügyfeleknek csak be kell szkennelniük a PCM-en megjelenített QR kódot. Az Apple CarPlay® és az Android Auto lehetővé teszi az okostelefon és a járműadatok gyors összehangolását. A MyPorsche alkalmazás járműfunkcióinak integrálása az Apple CarPlay®-be lehetővé teszi a digitális funkciók optimális kezelését és egyértelmű áttekintését. A légkondicionálás, az ülésmasszírozás és a hangulatvilágítás közvetlenül az Apple CarPlay® felületén és a Siri® beszédvezérlés segítségével is lehetséges.

A Porsche a Panamerát szériában Matrix LED fényszórókkal szereli fel. A világítótestenként több mint 32.000 pixelből álló, nagyfelbontású HD Matrix LED világítási rendszer opcionálisan érhető el. Az újdonság új funkciókkal, például a saját sáv kivilágításával rendelkezik. A megvilágítás távolsága akár 600 méter is lehet. A Porsche jelentősen továbbfejlesztette az új Panamera asszisztens rendszereinek kínálatát is. A széria aktív sebességszabályozó már a táblafelismeréssel is együttműködik. Ha a rendszer aktív, a Panamera automatikusan nem hajt gyorsabban, mint az adott sebességhatár. A Porsche InnoDrive távolságtartó tempomattal, aktív sávtartással és kereszteződés asszisztenssel rendelkezik. A kikerülési asszisztens is szerepel a funkciók között. Szintén újdonság, hogy automatikus parkolás során a vezetőnek nem is kell az autón belül lennie, bár a továbbiakban is az övé a felelősség manőverezés közben. A parkolási folyamat okostelefonról is megfigyelhető a Remote ParkAssist fukció révén.

Az új Porsche Panamera már rendelhető. Elődjéhez képest jelentősen gazdagabb alapfelszereltséggel rendelkezik a kétszelepes, kétkamrás légrugózás, a LED Matrix fényszórók, a ParkAssist, a kormányon elhelyezett üzemmódválasztó, a hűtött, indukciós töltéssel rendelkező okostelefontartó és a továbbfejlesztett porszűrővel rendelkező, GPS-alapú, automatikus belső keringetéssel rendelkező klímaberendezés révén. Németországban az új Panamera alapára bruttó 107.800 euró (Panamera 4: bruttó 111.900 euró). A Panamera Turbo E-Hybrid indulóára bruttó 192.500 euró. Az európai kiszállítások 2024 márciusában kezdődnek.

A Porsche az új Panamerát a lipcsei gyárában gyártja. A szász gyártási helyszín szorosan összefonódik a Panamerával: 2009-től 2016-ig a négyajtós sportlimuzin első generációját itt szerelték össze, a második generációnál pedig 2016-ban a teljes gyártás Lipcsébe költözött. A Panamera harmadik generációjához szükséges módosításokat az elmúlt hónapok során már elvégezték a gyárban.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A legfejlettebb vezetőtámogató technológia kerül a Lexusokba

A Toyota-csoport prémiummárkája lehet az egyik első, nem kínai érdekeltségű autóipari szereplő, amely megkapja a RoboSense Technology Co., Ltd által fejlesztett, új generációs lézeres szenzortechnológiát. A kifinomult vezetőtámogató és magas szintű önvezető funkciókat lehetővé tevő LiDAR rendszerek a Lexus új generációs akkumulátoros elektromos típusaiban debütálnak. A LiDAR (Light Detection and Ranging, fény alapú érzékelés és […]

Olvass tovább
Nagyvilág Verdák

Sportos teljesítmény a villanyautók korában

Linda Jackson, a Peugeot nemzetközi igazgatója ismertette, hogy a villanyautók korszakában milyennek szeretné látni a Peugeot személyautók által nyújtott vezetési élményt. Paradigmaváltás zajlik az autóiparban, s természetesen hasonló folyamat megy végbe a Peugeot-nál is. A francia márka elkötelezett a környezet védelme iránt, ezért tervei szerint 2030 után Európában már kizárólag tisztán elektromos hajtású autókat forgalmaz […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

Végéhez ért a Honda Adventure Roads túrasorozat különleges, marokkói expedíciója, és a Honda bejelentette a következő kaland helyszínét

• Egyedülálló utazás Marokkó lenyűgöző tájain, feledhetetlen útjain és kihívásokkal teli, sivatagos részein • A Honda Adventure Roads 30 résztvevőjét a Honda HRC Dakar Rally csapatának versenyzői segítették a túra során • Az expedíció legizgalmasabb pillanatait megörökítő videók a Honda hivatalos Youtube-csatornáján tekinthetőek meg • A 2025-ös Honda Adventure Roads túra ismét elképesztően izgalmasnak ígérkezik: […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom