Ráncfelvarrást kapott a Volkswagen ID.3

A Volkswagen az ID.3 modellel lépett be igazán az elektromos autók világába. Mintha csak tegnap lett volna a nagy premier, pedig azóta már eltelt négy év. Persze, szó sincs kiöregedésről, de azért meglépték a kötelező ráncfelvarrást a németek.

A Volkswagen életében komoly mérföldkőnek számított, amikor az ID modellcsalád első tagjaként bemutatkozott az ID.3, melyhez érthető módon nagy reményeket fűztek a németek. A számítások többnyire be is jöttek, hiszen szép számmal özönlöttek a megrendelések az elmúlt években, még annak ellenére is, hogy sorozatos szoftverhibák miatt kimondottan nehézkesen indult be a gyártás.

A premier óta azonban eltelt négy év, így mindenképpen esedékessé vált a ráncfelvarrás, még akkor is, ha ezen lépés nélkül is kellően friss és futurisztikus az autó.

Na de mik a változtatások? Azonnal szembetűnnek például az új, jóval sportosabb hatású lökhárítók, illetve a fényforrások belső LED elrendezésén is változtattak a gyáriak. A motorháztető tetejéről eltűnt a fekete csík, illetve az alsó részén két mélyedést alakítottak ki. Ennek a gyáriak közleménye szerint az az oka, hogy így vizuálisan hosszabbnak tűnik az autó, mint előtte.

A belső térben az eddigieknél jóval puhább, de továbbra is újrahasznosított anyagokkal találkozhatunk, illetve a kényelem érdekében megnövelték a könyöklők méretét is. Ez utóbbi lépés azt mutatja, hogy a Volkswagen figyel a felhasználói visszajelzésekre, ugyanis a könyöklő méretére kimondottan sok panasz érkezett az eddigi ID.3 esetében. Szintén sok bírálat érte az Infotainment rendszer menürendszerét, amin most egyszerűsítettek a szakik, illetve megnövelték a kijelző méretét is 12 colosra a jobb átláthatóság érdekében.

A vezetést támogató rendszerek is fejlődtek, most már például képes memóriából parkolni, azaz korábban alkalmazott manővereket helyhez kötötten megismételni, illetve a V2X kommunikáció segítségével más ilyen technológiával rendelkező és 800 méteres körön belül tartózkodó autókat is figyelmeztet az ID.3, ha balesetet vagy akadályt észlel az utakon.

Hajtásláncok tekintetében annyi a változás, hogy kikerült a kínálatból a belépő gyengébb elektromotorral szerelt változat, így csak a hátsó tengelyt hajtó 204 lovas variáns maradt meg. Ehhez azonban választhatunk 58 vagy 77 kWh teljesítményű akkumulátorokat, aminek függvényében a hatótáv 426 vagy 546 kilométer lehet WLTP szabvány szerint.

Szintén fontos változás még, hogy az autó töltőrendszere immár kétirányú, azaz megfelelő adapterrel nem csak tölthető az autó, hanem az ID.3 maga is üzemelhet egy méretes powerbank módjára, azaz képes elektromos árammal ellátni akár háztartási eszközöket is.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág

Túlságosan is bejött a Toyota számítása

Európában kettő-három, Japánban akár hat-hét hónapnyi várakozási idővel kell számolni azoknak, akik bizonyos Toyota-modelleket szeretnének vásárolni. Pedig nem olyan egzotikus típusokról van szó, mint az új generációs Land Cruiser vagy a GR sportautó-család valamelyik tagja, hanem egyszerű családi autókról, amelyeket az emblémán és az ahhoz köthető értékeken kívül egy valami köt össze: a hibrid hajtáslánc. […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Sivatag, jótékonyság, kaland és egy Peugeot 205 – mi kell még egy jó bulihoz?

Kétség sem fér hozzá, hogy a Peugeot 205 legendás modell. S bár gyártása már rég befejeződött, a vagány kisautó újabb és újabb hőstetteket hajt végre. A 2021 óta megrendezett Nomad Raid-nek például minden évben több tucat 205-ös a sztárja. A Nomad Raid egyszerre több célt szolgál. Egyfelől felfoghatjuk extrém turizmusnak, másfelől kulturális misszió, harmadrészt pedig […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A Kia EV3 elnyerte a 2025-ös Világ Év Autója címet

A Kia EV3 elnyerte a 2025-ös Év Autója címet a 2025-ös World Car Awards díjátadón – A World Car Awards célja az autóipari kiválóság és innováció elismerése, jutalmazása és inspirálása a gyorsan változó mobilitási iparágban – A győzteseket egy nagyra becsült, 96 fős, 30 országból érkező nemzetközi autós újságírókból álló zsűri választotta ki – A […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom