Reflektorfényben a 21. HunGarian Baja

Augusztus 8-10-ig ismét elrajtol a HunGarian Baja Európa-és világkupa tereprallye verseny! A tavalyi jubileumi évforduló után, 21. alkalommal kerül megrendezésre a futam Várpalotán, ami idén különleges programokkal is várja majd az érdeklődőket.

A tereprallye Magyar Nagydíján kilométerben sem lesz hiány, összesen 515,85 kilométert, szelektív szakaszon pedig 382,77 km-t teljesít majd a mezőny. 2024-ben újra egy változatosabb, különlegesebb útvonallal kell megbirkóznia az indulóknak, visszatér egy 15 éve nem használt komolyabb hurok is, ami sokaknak hiányzott eddig a területből. A pálya különlegessége a ritmusváltásokkal teli, változatos terep, melyet nagy ugratók színesítenek, rengeteg kihívást állítva a versenyzők elé. A prológ 8,06 km, a Stage1 239,32 km, a Stage2 pedig 143,45 km hosszan kanyarog majd a Lőtér területén.

Óriási szenzáció, hogy az M-Sport és a Ford Performance együttműködésében kifejlesztett és megépített Ford Raptor T1+-os autó először a HunGarian Baja-n lesz látható versenykörülmények között. A 2025-ös Dakar Rally megnyerésére készült jármű egyik pilótája – aki Magyarországon is vezetni fogja a Ford-ot – pedig nem kisebb legenda, mint a kétszeres Dakar győztes Nani Roma.
A verseny szervezőjét is nagy büszkeséggel tölti el, hogy a tereprallye-ban szárnyait bontogató M-Sport alakulata Magyarországon teszteli majd új autóját. „Mi leszünk az előkészületek előszobája, itt mutatják be a Raptor T1+-t, nem mással, mint Nani Romával. Nagyon kedveljük a kétszeres Dakar-győztes pilótát, aki már többször részt vett a magyar versenyen.” – emelte ki Garamvölgyi Zoltán.

A 21. Hungarian Baja-n többek között rajthoz áll az Európa Kupa ponttabella jelenlegi vezetője és 2022-es bajnoka, João Ferreira és természetes a kategória éllovasok João Dias (Challenger) és Fidel Castillo Ruiz (ssv) sem hiányozhatnak a sorból. Magyaroknak is szurkolhatunk az európai mezőnyben, T1-seknél Lónyai Pál, T3-oknál Trébitsch Miklós, T4-eknél pedig Csucsu és Lukács András áll rajthoz.

A FIM World Cup és az M1 Flotta Magyar Terep-rallye Bajnokság nevezési listájára még pár napig várni kell, hiszen a regisztrációs határidő a napokban zárul le. Azonban az már biztos, hogy a motorosoknál a magyar versenyre visszatért az 5x Európa Kupa és 4x világkupa győztes Pedro Bianchi Prata, az első világbajnoki címet nyert indiai motorosnő, Aishwarya Pissay és hazai indulóként Hodola Richárd-ért is izgulhatunk.

Ahogy azt már az elmúlt években megszokhattuk a HunGarian Baja központja Várpalota szívében, a Thury-várban és az előtte található téren kap helyet, ahol nem akármilyen nyitányra készülnek a rendezők! A rendezvényt augusztus 8-án, csütörtökön este 7 órakor a rajtceremónia nyitja, ahol a mezőny teljes egésze áthajt majd a versenydobogón, rövid interjúkérdésekre is válaszolva. A fergeteges hangulatért a Brass Quest Band trombitás zenekara fog felelni, az estét pedig 22 óra körül tűzijáték koronázza meg. A verseny teljes hossza alatt street food-os kitelepülések várják a látogatókat, a Vár Bisztróval való együttműködésnek köszönhetően.

Az igazi hajsza pénteken reggel indul a prológgal, ezután további két szelektív szakasz teljesítése vár a résztvevőkre, összesen 239 kilométeren. A vár előtti Dj-s műsor már 16 órakora kezdetét veszi, este 9-kor érkezik a színpadra a Bonbon zenekar, a napot pedig Dj. Revolution zárja 10 órakor.

Szombaton egy szelektív szakaszon és 143 kilométeren száguld át a mezőny, a célceremóniára délután 3-4 magasságában kerül sor. Este fél 6-tól ismét fellépők sora érkezik a színpadra, méltó zárást és ünneplést adva a versenyhétvégének.

Azoknak, akik a pályára is kilátogatnának és belekóstolnának az igazi tereprallye élménybe, a verseny előtt pár nappal jelennek meg a nézői pontok, amik egyben kijelölt médiás helyként is szolgálnak. „Nagyon fontos felhívnunk a figyelmet arra, hogy a közönség és a sajtó kizárólag az általunk megjelölt területekre, pontokra mehet be, a biztonsági szabályok betartásával. A verseny területe nagyrészt katonai terület, így aki megszegi a szabályokat a HunGarian Baja jövőjét teszi kockára, a kihágásoknak pedig nagyon komoly következményei lehetnek.” – hívja fel a megfelelő viselkedésre a figyelmet a rendező, Garamvölgyi Zoltán.

Augusztus 8-10-ig Várpalotát beveszik az autó-és motorcsodák, így aki benzingőz, motorhang, száguldás és páratlan hangulat részese akar lenni, annak ott a helye a 21. HunGarian Baja-n! A legfrissebb információkért pedig érdemes követi a verseny oldalait, hiszen a nézői pontokkal együtt minden részletről ott lehet tájékozódni.

Szerző: Erős Réka
Fényképek: Pataky Péter

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

MV Agusta szalonmegnyitó – Tradíció és innováció találkozása a prémium motorozás világában

Budapest, 2024. december 6. – Magyarország motoros közössége egy újabb mérföldkőhöz  érkezett: megnyílt az első hivatalos MV Agusta szalon, amely az olasz márka exkluzív otthona  Budapest szívében. Az MV Agusta, amely tavaly 80 éves fennállását ünnepelte, nem csupán  motorkerékpárokat képvisel, hanem az életérzés, a hagyomány, a versenyek iránti szenvedély,  az olasz formatervezés és a csúcstechnológia […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race

A Nissan Formula E Csapata készen áll a 11. szezonnyitóra São Paulóban

YOKOHAMA, Japán (2024. december 4.) – A Nissan Formula E Csapata készen áll a GEN3 Evo-korszak megkezdésére. December 7-én elstartol a 2024/25-ös ABB FIA Formula E Világbajnokság a brazíliai São Paulóban. A japán alakulat, az erős 10. szezonra épít, amely során negyedikként végeztek a csapat és pilóta bajnokságban, az újonnan alapított, gyártói bajnokságban pedig harmadikak […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Kisautó, másként-Toyota Yaris Hybrid Premiere Edition 130 LE

Ritka az olyan modellfrissítés, amikor inkább a tartalom változik, nem a külső. A Toyota viszont épp így fejlesztett, új hibridhajtás került a Yarisba! 2019-ben mutatkozott be a japánok 1999-es születésű kisautója, a Toyota Yaris negyedik generációja. A modell nagyon jól megvolt az elmúlt években, melyet jól mutat, hogy szegmensében Európa legnépszerűbb autójának mondhatja magát. A […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom