Teljesen új XMAX 300 Tech MAX

A dinamikus MAX termékcsalád – mind küllemében, mint műszaki tartalmát tekintve – folyamatosan fejlődik, és ez az elmúlt 15 év figyelemre méltó sikerének egyik kulcseleme. 2023-ra az új XMAX 300 Tech MAX külsőre és érzetre is még dinamikusabb lett, hangsúlyozva vezető középkategóriás sportrobogó státuszát – egy modell, amely őszinte és különleges büszkeséget ébreszt tulajdonosaiban. Miközben a Yamaha formatervezői gondosan ügyeltek a jellegzetes és közkedvelt „MAX-karakter” megőrzésére, teljesen új karosszériát alkottak, radikálisan új, magával ragadó világítási elemekkel, amely lenyűgözi vezetőjét.

Az új XMAX 300 Tech MAX a városi forgalomban kiemelkedően agilisan viselkedik, ugyanakkor sportos vezetési élményt és osztályelső kényelmet kínál – tervezése során a cél az volt, hogy felülmúlja a meglévő és leendő MAX-tulajdonosok elvárásait.

A Yamaha formatervezői teljesen új megjelenés megalkotására összpontosítottak, kecsesebb és dinamikusabb külsővel, amely kihangsúlyozza a motor kiemelkedően sportos jellegét és manőverezhetőségét. Az XMAX 300 Tech MAX karcsú és sportos külsejének gyakorlatilag minden elemét áttervezték egy, még az előzőnél is lenyűgözőbb gép megalkotása érdekében, amely a teljesítmény, a stílus, a kényelem és a funkcionalitás legjobb kombinációját kínálja. A modell nem csak külsőre újult meg: az új XMAX 300 Tech MAX okostelefon-csatlakoztatást, Garmin navigációt, és új, több megjelenési módot kínáló, 4,2 hüvelykes, színes TFT-kijelzőt is kapott, javult a vezetési minőség, az utazási kényelem, a fékérzet és a kivitelezés általános minősége.

A magas felszereltséget és kiváló ár/érték arányt keresők számára ideális választás az új XMAX 300 „alapmodell”, amely a prémium XMAX 300 Tech MAX új karosszéria kialakításával rendelkezik, ráadásul 2023-ra új, 4,3 hüvelykes LCD képernyővel és okostelefon-csatlakoztatási lehetőséggel is bővül a funkciók listája. Az XMAX 300 Tech MAX újratervezett, futurisztikus és tömör hatású fejidoma páratlan presztízzsel bír az utakon. A szögletesebb, egyenes élű felső panelek az erő érzetét keltik, a fejidomot új stílusú villaborítások teszik teljessé. A merész és sportos megjelenését a szélvédő két oldalán magasabbra helyezett irányjelzők is erősítik, amelyek egyébként jól láthatóak a többi közlekedő számára, amikor a motoros a sűrű forgalomban vált sávot – elölről nézve az új fejidom és villaborítások egy fordított háromszöget idéznek, ami erősíti az agilitás érzetét.

Az új fejidom mellett a motor profilból is megújult, sokkal tömörebb és sportosabb megjelenést kapott, kiemelve az új XMAX 300 Tech MAX dinamizmusát és sportos jellegét. A MAX család jellegzetes és ikonikus bumeráng oldalborításai megújultak, erőteljes, zömök, elöl izmosabb és tömörebb küllemet kölcsönöznek a motornak, ami így az előre irányuló mozgás és erő benyomását kelti – még álló helyzetben is. A motor bal oldalán az új stílusú, háromdimenziós bumeráng egyenletesen és határozottan vezeti a szemet a lengőkartól az ülés első részén át az első tengelyig, egységes, összehangolt megjelenést biztosítva.

A jobb oldalon pedig a bumeráng a kipufogótól az első kerékig húzódó, megszakítás nélküli vizuális vonalat képez – a kétoldali, szimmetrikus kialakítás kiemeli az új XMAX 300 Tech MAX prémium megjelenését, minőségi, összehangolt külsejét.
Az XMAX 300 Tech MAX-ban a motorkerékpárokra jellemző első villa működik, az új, elöl zömökebb karosszéria és a vizuális vonalak a gép elejére irányítják a figyelmet, és hangsúlyozzák a mozgékonyság érzését. Az új modellen a hátsó lábtartók mellé karcálló karosszériaelemek kerültek, az új bumerángon pedig bal és jobb oldalon szellőzök vezetik el a motor hőjét.

Az XMAX 300 Tech MAX-on a sportrobogók egyik leglenyűgözőbb műszerfala látható. Az intelligens, többfunkciós műszeregységben új, csúcstechnológiás, 4,2 hüvelykes, színes, több megjelenési módot kínáló TFT infotainment-kijelző működik, amely okostelefonnal összekapcsolható, és fedélzeti navigációs rendszerként is használható. A beépített kommunikációs vezérlőegység (CCU) lehetővé teszi a motor és a vezető okostelefonja közötti Bluetooth-kapcsolatot, és a Yamaha ingyenes MyRide alkalmazásán keresztül (ha a telefont párosították) számos funkciót kínál. A 4,2 hüvelykes, színes TFT-kijelző megjeleníti az üzeneteket, e-maileket és értesítéseket, lehet rajta zenét hallgatni, és számos más okostelefon-funkció aktiválható, így minden út egyedivé és még érdekesebbé tehető.

A kijelzőn információk és szolgáltatások széles skálája érhető el, többek között hangerőállítás, időjárás, nyelvbeállítás, a motorral és az úttal kapcsolatos adatok és még sok más.
A Garmin StreetCross alkalmazás okostelefonra történő telepítését és az XMAX 300 Tech MAX CCU-jához való párosítást követően használható a Garmin navigáció a 4,2 hüvelykes, színes TFT infotainment-kijelzőn. A modern rendszer helységnév és számos más módszer szerinti keresést tesz lehetővé az okostelefonon keresztül. Az útvonal beállítása után a kormánykapcsolókkal lehet nagyítani és kicsinyíteni a nézetet. A Garmin StreetCross alkalmazás valós idejű információkat nyújt a forgalomról, sebességkorlátozásokról, a célállomás hőmérsékletéről, a hátralévő távolságról és a várható érkezési időről – valamint az esetleges veszélyekről, például közelgő éles kanyarokról.

A 3,2 hüvelykes LCD sebességmérő az új, 4,2 hüvelykes TFT-kijelző felett helyezkedik el, és könnyen leolvasható információkat nyújt – az infotainment képernyőtől teljesen külön, jól áttekinthetően. A különálló sebességmérő lehetővé teszi a több megjelenési módot kínáló TFT-kijelző változtatását, miközben a sebesség és az úttal kapcsolatos, más fontos adatok mindig láthatóak, függetlenül attól, hogy melyik képernyő van kiválasztva a TFT-kijelzőn.
Az XMAX 300 Tech MAX radikálisan új arculattal érkezik, jellegzetes, X-alakú fényszóró/helyzetjelző lámpával, amely csak ezen az új modellen látható. Az ultramodern megjelenés tökéletesen illeszkedik a teljesen új karosszériához, így a 2023-as gép azonnal felismerhető, és futurisztikus külseje egyértelműen megkülönbözteti a többi modelltől.

Az új, LED-es hátsó lámpában X-alakú féklámpa és integrált irányjelző található az elegáns és összehangolt megjelenés érdekében – az új, magasra helyezett első irányjelzőknek köszönhetően pedig a többi közlekedő könnyen észreveszi a sűrű forgalomban sávokat váltó motorost.
Az új XMAX 300 Tech MAX-on az ülés is megújult, hogy minden út kényelmesebb legyen, és a motoros lábai biztosabban leérjenek a talajra. Az ülés eleje más alakú lett, ami még könnyebbé teszi a robogó kezelését a gyakori megállást igénylő forgalmi helyzetekben.

A nagyméretű, ülés alatti rekeszben a bevásárlástól a tornafelszerelésig minden elfér, parkoláskor pedig 2 db zárt bukósisaknak is van benne elég hely. Az átdolgozott, keskenyebb és rövidebb ülés is hozzájárul az új modell kompaktabb megjelenéséhez. Az XMAX 300 Tech MAX-on a valódi luxusérzet érdekében exkluzív, bőrhatású, aranyszínű cérnával varrott üléshuzat található. Ugyanez a kiváló minőségű anyag látható a tárolórekeszek fedelein is, fokozva a prémium jelleget és átgondolt megjelenést. Az új, alumínium taposók is fokozzák az elegáns hatást, és a bőrhatású üléshuzattal együtt exkluzivitást kölcsönöznek a Tech MAX-nak. Az új modellen megmaradt az állítható szélvédő, de a jobb működés és a nagyobb kényelem érdekében megújultak a magasságállítást lehetővé tevő tartók.

A némileg alacsonyabb tömeg és a jobb minőség érdekében a tükörszárak alumíniumból készülnek. A prémium megjelenést hangsúlyozza az XMAX 300 Tech MAX egyes műanyag karosszériaelemein látható, speciális, félmetál fényezés, amely jól kiegészíti az exkluzív színeket, és még stílusosabbá teszi a motor megjelenését.

Kapcsolódó cikkek

Motor Női szemmel Teszt

Suzuki V-Strom 800 (2024) teszt – “Alap”, hogy jó! – Motor&Verda

A tavalyi év újdonságát a Suzuki háza táján a soros kéthengeres erőforrással szerelt “nyolcszázas” motorok piacra dobása jelentette. 2024-ben ezen modelleket továbbfejlesztve, átalakítva szélesítették palettájukat a japánok. A GSX-8S után idén a sportos GSX-8R, a V-Strom 800 DE után pedig a V-Strom 800 került bemutatásra. Ez utóbbi modellt volt alkalmunk ezúttal kipróbálni a Suzuki Magyarország […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race

Brutális teljesítménnyel és aktív aerodinamikával mutatkozik be Le Mans-ban a Ford utcai versenyautója, a Mustang GTD

A magnézium keréktárcsákat, aktív aerodinamikát és első légterelő elemeket tartalmazó új Performance csomag fontos szerepet játszik majd a nürburgringi 7 perc alatti köridő 1 teljesítésében A Mustang GTD vezetőközpontú utasterében nagyméretű, 3D-nyomtatással gyártott, kormány mögött váltófülek, alapáras Recaro ülések és alul lapított karimájú kormánykerék található A teljesítményorientált Mustang GTD átkonfigurálható központi kijelzője egyedi grafikai elemeket […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Tim Gábor a harmadik hétvége után a bajnokság második helyén

2024-ben Tim Gábor hétszeres bajnok és a GFS Racing Team nagy fába vágta a fejszéjét. Egy Lotus Cup Europe-on induló kupás autóval neveztek be az ESET Cup bajnokságba, ahol egyértelműen a mezőny leggyengébb autójával kísérlik meg a lehetetlent, megnyerni a GTX kategória bajnoki címét. Az első három forduló után Tim Gábor a kategória értékelés második […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom