Továbbra is a Toyota a világ legértékesebb autómárkája

Sorozatban huszadik alkalommal utasította maga mögé autóipari vetélytársait a világ legrangosabb márkaérték-elemzésén a Toyota. A japán vállalat a Best Global Brands 2023 ranglistán megtartotta a tavaly megszerzett, rekordot jelentő helyezését, rajta kívül csak két autógyártó tudott beférni a legjobb 10-be.

A vezető márkatanácsadó szervezet, az Interbrand november 21-én kiadott, 2023-as Global Best Brands ranglistáján a Toyota áll a hatodik helyen (immár második éve), megelőzve többek között a hetedik helyezett Mercedest és a kilencedik BMW-t. Rajtuk kívül csak egyetlen autógyártó, a 12. helyezett Tesla jutott be a legjobb 20 közé. A teljes 100-as listán feltűnik még néhány autógyártó jócskán elmaradva az élmezőnytől: a Honda (27.), a Hyundai (32), az Audi (45.), a Porsche (47.), a Volkswagen (50.), a Ford (51.), a Nissan (63.), a Ferrari (70.) és a Kia (88.). A Toyota, amely 2004 óta stabilan vezeti az autóipari szereplők rangsorát, márkaérték terén idén soha nem tapasztalt magasságokba emelkedett: az elemzés szerint immár eléri az 64,504 milliárd dollárt (22,48 billió Ft), ami 8 százalékos emelkedést jelent az egy évvel ezelőtti és 213 százalékos növekedést a tíz évvel ezelőtti szinthez képest.

Több, egymással összefüggő tényezőnek tulajdonítják a Toyota jó szereplését az Interbrandnél: a legfontosabb az igények széles spektrumát lefedő, a városi miniktól a sportautókon át a luxusterepjárókig terjedő változatos modellpaletta. Szintén a siker egyik kovácsa szerintük, hogy a vállalat sok és sokféle környezetbarát autót gyárt: a szinte minden modellhez elérhető takarékos öntöltő hibrid hajtás mellett ma már sok Toyota létezik plug-in hibrid és akkumulátoros elektromos hajtáslánccal is, ami új szegmensekben erősíti a világ mintegy 170 piacán jelen lévő márka jelenlétét. De említést érdemelnek a folyamatosan fejlődő mobilitási szolgáltatások (például a Kinto), illetve, hogy a gyári Gazoo Racing csapat sikeresen szerepel a motorsport több ágában a legmagasabb szinten, ami nem csak a márka ismertségét növeli, de felgyorsítja az innovatív technológiák sorozatgyártásba történő bevezetését is. Az autómárkák értékének 9 százalékos átlagos emelkedése szembe megy a trenddel, ugyanis a világ 100 legértékesebb márkája közül sok stagnált idén. A táblázatban szereplő összes márkaérték növekedési üteme a tavalyi 16 százalék után 2022-re jelentősen, 5,7 százalékra lassult, így a márkák összértéke a 2022-es 3,1 billió dollárról mindössze 3,3 billió dollárra (kb. 1,15 billiárd forint) tudott emelkedni.

24 éve minden évben elkészíti az Interbrand a rangos Global Best Brands tanulmányt, amely hagyományosan három szempont szerint rangsorolja a különböző ágazatokat képviselő globális márkákat. Az első a márka termékeinek vagy szolgáltatásainak pénzügyi teljesítménye, a második a márka szerepe az ügyfelek döntési folyamatában vásárláskor, a harmadik pedig a márka versenyképessége és a márkahűség kialakításának képessége, valamint a vállalat ereje a jövőbeli jövedelmének biztosítása szempontjából. Idén nem történt változás tavalyhoz képest az első hat helyen, a listát sorrendben az Apple, a Microsoft, az Amazon, a Google, a Samsung és a Toyota vezeti, megelőzve olyan márkákat, mint a Coca-Cola, a Nike, a McDonald’s, a Disney, vagy a Facebook, amely idén meglepetésre kikerült a legjobb 20-ból.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

Európa legdurvább tuning építése az UNIX-AMTS 2024-en

Az AMTS szervezői minden évben igyekeznek olyan autókat kiállítani, ami a látogatókból csodálatot, elismerést váltanak ki. Ez nem egyszerű feladat, hiszen felgyorsult világunkban már egyre magasabb az ingerküszöb, és így néha még egy showcarral is nehéz felkelteni az érdeklődést. Két éve Svédországból érkezett egy korábbi ETS-győztes Charger, tavaly pedig Lengyelországból a Mapettuning Corvette, amit az […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Újabb lendületet kaphat a hazai autósport utánpótlás a gokartszlalommal

A gokartszlalom Németországban már bő negyedszázada ismert és népszerű, mely a bérgokart és az autósszlalom ötvözéséből jött létre. Ezt 2019-ben újabb szintre emelte, hogy a gokart szlalomot, mint az autósport legelérhetőbb sportutánpótlási lépcsőfokát az FIA felvette a Motorsport Világjátékok programjára. Az új „szakág” hazánkban, szélesebb körben tavaly novemberben az I. HUMDA Gokartszlalom Tehetségkutatón mutatkozott be […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race Verdák

A címvédő Toyota felkészült a WEC 2024-es szezonjára

Miután a tavalyi szezonban a Cadillac, a Ferrari, a Peugeot és a Porsche jelentette kihívást is sikerrel vette, és ezzel zsinórban az ötödik világbajnoki címét szerezte meg, a Toyota Gazoo Racing az idei szezonban már egy 19 hiperautóból álló, minden korábbinál erősebb és népesebb mezőnyhöz csatlakozik, amelynek részei lesznek az újonnan érkezett Alpine, BMW, Isotta […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom