Új Peugeot E-5008

Az új PEUGEOT E-5008 új mércét állít fel: ez az egyetlen olyan tisztán elektromos meghajtású SUV, amelyik 7 utasnak is kivételesen tágas életteret és akár 660 km hatótávolságot kínál. Az STLA Medium platformra épült E-5008 Franciaországban gyártott akkumulátorral van felszerelve, és tökéletesen megfelel az olyan ügyfelek igényeinek, akik egy markáns designnal, igényes beltérrel és hatékony elektromos teljesítménnyel rendelkező nagy méretű SUV-t keresnek.

• VONZERŐ: az SUV-k dinamizmusát a felsőkategóriás modellek kifinomultságával ötvöző design
• ÉRZELEM: lenyűgöző Panoramic i-Cockpit® és barátságos, high-tech belső hangulat
• IGÉNYESSÉG: Franciaországban gyártott 7 személyes SUV, mely egyedülálló módon akár 660 km elektromos hatótávot kínál

A PEUGEOT elkötelezett amellett, hogy 100%-ban elektromos márkává váljon, és az ügyféligények maradéktalan kielégítése érdekében folyamatosan bővíti a kínálatát. Az új E-5008 a maga kategóriájában az egyetlen olyan modell, amelyik 7 személy számára képes 100%-ban elektromos mobilitást biztosítani, mindezt egy kivételesen tágas és barátságos utastérben.

Az új PEUGEOT E-5008 jól illusztrálja a Stellantis-féle STLA Medium platform rugalmasságát, és ez az első modell, amelyik hosszított kialakítással rendelkezik. A 2,9 méteres tengelytáv jóvoltából egy 4,79 m hosszúságú, rendkívül tágas autó született.

Az innovatív STLA Medium platformot úgy tervezték, hogy a maga kategóriájában az ügyfelek legfontosabb szempontjait szem előtt tartó, legjobb szolgáltatásokat nyújtsa. Ilyen szempontok a hatótávolság (akár 660 km), a töltési idő (20%-ról 80%-os töltésszint 30 perc alatt), a vezetési élmény, a teljesítmény, a hatékonyság és a kapcsolódási szolgáltatások (Trip Planner, intelligens töltés, V2L funkció, OTA-frissítések).

Az új PEUGEOT E-5008-at kizárólag a márka sochaux-i üzemében fogják gyártani. A hozzá kínált ACC akkumulátorok a franciaországi Douvrinban található hatalmas gyártóüzemben készülnek.

Az új PEUGEOT E-5008 várhatóan 2024 őszén kerül forgalomba. A modellválaszték az egyszerűség kedvéért két felszereltségi szintből (Allure és GT), három opciós csomagból és három villanymotorból (210 LE, nagy hatótávú 230 LE és duplamotoros 320 LE 4WD meghajtással) áll, és kétféle elektromos hajtásláncot is tartalmaz: 48 V-os hibrid (136 LE) és plug-in hibrid (195 LE).

VONZERŐ: KARAKTERES ÉS KIFINOMULT DESIG

Az új PEUGEOT E-5008 a maximális hatékonyság mellett áramvonalas külsőt és kifinomult belteret kínál.

• Erőteljes és dinamikus fellépés
Az új E-5008-at robusztus, biztonságot sugárzó, határozott SUV-karakter és rendkívül dinamikus sziluett jellemzi.

A viszonylag magasan elhelyezkedő övvonal és a hangsúlyos vállak, csakúgy, mint az impozáns méretek (4,79 m hosszú, 1,89 m széles, 1,69 m magas) tekintélyt parancsoló megjelenést kölcsönöznek az autónak.

Az E-5008 formaterve rendkívül mozgalmas. A hátsó ablak ívét még jobban kiemelik a kifinomult oldalsó designelemek, az orr-részt pedig a jellegzetes világítótestek és a karosszériába belesimuló innovatív hűtőrács teszik különlegessé.

• High-tech stílus

A kifinomult hűtőrácsot még jobban kihangsúlyozza az E-5008 teljes orr-részét körülölelő vékony, elegáns fekete sáv, mely változattól függetlenül ultrakompakt LED-es fényszórókat foglal magában.

Az E-5008 GT változatán alapfelszerelés az új PEUGEOT Pixel LED technológia, mely automatikusan a forgalmi viszonyokhoz igazítja a fényszórók fénysugarát, és így a többi közlekedő zavarása nélkül folyamatosan optimális megvilágításról gondoskodik.

A PEUGEOT 408 és E-3008 modelleknél alkalmazott innovatív megközelítést folytatva a márka az új E-5008-at is modern stílusú és kiváló aerodinamikai jellemzőket biztosító felnikkel szerelte fel.

A geometrikus mintájú 19’’ és 20’’ keréktárcsák közepén az új PEUGEOT-embléma látható.

A gépjármű belsejében a látványos PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® 21” lebegő képernyője egyszerre high-tech és felhasználóbarát.

• Nagyfokú kifinomultság

Az egyszerűségnél nincs elegánsabb megoldás. Végletekig letisztult függőleges oldalaival és az oldalablakok szegélyeinek elrejtésével az új E-5008 is ezt a filozófiát vallja.

Kevesebb lett a karosszériát díszítő betét, és a krómozott elemek is eltűntek. Helyüket egyes helyeken lakkbevonat veszi át: meteorszürke színben az első kötényen és a hátsó lökhárítón, Orbital-fekete színben a tükörházakon és az övvonal alsó részén.

Az új E-5008 hatféle színárnyalatban rendelhető: Obsession-kék, Ingaro-kék, Okenit Fehér, gyöngyfekete, Artense-szürke és titánszürke. A GT változaton szériafelszerelés a kétszínű fényezés, ahol a karosszériaszínhez fényes fekete tető járul.

Az új E-5008 rendkívül kifinomult belső tere minden utas számára tartogat meglepetéseket. A műszerfal teljes hosszában húzódó és az ajtókon is folytatódó elegáns alumíniumbetét és a nyolcféle színre beállítható LED-es hangulatvilágítás kimondottan vonzó, high-tech utasteret eredményezett.

ÉRZELEM: EGYEDÜLÁLLÓAN ÉLVEZETES VEZETÉSI ÉS UTAZÁSI ÉLMÉNY

Ami az élményeket illeti, az új E-5008 minden utasára tekintettel van. A lenyűgöző Panoramic i-Cockpit® a vezetőt helyezi a középpontba, a kivételesen tágas és kényelmes belső tér pedig az utasokat kényezteti.

• „Next-level” Panoramic i-Cockpit®

A PEUGEOT tervezőcsapata úgy döntött, hogy az i-Cockpit® három fő komponenséből kettőt összevon. A magasra helyezett műszeregység és a nagy központi érintőképernyő így beépült a műszerfal bal szélétől a középkonzolig húzódó, 21” hajlított HD panoráma-képernyőbe.

A panoráma-képernyő valósággal lebeg a műszerfal fölött. A LED-es hangulatvilágítás fényforrása közvetlenül a kijelző alatt található, ami szintén a lebegő hatást erősíti.

A minél ergonomikusabb kialakítás jegyében a 21” ívelt panoráma-képernyő enyhén a vezető felé van fordítva, de az első utas is tökéletesen látja. A kivételes minőségű digitális kijelző a PEUGEOT i-Cockpit® két fő funkcióját is ellátja:

– A panoráma-képernyő bal oldalán, a kompakt kormánykerék fölött elhelyezkedő műszeregységről az összes vezetéssel kapcsolatos információ leolvasható: sebesség, teljesítményjelző, vezetéstámogató funkciók, energiaáramlási diagramok stb.

– A műszerfal közepén, a panoráma-képernyő jobb oldalán található érintőtechnológiás egység a vezető és az első utas számára egyaránt hozzáférhető. Itt van lehetőség a fűtés/klímaberendezés, a navigációs rendszer, a média- és a kapcsolódási funkciók stb. kezelésére.

Az E-5008 Allure változatán az új PEUGEOT i-Cockpit® alapfelszereltség esetén két 10” digitális kijelzőből áll, melyek egy közös tartóelemen helyezkednek el, és ugyanolyan lebegő hatást keltenek, mint a 21” kijelző.

• Kompakt kormány új kezelőszervekkel
A kompakt kormány kezdettől meghatározó eleme a PEUGEOT i-Cockpit®-nak. A tervezők a még nagyobb vezetési élmény és kényelem érdekében most ezt is teljesen újragondolták. Természetesen maradt a kompakt méret, de modernebb lett a design: a megújult középső rész nemcsak kisebb, de a kormánykerék küllőitől is elválik, és így a műszerfali panoráma-képernyőhöz hasonlóan lebegő hatást kelt.

Újak a kompakt kormányon elhelyezett kezelőszervek: az optimális ergonómia jegyében automatikusan érzékelik a járművezető ujjait, de a téves manőverek elkerülése érdekében csak akkor aktiválódnak, ha a vezető ténylegesen lenyomja őket.

Az E-5008 GT változata alapfelszerelésként fűthető kormányt kínál.

Az új PEUGEOT Panoramic i-Cockpit®-ban a kompakt kormány mögött két új elegáns és keskeny kapcsolókar, valamint a visszatápláló fékezéshez szükséges két kapcsoló található.

• Tíz testre szabható i-Toggle® kapcsoló
A műszerfal közepén helyezkednek el a teljességgel testre szabható érintésérzékeny i-Toggle® kapcsolók, amelyek gyors hozzáférést biztosítanak a felhasználó által beprogramozott 10 kedvenc funkcióhoz (kedvenc kapcsolat hívása, célravezetés indítása egy gyakori úti cél felé, kedvenc rádióállomás beállítása, a légkondicionáló ideális hőmérsékletének beállítása stb.).

• Legújabb generációs PEUGEOT infotainment rendszerek
Allure kiviteli szinten alapfelszerelés a PEUGEOT i-Connect® rendszer, amely a vezeték nélküli tükrözési funkciónak (Apple CarPlay/Android Auto) köszönhetően teljes körű csatlakoztathatóságot kínál.

A GT változaton szériában kínált PEUGEOT i-Connect® Advanced rendszerrel még teljesebb az élmény. Ez a rendszer nagy teljesítményű TomTom online navigációt és utazástervező (Trip planner) funkciót kínál (lásd lejjebb).

A természetes beszéden alapuló hangfelismerő funkciónak köszönhetően az „OK, PEUGEOT” hangparancs az infotainment rendszer, a fűtés és a légkondicionáló, valamint a telefon funkcióihoz is hozzáférést biztosít. A rendszer már képes különbséget tenni a vezető és az utas által adott parancsok között. Az utasok és a jármű közötti interakciót az E-5008-on a mesterséges intelligencia (ChatGPT) is elősegíti majd.

Segítségnyújtásképp és a felhasználókban felmerülő kérdések megválaszolása érdekében a rendszer egy digitális kezelési útmutatót és QR-kóddal elérhető oktatóanyagokat is tartalmaz. A rendszerfrissítések „over the air” módon történnek.

• Hihetetlen mozgékonyság és könnyű vezethetőség
Az új E-5008-at rendkívül könnyű vezetni. A PEUGOT-tól megszokott dinamikus futóműbeállításoknak köszönhetően otthonosan és nagy hatékonysággal közlekedik az országutakon, és különösen mozgékony a városi forgalomban. A könnyebb manőverezés érdekében az E-5008 szériában hátsó kamerával van felszerelve, mely kétféle látószöget kínál: a gépjármű hátsó környezetét és madártávlati képét egyaránt meg tudja jeleníteni. A kamera tisztítófúvókával van ellátva, hogy minden körülmények között tökéletes képet adjon.

Az új E-5008-on opciós felszerelés a PEUGEOT VisioPark 360° rendszer, mely az első és hátsó kerekek közvetlen közelébe felszerelt 4 kamera és a jármű különböző részein elhelyezett 12 érzékelő segítségével 360°-os képet nyújt a gépjármű környezetéről, így a közelben található akadályok könnyen kikerülhetők.

• Több mint 40 vezetéstámogató és biztonsági berendezés: újabb lépés a félautonóm vezetés felé
A PEUGEOT E-5008 kínálatában megtalálható Drive Assist Plus 2.0 rendszer a járműben elhelyezett különböző érzékelőkre (kamerák, radarok stb.) és az online navigációs rendszer információira támaszkodva segíti a vezetőt.

Az alábbi vezetéstámogató rendszerek a többsávos utakon (pl. autópályákon) hivatottak megkönnyíteni a vezető dolgát:

– Állóra fékező (Stop & Go) funkcióval ellátott adaptív sebességtartó automatika és sávtartó asszisztens: a kormányzás és a sebesség vezérlésével az új E-5008-at az adott forgalmi sávban és a vezető által előre beállított sebességen tartja.

– Félautomata sávváltás: a biztonságos sávváltásban segíti a járművezetőt. Elég bekapcsolni az irányjelzőt és megnyomni a kormányon lévő OK gombot, és a rendszer máris a kívánt sávba kormányozza az autót.

– Előzetes sebességbeállítás: a jelzőtáblákról leolvasott és az online navigációs rendszerből származó információk alapján észleli, ha megváltozik az engedélyezett sebességhatár, és javasolja a vezetőnek, hogy módosítsa az adaptív sebességtartó automatika beállítását. Eső észlelése esetén a funkció a sebességkorlátozásoknak megfelelően azonnal sebességcsökkentést javasol, autópályán például 130-ról 110 km/h-ra.

Az említett félautonóm vezetési rendszerek vezetői jóváhagyást igényelnek. Érzékelők biztosítják, hogy a vezető mindvégig a kormányon tartsa a kezét.

• 7 személy számára is kivételesen tágas belső tér
A tekintélyes tengelytávnak köszönhetően az új E-5008 figyelemre méltó lábteret kínál a második sorban utazóknak, a harmadik üléssor pedig egyenesen új mércét állít fel a C-SUV szegmensben a helykínálat tekintetében.

A második üléssorban a 60:40 arányban osztott, csúsztatható kényelmes üléspadhoz 40/20/40 arányban osztott háttámlák tartoznak, ami a variálhatóság és a kényelem szempontjából tökéletes kombináció.

A hátsó ülések háttámlái egymástól függetlenül 5 különböző helyzetbe állíthatók, hosszú utak alkalmával így minden utas kényelme biztosított. Különös figyelmet kapott a kiviteli minőség: a 2. üléssor valamennyi ülését kiváló minőségű kárpit borítja.

Az Easy Access rendszernek hála a harmadik sor megközelítése sem okoz problémát. A második sor üléseit a háttámla felső részén elhelyezett kar segítségével egy mozdulattal előre lehet billenteni, illetve -csúsztatni. Az új mechanizmusnak és a szélesre tárható hátsó ajtóknak köszönhetően így sokkal könnyebb beszállni a harmadik üléssorba, ahol méretétől függetlenül valamennyi utas kényelmesen el tud helyezkedni.

Az E-5008 összesen hét utas befogadására alkalmas. A harmadik sorban található üléspadhoz két egymástól függetlenül dönthető háttámla és állítható fejtámlák tartoznak. Az ülések a vastag és puha üléspárnák, a magasabb háttámlák és a felnőttek számára is elegendő, optimalizált fejtér jóvoltából messzemenő kényelmet biztosítanak.

Az új E-5008 tehát minden igényhez képes alkalmazkodni: 2–7 személy utazhat benne kényelmesen, és teherbírása is figyelemre méltó.

• Tekintélyes méretű sokoldalú csomagtartó
Az új E-5008 csomagtartójának térfogata 5 személyes kialakítás esetén 748 dm3, 7 személyes változatban 259 dm3, 2 személyes kialakítás esetén pedig az 1815 dm3-t is elérheti.

A modell megkülönböztető jegye a speciális üléskialakításnak köszönhető kivételes variálhatóság, ami a második (60:40 üléspad, 40:20:40 háttámla) és a harmadik sorra (50:50 háttámla) vonatkozóan számtalan konfigurációt tesz lehetővé. Az összes hátsó ülés lehajtása esetén hatalmas sík padlófelület alakítható ki, akár 2 méteres rakodóhosszal.

Az E-5008 csomagtartója nemcsak kiválóan variálható, de rendkívül intelligens kialakítású is. A 7 személyes változatban a harmadik üléssor felnyitott állapotában a csomagtartó hossza 42 cm, ami azt jelenti, hogy ez az egyetlen olyan autó a szegmensben, amelyik 7 személyes konfigurációban is képes nagyobb mennyiségű csomagot is szállítani.

A csomagtérpadló a harmadik sor mögött felemelhető és függőlegesen az ülések mögé állítható, így újabb hely szabadul fel további bőröndök és kézipoggyászok elhelyezésére.
A harmadik sor ülései alatt bőséges további tárolóhely áll rendelkezésre. A kb. 80 literes tér különböző kívülről nem látható tárgyak, például a kedvenc sportfelszerelések tárolására ideális. A tárolóhely optimális kihasználásához tartozékként egy speciális fiókot kínálunk.

A csomagtérfedél mellett, amely igény szerint a második vagy harmadik sorhoz igazodik, a csomagtérpadló alatt egy speciális tárolóhely került kialakításra. Végül a berakodást megkönnyítendő az E-5008 a GT változaton alapfelszerelésként motoros működtetésű hátsó ajtóval rendelkezik.

• Jó közérzetet biztosító utastér

Az új E-5008 tekintélyes méretű utasterében kifejezetten barátságos és meleg hangulat várja az utasokat. A hangulatvilágítás, a valódi alumíniumbetétek és a különleges szövet tökéletes összhangja a második üléssorban is a kifinomultság és a jóllét egyedülálló érzését nyújtja.

A hatalmas panoráma-napfénytetőn csak úgy árad be a fény. A tető első része nyitható, ami ritkaság az elektromos modellek esetén. Ennek és a nagy méretű üvegfelületeknek köszönhetően az utastér egésze (a harmadik sort is beleértve) rendkívül világos.

Az egészséges utastéri levegő biztosítása érdekében az új PEUGEOT E-5008 AQS (Air Quality System) rendszerrel van felszerelve, amely folyamatosan ellenőrzi az utastérbe kerülő levegő minőségét, és szükség esetén automatikusan bekapcsolja a belső levegő keringetése funkciót. GT kiviteli szinten ezen felül a szennyező gázokat és részecskéket kiszűrő opciós Clean Cabin légkezelő rendszer is kérhető. A levegőminőségre vonatkozó információ a panoráma-képernyő jobb oldalán jelenik meg.

• Kényelmes kuckó
Az új E-5008 belterét úgy tervezték, hogy utasai számára a külvilág zajától elzárt high-tech környezetet és kimondottan barátságos légkört biztosítson.

A kitűnő hangszigetelés az opciós többrétegű első ablakokkal még tovább fokozható.

Az – Allure kiviteli szinten szintetikus bőr és szövetkárpitozású, a GT változaton szintetikus bőr és Alcantara bevonatú – új első ülések kivételesen kényelmesek. Az ergonomikus formájú ülőlapok nagy sűrűségű habszivacsból készültek. Opciós felszerelésként AGR (Aktion für Gesunder Rücken) minősítéssel rendelkező ülések is választhatók. A rangos elismerést egy a gerincproblémák megelőzésével kapcsolatos kutatásokat támogató, német orvosokból és terapeutákból álló egyesület ítéli oda. A GT változaton az ülések szellőzés és masszázs funkcióval is rendelkeznek, az ülésfűtés pedig a hátsó üléseken is igénybe vehető.

Ebben a konfigurációban az első ülések adaptív oldaltámaszokkal rendelkeznek, amelyek elektromosan felfújódnak vagy leeresztenek, hogy tökéletesen alkalmazkodjanak az utas testalkatához.

A második és harmadik sorban ülők egyaránt maximális kényelemben részesülnek. A kivételes helykínálat mellett a második sor ülései csúsztathatók és dönthetők is. A középkonzol hátsó részén található vezérlőpanel segítségével a második sor utasai a háromzónás légkondicionáló rendszer hőmérsékletét, a szellőző funkciót és az opciós ülésfűtést is beállíthatják. A középkonzolon emellett egy 12 voltos csatlakozó és egyes változatokon két USB-C csatlakozó is helyet kapott. A GT változaton a középső könyöklőben két pohártartó került kialakításra, a hátsó ajtókba pedig az utasok védelmére napellenzőket szereltek be.

A harmadik sorban ülő mindkét utasnak egy pohártartó, egy olvasólámpa és egy könyöktámasz áll a rendelkezésére. A harmadik üléssor ezen felül egy 12 voltos csatlakozóval is fel van szerelve.

IGÉNYESSÉG: REFERENCIÁNAK SZÁMÍTÓ ELEKTROMOS TELJESÍTMÉNY

Az új E-5008 részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok olyan választékát kínálja, amely nemcsak a hatótávolság, de az ügyfeleknek kínált választási lehetőség tekintetében is etalonnak számít a szegmensben.

• Elektromos hajtások széles választéka
A kezdettől elektromos modellként tervezett új E-5008 motorkínálatában több 500 és 660 km közötti elektromos hatótávot biztosító, zéró kibocsátású erőforrás is szerepel (WLTP ciklus szerint mért, jóváhagyásra váró értékek), köztük egy duplamotoros 4WD és egy nagy hatótávú változattal.

Ezek az állandó mágneses szinkronmotorok nagyobb teljesítményt és hatékonyságot kínálnak. A kétkerék-meghajtású változatok teljesítménye 157 kW (343 Nm), illetve 170 kW (343 Nm). A kétmotoros négykerék-meghajtású változat 237 kW összteljesítménnyel büszkélkedhet (elöl 157 kW, hátul 80 kW). Az első motor 345 Nm, a hátsó 170 Nm nyomatékkal szolgál.

Az NMC (nikkel, mangán és kobalt) összetételű, 400 V-os nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor a padló alatt helyezkedik el, és a jármű meghajtásáért felelős elektromos motort látja el energiával.

A többi elektromos fogyasztó (fényszórók, infotainment rendszer stb.) áramellátásáról egy 12 voltos akkumulátor gondoskodik, melyet egy inverteren keresztül a nagyfeszültségű akkumulátor táplál.

Az akkumulátor temperálása hűtőfolyadék keringtetésével történik. Ez rendkívül gyors töltést és hosszabb élettartamot biztosít.

Az utasok hőkomfortjához az energiatakarékos hőszivattyú is hozzájárul.

Az akkumulátorra – 70%-os töltőkapacitás erejéig – 8 évre (vagy 160 000 km-re) szóló jótállás vonatkozik.

• Különösen hatékony elektromos platform
A PEUGEOT E-5008 a Stellantis új STLA Medium platformjára épült, mégpedig az E-3008-hoz képest egy hosszabb változatban. A márkacsoport elektromos járműveihez tervezett platform új mércét állít fel a piacon.

Az STLA Medium „BEV-by-design” platform a kerekek között rekord mennyiségű energia tárolására képes: az akkumulátor kapacitása a 98 kWh-t is elérheti. A kiváló aerodinamikai jellemzőket biztosító (SCx = 0,77) hatékony kialakításnak köszönhetően az E-5008 kategóriája legnagyobb hatótávolságával rendelkezik (akár 660 km).

A bal hátsó sárvédőn található töltőnyílás Mode 2/3 (váltakozó áramú) és Mode 4 (egyenáramú) típusú csatlakozást tesz lehetővé.

A váltakozó áramú töltéshez kétféle fedélzeti töltő áll rendelkezésre. A szériában kínált 11 kW-os háromfázisú töltő és az opciós 22 kW-os háromfázisú töltő valamennyi felhasználási célhoz és töltőeszközhöz megfelel.

A villámtöltőkön keresztül történő egyenáramú töltéshez az új E-5008 Mode 4 aljzata akár 160 kW teljesítmény fogadására is képes. Ezzel mindössze 10 perc alatt 100 km megtételéhez elegendő energia biztosítható, 20%-ról 80%-ra pedig 30 perc alatt tölthető fel az akkumulátor.

• Számtalan kapcsolódási szolgáltatás*
– A ChatGPT-vel folytatott interakció a legkülönbözőbb témákban a PEUGEOT i-Connect® Advanced rendszer és az optimalizált hangfelismerő funkció jóvoltából: tervezze meg a felhasználási módokat, és fedezze fel, milyen előnyökkel jár a mesterséges intelligencia használata a járművében.

Szeretne ötleteket kapni, hogy milyen látnivalók vannak a környéken? Információra van szüksége egy frissen felfedezett műalkotással kapcsolatban? Vagy kvízt szervezne a barátaival az utazás alatt?

– Hatékony navigáció az útvonaltervezési és -optimalizálási megoldásoknak köszönhetően:

– Az EV Trip Planner a TomTom online navigációt is biztosító MyPeugeot alkalmazáson keresztül érhető el. A MyPeugeot alkalmazásban található Send2Nav funkciónak köszönhetően nagyon egyszerű a használata, és azon túl, hogy kiszámítja az ideális útvonalat, olyan értékes információkkal szolgál, mint a megtenni kívánt távolság, az akkumulátor töltöttségi szintje induláskor, a kívánt töltöttségi szint az érkezéskor, az energiafogyasztás, a forgalom, az út típusa és természetesen az út közben elérhető töltőállomások.

– A járműből elérhető EV Routing szolgáltatásnak köszönhetően a PEUGEOT i-Connect® Advanced rendszer lépésről lépésre történő célravezetést biztosít, és a töltési megállókat is betervezi. A rendszer egyben a fogyasztásról és az aktuális hatótávról is tájékoztat. Az online navigáció fokozott élményt és a forgalmi viszonyokkal, valamint a nyilvános töltőállomásokkal kapcsolatban valós idejű frissítéseket biztosít.

– A Free2move Charge E-Routes alkalmazása a PEUGEOT i-Connect® rendszerhez mirroring módban csatlakoztatott mobileszközön található alkalmazáson keresztül érhető el. Az e-Routes alkalmazás a legjobb útvonal kiszámításakor a gépjármű hatótávigényét, a töltőpontok elhelyezkedését, a forgalmi viszonyokat, a megtenni kívánt távolságot stb. is figyelembe veszi, és ezáltal lehetővé teszi az utazások optimalizálását.

Az okostelefonokra kifejlesztett My PEUGEOT alkalmazásnak köszönhetően az ügyfél állandó kapcsolatban lehet a járművével, és távolról is hozzáfér bizonyos funkciókhoz:

– Az ajtózárak távvezérlése és a világítás vagy a kürt aktiválása az autó helyének meghatározásához

– A jármű töltésének felügyelete, beprogramozása, elindítása vagy későbbre halasztása (időzített töltés): a jelentős időmegtakarítás mellett segít elkerülni, hogy a szükségesnél többet költsünk vagy fogyasszunk (különösen otthoni töltés esetén)

– Az utastér előfűtése/-hűtése funkció bekapcsolása vagy beprogramozása: a nagyobb kényelem mellett ez a funkció a hatótávolságot is optimalizálja azáltal, hogy a jármű csatlakoztatásakor felmelegíti az akkumulátort

– A gépjármű földrajzi helyzetének meghatározása és az esedékes karbantartásra figyelmeztető üzenetek

• Hibrid hajtásláncok komplett választéka

A tisztán elektromos meghajtásra való áttérés elősegítése érdekében a PEUGEOT az új E-5008-ból kétféle hibrid változatot is kínál.

Az E-5008 Hybrid 136 e-DCS6 változat a PEUGEOT 48 V-os hibrid rendszerén alapul, ami egy új generációs 136 LE benzinmotorból és egy villanymotorral ellátott, hatfokozatú dupla kuplungos sebességváltóból áll. A menet közben töltődő akkumulátornak köszönhetően ez a technológia alacsony fordulatszámon extra nyomatékot biztosít, és akár 15%-kal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást (5,8 l/100 km vegyes WLTP ciklusban**). Városban közlekedve az új 5008 Hybrid 136 e-DCS6 akár felerészt 100%-ban elektromos, nulla kibocsátású üzemmódban működhet.

Az új 5008 hajtáslánc-kínálata egy plug-in hibrid változattal (195 e-DCS7) is bővült. Itt a 92 kW-os elektromos motorhoz egy 150 LE belső égésű motor társul. A nagy kapacitású akkumulátornak köszönhetően tisztán elektromos üzemmódban több mint 80 km** hatótáv áll rendelkezésre. Ez a változat egy 60 literes üzemanyagtartállyal van felszerelve, így rekord hatótávolsággal büszkélkedhet.

• Fenntartható design
Az új PEUGEOT 5008 esetében a teljes járműhöz több mint 500 kg zöld anyag (fémek + polimerek) kerül felhasználásra:

– A zöld acél és alumínium a zöld anyagok teljes tömegének 60%-át teszi ki.

– Több mint 30 polimer alkatrész készül zöld anyagok felhasználásával.

– Újrahasznosított műanyagot használnak a lökhárítókban, a spoilerekben, a tárolórekeszekben és a szőnyegekben.

A fenntartható design jegyében csökkent a karosszériát díszítő betétek száma, és az új E-5008 külsejéről teljesen eltűntek a krómozott elemek.

• Integrált gyártási rendszer
A fenntarthatóságot szem előtt tartó politikájának megfelelően a PEUGEOT az új E-5008-at Franciaországban tervezi és gyártja.

Az E-5008 villanymotorját a STELLANTIS-NIDEC közös vállalkozás gyártja a franciaországi Trémeryben. A sebességváltó gyártása szintén Franciaországban, a Stellantis valenciennes-i üzemében történik.

Az új E-5008-hoz kínált ACC akkumulátorok a franciaországi Douvrinban található hatalmas gyártóüzemben készülnek. Az ACC a Stellantis, a Mercedes és a Saft közös vállalkozásaként nagyfeszültségű autóipari akkumulátorok tervezésével és gyártásával foglalkozik. Az E-5008 más szolgáltatóktól származó akkumulátorokat is használ.

• Egyszerűen felépített, átlátható kínálat
Az új E-5008 két felszereltségi szinten kapható: Allure és GT. Mindkét változat egyaránt 7 ülőhelyet kínál.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Mazda legtágasabb Európai SUV-ja, a vadonatúj Mazda CX-80 2024. április 18-án mutatkozik be

Három üléssor, mely akár hét utasnak is helyet biztosít Komfort, kényelem és sokoldalúság, Japánban alkotva A Mazda 2024. április 18-án, csütörtökön 12.00 órakor mutatja be a vadonatúj, három üléssoros Mazda CX-80-at. A CX-60 után a CX-80 a második modell, amelyet a Mazda nagy platformjára terveztek – ez a modell a Mazda legtágasabb autója az európai […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

“Csatlakozz a belső körhöz!”

Ezzel a szlogennel indít útjára szurkolói mozgalmat a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség. A cél a szurkolói tudatosság, ezáltal a hazai raliversenyek biztonságának növelése. Nincs még egy olyan szakág, amelyben ennyire együtt kell működnie a rendezőknek, versenyzőknek, sportbíróknak és rajongóknak az események biztonságos lebonyolítása érdekében. A szövetség most elindított tematikus aloldalára letölthető és megosztható tájékoztató anyagok, […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Egymillió tisztán elektromos modell: a BMW Group növekedési pályája újabb mérföldkőhöz érkezett

+++ A BMW Group az év első negyedévében világszerte összesen 594 671 darab új autót értékesített +++ A növekedés legfőbb motorjai a tisztán elektromos meghajtású modellek és a prémium felsőkategória luxusautói +++ A BMW márka 2,5 százalékkal múlta felül saját eladási mutatóját +++ A tisztán elektromos meghajtású modelleket övező ügyfélérdeklődés a főbb értékesítési régiók mindegyikében […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom