Új szerepekben a Mustang Mach-e

A Mustang Mach-E egyre népszerűbb, amit talán az jelez a legvilágosabban, hogy olyan területeken is kezd megjelenni, ahol tényleg tétje van annak, hogy egy autó mennyire jól kezelhető, erős, vagy éppen megbízható.

Manapság a norvég és a holland tanuló vezetők már úgy is dönthetnek, hogy egy Mustang Mach-E volánja mögött sajátítják el a közlekedést. Az autós iskolák egyhangúan állítják: ezzel akár 15 órával rövidebb is lehet a tanfolyam, mert náluk a vizsgáztatók már elfogadják a vezetéssegítő rendszerek használatát, így a tanulók rábízhatják magukat az automatikus parkolás vagy a hegymeneti elindulássegítő funkciókra. Az is nagy segítséget jelent, hogy az oktató szabályozhatja, milyen erővel gyorsítson vagy fékezzen a Mustang Mach-E, vagyis a kezdő vezető ’szelídebb’, a rutinosabb tanuló ’valódi’ autót vezethet. Ugyanakkor az oktatóknak is meg kell tanulniuk néhány új dolgot: például azt, hogyan magyarázzák el az egypedálos vezetést, vagy hogy megtanítsák azt a vezetéstechnikát, amivel csökkenteni lehet egy elektromos autó áramfogyasztását.

De úgy tűnik, a Mach-E még ennél felelősségteljesebb munkára is megfelel, hiszen egy holland sürgősségi betegellátó cég, a Broeder de Vries ezt a modellt választotta arra, hogy elszállítsa az orvosokat a krízishelyzetbe került emberekhez. A szolgáltató döntésében nemcsak a komoly hatótávolság játszott szerepet, hanem az is, hogy a SYNC 4 infotainment rendszer navigációja köztudottan kiváló, ez pedig életbevágóan fontos, amikor minden perc számít.

Hasonlóan nagy a tét, amikor egy ország rendőrsége megfelelő járőrkocsit keres, márpedig Nagy-Britanniában azzal bízták meg a Fordot, hogy készítsen rendőrautó-prototípust a Mach-E-ből. Ehhez már elég komoly átépítésekre is szükség volt, mert egy ilyen járműben nagyon sok speciális rendszer működik, ám ezek használata nem csökkentheti a hatótávolságot: ilyenek például a kommunikációs berendezések, a fényhidak, vagy a kereső reflektorok. A mérnökök első megoldásként egy külön akkumulátorról biztosították ezek áramellátását, de hosszú távon egy, az eddigieknél is nagyobb kapacitású meghajtó akku lesz majd a megoldás.

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Az autóipar Buffalo cipője – Dacia Duster Extreme TCe 130 4×4 teszt

Kétség nem fér hozzá, a Duster a Dacia legsikeresebb típusa. Az első generációt 2010-ben mutatták be, azonnal vitték a népek, a második kiadás szintén a legkeresettebb Dacia-típus lett, 15 év elteltével pedig már a harmadik lövésnél járunk. A forma első blikkre nem változott, mégis radikálisan más, mint amit eddig megszoktunk. A román gyártó jobban ráúszott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A vadonatúj MAZDA6e: ahol a stílus és az elektrifikáció találkozik

Az új Mazda6e tökéletes egyensúlyt teremt a lendületes formavilág és a mindennapi praktikum között. „A külső design maradéktalanul megtestesíti az ‘Authentic Modern’ formanyelvet” – magyarázza Jo Stenuit, aki a Mazda európai formatervezési stúdiójának igazgatója, a németországi Oberurselben. A jármű elegáns, kupészerű sziluettje rövidre szabott hátsó szakasszal párosul, így sportos szedán hatást kelt, miközben megőrzi az […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

Reflektorfényben a Debrecenben sorozatgyártásba kerülő BMW iX3 modell prototípusa

A NEUE KLASSE modellgeneráció sorozatgyártása 2025 végén veszi kezdetét. A BMW modellek új nemzedékének első képviselője BMW iX3 típusnéven lát napvilágot. E Sports Activity Vehicle modellt – amelynek előfutárát a gyártó a BMW Vision Neue Klasse X tanulmányautó képében már tavaly bemutatta – a BMW debreceni gyára készíti majd – a BMW Group nemzetközi gyártási […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom