Üzlettárs: az Opel bemutatja az új Combót

  • Összetéveszthetetlen: az Opel Vizor a márka könnyű haszonjárműveinek sorában az új Combo orrán jelenik meg először
  • Kategóriaelső: az Intelli-Lux LED mátrix világítás a Combón jelenik meg elsőként az Opel könnyű haszonjármű kínálatában
  • Kompromisszum nélkül: lokálisan emissziómentes Combo Electric, kiváló és sokoldalú használhatósággal
  • Digitális és intuitív: kategóriaelső konnektivitás és 10 colos színes érintőképernyő a Snapdragon® Cockpit Platforms alapjain, a Qualcomm Technologies1-tól
  • Dynamic Surround Vision: a hátsó és az oldalsó holttér képei a nagyfelbontású digitális visszapillantón jelennek meg

Rüsselsheim. Az Opel bemutatja az új Combót. Az orr vonalainak változásán és a műszerfal megújulásán kívül, a kompakt könnyű áruszállító új generációja – elődje értékeit és előnyeit megőrizve – kategóriájának első képviselőjeként lép színre csúcstechnológiájú Intelli-Lux LED mátrix fényszórókkal, a lokálisan emissziómentes üzemű Combo Electric hatótávolsága pedig még hosszabb, mint eddig volt.

A tisztán elektromos hajtású modellváltozat mellett az új Combo benzin- és dízelmotoros hajtásláncokkal is elérhető, utóbbihoz automata sebességváltót is lehet rendelni. Az új Combo valamennyi hajtáslánc konfigurációjában kétféle hosszal kapható, két-, vagy akár háromüléses első sorral, és ötüléses Crew Cab kivitelben is készül.

Florian Huettl az Opel vezérigazgatója: “Az új Opel Combo kategóriájának éllovasa! Ismert és bevált teherhordó képességein túl mostantól olyan fejlett technológiákat is kínál, amelyek egyszerre biztonságosabbá és kényelmesebbé is teszik a munkát. A lokálisan teljesen emissziómentes üzemű Combo Electric hatótávolsága hosszabb, mint eddig volt, így a profik tökéletes mindennapi társa lehet.”

Az Opel aktuális személyautó-palettájáról ismerős Vizor márkaarc azonnal felismerhetővé teszi az új Combót: az autó teljes orr részén keresztülhúzódó Vizor keretbe foglalja középen a jelvényt (Blitz) és a teljes első világítást.

Premier: Intelli-Lux LED mátrix világítás, a Combo kategóriájában először

Az új Combo nem csak a márka első könnyű haszonjárműve az adaptív működésű és vakításmentes Intelli-Lux LED mátrix fényszórókkal, hanem a teljes kategóriában is a Combo jelent meg elsőként ilyen világítással. Amint az autó elhagyja a lakott területet, az összesen 14 LED-ből felépített első fényszórók automatikusan távfényre váltanak, miközben folyamatosan változtatják a világítási képet, azaz a fénycsóva szélségét, hosszát és fényelosztását. Ha a rendszer a Combo előtt haladó, vagy szemből érkező jármű fényeit észleli, az egyes LED elemek független szabályozásával “kitakarja” azt, így elkerüli a vakítást. Amint a rendszer nem érzékel más autót, automatikusan újra teljes fényerőre vált.

A Combo Electric hatótávolsága mostantól hosszabb a korábbinál: az Eco, Normal és Power vezetési móddal használható, tisztán elektromos hajtású modellváltozat akár 330 km-t is lefuthat az 50 kWh-s akku egyetlen töltésével (WLTP vegyes ciklus2). Ez 50 km-rel több, mint az elődmodellnél volt. A többletet a hajtáslánc tökéletesítése révén érték el az Opel mérnökei: a Combóban most először megjelent a hőszivattyú, amely különösen alacsony hőmérsékleti körülmények között segít megnövelni a lefutható távot. Modern technikájú, 100 kW/136 LE teljesítményű (270 Nm) villanymotorjával az új Combo Electric végsebessége 130 km/h. Az alapfelszerelés részét képezi a 7.4 kW-os fedélzeti töltő (11 kW-os is elérhető), és 100 kW-os nagyteljesítményű gyorstöltéssel pedig a Combo Electric akkuja mindössze 30 perc alatt 80%-ig tölthető.

Az új Opel Combo Electric: kompromisszumok nélküli, lokálisan emissziómentes áruszállítás

Az új Opel Combo Electric elődjéhez hasonlóan nagy teherbírású. Raktere változatlanul 4.4 köbméteres (ugyanakkora, mint a belső égésű hajtással szerelt változatoké), teherbírása 780, a vontatható tömeg maximuma pedig 750 kg – mindkettő kategóriaelső érték.

A tökéletes vezetési élmény érdekében a Combo műszerfalát is felfrissítették az Opel fejlesztői. A még inkább felhasználóbarát kialakítású új infotainment 10 colos színes érintőképernyőjén futó rendszer – az Opel könnyű haszonjárműveiben itt először – a Qualcomm Technologies1 Snapdragon Cockpit Platformjára épül, fejlett grafikai megjelenítéssel és multimédiás képességekkel. A rendszer a vezeték nélküli Apple CarPlay-jel és az Android Auto-val is kompatibilis.

Az új Combót kifejezetten erre tervezett “okostelefon kapcsolati rendszerrel” is felszerelték. A megfelelő applikáción keresztül a telefon és az autó oly módon kapcsolódik, hogy maga a készülék az autó infotainment rendszerének kezelőfelületévé alakul, még a kormánykerék gombjaival is együttműködve. Az új Combo Electric-ben a kormány kapcsolófüleivel a vezető három fokozatban szabályozhatja a motorféküzemi energia visszatermelés mértékét.

Biztonságosabb manőverezés: hátsó és oldalsó kamerák küldenek képet a digitális visszapillantóra

Az új Combo kategóriaelső utasai, és a többi közlekedő védelmében is. Biztonsági technológiáinak csúcsa az új Dynamic Surround Vision rendszer. Ez két kamerából áll, egyet a hátsó raktérajtó fölé, egyet pedig az utasoldali külső visszapillantó alá szereltek. Az így előállított kép tolatáskor az autó mögötti területről – vagy menet közben, ha a vezető indexel, a holttérről – a digitális visszapillantó nagyfelbontású képernyőjén jelenik meg, így a manőverezés és a sávváltás még biztonságosabb.

További biztonságfokozó tényező az aktív vezetői asszisztensrendszerek (ADAS) hosszú, összesen 18 tételből álló listája, amelyek többsége az alapfelszerelés részét képezi: ilyen az intelligens, a sebességkorlátozásokhoz igazodó sebességtartó, az aktív sávtartó, az automatikus vészfék, és a fáradtságjelző is. Az adaptív tempomat feláras, rendelhető kiegészítő.

Fejlett technológiájú, tágas és teherbíró. Az új Opel Combo meggyőző ajánlat a kompakt áruszállítók piacán. Funkcionalitásban nem ismer kompromisszumot, és a tisztán elektromos hajtású változat is a belső égésű kivitelek erősségeit kínálja, lokálisan emissziómentes működéssel kiegészítve.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

Világritkaságok a Motorkiállítás 2025 – Márkák hétvégéje a Millenárison

Honda NR 750 – 300db készült belőle 1992-ben, egy különleges ovális alakú dugattyú megoldással, ezt a megoldást azóta sem használta egyetlen gyártó sem! A kiállításon megtekinthető motor még a 300 legyártott darabból is kiemelkedik, mert soha nem volt használva. 0km-es, ami rendkívül ritka, ilyenből csupán 1-2 db van a világon. Rendkívül értékessé teszi, hogy még […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

Elkészült az UNIX-AMTS 2025 nyereményautója!

Idén tavasszal is egy szakavatott csapat által egyedivé varázsolt autó kerül kisorsolásra a látogatók között az UNIX-AMTS zárónapján. A sokéves tradíció és a játék feltételei változatlanok, a fődíj pedig a show történetének eddigi legfiatalabb, legerősebb és legértékesebb nyereményautója! A nemzetközi UNIX – Autó, Motor és Tuning Show (AMTS) szervezői ezúttal sem tértek el a hagyományoktól. […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Az iszákos nindzsa – Nissan Qashqai 1.33 DIG-T Mild Hybrid 158HP X-TRONIC Tekna Plus teszt

Repül az idő… Tavalyelőtt teszteltük a harmadik generációs Nissan Qashqai benzines és hibrid változatát, 2024 második felében pedig befutott a facelift. Az E-Power hibridhajtással szerelt Qashqai tesztjét már olvashattátok itt a Motor&Verdán, az 1.33-as benzinest pedig nekem dobta a gép. A Nissan egyfelől erős évet zárt itt Magyarországon, volt idő mikor top 3-as márka volt […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom