Yamaha Ténéré újdonságok 2023-ra

2019-es debütálása óta a Ténéré 700 Európa-szerte kiemelkedő sikereket ért el. A több mint 40 000 eladott példányszámmal a nagy nyomatékú 690 cm³-es CP2 motor és a masszív, kettős funkciójú váz különleges kombinációja megerősítette a Yamaha pozícióját a túra motorkerékpárok egyik vezető gyártójaként – és a legendás Ténéré ismét minden felfedező és kalandvágyó számára a meghatározó motorkerékpár.

A termékcsalád tovább erősödött a Ténéré 700 Rally Edition modellel, amely a legkeményebb terepviszonyokra is felkészíti a Ténéré 700 Rally Editiont, és a Ténéré 700 World Raid hosszú hatóválságú modell bevezetésével minden motorosnak lehetősége nyílik arra, hogy felfedezze, mi van a horizonton túl.

A Ténéré 700-as modellekben rejlő hihetetlen potenciált a gyári motoros és a márka nagykövete, Pol Tarrés bizonyította, aki az Erzbergrodeón elsőként ült fel egy kéthengeres gépre, és számos könnyű enduro gépen versenyzőt megelőzött. Pol mellett a Tunisia Desert Challenge győztese, Alessandro Botturi is csatlakozott a Ténéré World Raid Rally Team csapathoz az októberi Africa Eco Race-en. És miközben a versenycsapat Afrikán keresztül száguldott, Nick Sanders ismét bebizonyította figyelemre méltó kalandvágyát, valamint a Yamaha túra motorkerékpárjainak kategóriájukban vezető teljesítményét, tartósságát és megbízhatóságát azzal, hogy a Ténéré 700-as motorjával újabb világ körüli utat tett meg.

2023-ra a Ténéré 700 és a Ténéré 700 Rally Edition számos fontos fejlesztést és finomítást kapott, amelyek növelik a teljes csomag értékét, és megerősítik e motorkerékpárok pozícióját a világ vezető túragépeiként. Ezenkívül a figyelemre méltó Ténéré 700 minden eddiginél elérhetőbbé válik: bevezetjük a 35 kW-os változatot az A2-es jogosítvánnyal rendelkezők számára.(Nem vonatkozik a Ténéré 700 Rally Edition kiadásra)
Mind a Ténéré 700, mind a Ténéré 700 Rally Edition új, 5 hüvelykes TFT kijelzővel van felszerelve. A kiváló minőségű műszerfal két kijelzőtémát kínál, amelyek a különböző motorozási helyzetekhez illenek.

Az „Explorer” kijelzőmódban a fókusz a fordulatszám-mérőn van, lehetővé téve a motoros számára, hogy a legerősebb nyomatékkibocsátás fenntartására koncentráljon a hatékony terepjáró teljesítmény érdekében. A „Street” kijelző hagyományosabb megjelenést nyújt analóg stílusú kör alakú mérőórákkal. Mindkét kijelzőstílus áttekinthetően van elrendezve, könnyen olvasható ikonokkal és figyelmeztető fényekkel, amelyek lehetővé teszik a motoros számára, hogy az előtte lévő útra vagy pályára összpontosíthasson.
A Ténéré nyergében még egyszerűbbé vált a kapcsolattartás, mivel a 2023-as modellek okostelefon-csatlakoztathatóságot lehetővé tevő, központi kommunikációs vezérlőegységet (CCU) kaptak.

A funkciók aktiválásához az okostelefont először Bluetooth-on párosítani kell a géppel a Yamaha ingyenes MyRide alkalmazásán keresztül. A telefon párosítása után az új, 5 hüvelykes TFT-kijelzőn megjelennek a bejövő hívásokról, e-mailekről és szöveges üzenetekről szóló értesítések, valamint az alkalmazáson keresztül figyelemmel kísérhetők a motor legfontosabb paraméterei. Megfelelő beállítások esetén a rendszer értesíti a motorost a Ténéré motoron észlelt bármilyen műszaki problémáról, és e-mailben értesítést küld a motorkerékpár-kereskedőnek vagy a motoros által megadott bármely más kapcsolattartónak. A MyRide alkalmazás számos más hasznos funkciót is kínál, beleértve a kerékpár összes kulcsfontosságú paraméterének figyelését, a megtett útvonal követését, valamint a megtett távolság, a gyorsulás, a legnagyobb sebesség, a szintkülönbség és még sok más adat rögzítését.

Az adatok megoszthatók a közösségi médiában, összehasonlíthatók és kitárgyalhatók a többi Yamaha túramotorossal az internetes fórumokon és az ehhez kapcsolódó közösségimédia-csoportban.
Az előző modell ABS-rendszere ON (BE) vagy OFF (KI) üzemmódot kínált, 2023-ban pedig a Ténéré 700 és a Ténéré 700 Rally Edition is továbbfejlesztett, 3 üzemmódú ABS-sel van felszerelve. Ez a továbbfejlesztett rendszer, amely már a World Raid modellben is megtalálható, lehetővé teszi a motoros számára, hogy a következő beállításokat válassza: Full ON (Minden BE); Front wheel ON rear wheel OFF (Első kerék BE, hátsó kerék KI); és Full OFF (Minden KI). A Full ON (Minden BE) a városi motorozásnál kötelező, a Front wheel ON rear wheel OFF (Első kerék BE, hátsó kerék KI) mérsékelt nehézségű terepen való használatra van tervezve, ahol a tapadás nem állandó, míg a Full OFF (Minden KI) az extrémebb terepen való használatra alkalmas.

A Ténéré 700 és a Ténéré 700 Rally Edition előre be van kábelezve az opcionális gyorsváltó rendszer beszerelésének lehetővé tételéhez, amely mostantól eredeti Yamaha tartozékként kapható.
A tartósság növelése érdekében az első fékkart újraterveztük, hogy ellenálljon a véletlen sérüléseknek, ha a gép leesik. További fejlesztések közé tartozik a korábbi 12 V-os kivitel helyett egy új USB aljzat, valamint a LED-es irányjelzők.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág

Különleges négykerékhajtással érkezik az akkumulátoros elektromos Lexus SUV

A hamarosan a márkakereskedésekbe is megérkező vadonatúj Lexus RZ a második akkumulátoros elektromos modell az Európában évek óta 99%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő Lexus kínálatában, egyben az első olyan modell, amelyet a környezettudatos japán luxusautógyártó dedikáltan akkumulátoros elektromos autók számára kifejlesztett padlólemezére épül. A modellben bemutatkozó különleges, az első és a hátsó e-Axle egységek […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Ezzel a tanulmánnyal emlékezik meg a Porsche a sportautózás elmúlt 75 évéről

Ha Porsche, akkor egyértelműen mindenkinek a kiváló sportkocsik ugranak be. Ráadásul ez nem egy újkeletű sztori, hiszen már 75 éve annak, hogy bemutatkozott a 356 Roadster, melyről a gyártó most egy különleges tanulmánnyal emlékezik meg. A Porsche már hosszú évtizedekkel ezelőtt megalapozta a nevét a sportkocsik világában. Viszont azt nagyon kevesen tudják, hogy az igazi […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Nagy autó – kis testben: a Peugeot 106 története

Húsz évvel ezelőtt ért véget egy korszak – pontosabban egy korszakalkotó modell gyártása – a Peugeot-nál. A 106-os több mint tíz éven át tartotta fogva az európai kisautó-vásárlók szívét, karaktere pedig még ugyanannyi ideig határozta meg a márka arculatát. Az 1990-es évek Európájában fénykorukat élték a kisautók. A márkák egymásra licitálva mutatták be modern típusaikat: […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom