A harmadik szakasz után élen a Toyota a Dakaron

A kedvezőtlen időjárási körülmények miatt lerövidült harmadik szakasz után a TOYOTA GAZOO Racing címvédő párosa, Nasser és Mathieu átvették a vezetést a 2023-as Darkaron a Hilux versenygéppel, a nyomokban az ugyancsak Toyota Hilux-szal versenybe szálló OVERDRIVE RACING párosa, Yazeed-Al Rahji – Dirk von Zitzewitz kettős áll.

A heves esőzések arra kényszerítették a 2023-as Dakar szervezőit, hogy lerövidítsék a harmadik szakaszt Al Ula és Ha’il között, miközben a defektek ismét nehéz helyzetbe hozták a versenyzőket. A nap leggyorsabb TOYOTA GAZOO Racing színeiben versenyző párosa Henk Lategan és Brett Cummings voltak, akik GR DKR Hilux T1+ versenyautójuk volánja mögött a második leggyorsabb idővel a második helyet szerezték meg a csonka szakaszon, mindössze 3 perc 26 másodperccel lemaradva a győztesek mögött. Ezzel összességében a legjobb 5-be kerültek volna összetettben, de az 1. szakaszról származó büntetés megnehezítette az előrejutásukat, így jelenleg a 11. helyen vannak, 40 perc 8 másodperccel lemaradva az éllovasoktól.

Az összetett elsőség pedig pedig jelenleg Nasser Al-Attiyahé és Mathieu Baumelé, akik két defektet kaptak a 3. szakasz elején. Ez arra kényszerítette őket, hogy jelentősen lassítsák a tempót, mivel a T1+ osztályban legfeljebb két pótabroncs megengedett az autókban. Az óvatosság ellenére a TGR legénysége a 13. leggyorsabb lett a szakaszon, 20 perc 58 másodperc előnyt engedve a nap győzteseinek.

Mivel azonban az összetettben legközelebb álló versenytársak közül néhányan sok időt buktak, Nasser és Mathieu a 2023-as Dakar összesített élére kerültek, és 13 perc 20 másodperccel megelőzték a második helyen álló Yazeed Al Rajhi és Dirk von Zitzewitz privát Toyota Hilux T1+-át.

Hátrább Giniel de Villiersnek és a navigátorának, Dennis Murphynek is két korai defekttel kellett megküzdeniük. A stáb túlélő üzemmódba kapcsolt, és emiatt folyamatosan időt veszített az etap során. Végül sikerült 28 perc 40 másodpercre korlátozniuk az időveszteséget, de az összetettben két pozíciót veszítettek. Jelenleg a 7. helyen állnak, 32 perc 8 másodperccel lemaradva az élmezőnytől. Azonban továbbra is látótávolságon belül vannak, és reménykednek benne, hogy a következő szakaszok a defektek szempontjából kevésbé ellenséges terepen futnak majd.

Következik a megmérettetés 4. szakasza, amely Ha’il városa közelében kezdődik és ér is véget. A szakasz a rajthoz vezető 94 kilométeres összekötőből, valamint egy 425 kilométeres mért szakaszból áll. Végül egy 58 kilométeres utazás után térnek vissza a versenyzők a Ha’ilban található alaptáborba, amely a következő három napban a rally bázisaként szolgál majd. Az idei Dakar 14 szakaszból áll, a versenyzők a szaúd-arábiai tájat parttól partig átszelik, az utolsó szakasz pedig Dammam városában zárul január 15-én.

„Mindent figyelembe véve ma egy újabb jó szakaszon vagyunk túl. A defektek ismét nagy szerepet játszottak, Nassernek és Ginielnek is fokozott óvatosságra volt szüksége a korai defektek után. Nasser azonban ezen a szakaszon a rally élére állt, Giniel viszont ideiglenesen két pozíciót visszaesett. Henknek lenyűgöző szakasza volt ma, így összességében nincs panasz.” – fogalmaz Glyn Hall, a TOYOTA GAZOO Racing Dakar csapatfőnöke.

„A szakasz korai szakaszában elszenvedtünk két defektet, ami lehetetlenné tette, hogy a sziklás körülmények között a maximumot nyújtsuk. Ugyanakkor nagyon boldogok vagyunk, hogy vezetjük a versenyt, és meglátjuk, hogy holnap mit tudunk elérni, hiszen sokkal jobb helyről indulhatunk majd.” – teszi hozzá Nasser Al-Attiyah.

„Ha korábban tudtuk volna, hogy lerövidítik a szakaszt, lehet, hogy tudtunk volna még hajrázni. De két korai defekt miatt nem volt más választásunk, mint nagyon óvatosan vezetni. Igen, sok időt veszítettünk, de legalább itt vagyunk. Még hosszú út áll előttünk, így pillanatnyilag a túlélésre játszunk, különösen a sivatagban tapasztalható rendkívül furcsa időjárás miatt.” – avat be Giniel de Villiers.
„Ma reggel Glyn Hall félrehúzott, és azt mondta, hogy felejtsem el az összes műszaki részletet, és csak vezessem az autót. Ezt tettük ma, és ez egyértelműen nagy változást hozott. Az első két szakasz után kezdtem kételkedni magamban, de ma úgy éreztem, a dolgok rendben vannak, és most sokkal jobb helyen vagyok.” – árulja el Henk Lategan.

DAKAR 2023: összetett állás a 3. szakasz után

HELY RAJTSZ. VERSENYZŐK CSAPAT IDŐ ELTÉRÉS
1 200 (QAT) NASSER AL-ATTIYAH
(FRA) MATHIEU BAUMEL TOYOTA GAZOO RACING
GR DKR Hilux T1+ 12 Ó 20′ 33”
2 202 (SAU) YAZEED AL RAJHI
(DEU) DIRK VON ZITZEWITZ OVERDRIVE RACING 12 Ó 33′ 53” + 00 Ó 13′ 20”
3 204 (FRA) STÉPHANE PETERHANSEL
(FRA) EDOUARD BOULANGER TEAM AUDI SPORT 12 Ó 41′ 18” + 00 Ó 20′ 45”
4 236 (FRA) SIMON VITSE
(FRA) FREDERIC LEFEBVRE MD RALLY 12 Ó 45′ 26” + 00 Ó 24′ 53”
5 216 (ZAF) BRIAN BARAGWANATH
(ZAF) LEONARD CREMER CENTURY RACING FACTORY TEAM 12 Ó 46′ 49” + 00 Ó 26′ 16”
6 209 (FRA) MATHIEU SERRADORI
(FRA) LOIC MINAUDIER CENTURY RACING FACTORY TEAM 12 Ó 47′ 52” + 00 Ó 27′ 19”
7 205 (ZAF) GINIEL DE VILLIERS
(ZAF) DENNIS MURPHY TOYOTA GAZOO RACING
GR DKR Hilux T1+ 12 Ó 52′ 41” + 00 Ó 32′ 08”
8 207 (ESP) CARLOS SAINZ
(ESP) LUCAS CRUZ TEAM AUDI SPORT 12 Ó 53′ 44” + 00 Ó 33′ 11”
9 230 (BRA) LUCAS MORAES
(DEU) TIMO GOTTSCHALK OVERDRIVE RACING 12 Ó 54′ 18” + 00 Ó 33′ 45”
10 210 (CZE) MARTIN PROKOP
(CZE) VIKTOR CHYTKA ORLEN BENZINA TEAM 12 Ó 55′ 43” + 00 Ó 35′ 10”
11 217 (ZAF) HENK LATEGAN
(ZAF) BRETT CUMMINGS TOYOTA GAZOO RACING
GR DKR Hilux T1+ 13 Ó 00′ 41” + 00 Ó 40′ 08”

Kapcsolódó cikkek

Utcán Verdák

A Toyota legje – A Toyota Century-sztori

A Toyota Motor Corporation az 1936-ban bemutatott AA elnevezésű típus óta rengeteg olyan modellt adott a világnak, melyek külön márkává, majdhogynem intézménnyé váltak az évtizedek során. Gondoljunk a Corollára, melyből minden második percben eladnak egyet a világon. Ott van a Camry, mely hosszú évek óta vezeti az USA-ban a személyautók eladási listáját, évi négyszáz-ezer darabbal. […]

Olvass tovább
Race Verdák

Lewis Hamilton korábbi csapatában kezdi a szezont Gender Tamás Junior

A rangos WSK-sorozat első állomásán, a WSK Champions Cupon kezdi meg első teljes szezonját az OK Junior kategóriában Gender Tamás Junior. A 12 esztendős gokartversenyző az egykor Lewis Hamiltont is a soraiban tudó Parolin Racing Kart gyári pilótájaként vág neki a 2023-as idénynek. A hétvégén, az olaszországi Lonatóban rendezett WSK Champions Cupon indul a 2023-as […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Utcán Verdák

Bemutatkozik az új BMW M3 CS

A BMW M GmbH modellpalettájára 2023-ban is érkeznek új különkiadások. Az új BMW M3 CS a prémium középkategória nagyteljesítményű sportautójának vérpezsdítő motorsport-hangulatát kapcsolja magasabb fokozatba. A szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült elemeket széles körben alkalmazó, intelligens könnyűszerkezetes járműépítés, a megnövelt teljesítmény, a típus-specifikus futómű-hangolás, a megannyi exkluzív stílusjegy és a versenypályák lüktető tempóját éltető felszereltség a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom