A harmadik szakasz után élen a Toyota a Dakaron

A kedvezőtlen időjárási körülmények miatt lerövidült harmadik szakasz után a TOYOTA GAZOO Racing címvédő párosa, Nasser és Mathieu átvették a vezetést a 2023-as Darkaron a Hilux versenygéppel, a nyomokban az ugyancsak Toyota Hilux-szal versenybe szálló OVERDRIVE RACING párosa, Yazeed-Al Rahji – Dirk von Zitzewitz kettős áll.

A heves esőzések arra kényszerítették a 2023-as Dakar szervezőit, hogy lerövidítsék a harmadik szakaszt Al Ula és Ha’il között, miközben a defektek ismét nehéz helyzetbe hozták a versenyzőket. A nap leggyorsabb TOYOTA GAZOO Racing színeiben versenyző párosa Henk Lategan és Brett Cummings voltak, akik GR DKR Hilux T1+ versenyautójuk volánja mögött a második leggyorsabb idővel a második helyet szerezték meg a csonka szakaszon, mindössze 3 perc 26 másodperccel lemaradva a győztesek mögött. Ezzel összességében a legjobb 5-be kerültek volna összetettben, de az 1. szakaszról származó büntetés megnehezítette az előrejutásukat, így jelenleg a 11. helyen vannak, 40 perc 8 másodperccel lemaradva az éllovasoktól.

Az összetett elsőség pedig pedig jelenleg Nasser Al-Attiyahé és Mathieu Baumelé, akik két defektet kaptak a 3. szakasz elején. Ez arra kényszerítette őket, hogy jelentősen lassítsák a tempót, mivel a T1+ osztályban legfeljebb két pótabroncs megengedett az autókban. Az óvatosság ellenére a TGR legénysége a 13. leggyorsabb lett a szakaszon, 20 perc 58 másodperc előnyt engedve a nap győzteseinek.

Mivel azonban az összetettben legközelebb álló versenytársak közül néhányan sok időt buktak, Nasser és Mathieu a 2023-as Dakar összesített élére kerültek, és 13 perc 20 másodperccel megelőzték a második helyen álló Yazeed Al Rajhi és Dirk von Zitzewitz privát Toyota Hilux T1+-át.

Hátrább Giniel de Villiersnek és a navigátorának, Dennis Murphynek is két korai defekttel kellett megküzdeniük. A stáb túlélő üzemmódba kapcsolt, és emiatt folyamatosan időt veszített az etap során. Végül sikerült 28 perc 40 másodpercre korlátozniuk az időveszteséget, de az összetettben két pozíciót veszítettek. Jelenleg a 7. helyen állnak, 32 perc 8 másodperccel lemaradva az élmezőnytől. Azonban továbbra is látótávolságon belül vannak, és reménykednek benne, hogy a következő szakaszok a defektek szempontjából kevésbé ellenséges terepen futnak majd.

Következik a megmérettetés 4. szakasza, amely Ha’il városa közelében kezdődik és ér is véget. A szakasz a rajthoz vezető 94 kilométeres összekötőből, valamint egy 425 kilométeres mért szakaszból áll. Végül egy 58 kilométeres utazás után térnek vissza a versenyzők a Ha’ilban található alaptáborba, amely a következő három napban a rally bázisaként szolgál majd. Az idei Dakar 14 szakaszból áll, a versenyzők a szaúd-arábiai tájat parttól partig átszelik, az utolsó szakasz pedig Dammam városában zárul január 15-én.

„Mindent figyelembe véve ma egy újabb jó szakaszon vagyunk túl. A defektek ismét nagy szerepet játszottak, Nassernek és Ginielnek is fokozott óvatosságra volt szüksége a korai defektek után. Nasser azonban ezen a szakaszon a rally élére állt, Giniel viszont ideiglenesen két pozíciót visszaesett. Henknek lenyűgöző szakasza volt ma, így összességében nincs panasz.” – fogalmaz Glyn Hall, a TOYOTA GAZOO Racing Dakar csapatfőnöke.

„A szakasz korai szakaszában elszenvedtünk két defektet, ami lehetetlenné tette, hogy a sziklás körülmények között a maximumot nyújtsuk. Ugyanakkor nagyon boldogok vagyunk, hogy vezetjük a versenyt, és meglátjuk, hogy holnap mit tudunk elérni, hiszen sokkal jobb helyről indulhatunk majd.” – teszi hozzá Nasser Al-Attiyah.

„Ha korábban tudtuk volna, hogy lerövidítik a szakaszt, lehet, hogy tudtunk volna még hajrázni. De két korai defekt miatt nem volt más választásunk, mint nagyon óvatosan vezetni. Igen, sok időt veszítettünk, de legalább itt vagyunk. Még hosszú út áll előttünk, így pillanatnyilag a túlélésre játszunk, különösen a sivatagban tapasztalható rendkívül furcsa időjárás miatt.” – avat be Giniel de Villiers.
„Ma reggel Glyn Hall félrehúzott, és azt mondta, hogy felejtsem el az összes műszaki részletet, és csak vezessem az autót. Ezt tettük ma, és ez egyértelműen nagy változást hozott. Az első két szakasz után kezdtem kételkedni magamban, de ma úgy éreztem, a dolgok rendben vannak, és most sokkal jobb helyen vagyok.” – árulja el Henk Lategan.

DAKAR 2023: összetett állás a 3. szakasz után

HELY RAJTSZ. VERSENYZŐK CSAPAT IDŐ ELTÉRÉS
1 200 (QAT) NASSER AL-ATTIYAH
(FRA) MATHIEU BAUMEL TOYOTA GAZOO RACING
GR DKR Hilux T1+ 12 Ó 20′ 33”
2 202 (SAU) YAZEED AL RAJHI
(DEU) DIRK VON ZITZEWITZ OVERDRIVE RACING 12 Ó 33′ 53” + 00 Ó 13′ 20”
3 204 (FRA) STÉPHANE PETERHANSEL
(FRA) EDOUARD BOULANGER TEAM AUDI SPORT 12 Ó 41′ 18” + 00 Ó 20′ 45”
4 236 (FRA) SIMON VITSE
(FRA) FREDERIC LEFEBVRE MD RALLY 12 Ó 45′ 26” + 00 Ó 24′ 53”
5 216 (ZAF) BRIAN BARAGWANATH
(ZAF) LEONARD CREMER CENTURY RACING FACTORY TEAM 12 Ó 46′ 49” + 00 Ó 26′ 16”
6 209 (FRA) MATHIEU SERRADORI
(FRA) LOIC MINAUDIER CENTURY RACING FACTORY TEAM 12 Ó 47′ 52” + 00 Ó 27′ 19”
7 205 (ZAF) GINIEL DE VILLIERS
(ZAF) DENNIS MURPHY TOYOTA GAZOO RACING
GR DKR Hilux T1+ 12 Ó 52′ 41” + 00 Ó 32′ 08”
8 207 (ESP) CARLOS SAINZ
(ESP) LUCAS CRUZ TEAM AUDI SPORT 12 Ó 53′ 44” + 00 Ó 33′ 11”
9 230 (BRA) LUCAS MORAES
(DEU) TIMO GOTTSCHALK OVERDRIVE RACING 12 Ó 54′ 18” + 00 Ó 33′ 45”
10 210 (CZE) MARTIN PROKOP
(CZE) VIKTOR CHYTKA ORLEN BENZINA TEAM 12 Ó 55′ 43” + 00 Ó 35′ 10”
11 217 (ZAF) HENK LATEGAN
(ZAF) BRETT CUMMINGS TOYOTA GAZOO RACING
GR DKR Hilux T1+ 13 Ó 00′ 41” + 00 Ó 40′ 08”

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

A Ford 15. éve piacvezető a haszongépjárművek szegmensében és továbbra is a 3. legnépszerűbb márka Magyarországon a személygépjárművekkel összesített újautó értékesítések piacán 2024-ben

Magyarországon 2024-ben a Ford 14.128 új autó értékesítéssel, 9.3%-os piaci részesedéssel a 3. legkelendőbb autómárkának bizonyult a teljes piacot és összes szegmenst egyben tekintve, stabilan megőrizve ezzel a pozícióját. A Ford Pro üzletága immáron 15. éve töretlenül piacvezető a haszongépjárműveknél hazánkban, 2024-ben a Ford mintegy 27%-os kimagasló piaci részesedéssel, 9253 új haszongépjármű értékesítéssel zárt (beleértve […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Univerzális csodamotort fejleszt a Toyota

Egy kiváló hatásfokú benzinmotor, amely hibrid modellekbe éppúgy beépíthető, mint sportkocsikba vagy akár versenyautókba, méghozzá akár hosszában, akár keresztben? Ilyen erőforrás ma még nincs, de a Toyota már fejleszti. A 2025-ös Tokiói Autószalon egyik legvadabb látványossága volt a GR Yaris M Concept: egy középmotoros kísérleti jármű, amelynek legfontosabb eleméről, a kétliteres turbómotorról semmi érdemi információt […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Újabb eladási rekord: a BMW M GmbH tovább halad a siker útján

+++ Értékesítési növekedés már sorozatban tizenharmadik éve +++ 2024-ben világszerte összesen 206 582 darab eladott autó +++ A legkelendőbb modell továbbra is a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 M50 +++ Az értékesítési növekedés motorja elsősorban a BMW M2, a BMW M3 Touring és a BMW XM +++ A BMW M GmbH rekordokat döntő utazása folytatódik: […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom