A Toyota elnöke személyesen kommentálta a márka sorozatban ötödik Le Mans-i diadalát

A csapat negyedik kettős győzelmét a tavalyi győztesek jó szereplése tette lehetővé: Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López a 7-es rajtszámú GR010 HYBRID volánja mögött mindössze 2 perc 1,222 másodperces lemaradással ért célba a második helyen. Sébastien negyedik győzelme új rekordot jelent a svájci pilóta számára, Brendon harmadik elsősége pedig Új-Zéland legsikeresebb Le Mans-i pilótájává teszi őt. Ryo élete harmadik Le Mans-ját nyerte meg és egyben első nagy győzelmét zsebelhette be a TOYOTA GAZOO Racing csapattagjaként; ő egyébként az ötödik japán versenyző, aki felálhatott a pódium tetejére.

A két GR010 HYBRID Hypercar versenyautó az élen haladva kemény csatát folytatott, amelybe a forgalom, a lassítások és a körülmények változása is gyakran beleszólt. 16 órányi küzdelem után is csak néhány másodperc választotta el egymástól a két autót, ám a 256. kör változást hozott: José-nak a vezető helyről kellett megállnia a pálya szélén a 7-es számú autóval, az elülső motor hibája miatt. Szerencsére a rendszer újraindítását követően az autó visszatérhetett a bokszba, ahol további újraindítások megoldották a problémát, így a 7-es versenyautó újra nekivághatott a küzdelemnek, igaz, közel egy környi lemaradással az élen haladó, 8-as számú GR010 HYBRID-hez képest.

A hasonló teljesítmény okán ez már túl nagy távolság volt ahhoz, hogy a 7-es autó csapata a győzelemre törjön, igaz, a verseny utolsó fél órájában José állította be a leggyorsabb köridőt. Végül így a csütörtökön pole pozíciót szerző Brendon láthatta meg elsőként a 90. Le Mans 24 órás kockás zászlóját. Őt José követte az elképesztő mértékű, 5177 kilométeres versenytáv végén. A kiemelkedő eredmény dupla pontokat jelent a 2022-es FIA Hosszútávú Világbajnokságon, amelynek köszönhetően a TOYOTA GAZOO Racing három verseny után a gyártók ponttáblázatának élén szerepel, 22 ponttal megelőzve az Alpine-t.

A pilóták bajnoksága még abszolút nyitott: a 8-as autó csapata mindössze 3 ponttal áll a vezető Alpine trió mögött; a 7-esé pedig 20 pontos hátrányban van. A világbajnokság mindössze négy hét múlva a Monza 6 órás futammal folytatódik.

Az újabb Le Mans-i dupla diatadlt Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnöke személlyesen kommentálta:  „Gratulálok a 8-as számú autónak! Köszönöm, hogy a 7-es autó kivette a részét a kettős győzelemből! Az idei Le Mans az első pillanattól kezdve a legvégéig egy dupla győzelem volt a számunkra. Ugyanakkor a pilóták nem tudtak teljes nyugalomban küzdeni a verseny során.

Azt hiszem, mindenki stressz alatt volt. Az első 16 órában a 7-es és a 8-as autó is hibamentesen, egymástól pár másodperc távolságra küzdhetett a győzelemért. Mindkét autó azonos módon készült, így hát gond nélkül tudták a maximumot nyújtani. A pilóták nagyon hálásak ezért. Ugyanakkor azt hiszem, teher is volt a két autó számára, hogy ugyanazon csapat részeként ilyen hosszú ideig kell egymás ellen küzdeniük. Ez nem volt egy könnyű szerep, de a pilóták keményen küzdöttek.

Szeretném megköszönni mind a hat pilóta munkáját. Ugyanakkor a 16. órát követően megszűnt a küzdelem, mivel a 7-es autó megállt a pályán. Szerencsére az újraindítást követően visszatérhetett a pályára, de ez rányomta a bélyegét a pilóták teljesítményére, hiszen állandó bizonytalanság mellett kellett tovább küzdeniük. Sajnálom, hogy így kellett vezetniük és köszönöm mindenkinek, aki hozzájárult ahhoz, hogy az autó végig bírja a küzdelmet. Emellett Kamiu először csapatvezetői szerepben is jelen volt Le Mans-ban.

Úgy hallottam, hogy sokat beszélt a mérnökökkel és a szerelőkkel, miközben mindenki számára megoldott kihívásokat. Bár nem tudott személyesen mindenkivel beszélni és ő maga is azt mondta, hogy a csapatmunka kiépítése még folyamatban van, azt hiszem, a csapatszellem alapjában véve megváltozott. Köszönöm Kamui, hogy keményen dolgozol csapatvezetőként is. Ugyanakkor pontosan tudom, hogy mit éreztél pilótaként, amikor ennyire éheztél a győzelemre, amit végül nem sikerült elérni.

Ráadásul tiéd volt a leggyorsabb kör, amit aztán José múlt felül a 7-es autóban, amely nagy tempót diktált a verseny vége felé. Szerettem volna korábban, hogy a 8-as autó győzzön, de aztán a 7-est szerettem volna ismét vezető helyen látni – nekem is kettős érzéseim voltak. Köszönöm, hogy megtartottátok a versenytempót és az utolsó pillanatig küzdöttetek. Egyszerre két szerepben, pilótaként és csapatvezetőként nagyon komplex kihívás várt rád. De azt hiszem, Kamui érdeme is, hogy a két autó ilyen kiegyensúlyozottan jó teljesítményt tudott nyújtani.

Nagyra értékelem, hogy ilyen fontos szerepeket tudsz betölteni. Boldogan láttam, hogy Kazuki és Kamui is a pódiumon áll. Az autóépítés és csapatmunka mindig a végtelen küzdelemről szól. Kérem, a továbbiakban is javítsátok a csapatszellemet, miközben tövig nyomjátok a gázpedált. A TOYOTA GAZOO Racing egymás után már az ötödik alkalommal nyert Le Mans-ban. Köszönöm a sok-sok rajongónak a támogatást és partnereinknek, hogy együtt harcolhatunk a győzelemért. Köszönöm mindenkinek. Nagyra értékelem a folyamatos támogatást.”

Kamui Kobayashi (a 7-es számú autó pilótája):

„Gratulálok Sébastien, Brendon és Ryo triójának. Sajnos a 7-es autónak kora reggel volt egy kis hibája, ami a győzelmünkbe került. Sokat küzdöttünk a 8-as autóval szemben a verseny során és nagyon közel álltunk a győzelemhez. A kis hibát leszámítva jó versenyünk volt, így nagyon sajnáljuk a történteket. De a 24 órás verseny már csak ilyen műfaj. Ugyanakkor a TOYOTA GAZOO Racing csapatának köszönhetően a hibát egy körön belül sikerült elhárítani. Mike és José, valamint a csapat kiváló munkát végzett az egész hétvége során, amit külön köszönök nekik: a kettős győzelem lebegett célként a szemünk előtt Le Mans-ra, mi pedig elértük ezt.”

Mike Conway (a 7-es számú autó pilótája):

„Azt hiszem, nem szeret minket ez a verseny; valami mindig történik. Tudom, tavaly győztünk, de az sem volt egy sétagalopp. Gratulálok a 8-as autót vezető csapattársainknak, különösen Ryónak. Rögtön elsőre győzni… az nem akármi. Mindig nagy öröm Kamuival és Joséval együtt vezetni, és mindent bele is adtunk, de sajnos a technika megtréfált minket. Ugyanakkor a kettős győzelem nagyszerű a csapat számára, amely egyben a TOYOTA GAZOO Racing ötödik elsősége – erre igazán büszkék lehetünk. Nagy köszönetet szeretnék mondani a csapat számára, nem csak Le Mans-on jelen lévő gárdának, hanem a Higashi-Fujinál lévő központunk és a kölni európai központ dolgozóinak is. Még mindig ott a világbajnokság, amit meg kell nyernünk, ráadásul már csak három verseny van, szóval már ezen jár az eszem és padlóig kell nyomnunk a gázpedált.”

José María López (a 7-es számú autó pilótája):

„Fáj, hogy nem nyertünk Le Mans-ban. Mindannyian versenyzők vagyunk és győzni szeretnénk, de tudnunk kell néha veszíteni is. Viszont örülünk a csapat eredményének; a TOYOTA GAZOO Racing kettős győzelme fantasztikus. Gratulálunk a 8-as autó csapatának; szenzációs munkát végeztek. Magunk is szinte tökéletes versenyt futottunk, ami megmagyarázza a konkurensekhez viszonyított hatalmas előnyünket – az ő munkájukat műszaki problémák nehezítették. Sikerült mindent szinte tökéletesre faragni. Megmutattuk, hogy az autónk gyors és győzni is képesek vagyunk. Nagy köszönet a csapatnak, akik az apró hibát követően gyorsan megjavították az autót. Nagyon jó, hogy részese lehetek a TOYOTA GAZOO Racing Le Mans-i kettős győzelmének.”

Sébastien Buemi (a 8-as számú autó pilótája):

„Nehéz magamat kifejezni egy ilyen verseny után. Nagyszerű érzés, hogy a dobogó tetején állhatunk Ryóval és Brendonnal. Fantasztikus dolog, hogy Ryo rögtön az első Le Mans-ját nyerhette meg a 8-as számú autóval. Kiváló munkát végzett és szeretnék gratulálni neki a teljesítményéhez. Az egész csapat hozzájárult a kiváló, hibamentes szerepléshez és az autó is tökéletesen szerepelt. Lenyűgöző érzés negyedszerre megnyerni a Le Mans-t, ami egyben a TOYOTA GAZOO Racing ötödik győzelme. Még egy kis időre van szükség, hogy lecsillapodjanak a történtek és hogy igazán át tudjam érezni, hogy mit vittünk véghez a mai napon.”

Brendon Hartley (a 8-as számú autó pilótája):

„A Le Mans-i kettős győzelem nem akármilyen eredmény a TOYOTA GAZOO Racing számára. Jó érzés volt megszerezni a rajtelsőséget, de még jobb megnyerni a versenyt. Ez most történik velem először, így tele vagyok érzelmekkel. A verseny során mindig megpróbálsz nem gondolni a győzelemre, mivel pontosan tudjuk, hogy mi történhet akár az utolsó körben is. Így a kockás zászló láttán elöntik az embert az érzelmek. Örülök Ryónak, aki kiváló részévé vált a csapatunknak. Szeretjük őt és erős bástyát jelent. Jó kapcsolatot ápolunk a 7-es autó csapatával is; nagy öröm volt velük harcolni a verseny során. Végig padlóig nyomtuk a gázt, de a 7-es autó problémáját követően visszavettünk és a biztos beérkezésre fókuszáltunk.”

Ryo Hirakawa (a 8-as számú autó pilótája):

„Büszke vagyok arra, hogy a nevem ott lehet azon legendák között, akik Le Mans-t nyertek. Őszintén szólva még mindig nem tudom elhinni, hogy egy ekkora álmom válhatott ma valóra. Nagyon szoros volt a verseny és nagyszerű élmény volt a 7-es autó ellen küzdeni. Nagyon köszönöm Sébastien és Brendon segítségét, akik sokat segítettek a beilleszkedésben; megtiszteltetés, hogy egy autót hajthattunk velük. Fantasztikus dolog, hogy az első Le Mans-omon a TOYOTA GAZOO Racing kettős győzelmet tudott elérni és köszönöm a csapat kemény munkáját. Tökéletes stratégiánk volt, gyors bokszkiállásokkal és problémamentes versennyel; nem hiszem, hogy ennél többet tehettünk volna.”

A 90. Le Mans 24 órás verseny eredményei:

  1. #8 TOYOTA GAZOO Racing 380 kör
  2. #7 TOYOTA GAZOO Racing +2 perc 1,222 másodperc
  3. #709 Glickenhaus Racing (Briscoe/Westbrook/Mailleux) +5 kör
  4. #708 Glickenhaus Racing (Pla/Dumas/Derani) +10 kör
  5. #38 JOTA (Gonzalez/Da Costa/Stevens) +11 kör
  6. #9 Prema Orlen Team (Kubica/Deletraz/Colombo) +11 kör

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Race

A Nissan Formula E Csapata készen áll a 11. szezonnyitóra São Paulóban

YOKOHAMA, Japán (2024. december 4.) – A Nissan Formula E Csapata készen áll a GEN3 Evo-korszak megkezdésére. December 7-én elstartol a 2024/25-ös ABB FIA Formula E Világbajnokság a brazíliai São Paulóban. A japán alakulat, az erős 10. szezonra épít, amely során negyedikként végeztek a csapat és pilóta bajnokságban, az újonnan alapított, gyártói bajnokságban pedig harmadikak […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Kisautó, másként-Toyota Yaris Hybrid Premiere Edition 130 LE

Ritka az olyan modellfrissítés, amikor inkább a tartalom változik, nem a külső. A Toyota viszont épp így fejlesztett, új hibridhajtás került a Yarisba! 2019-ben mutatkozott be a japánok 1999-es születésű kisautója, a Toyota Yaris negyedik generációja. A modell nagyon jól megvolt az elmúlt években, melyet jól mutat, hogy szegmensében Európa legnépszerűbb autójának mondhatja magát. A […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A DS AUTOMOBILES FELFEDI KÖVEKEZŐ MODELLJE NEVÉT ÉS BELSŐ HANGULATÁT

• A DS Automobiles következő kreációjának neve DS N°8. • Ez az elnevezés új stratégiát takar, melynek keretében egy olyan, 100%-ban elektromos modell mutatkozik be, amely határozottan a luxus világába tartozik. • A DS N°8 felfedi műszerfala dizájnját. DS N°8 : a DS Automobiles új generációja Néhány héttel zászlóshajójának leleplezése előtt a DS Automobiles új […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom