Az off-road klasszikus most még menőbb: Ford Bronco 2.7 EcoBoost Outer Banks teszt

Legendás terepjárónk története elég régen, valamikor az 1960-as évek végén kezdődött, a Bronco olyan szabadidő terepjárója a Fordnak mint a sportautók között a Mustang. Amerikában öt generáción át gyártották az eredeti modellt, majd hosszabb pihenőre vonult el a Bronco, de 25 év után újra éledt, és zabolátlanabb, mint valaha.

Mivel Európában is a városi terepjárók a legnépszerűbb típusok, a Ford elérkezettnek látta az időt, hogy a Jeephez hasonlóan itt is bevesse az offroadosabb gépét, így hozzánk is megérkezett a Bronco.

Nyers külső:

Amikor megláttam a tesztautónkat, ami egy Outer Banks változat elsőre azt mondtam magamban, hogy végre egy szögletes igazi nyers terepjáró, a tervezők ugyanis jó érzékkel vettek át formákat az új megrajzolásakor az ős Bronco-tól. Nincsenek kinyúlások, legömbölyítések, a vezetőülésből nézve az autónak ott van vége, ahol látom. Tesztautónk hossza 4,8 méter, szélessége 1,93 méter, tengelytávja 2949 mm. Mindenhez 1963 mm magas, és a hasmagassága 261, illetve 237 mm.

Acél lökhárítók és küszöbök, a hűtőmaszk a régi modellt idéző megoldásokkal szerintem telitalálat. Méretes külső tükröket kapott a Bronco, amik érdekes módon nem az ajtókra vannak felszerelve, hanem az A-oszlop tövéből kinyúló kis karra. Ez nem vicc, hanem praktikus megoldás, hiszen az ajtókat le lehet venni és így is lehet vele autózni, a két külső tükör pedig a helyén marad. A tető is megbontható, 4 daraban kapható le az autóról, ha nincs fent tetőcsomagtartó, akkor az első 3 darab, ami az utastér felett található, kézzel, szerszám nélkül is el tudjuk távolítani. Picit térjünk ki az autó hátuljára is, nekem nagyon tetszett, hogy itt is vissza köszönnek az első szériás Bronco jegyei. Itt található a pótkerék, amit szépen eltakartak és egy ügyes mérnöki megoldással ott helyezték el a tolatókamerát is. Az osztott, felfelé és lefelé is nyíló csomagtérajtó oldalra nyílik.

Belső:

Ahogy a külsőnél írtam, az autó tetejének egy része könnye eltávolítható, de mi van akkor, ha elkap minket egy kisebb eső és nem tudunk beállni például egy benzinkútra? Fordnál erre is gondoltak, amikor megtervezték az új Broncot. Az autó bőr kárpitozása vízálló, a kapcsolókat (a kormányon is) pedig szilikontömítés és gumiborítás védi a szennyeződésektől. A műszerfal emlékeztet az első Bronco-generációra. Itt említeném meg, hogy az ablakemelő gombjai és a tükör állító gombok nem az álltalában megszokott helyen vannak ha nem a kartámasz első részében, hiszen az autó ajtajai levehetőek. A kormányon mögött egy bajuszkapcsolónk van ellátva minden funkcióval. A műszerfal bal és jobb oldalán masszív kapaszkodó gumiborítással ez is mutatja hogy egy vérbeli terepjáróban ülünk. Műszerfalunkban meg maradt egy analóg km/órát mutató műszerünk, de kaptunk mellé egy LCD kijelzőt is. Sok műanyaggal találkozunk, de a masszívabb fajtából és ennek az autónak ez jól áll. A hely minden irányban tágas és elegendő, az én 198 cm-es magasságommal is jó a kilátás. Az ülések hosszú távon is kényelmesek, és az anyaghasználat is bőven meghaladja azt, amit ebben a kategóriában megszoktunk.

Kapunk még fűthető tükröket, első szélvédőt és üléseket, az első ülések motorosan állíthatók. A klíma kétzónás és tökéletesen hűt és fűt, minden gombbal állítható, ami egy újabb felüdülés a sok érintős megoldás közt…. A Broncoban A és C típusú USB csatlakozót kapunk, ami magasan a szélvédő tövében lett elhelyezve, így nem kell kilométernyi kábelt kerülgetnünk a középkonzolnál. Kapunk még egy 12 colos érintőképernyőt, aminek a menüje a fordos szisztéma szerint működik, természetesen emellett az Apple CARPLAY és AndroidAuto is használható.

A csomagtartó alapban 562 literes, döntött hátsó ülésekkel tetőig pakolva 1,8 köbméteres! És itt jön egy plusz fícsör, annyira komolyan gondolják az autó szafari jellegét, hogy a csomagtartóban még egy méretes autósátor is helyet kapott.

Technika:

Magyarországon csak egyféle motorral kapható a tesztautónk, a 2,7 literes, dupla turbós, közvetlen befecskendezéses V6-os 335 lóerős erőforrással, legnagyobb forgatónyomatéka 563 Nm, ez bőségesen elegendő hogy nekiinduljunk egy laza terepjárásnak. Gyorsulás 0-ról 100-as tempóra 6,7 másodperc, a végsebességünk pedig 161 km/h. A tízfokozatú automata váltó teszi a dolgát. Kúszófokozatban, alig 6 kilométer/órás sebességnél 2500-at forog a főtengely, a 24 mázsás Bronco pedig lassan, de biztosan leküzd minden akadályt.

Vezetés:

Főkként országúton és városban használtam az autót, de félnapot sikerült az ő igazi pályáján, terepkörülmények közt is kipróbálni. Országúton komfortosan csendes az utastér, a 10 fokozat között pedig szinte észrevétlenül kapcsolgat a váltó. Városban egy lámpától nagyon fürgén is ellehet startolni, a manőverezés sem különösebben problémás vele, csak utána győzze az ember tankolni ezt a zabolátlan lovat.

Tesztautónk merev hátsó tengellyel, független első kettőskereszt-lengőkaros kerékfelfüggesztéssel, Bilstein lengéscsillapítókkal, spirálrugókkal és két zárható differenciállal van ellátva. Az extra ballonos 285/70-es gumiknak köszönhetően, amikor terepre mentem vele szinte árkon, bokron átgazolhattam, de a városi autózásnál sem kellett úthibákkal foglalkoznom. A Bronco Outer Banks változatot egy kétfokozatú elektronikus terepváltóval szerelik fel, amit a vezető menet közben, gombnyomással kapcsolhat.

Fogyasztásra próbáltam, ahol lehet nagyon odafigyelni, és országúton illetve városban békésen poroszkáltam, így tudtam kihozni 11-12 literes fogyasztást, de ha terepen járunk vagy tempósabban autózunk vele akkor az sem kizárt, hogy ennek a duplája csúszik le a garatján.

Összegzés:

Nyilvánvaló, hogy a Ford Bronco Outer Banks egy klasszikus terepjáró, annak minden erényével, plusz olyan újdonságokkal, amelyeket az elektronikus segédeszközök ma kínálnak a Fordokhoz. Az is tény hogy a reálisan nézni a mai SUV-ok piacan abból a szempontból nehéz helyzetben van, hogy 30,7 milliós ára elég magas, ennyiért már komfortosabb és gazdaságosabban üzemeltethető SUV-kat lehet vásárolni, és akkor itt jön a DE, mert a Bronco egy rétegautó, rengeteg élménnyel és talán ezért lesz izgalmas sokak számára, akik mást szeretnének, mint a megszokott terepjárók.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

Elkészült az UNIX-AMTS 2025 nyereményautója!

Idén tavasszal is egy szakavatott csapat által egyedivé varázsolt autó kerül kisorsolásra a látogatók között az UNIX-AMTS zárónapján. A sokéves tradíció és a játék feltételei változatlanok, a fődíj pedig a show történetének eddigi legfiatalabb, legerősebb és legértékesebb nyereményautója! A nemzetközi UNIX – Autó, Motor és Tuning Show (AMTS) szervezői ezúttal sem tértek el a hagyományoktól. […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Az iszákos nindzsa – Nissan Qashqai 1.33 DIG-T Mild Hybrid 158HP X-TRONIC Tekna Plus teszt

Repül az idő… Tavalyelőtt teszteltük a harmadik generációs Nissan Qashqai benzines és hibrid változatát, 2024 második felében pedig befutott a facelift. Az E-Power hibridhajtással szerelt Qashqai tesztjét már olvashattátok itt a Motor&Verdán, az 1.33-as benzinest pedig nekem dobta a gép. A Nissan egyfelől erős évet zárt itt Magyarországon, volt idő mikor top 3-as márka volt […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A BMW M divízió új biztonsági autót gurít pályára a MotoGP™ thaiföldi szezonnyitó futamán

+++ Az új BMW M5 Touring MotoGP™ Safety Car a kétkerekű versenysportok királykategóriájában dolgozó biztonságiautó-flotta új zászlóshajója +++ A bajor prémiumgyártó a február 28-i hétvégén elrajtoló szezonnyitóig Bangkokban állítja ki az új biztonsági autót +++ A MotoGP™ 2025-ös idénye egy rendkívül látványos, innovatív hétvégével vette kezdetét: a kétkerekű versenysportok királykategóriája Thaiföld fővárosába utazott, a sorozat […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom