Bemutatkozik az első BMW M3 Touring

A BMW M GmbH új karosszéria-kialakítással bővíti nagyteljesítményű portfólióját a prémium középkategóriában. Az első BMW M3 Touring a motorsport hamisítatlan hangulatát markáns stílusjegyekkel és minden korábbinál praktikusabb adottságokkal egyesíti.

Hajtáslánc-technológiájának minden részlete a vérpezsdítő menetdinamikát élteti, miközben az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor, a Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó és az M xDrive intelligens összkerékhajtás 375 kW / 510 lóerő maximális teljesítményben teljesedik ki. A prémium középkategória új nagyteljesítményű tagja így kizárólag M xDrive intelligens összkerékhajtással, Competition kivitelben válik elérhetővé.

Rendkívül sokoldalú utasterének köszönhetően az első BMW M3 Touring páratlanul egyedi adottságokkal büszkélkedhet, a BMW M modellekre jellemző vezetési élmény új formáját kínálva. A BMW Ívelt Kijelzővel dolgozó új BMW iDrive járművezérlő technológia pedig mindezt csúcstechnológiás járművezérlő és járműkapcsolati megoldásokkal fűszerezi meg.

A BMW M divízió megalapításának 50. évfordulóját ünneplő esztendőben a BMW M3 és a BMW M4 palettája – a limuzin, a kupé és a kabrió után – egy negyedik karosszéria-kialakítással gazdagodik. A BMW M3 Touring 2022 júniusában, a Goodwood Festival of Speed sebességfesztiválon ünnepli világpremierjét. A bajor prémiummárka ügyfelei 2022 szeptemberétől adhatják le rendeléseiket az újdonságra, amelynek sorozatgyártása és piaci premierje 2022 novemberében veszi kezdetét. Az első BMW M3 Touring a BMW M3 limuzin otthonában, a BMW Group müncheni gyárában készül majd.

Egyedülálló járműkoncepció extravagáns formanyelvvel

Az első BMW M3 Touring a BMW M modellek lélegzetelállító menetdinamikáját, versenyautós agilitását és mérnökien precíz irányíthatóságát kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatósággal és végtelen funkcionalitással egyesíti. Egyedülálló járműkoncepcióját extravagáns formanyelv nyomatékosítja, amely a BMW M3 és a BMW M4 modellpalettáján látványos egyediséget és a szegmensben mindeddig ismeretlen, sportosan dinamikus kisugárzást garantál.

A BMW M3 Touring zabolátlan menettulajdonságait a karosszéria határozott stílusjegyei és atletikus formái hangsúlyozzák, mialatt a modell optimális hűtőlevegő-ellátásáról és kiegyensúlyozott aerodinamikájáról M-specifikus kiegészítők gondoskodnak. Ilyenek többek között a függőleges elrendezésű, keret nélküli BMW hűtőrácsok, a nagyméretű légbeömlők, az erőteljes kerékjárati ívek és a fokozatosan szélesedő küszöbtoldatok, amelyek az első és hátsó lökhárítón elhelyezett toldatokkal az egész autót magasfényű fekete keretbe foglalják. További hamisítatlan kiegészítők az első kerékjárati ívekbe vágott M légkivezető nyílások és a sport kipufogórendszer ikervégződései.

Alapfelszereltségként az első BMW M3 Touring magasfényű feketére fényezett tetővel gurul le a gyártósorról, a kiválasztott karosszériafényezési árnyalattól függetlenül. Az alapfelszereltségként kínált tetősínek és a típus-specifikus légterelő szárny szintén magasfényű fekete fényezést visel. Az opcionális extrafelszereltség részeként a tető a karosszéria színében is megrendelhető. Az opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettán az M Carbon külső felszereltségi csomag is megtalálható.

Magas fordulatszám-tartományig kalibrált, soros hathengeres benzinmotor

A BMW M3 és a BMW M4 Competition kivitelei számára kifejlesztett, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor maximális teljesítménye 375 kW / 510 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 650 Nm. A kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrált, mindvégig egyenletes teljesítmény-leadásra képes, 3.0 liter hengerűrtartalmú erőforrás az új BMW M4 GT3 versenyautó motorjához is kiváló műszaki alapot kínált, hiszen a technológia hűtési és kenési rendszerét a mérnökök úgy fejlesztették ki, hogy még a versenypályákon fellépő, extrém hossz- és oldalirányú gyorsulások közben is megbízhatóan működjön. Az elektronikusan vezérelt szelepekkel dolgozó, M-specifikus kipufogórendszer mindehhez érzelmekben gazdag, mély orgánumot társít, megidézve a nagyteljesítményű vezetés élményének motorsportos hangulatát.

A motorhoz egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó kapcsolódik, amely háromféle váltóprogramot kínál és a kormány mögötti váltófülekkel is vezérelhető. A nagyteljesítményű hajtáslánc-technológiában M xDrive intelligens összkerékhajtás dolgozik, a hátsó tengelyen aktív M differenciálművel. Az M xDrive intelligens összkerékhajtás minden vezetési szituációban gondoskodik arról, hogy a négy hajtott kerék mindegyikéhez az optimális tapadáshoz szükséges legpontosabb motorerő jusson, a BMW M3 Competition Touring így álló helyzetből 100 km/órás sebességre 3,6 másodperc alatt, 200 km/órás tempóra pedig 12,9 szekundum alatt képes felgyorsulni. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető M Driver’s Package teljesítménynövelő csomag a 250 km/óránál elektronikusan leszabályzott végsebességet 280 km/órára módosítja.

A hajtáslánc-technológia alapbeállításként aktiválódó 4WD összkerékhajtása mellett a vezető a „Setup” menüben a 4WD Sport összkerékhajtást is aktiválhatja, amely a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint dolgozó M xDrive intelligens összkerékhajtás még sportosabb működési elvének köszönhetően intenzívebb vezetési élményt garantál. A dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) kikapcsolásával a 2WD hátsókerék-meghajtás is aktiválhatóvá válik.

A letaglózó menetteljesítmény és a végtelen menetkomfort ideális egyensúlya

A nagyteljesítményű hajtáslánc-technológia menettulajdonságaihoz és a BMW M3 Touring egyedülálló járműkoncepciójához hangolt futómű-technológia a sportos menetteljesítmény és a végtelen menetkomfort ideális egyensúlyát teremti meg. A bajor prémiumgyártó fejlesztőmérnökei versenypályákon, országutakon és nagyvárosi körülmények közepette végezték a technológia részletekbe menő finomhangolását. A modell vázszerkezetének kimagasló torziós merevsége és a futómű-alkatrészek feszes kapcsolódásai még agilisabb, még dinamikusabb és még precízebb vezethetőséget ígérnek, amelyet a padlólemez és a csomagtér típus-specifikus merevítései fokoznak tovább.

A kettős ágyazású lengőkarra támaszkodó első kerékfelfüggesztés és az ötkaros hátsó kerékfelfüggesztés egyaránt M-specifikus kinematikai hangolást kapott, könnyűszerkezetes kialakítással és rendkívüli merevséggel. Az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó, adaptív M futómű és a változó áttételű M Servotronic kormánymű a BMW M3 Touring alapfelszereltségének része. Az integrált fékrendszer kétféle pedálérzet-beállítást kínál. Az alapfelszereltségként kínált BMW M sport fékrendszer az opcionális extrafelszereltség részeként BMW M karbon-kerámia fékrendszerre cserélhető. Az elöl 19”, hátul 20” méretű, kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsák ugyancsak az újdonság alapfelszereltségének részei, amelyek az opcionális extrafelszereltség részeként verseny gumiabroncsokkal is felszerelhetők.

A dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) kipörgésgátló funkcióját a motorvezérlő elektronikába integrálták a mérnökök. Az első BMW M3 Touring alapfelszereltségének az M Dinamikus Mód (M Dynamic Mode) és az M Tapadásvezérlés (M Traction Control) is része. Az M xDrive intelligens összkerékhajtás 2WD hátsókerék-meghajtás üzemmódjában a vezető tíz fokozatban állíthatja be a kipörgésgátló funkció beavatkozási határértékét, amellyel már-már a versenypályák fizikai határait feszegetheti.

Versenyautós hangulat az utastérben, rendkívül sokoldalú helykínálattal

A BMW M3 Touring széleskörű alapfelszereltségének a BMW Ívelt Kijelző is része, amely a bajor prémiummárka által fémjelzett, vezető felé forduló és intenzív vezetési élményt kínáló műszerfalának modern újraértelmezése. A vezető felé forduló, egyetlen üvegfelület mögé épített, teljes egészében digitális műszerfal egy 12,3” képernyő-átmérőjű műszeregység és egy 14,9” képernyő-átmérőjű központi kijelző párosából áll. A kormánykerék mögötti műszeregység új kijelző-grafikákkal, M-specifikus stílusban jeleníti meg a vezetéshez kapcsolódó összes releváns információt, miközben a központi kijelző főoldalán M-specifikus ikonok szolgáltatnak információt az autó aktuális beállításairól és a gumiabroncsok állapotáról. Az opcionális extrafelszereltség részeként M-specifikus kijelző-tartalmakkal dolgozó BMW Head-Up kijelző is megrendelhető a modellhez.

Az első BMW M3 Touring alapfelszereltségként kapja meg a memóriafunkcióval és ülésfűtéssel ellátott, elektromosan állítható BMW M sportüléseket, valamint a Merino bőrkárpitozást is. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető M Carbon első kagylóülések a motorsport hamisítatlan hangulatát a könnyűszerkezetes járműépítés vezérelveivel, a kiváló összeszerelési minőséggel és a végtelen menetkomforttal egyesítik. A szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült váznak és a háttámla-kivágásoknak köszönhetően az M Carbon kagylóülések 9,6 kilogrammal kevesebbet nyomnak a mérlegen, mint az alapfelszereltségként kínált BMW M sportülések.

A BMW M3 Touring 40:20:40 arányban osztott hátsó üléssorában három teljes értékű ülés sorakozik. A hátsó üléssor háttámlája egyben és külön-külön, részekre osztva is lehajtható, amellyel a csomagtér alapesetben 500 literes térfogata akár 1 510 literesre is bővíthető. Alapfelszereltség az automata csomagtérajtó-működtetés és a kettéosztott csomagtérajtó. A csomagtér padlója alá épített tárolórekeszben a csomagtér térelválasztó hálója is megtalálható. Az opcionális extrafelszereltség részeként a csomagtér padlójából automatikusan kiemelkedő, csúszásgátló sínek is megrendelhetők, amelyek vezetés közben megakadályozzák a csomagtérbe helyezett tárgyak mozgását.

M Drive Professional csomag és BMW Maps navigációs rendszer alapfelszereltségként

Az első BMW M3 Touring széleskörű alapfelszereltségének az olyan komfortnövelő funkciók is részei, mint például a háromzónás automata légkondicionáló, a BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés, a BMW Maps navigációs rendszer, a hangulatvilágítás, a hifi audiorendszer, valamint a belső és külső tükörcsomag. A bajor prémiumgyártó ügyfeleit egy sor automatizált, vezetést és parkolást támogató rendszer is segíti: alapfelszereltségként frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Front Collision Warning), előzési tilalmakra is figyelmeztető sebességkorlátozás-kijelzés (Speed Limit Info) és parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control). Az opcionális extrafelszereltség részeként a kormányzó- és sávtartó asszisztenst (Steering and Lane Control Assistant), a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomatot (Active Cruise Control with Stop & Go), a forgalmi jelzéseket felismerő rendszert és az Aktív Navigációt tartogató Driving Assistant Professional csomag, valamint a parkolóasszisztens (Parking Assistant) és a tolatási segédlet (Reversing Assistant) is megrendelhető a modellhez.

Az M-specifikus járművezérlő rendszer része a „Setup” gomb, amely közvetlen hozzáférést kínál a motor, a futómű, a kormánymű, a fékrendszer és az M xDrive intelligens összkerékhajtás beállításaihoz. A kormánykeréken található „M1” és „M2” memóriagombokkal két teljes, korábban elmentett járműbeállítás érhető el és aktiválható egyetlen gombnyomással. Az alapfelszereltségként kínált M Drive Professional csomag része az M Traction Control tapadás-vezérlés, az M Drift Analyser és az M Laptimer funkció is. A középkonzolon elhelyezett „M Mode” gombbal a vezetést támogató rendszerek reakciói, valamint a digitális műszeregységen és a BMW Head-Up kijelzőn megjelenített tartalmak állíthatók be. A BMW M3 Touring vezetői ROAD, SPORT és TRACK vezetési üzemmódok közül is választhatnak.

Az első BMW M3 Touring fedélzetén a legkorszerűbb BMW iDrive járművezérlő technológia dolgozik, amely a progresszív digitalizáció megtestesítője. A technológia alapja a BMW 8.0 operációs rendszer, a BMW Intelligent Personal Assistant és a BMW Ívelt Kijelző hármas egysége, amely lehetővé teszi, hogy a bajor prémiummárka ügyfelei intuitív módon, hangutasításokkal és érintésekkel vezéreljék az autó egyes funkcióit. A BMW ID és a My BMW okostelefon-alkalmazás az új BMW iDrive járművezérlő technológia személyre szabásában is partner, miközben a személyes eSIM kártya alkalmazására is lehetőség nyílik. Az átfogó okostelefon-integrálhatóságot garantáló Apple CarPlay® és Android Auto™ ugyancsak a BMW M3 Touring alapfelszereltségének része. Az 5G-kompatibilis mobiltechnológia optimális járműkapcsolatot garantál.

Kapcsolódó cikkek

Race Verdák

Mikor lemegy a sisakrostély, már csak én vagyok és a pálya – INTERJÚ Vékony Szintiával

Hol van már az a korszak, mikor a kislányok még babáztak és szégyenlősek voltak. A mai fiatalok teljesen más rugóra járnak, és van, aki a gyerekjátékokat többszáz lóerős versenyautókra cserélte, hogy aztán egy szép napon valóra váltsa a magyar autósport szurkolók legdédelgetettebb álmát. Merthogy interjúnk alanya, a tizenöt esztendős Szintia nem mást tűzött ki a […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

A szépfiú – Peugeot 308 SW GT-Pack Plug-in Hybrid teszt

2021-ben mutatkozott be a Peugeot alsó-középkategóriás típusának, a 308-asnak a harmadik generációja. Így már 15 éve nem tartja magát a hagyományokhoz az oroszlános márka, nem kapnak eggyel nagyobb számot az újabb kompakt autói. A P5 modellkóddal jelölt, EMP2-es padlólemezre épült (lásd még: Opel Astra L, DS4) 308 ötajtós és kombi formában is elérhető, rendelhetjük benzines […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Utcán Verdák

Lenyűgöző térkínálat és teljesítmény, prémium technológia: ez elektromos hajtású E-Tourneo Custom modell

A Ford Pro ma bemutatta az új generációs Tourneo-sorozat csúcsváltozatát: a vadonatúj E-Tourneo Custom modellt, amit fejlett elektromos hajtáslánccal szereltek fel. Az E-Tourneo Custom magasra teszi a lécet vetélytársai számára, hiszen maximális sokoldalúságra és kényelemre tervezett új padlólemezéhez kimagasló hatékonyságú akkumulátoros elektromos hajtáslánc társul, ami a tervek szerint akár 370 kilométeres hatótávolságot biztosít. 2024-ig a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom