Bemutatkozik az első BMW M3 Touring

A BMW M GmbH új karosszéria-kialakítással bővíti nagyteljesítményű portfólióját a prémium középkategóriában. Az első BMW M3 Touring a motorsport hamisítatlan hangulatát markáns stílusjegyekkel és minden korábbinál praktikusabb adottságokkal egyesíti.

Hajtáslánc-technológiájának minden részlete a vérpezsdítő menetdinamikát élteti, miközben az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor, a Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó és az M xDrive intelligens összkerékhajtás 375 kW / 510 lóerő maximális teljesítményben teljesedik ki. A prémium középkategória új nagyteljesítményű tagja így kizárólag M xDrive intelligens összkerékhajtással, Competition kivitelben válik elérhetővé.

Rendkívül sokoldalú utasterének köszönhetően az első BMW M3 Touring páratlanul egyedi adottságokkal büszkélkedhet, a BMW M modellekre jellemző vezetési élmény új formáját kínálva. A BMW Ívelt Kijelzővel dolgozó új BMW iDrive járművezérlő technológia pedig mindezt csúcstechnológiás járművezérlő és járműkapcsolati megoldásokkal fűszerezi meg.

A BMW M divízió megalapításának 50. évfordulóját ünneplő esztendőben a BMW M3 és a BMW M4 palettája – a limuzin, a kupé és a kabrió után – egy negyedik karosszéria-kialakítással gazdagodik. A BMW M3 Touring 2022 júniusában, a Goodwood Festival of Speed sebességfesztiválon ünnepli világpremierjét. A bajor prémiummárka ügyfelei 2022 szeptemberétől adhatják le rendeléseiket az újdonságra, amelynek sorozatgyártása és piaci premierje 2022 novemberében veszi kezdetét. Az első BMW M3 Touring a BMW M3 limuzin otthonában, a BMW Group müncheni gyárában készül majd.

Egyedülálló járműkoncepció extravagáns formanyelvvel

Az első BMW M3 Touring a BMW M modellek lélegzetelállító menetdinamikáját, versenyautós agilitását és mérnökien precíz irányíthatóságát kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatósággal és végtelen funkcionalitással egyesíti. Egyedülálló járműkoncepcióját extravagáns formanyelv nyomatékosítja, amely a BMW M3 és a BMW M4 modellpalettáján látványos egyediséget és a szegmensben mindeddig ismeretlen, sportosan dinamikus kisugárzást garantál.

A BMW M3 Touring zabolátlan menettulajdonságait a karosszéria határozott stílusjegyei és atletikus formái hangsúlyozzák, mialatt a modell optimális hűtőlevegő-ellátásáról és kiegyensúlyozott aerodinamikájáról M-specifikus kiegészítők gondoskodnak. Ilyenek többek között a függőleges elrendezésű, keret nélküli BMW hűtőrácsok, a nagyméretű légbeömlők, az erőteljes kerékjárati ívek és a fokozatosan szélesedő küszöbtoldatok, amelyek az első és hátsó lökhárítón elhelyezett toldatokkal az egész autót magasfényű fekete keretbe foglalják. További hamisítatlan kiegészítők az első kerékjárati ívekbe vágott M légkivezető nyílások és a sport kipufogórendszer ikervégződései.

Alapfelszereltségként az első BMW M3 Touring magasfényű feketére fényezett tetővel gurul le a gyártósorról, a kiválasztott karosszériafényezési árnyalattól függetlenül. Az alapfelszereltségként kínált tetősínek és a típus-specifikus légterelő szárny szintén magasfényű fekete fényezést visel. Az opcionális extrafelszereltség részeként a tető a karosszéria színében is megrendelhető. Az opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettán az M Carbon külső felszereltségi csomag is megtalálható.

Magas fordulatszám-tartományig kalibrált, soros hathengeres benzinmotor

A BMW M3 és a BMW M4 Competition kivitelei számára kifejlesztett, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor maximális teljesítménye 375 kW / 510 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 650 Nm. A kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrált, mindvégig egyenletes teljesítmény-leadásra képes, 3.0 liter hengerűrtartalmú erőforrás az új BMW M4 GT3 versenyautó motorjához is kiváló műszaki alapot kínált, hiszen a technológia hűtési és kenési rendszerét a mérnökök úgy fejlesztették ki, hogy még a versenypályákon fellépő, extrém hossz- és oldalirányú gyorsulások közben is megbízhatóan működjön. Az elektronikusan vezérelt szelepekkel dolgozó, M-specifikus kipufogórendszer mindehhez érzelmekben gazdag, mély orgánumot társít, megidézve a nagyteljesítményű vezetés élményének motorsportos hangulatát.

A motorhoz egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó kapcsolódik, amely háromféle váltóprogramot kínál és a kormány mögötti váltófülekkel is vezérelhető. A nagyteljesítményű hajtáslánc-technológiában M xDrive intelligens összkerékhajtás dolgozik, a hátsó tengelyen aktív M differenciálművel. Az M xDrive intelligens összkerékhajtás minden vezetési szituációban gondoskodik arról, hogy a négy hajtott kerék mindegyikéhez az optimális tapadáshoz szükséges legpontosabb motorerő jusson, a BMW M3 Competition Touring így álló helyzetből 100 km/órás sebességre 3,6 másodperc alatt, 200 km/órás tempóra pedig 12,9 szekundum alatt képes felgyorsulni. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető M Driver’s Package teljesítménynövelő csomag a 250 km/óránál elektronikusan leszabályzott végsebességet 280 km/órára módosítja.

A hajtáslánc-technológia alapbeállításként aktiválódó 4WD összkerékhajtása mellett a vezető a „Setup” menüben a 4WD Sport összkerékhajtást is aktiválhatja, amely a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint dolgozó M xDrive intelligens összkerékhajtás még sportosabb működési elvének köszönhetően intenzívebb vezetési élményt garantál. A dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) kikapcsolásával a 2WD hátsókerék-meghajtás is aktiválhatóvá válik.

A letaglózó menetteljesítmény és a végtelen menetkomfort ideális egyensúlya

A nagyteljesítményű hajtáslánc-technológia menettulajdonságaihoz és a BMW M3 Touring egyedülálló járműkoncepciójához hangolt futómű-technológia a sportos menetteljesítmény és a végtelen menetkomfort ideális egyensúlyát teremti meg. A bajor prémiumgyártó fejlesztőmérnökei versenypályákon, országutakon és nagyvárosi körülmények közepette végezték a technológia részletekbe menő finomhangolását. A modell vázszerkezetének kimagasló torziós merevsége és a futómű-alkatrészek feszes kapcsolódásai még agilisabb, még dinamikusabb és még precízebb vezethetőséget ígérnek, amelyet a padlólemez és a csomagtér típus-specifikus merevítései fokoznak tovább.

A kettős ágyazású lengőkarra támaszkodó első kerékfelfüggesztés és az ötkaros hátsó kerékfelfüggesztés egyaránt M-specifikus kinematikai hangolást kapott, könnyűszerkezetes kialakítással és rendkívüli merevséggel. Az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó, adaptív M futómű és a változó áttételű M Servotronic kormánymű a BMW M3 Touring alapfelszereltségének része. Az integrált fékrendszer kétféle pedálérzet-beállítást kínál. Az alapfelszereltségként kínált BMW M sport fékrendszer az opcionális extrafelszereltség részeként BMW M karbon-kerámia fékrendszerre cserélhető. Az elöl 19”, hátul 20” méretű, kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsák ugyancsak az újdonság alapfelszereltségének részei, amelyek az opcionális extrafelszereltség részeként verseny gumiabroncsokkal is felszerelhetők.

A dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) kipörgésgátló funkcióját a motorvezérlő elektronikába integrálták a mérnökök. Az első BMW M3 Touring alapfelszereltségének az M Dinamikus Mód (M Dynamic Mode) és az M Tapadásvezérlés (M Traction Control) is része. Az M xDrive intelligens összkerékhajtás 2WD hátsókerék-meghajtás üzemmódjában a vezető tíz fokozatban állíthatja be a kipörgésgátló funkció beavatkozási határértékét, amellyel már-már a versenypályák fizikai határait feszegetheti.

Versenyautós hangulat az utastérben, rendkívül sokoldalú helykínálattal

A BMW M3 Touring széleskörű alapfelszereltségének a BMW Ívelt Kijelző is része, amely a bajor prémiummárka által fémjelzett, vezető felé forduló és intenzív vezetési élményt kínáló műszerfalának modern újraértelmezése. A vezető felé forduló, egyetlen üvegfelület mögé épített, teljes egészében digitális műszerfal egy 12,3” képernyő-átmérőjű műszeregység és egy 14,9” képernyő-átmérőjű központi kijelző párosából áll. A kormánykerék mögötti műszeregység új kijelző-grafikákkal, M-specifikus stílusban jeleníti meg a vezetéshez kapcsolódó összes releváns információt, miközben a központi kijelző főoldalán M-specifikus ikonok szolgáltatnak információt az autó aktuális beállításairól és a gumiabroncsok állapotáról. Az opcionális extrafelszereltség részeként M-specifikus kijelző-tartalmakkal dolgozó BMW Head-Up kijelző is megrendelhető a modellhez.

Az első BMW M3 Touring alapfelszereltségként kapja meg a memóriafunkcióval és ülésfűtéssel ellátott, elektromosan állítható BMW M sportüléseket, valamint a Merino bőrkárpitozást is. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető M Carbon első kagylóülések a motorsport hamisítatlan hangulatát a könnyűszerkezetes járműépítés vezérelveivel, a kiváló összeszerelési minőséggel és a végtelen menetkomforttal egyesítik. A szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült váznak és a háttámla-kivágásoknak köszönhetően az M Carbon kagylóülések 9,6 kilogrammal kevesebbet nyomnak a mérlegen, mint az alapfelszereltségként kínált BMW M sportülések.

A BMW M3 Touring 40:20:40 arányban osztott hátsó üléssorában három teljes értékű ülés sorakozik. A hátsó üléssor háttámlája egyben és külön-külön, részekre osztva is lehajtható, amellyel a csomagtér alapesetben 500 literes térfogata akár 1 510 literesre is bővíthető. Alapfelszereltség az automata csomagtérajtó-működtetés és a kettéosztott csomagtérajtó. A csomagtér padlója alá épített tárolórekeszben a csomagtér térelválasztó hálója is megtalálható. Az opcionális extrafelszereltség részeként a csomagtér padlójából automatikusan kiemelkedő, csúszásgátló sínek is megrendelhetők, amelyek vezetés közben megakadályozzák a csomagtérbe helyezett tárgyak mozgását.

M Drive Professional csomag és BMW Maps navigációs rendszer alapfelszereltségként

Az első BMW M3 Touring széleskörű alapfelszereltségének az olyan komfortnövelő funkciók is részei, mint például a háromzónás automata légkondicionáló, a BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés, a BMW Maps navigációs rendszer, a hangulatvilágítás, a hifi audiorendszer, valamint a belső és külső tükörcsomag. A bajor prémiumgyártó ügyfeleit egy sor automatizált, vezetést és parkolást támogató rendszer is segíti: alapfelszereltségként frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Front Collision Warning), előzési tilalmakra is figyelmeztető sebességkorlátozás-kijelzés (Speed Limit Info) és parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control). Az opcionális extrafelszereltség részeként a kormányzó- és sávtartó asszisztenst (Steering and Lane Control Assistant), a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomatot (Active Cruise Control with Stop & Go), a forgalmi jelzéseket felismerő rendszert és az Aktív Navigációt tartogató Driving Assistant Professional csomag, valamint a parkolóasszisztens (Parking Assistant) és a tolatási segédlet (Reversing Assistant) is megrendelhető a modellhez.

Az M-specifikus járművezérlő rendszer része a „Setup” gomb, amely közvetlen hozzáférést kínál a motor, a futómű, a kormánymű, a fékrendszer és az M xDrive intelligens összkerékhajtás beállításaihoz. A kormánykeréken található „M1” és „M2” memóriagombokkal két teljes, korábban elmentett járműbeállítás érhető el és aktiválható egyetlen gombnyomással. Az alapfelszereltségként kínált M Drive Professional csomag része az M Traction Control tapadás-vezérlés, az M Drift Analyser és az M Laptimer funkció is. A középkonzolon elhelyezett „M Mode” gombbal a vezetést támogató rendszerek reakciói, valamint a digitális műszeregységen és a BMW Head-Up kijelzőn megjelenített tartalmak állíthatók be. A BMW M3 Touring vezetői ROAD, SPORT és TRACK vezetési üzemmódok közül is választhatnak.

Az első BMW M3 Touring fedélzetén a legkorszerűbb BMW iDrive járművezérlő technológia dolgozik, amely a progresszív digitalizáció megtestesítője. A technológia alapja a BMW 8.0 operációs rendszer, a BMW Intelligent Personal Assistant és a BMW Ívelt Kijelző hármas egysége, amely lehetővé teszi, hogy a bajor prémiummárka ügyfelei intuitív módon, hangutasításokkal és érintésekkel vezéreljék az autó egyes funkcióit. A BMW ID és a My BMW okostelefon-alkalmazás az új BMW iDrive járművezérlő technológia személyre szabásában is partner, miközben a személyes eSIM kártya alkalmazására is lehetőség nyílik. Az átfogó okostelefon-integrálhatóságot garantáló Apple CarPlay® és Android Auto™ ugyancsak a BMW M3 Touring alapfelszereltségének része. Az 5G-kompatibilis mobiltechnológia optimális járműkapcsolatot garantál.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

Wang Chuanfu a BYD elnöke köszöntötte a márka első magyar vásárlóit

A BYD, a világ vezető NEV – azaz új energiával hajtott – járműveket és akkumulátorokat gyártó vállalata, büszkén rendezte meg az első magyarországi személyautó vásárlóinak köszöntési ünnepségét, Wang Chuanfu, a BYD csoport alapítójának és elnökének jelenlétében. Az ünnepi ceremónia hangsúlyozza a BYD elkötelezettségét az elektromobilitás elterjesztése mellett Magyarországon és Európa-szerte. Az esemény a budapesti Puskás […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

Európa legdurvább tuning építése az UNIX-AMTS 2024-en

Az AMTS szervezői minden évben igyekeznek olyan autókat kiállítani, ami a látogatókból csodálatot, elismerést váltanak ki. Ez nem egyszerű feladat, hiszen felgyorsult világunkban már egyre magasabb az ingerküszöb, és így néha még egy showcarral is nehéz felkelteni az érdeklődést. Két éve Svédországból érkezett egy korábbi ETS-győztes Charger, tavaly pedig Lengyelországból a Mapettuning Corvette, amit az […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Peugeot e-2008 GT teszt – Aktiválták a támadó módot

A franciák városi szabadidő-autója felfrissült, ami az elektromos kivitelnél észlelhető a legjobban. Egyébként nem véletlen a típus népszerűsége. A 2019-ben megjelent 2008-as igen jól sikerült darab, ez nem csak szerző véleménye, hanem a vásárlóké is. Az eltelt évek alatt több, mint 700 ezer fogyott belőle, az elektromos kivitelből kb. a tizede. Ha nem lett volna […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom