Berta Benjamin kategória győzelmekkel tért haza a legendás Spa-Francorchamps-ból

A Zinox F2000 Formula Trophy és a Drexler Formel Cup ezúttal a legendás Belga versenypályára, SpaFrancorchamps-ra látogatott, ahol ismét közel 40 induló neve volt olvasható az előzetes nevezési listán.

A csütörtöki pályabejárást követően a felsőpakonyi székhelyű SOLUTION Racing pilótája pénteken négy etapra is autóba pattant. Reggel egy ötven perces nyílt edzéssel indult a nap, majd két szabadedzés következett, végül levezetés képpen este hét órakor egy időmérő edzés várt rá.

A nap folyamán többször módosítottak az autó beállításain a lehető legjobb eredmény elérése érdekében. Végül mindkét szabadedzésen a TOP3-ban végzett. Szerencsére kevés sárga zászlós fázis szakította meg az edzéseket. Az időmérőre viszont kijutott belőle bőven, ezért csak három gyorskört tudott összerakni. Ezek pedig mindkét futamon a negyedik pozíciót jelentették számára.

A népes mezőny és a szűk első kanyar miatt a szervezők úgy határoztak, hogy ezúttal gördülőrajttal indítják el a hétvégi két futamot. Ez kisebb változást okozott a rajt procedúrában is. A szombati versenyen Berta Benjamin másodikként fordult az első kanyarban és a leintésig tudta is tartani ezt a pozíciót.

A vasárnapi zárófutam rajtjánál visszacsúszott a hatodik helyre az első kanyart követően, majd fokozatosan lépkedett előre a második helyre, amiért kisebb csatába is keveredett, de győztesen jött ki belőle. A biztonsági autós fázisok miatt be kellett érnie a második hellyel…
Benjaminnak minden oka meg van az örömre, mivel az összetett ezüst kategóriagyőzelmet jelentettek az Olasz Bajnokságban.

„ Két évvel ezelőtt mentem már itt még az F4-gyel, így voltak emlékeim arról, hogy milyen érzés is az Eaur Rouge-ban felfelé, viszont az F3-mal sokkal durvább minden. Ezen a „hullámvasúton” pedig még jobban érződik. Szombaton még bosszantott, hogy egy tizeddel maradtam le a második helyről. Ugyanakkor a versenyek eredményét látva minden okom meg van az örömre, hiszen a vallelungai technika jellegű probléma után a lehető legtöbb pont begyűjtése volt a célom a belgiumi hétvégén… Ezúton szeretném megköszönni az egész csapat belefektetett energiáját, akik ismét remek munkát végeztek. Továbbá a szerelőgárdának és a mérnökömnek Christopher Höhernek is köszönettel tartozom” – osztotta meg gondolatait Berta Benjamin.

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Az autóipar Buffalo cipője – Dacia Duster Extreme TCe 130 4×4 teszt

Kétség nem fér hozzá, a Duster a Dacia legsikeresebb típusa. Az első generációt 2010-ben mutatták be, azonnal vitték a népek, a második kiadás szintén a legkeresettebb Dacia-típus lett, 15 év elteltével pedig már a harmadik lövésnél járunk. A forma első blikkre nem változott, mégis radikálisan más, mint amit eddig megszoktunk. A román gyártó jobban ráúszott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A vadonatúj MAZDA6e: ahol a stílus és az elektrifikáció találkozik

Az új Mazda6e tökéletes egyensúlyt teremt a lendületes formavilág és a mindennapi praktikum között. „A külső design maradéktalanul megtestesíti az ‘Authentic Modern’ formanyelvet” – magyarázza Jo Stenuit, aki a Mazda európai formatervezési stúdiójának igazgatója, a németországi Oberurselben. A jármű elegáns, kupészerű sziluettje rövidre szabott hátsó szakasszal párosul, így sportos szedán hatást kelt, miközben megőrzi az […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Örök élet és egy nap

Sokszor halljuk, hogy egy autó túltervezett. A szó valódi értelme szerint ez azt jelentené, ha egy Corolla hibrid képes lenne 2 másodperc alatt 100-ra gyorsulni és 300-zal suhanni az autópályán. A túltervezettség tehát sokkal inkább azt jelenti, ha egy autó szinte hihetetlenül megbízható és strapabíró. Nézzünk néhány példát. A Toyota olykor szereti megmutatni a világnak, […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom