A különc gall márka pár éve visszatért arra a filozófiára, ami a kezdetektől fogva jellemezte. A csúcsmodelljüknél is ezt a módszert alkalmazták.
Elsőre nehezen érthető a Citroën döntése, hogy miért tért vissza a nagyobb, üzleti limuzinok piacára. Főleg az időpont a fura, mikor a kategória élmenői szó szerint megszűnnek. Ilyen a Ford Mondeo, ami Európában utód nélkül tűnik el és VW Passatról is rebesgetik, hogy nem lesz következő verziója vagy csak kombiként él majd túl.
Ha valamelyik testes modell véletlenül utódot kap, akkor általában emelt hasmagasságú öszvérként születik újjá. Az újdonságnak, ebben a SUV-ok által uralt környezetben kell helyt állnia.
A spanyolviasz
A Magyar Zene Házában tartott hazai bemutatón választ kaptunk a fenti kétségünkre is. Igazából semmi ördögit nem csináltak a tervezők, egyszerűen teljesítették a vevők kívánságait…
Ezért a C5 X biztosítja az üzleti kombik nagy és alacsonyan lévő rakterét és a SUV-okra jellemző magasabb, kényelmes beszállást eredményező üléshelyzetet. Plusz a szabadidő-autók vagy a több típus keresztezéséből született crossoverek robosztusságát. Elvárás volt még a megkérdezetteknél a limuzinok első rangú rugózási kényelme.
Magyarán, a vevő igények pontos felmérése alapján készült a Citroën csúcsmodellje. Aminek a külseje a fentiek jegyében született. A C5 X hátulról nagyon hasonlít a Porsche Panamerára. Egyébként egyedi a külső és végre nem a megszokott, átlagos óriás krumpli formát látjuk.
Számok tengere
A C5X nagy, ennek legfőbb bizonyítéka a 2785 milliméteres tengelytáv, ebből következik, hogy hátsó ülés soron fejedelmi kényelemben lehet utazni. 188 centis magassággal – kis túlzással – keresztbe tett lábbal lehet ülni. Ha a hátsó ülés támláját lehajtják, akkor a raktér mérete 1640 literesre bővül. A jó pakolhatóságról, a felfelé nyíló csomagtér ajtó és a sík oldalfalak gondoskodnak. Alapban sem kicsi a pakktér, mert 545 liter a befogadóképessége.
Az autó méretei a következőképpen festenek: a 4805 milliméteres hosszhoz, 1865 mm-es szélesség tartozik. A C5 X, 1458 milliméterrel magasodik a talaj fölé.
Motorok terén a belépő szintet az 1,2 turbós jelenti, ahol 130 lóerő viszi előre az autót. A következő lépcsőt, a szintén turbós benzines, de már 1,6 literes négyhengeres jelenti. Itt a lóerő rovatban a 180-as szám olvasható. A sláger modell, az ugyanezt a motort felhasználó tölthető-hibrid lesz, ahol a villanymotorral együtt 225 lóerő az összteljesítmény. Miközben az elektromos hatótáv 55 kilométer.
Az árazás
A hazai autóárak úgy elszaladtak, hogy a C5 X belépő szintű verzióért, már majdnem kaphatunk egy szuperül felszerelt, 4×4-es, apró hibrid SUV-ot is. Ugyanis 12,2 milliótól indul az újdonság bevezető ára.
Az 1,6-os benzines 14,3 milliótól vihető haza, céges vonalon a tölthető-hibrid lehet a sláger. Itt 17 010 00 forintot jelent a kezdő ár. A PHEV-rendszer felára egész vállalható árkülönbözetet jelent.
A modell népszerűségére jellemző, hogy pár tucat már gazdára talált belőle, még az autó hazai megjelenése előtt. Úgyhogy a jól eltalált külső, a jelek szerint működik a valóságban is.
Benedek Attila
Fotó: szerző