Citroën C5 X bemutató – Vissza a régi útra

A különc gall márka pár éve visszatért arra a filozófiára, ami a kezdetektől fogva jellemezte. A csúcsmodelljüknél is ezt a módszert alkalmazták.

Elsőre nehezen érthető a Citroën döntése, hogy miért tért vissza a nagyobb, üzleti limuzinok piacára. Főleg az időpont a fura, mikor a kategória élmenői szó szerint megszűnnek. Ilyen a Ford Mondeo, ami Európában utód nélkül tűnik el és VW Passatról is rebesgetik, hogy nem lesz következő verziója vagy csak kombiként él majd túl.

Ha valamelyik testes modell véletlenül utódot kap, akkor általában emelt hasmagasságú öszvérként születik újjá. Az újdonságnak, ebben a SUV-ok által uralt környezetben kell helyt állnia.

A spanyolviasz

A Magyar Zene Házában tartott hazai bemutatón választ kaptunk a fenti kétségünkre is. Igazából semmi ördögit nem csináltak a tervezők, egyszerűen teljesítették a vevők kívánságait…
Ezért a C5 X biztosítja az üzleti kombik nagy és alacsonyan lévő rakterét és a SUV-okra jellemző magasabb, kényelmes beszállást eredményező üléshelyzetet. Plusz a szabadidő-autók vagy a több típus keresztezéséből született crossoverek robosztusságát. Elvárás volt még a megkérdezetteknél a limuzinok első rangú rugózási kényelme.

Magyarán, a vevő igények pontos felmérése alapján készült a Citroën csúcsmodellje. Aminek a külseje a fentiek jegyében született. A C5 X hátulról nagyon hasonlít a Porsche Panamerára. Egyébként egyedi a külső és végre nem a megszokott, átlagos óriás krumpli formát látjuk.

Számok tengere

A C5X nagy, ennek legfőbb bizonyítéka a 2785 milliméteres tengelytáv, ebből következik, hogy hátsó ülés soron fejedelmi kényelemben lehet utazni. 188 centis magassággal – kis túlzással – keresztbe tett lábbal lehet ülni. Ha a hátsó ülés támláját lehajtják, akkor a raktér mérete 1640 literesre bővül. A jó pakolhatóságról, a felfelé nyíló csomagtér ajtó és a sík oldalfalak gondoskodnak. Alapban sem kicsi a pakktér, mert 545 liter a befogadóképessége.

Az autó méretei a következőképpen festenek: a 4805 milliméteres hosszhoz, 1865 mm-es szélesség tartozik. A C5 X, 1458 milliméterrel magasodik a talaj fölé.

Motorok terén a belépő szintet az 1,2 turbós jelenti, ahol 130 lóerő viszi előre az autót. A következő lépcsőt, a szintén turbós benzines, de már 1,6 literes négyhengeres jelenti. Itt a lóerő rovatban a 180-as szám olvasható. A sláger modell, az ugyanezt a motort felhasználó tölthető-hibrid lesz, ahol a villanymotorral együtt 225 lóerő az összteljesítmény. Miközben az elektromos hatótáv 55 kilométer.

Az árazás

A hazai autóárak úgy elszaladtak, hogy a C5 X belépő szintű verzióért, már majdnem kaphatunk egy szuperül felszerelt, 4×4-es, apró hibrid SUV-ot is. Ugyanis 12,2 milliótól indul az újdonság bevezető ára.

Az 1,6-os benzines 14,3 milliótól vihető haza, céges vonalon a tölthető-hibrid lehet a sláger. Itt 17 010 00 forintot jelent a kezdő ár. A PHEV-rendszer felára egész vállalható árkülönbözetet jelent.

A modell népszerűségére jellemző, hogy pár tucat már gazdára talált belőle, még az autó hazai megjelenése előtt. Úgyhogy a jól eltalált külső, a jelek szerint működik a valóságban is.

Benedek Attila

Fotó: szerző

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

A szépfiú – Peugeot 308 SW GT-Pack Plug-in Hybrid teszt

2021-ben mutatkozott be a Peugeot alsó-középkategóriás típusának, a 308-asnak a harmadik generációja. Így már 15 éve nem tartja magát a hagyományokhoz az oroszlános márka, nem kapnak eggyel nagyobb számot az újabb kompakt autói. A P5 modellkóddal jelölt, EMP2-es padlólemezre épült (lásd még: Opel Astra L, DS4) 308 ötajtós és kombi formában is elérhető, rendelhetjük benzines […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Utcán Verdák

Lenyűgöző térkínálat és teljesítmény, prémium technológia: ez elektromos hajtású E-Tourneo Custom modell

A Ford Pro ma bemutatta az új generációs Tourneo-sorozat csúcsváltozatát: a vadonatúj E-Tourneo Custom modellt, amit fejlett elektromos hajtáslánccal szereltek fel. Az E-Tourneo Custom magasra teszi a lécet vetélytársai számára, hiszen maximális sokoldalúságra és kényelemre tervezett új padlólemezéhez kimagasló hatékonyságú akkumulátoros elektromos hajtáslánc társul, ami a tervek szerint akár 370 kilométeres hatótávolságot biztosít. 2024-ig a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Mazda történetek – verseny a világot megváltoztató technológiákért

A biodízel hajtású Mazda2 Bio Concept autó lényegében egy „kerekekre épített laboratórium”, amely az olaj helyett alternatív energiaforrások kutatását szolgálja, hiszen a Mazda 2050-re a szén-dioxid-semlegességet kívánja elérni járművei teljes életciklusa során. Hajnalodik a Fuji International Speedway felett, ahol a Super Taikyu Series Fuji 24 órás állóképességi versenye, az ENEOS Super Taikyu Series Powered by […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom