Toyota Yaris Cross teszt – Hibrid hódító

A hazai autópiac élén álló márka kezdhet félni, mert egy másik japán gyártó, szépen lopja a távolságot. Kezd beérni a gyümölcse, a minden részletében kidolgozott, egész pályás letámadásnak.

Néha az az ember érzése, hogy a Toyota robbantotta ki a dízel botrányt … Ugyanis a németek időleges lelassításával – Európában – a japánok jártak a legjobban. Ezt azzal érték el, hogy az autósok tudtára adták a hibrid technika előnyeit, közben elkezdték javítani a technikájukat. Mára a hibrid szó beégett a vevők tudatába, a Toyota nevével együtt. Most a szabadidő-autók következnek.

Kb. hasonló intenzitással indult be a suv gőzhenger is. A bevezetőben említett egész pályás letámadás hasonlat nem túlzó: az Aygo már terepes kinézetű kisautóként tért vissza, fölötte található a Yaris-tól árnyalatnyival nagyobb Yaris Cross. Ezt követi az itthon is bemutatott Corolla Cross. A választék többi része jól ismert. Ha ez nem lenne elég, a meglévő modellek is folyamatosan frissülnek. Ez a hibrides, suvos „nyomulás” teszi veszélyes ellenféllé a Toyotát. Azt nyújtják, amire a piacon igény mutatkozik…

A csúcsmodell

Elsőnek a Yaris Cross legjobb kivitelét próbáltuk ki, amely a hibrid technika mellé, 4×4 hajtást is kapott. Plusz jó felszereltséget. Ezért lehet szívrohamot kapni a 12 milliós vételártől. Főleg akkor, ha a típus iránt érdeklődő, nincs képben a hazai autó árakkal. Ha tájékozott, akkor reális az árcédula, amin sajnos felesleges „rugózni”. Hogy be tudjuk mutatni a különbséget, később még jön két változat tesztje, amelyek között ott lesz az alapmodell is.

A top modellség az utastérben, a gyémánt mintás, szövetbetétes üléseken és az ízléses belsőn látszik. Alcantarát és más, extrább minőségű anyagot felesleges keresni. A fülkét átlagos műanyagokkal bélelték.

Hátul bő két tenyérnyi szövetkrápit is került az ajtó borításra, amely kissé erőltetve, de befogad egy 1,5 literes palackot. A közel 4,2 méteres hosszból lehet következtetni, hogy hátul nem lesz táncteremnyi lábtér. 188 magas sofőrre állított vezető ülés mögött, ugyan ekkora magassággal kb. két centi a távolság a térdek és az ülés háttámlája között. Ami nehezíti a beszállást, az a nem 90 fokban nyíló hátsó ajtó.

USB csatlakozó, csak elől található, pozitívum, hogy elöl elérhető a vezeték-nélküli mobiltöltés is. Az autónak jó a mobilokkal történő kapcsolata, a gyári navigáció jól használható. A központi kijelző nem ad Tesla vagy Mercedes EQS-szerű élményt. A kijelző olyan, amilyen az egész autó: a feladatát ellátja és jól működik.

Az utastér témáját azzal zárjuk, hogy a hátsó üléseken két gyermek jól elfér. Elől pedig két magasabb felnőtt is. A csomagtartóhoz jár rögzítőháló, a sík oldalfalak aljába pedig négy rögzítő kampót tettek.

Plusz súlyok és elvesző tér

A csúcsmodellnek az előnye, hogy hátul igényes, dupla-lengőkaros, független felfüggesztést kapott. A differenciálművet villanymotor hajtja, akár a nagyobb testvéreinél. Ennek az árát több területen kell megfizetni. Az egyik, hogy a csomagtartó mérete az eredeti 397 literről, 320-ra csökken. A másik, hogy az autó tömege megemelkedett.

Ha valaki dimbes-dombos helyen lakik, annak havas reggeleken nagyon jól jön az összes kerék hajtása. Így lehet felejteni a kínlódást a csúszós utakon. A 4×4-es rendszer természetesen nem a terepjárásra buzdít, a jármű és a felépítése nem erről szól. A négykerék-hajtás havas, jeges, csúszós és jó minőségű földutak leküzdésére szolgál. Tehát nem a tényleges, vérbeli terepjáróról, pl. Suzuki Jimny-ről beszélünk.

A hibrid technika

A különféle hajtás módok és a felszereltségek függvényében, a Yaris Cross csúcsverziója, kb. 80-100-130 kilóval nehezebb az egyszerűbb társainál. Ennek ellenére a hibrid rendszer teszi a dolgát. Az autó legjobban városi környezetben érzi magát, itt meg lehet közelíteni a 4 literes fogyasztást is. Az ellenpontot az autópálya tempó jelenti, ahol a testes külső tükrök keltenek szélzajt. Ebből következik, hogy városban és elővárosi közlekedésben ”isten” a Yaris Cross.

Írta: Benedek Attila

Kapcsolódó cikkek

SsangYong Rexton Premium 4WD teszt-Jámbor óriás

Nem sokkal a Tivoli Grand után a márka zászlóshajója, a Rexton is nálunk járt egy teszthét erejéig, így árnyalt képet kaphattunk, mire is képes a koreai gyártó. Talán nem túlzás azt állítani, hogy Rexton maga a SsangYong. Igen, vannak régebbi modellek, mint a Korando, amelyet, már a ’80-as években is gyártottak vagy a Musso pick-up, […]

Olvass tovább

Itthon is megkezdődött a Mercedes-Benz EQS SUV értékesítése

Az EQS SUV a Mercedes-Benz első teljesen elektromos hajtású luxus-SUV modellje, amelynek piacbevezetése most három változattal indul. Az EQS 450+ és az EQS 450 4MATIC 360, az EQS 580 4MATIC pedig 558 lóerőt kínál. A modell bruttó magyarországi alapára 51.686.000 forinttól indul, az álló helyzetből csupán 4,6 másodperc alatt 100 km/h-ra gyorsuló csúcsváltozat alapára pedig […]

Olvass tovább

Tizedik hely ide, megforgás oda, Verstappen győzni tudott

Nem okozott problémát a címvédőnek az ötödik soros rajt. Egy jó taktikával és gumikezeléssel meglepett mindenkit, és először nyert a Hungaroringen. A második helyre nagy hajrában Hamilton érkezett meg, míg a pole-ból induló Russell a harmadik, még dobogós helyet szerezte meg. Száraz pályás gumikon indult el a mezőny a 37-ik Magyar Nagydíjon, de lógott az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom