Ritkaságszámba megy, amikor dízel tesztautót kapunk, így éltünk is a lehetőséggel, hogy egy kicsit közelebbről megvizsgáltuk azt, hogy 2024-ben egyáltalán van-e létjogosultsága az ilyen motorral szerelt személyautóknak. Az erről szóló videónkat a cikk alatti linken megtalálod.
Külső
Kinek mi, de a Peugeot történelme során nem a hatásvadász megjelenéséről volt híres, pár modell kivételével jellemzően inkább a szürke egér kategóriát képviselte. Aztán a tervezők jól felfújták magukat, és 2024-re összepakoltak egy olyan designt, ami simán beillik a felső kategóriás luxusautók világába is.
A Peugeot 508 kombija tökéletes ötvözete az eleganciának és a sportosságnak. Alacsony építés, széles karosszéria és keret nélküli ajtók biztosítják a dinamikus megjelenést, mindeközben a vonalvezetés, a már jól ismert tigriskarom szerű LED első fényszórók, melyek a hosszított tetővonalban, és a légterelőkkel ellátott hátsó fényszórókban végződnek, elegánsan zárják az összképet. Nekem kifejezetten tetszett a tesztautó külső és belső monokróm megjelenése, a karosszéria színével megegyező márkalogók, az egymástól csak árnyalatukban eltérő színek, mondhatni maga a Zen.
Belső
A prémium megjelenés a beltérben is visszaköszön, az autóba behuppanva maximálisan modern, jobban fogalmazva futurisztikus érzetünk támad, ezt a Peugeot i-Cockpit néven jelöli, és szándékosan hatásvadász benyomást kíván kelteni az utasokban. Szerintem sikeresen. Digitális műszercsoport, multikormány, és fizikai gombokkal kiegészített, gyors, jól működő és jól értelmezhető infotainmenttel egészül ki a beltér varázsa. Az Apple CarPlay és az Android Auto kiválóan működik. Személyes kedvencem, amivel már több Stellantis modellben is találkoztam, a váltókapcsoló. Véleményem szerint egy automata váltós autóban nincs szükség alkarnyi váltókarra, igényesebb és helytakarékosabb egy kis tolókapcsolóval megoldani a fokozatválasztást.
Az ülések sportosak, kényelmesek hosszútávon is, bőven elég hely jut az elöl és a hátul ülőknek is, a csomagtartó méreteiről pedig ódákat lehetne zengeni, de ez nem is meglepő a kombi méreteit tekintve.
Vezethetőség, futás
Az alacsony építésnek köszönhetően az autó menetdinamikája és kanyarstabilitása nagyon jó, nem billeg nem inog, ugyanakkor az McPherson és hátul multi-link futómű szépen kimozogja a jó magyar útmaradványok egyenetlenségeit, reméljük, amennyire csak lehet, tartós is marad.
A Peugeot 508 természetesen szerelt a legtöbb vezetéstámogató rendszerrel, melyek működéséről a hamarosan induló Tech rovatunkban olvashattok majd, ahol részletesen és érthetően elmagyarázzuk nektek ezeknek a rendszereknek a működését. Hallottam olyan kritikákat, akik szerint az 508 rendszerei „erőszakosak”, szerintem inkább csak megszokást igényelnek. Természetesen ezek a menüből mind-mind kikapcsolhatók.
Motorizáció
Tesztautónk 1500 cm3-es dízelmotorral szerelt, ami már a legkorszerűbb, PSA által fejlesztett SCR (katalizátoros redukciós egység) technológia. Ez a megoldás akár 90 százalékkal is csökkentheti a kibocsátott kipufogógázban lévő nitrogén-oxid mennyiségét, így azt a benzinmotorok szintjére szorítja le. A dízelmotorok előnye, hogy CO2-kibocsátásuk 15 százalékkal, üzemanyag-fogyasztásuk pedig 20 százalékkal alacsonyabb, mint a benzines motoroké.
Az 1.5 HDI motor gyártó által jelölt, 5,1- 5,4l / 100 km-es értéke nem sokban tér el a valós tapasztalatoktól, ami azt jelenti a gyakorlatban, hogy az autó 55 literes tankkal szerelve akár 1000 kilométeres hatótávra is képes. Kérdem én, jelenleg melyik benzines, hibrid vagy elektromos autó képes erre? Sajnos sokan istenkáromlásnak vélik manapság a dízeleket, pedig a sorozatos fejlesztéseknek köszönhetően mára egy nagyon is élhető és tudatos technolgiává nőtte ki magát, kár lenne most a szemétbe dobni. Hogy mi hogyan vélekedünk erről, az alábbi videóban megnézhetitek.
Árak és összegzés
A dízelmotorral szerelt, Allure felszereltségű tesztautónk jelenlegi aktuális alapára 16 390 000 forint. Az 508 legolcsóbb modellje jelenleg az 1.2 literes benzinmotorral szerelt változat, szintén Allure felszereltséggel, melyet 14 990 000 forintért vásárolhattok meg, a legdrágább pedig az 1.6-os 360 lóerős PSE változat, melynek listaára 29 470 000 forint. A megjelölt árak különböző időszakos akciók keretein belül, vagy extra felszereltségektől függően természetesen változhatnak, és csak tájékoztató jellegűek, ezekről részletesen mindig az adott márkakereskedéseknél érdeklődjetek.
Összességében a Peugeot igenis kinőtte magát és céltudatos léptekkel halad a felsőbb kategóriák felé, és nem fél felvállalni azt sem, hogy a dízel technológiának még igenis helye van a nagyvilágban a hatalmas villanylobbi közepette.
További képekért KATT a galériára!