Kempingezés újra töltve – Ford Tourneo Courier teszt

Aki ismer, az tudja, hogy olykor szeretem sajátos szemszögből nézni a dolgokat. Nem volt ez máshogy akkor sem, amikor Csabi felhívott, és mondta, hogy érkezik egy új tesztautó a szerkesztőségbe. „Tudod az a családi egyterű, a Tourneo”. Ezzel nyugtáztam is a dolgot, hogy valószínűleg nem a legizgalmasabb tesztautók egyike lesz, gondoltam.

Hamar megváltozott azonban a véleményem, ahogy megláttam az autót. Már csak azért is, mert a kedvenc színemben érkezett, amit a gyártó Cactus Grey fantázianévvel illetett. Egyből elkezdett motoszkálni a kisördög, hogy valami formabontó dolgot kellene művelni az autóval, aztán egyszercsak… megszületett az ötlet! De erről kicsit lejjebb..

A Landinak álcázott Ford

A Ford Tourneo Courier megjelenése első látásra megnyerő. Az autó orr-része azonnal felismerhető a Ford jellegzetes hatszögletű hűtőrácsáról és az újonnan formatervezett fényszórókról. Az első lökhárítóba integrált ködlámpák és a króm díszítések finom, de elegáns részletek, amelyek növelik a jármű prémium érzetét.

Kompakt méreteivel ideális városi autó, de robusztus, praktikus vonalai egyértelműen utalnak a sokoldalúságára. A modern, letisztult dizájn elemek, az éles vonásokkal tarkított karosszéria robosztus, mégis praktikus külsőt kölcsönöz a járműnek, mely formavilág Christopher Giroux formatervező munkásságának köszönhető. Ugyan kicsit Land Roveres hatást kelt az öszkép, de nagy duzzogva ezt el tudjuk nézni neki. A külső megjelenésből sugárzik, hogy a Tourneo Courier nem csupán a városi közlekedésre készült, hanem kalandokra is. A magas építésű karosszéria és a nagyméretű ablakok nemcsak tágas belső teret sugallnak, hanem a járművezető és az utasok kilátását is maximalizálják. A letisztult oldalprofil sportos megjelenést kölcsönöz az autónak, míg a 17 colos fekete könnyűfém kerekek egyedi karaktert adnak neki.

Az autó parktikusságáról számszerűsített méretbeli adatai is árulkodnak, 4337 mm hosszú, 1817 mm magas és tengelytávja 2692 mm, tehát nincsenek valóságtól elrugaszkodott csillagromboló méretei.

A pápamobil

Ez a tény cseppet sem befolyásolja azt, hogy az autó belső terei tágasak, és ami még fontosabb, jól kihasználhatóak. Dobókocka formáinak köszönhetően a Toureno beltere nem rejt semennyi kihasználatlan területet, nincs lecsapott tetővonal, belógó sárvédő dob, vagy indokolatlanul kicsi lőrés ablakok. Az autó utastere tágas és világos. Az oldalsó tolóajtók nem csak a be-és kiszálláást könnyítik meg, hanem megakadályozák a parkoláskor esetlegesen bekövetkező ajtó rányitásos baleseteket, különösen szűk parkolóhelyeken, ez gyermekes családok számára kifejezetten hasznos tulajdonság.

A dizájn tekintetében lehetett volna a Ford egy picit nagyvonalúbb egyrészt az anyagfelhasználás tekintetében, másrészt elfért volna egy-két (három, négy…) fokkal fantáziadúsabb kialakítású a műszerfal, illetve az ülések is lehettek volna fikarcnyit ergonomikusabbak. Nem azt mondom, hogy kényelmetlen, mert hosszabb távon sem kezdtem sem fickándozni. Mellette szóljon, hogy az első és hátsó ülések közötti lábtér tágas, ami a hosszabb utakon is kényelmes utazást tesz lehetővé minden utas számára.

A csomagtér kimagaslóan praktikus, és könnyedén alkalmazkodik a különböző szállítási igényekhez. Elődjéhez képest pedig sokkal nagyobb lett, 837 liter helyett 1188 literre nőtt. A hátsó ülések lehajtásával a csomagtér térfogata jelentősen megnövelhető, így a nagyobb tárgyak szállítása sem jelent problémát, itt a régebbi 1656 liter helyett 2162 liternyi helyet kapunk. Az autó padlója sík felületű, ami megkönnyíti a rakodást és a csomagok elrendezését.

Emellett számos kisebb tárolórekesz és pohártartó áll rendelkezésre, ami tovább növeli az autó praktikumát a mindennapokban. A csomagtér különösen jól használható családi kirándulásokhoz vagy akár kisebb költöztetésekhez is. A teljesen vízszintesig nyitható nagyméretű csomagtér ajtó pedig eső esetén előtetőnek is kiválóan funkcionál. Ha ennyi hely sem lenne elég, a tetősínek extra rakodási lehetőségeket kínálnak, például bringák vagy tetőboxok rögzítésére.

Az infotainment rendszer Apple CarPlay és Android Auto támogatással rendelkezik, így a felhasználók könnyedén tükrözhetik okostelefonjuk képernyőjét a jármű kijelzőjén. Nem fagy nem lassul, épp annyit kapunk belőle amennyi kell, sem többet sem kevesebbet.

Kicsi a bors de erős

Az Active kivitel, ami a tesztautónk is, sajnos nem sajnos, de csak az1,0 literes EcoBoost turbós benzines motorváltozat marad három hengerrel és 125 lóerővel. Az egyetlen választási lehetőség a hatfokozatú kézi váltó helyett a hétfokozatú DCT automata, ami azonban 28 kilós és 571 500 forintos többletet jelent, tesztautónk is ebben a konfigurációban készült.

Ez a kis méretű turbóbenzin motor meglepően dinamikus, ideális választás a városi közlekedéshez és hosszabb utakhoz egyaránt. A motor gyorsan reagál a gázpedál érintésére, és meglepően erősen húz, és az autópályás tempót is kényelmesen tartja. A 125 lóerőt körülbelül 6000-es fordulatnál, a 175 Nm nyomatékot pedig 1400 és 4500-as fordulat közt adja le az 1.0 EcoBoost motor. A DCT váltó gyors és sima váltásokat biztosít, ami különösen előnyös az idegtépő városi forgalomban.

Kalandra fel!

Az új Ford Tourneo Courier legújabb modelljét tesztelni nem csupán egy technikai próba volt, hanem egy igazi kaland is. Úgy döntöttünk, hogy a kocsit egy Duna parti autós kempingezés során próbáljuk ki, hogy valós körülmények között lássuk, hogyan teljesít.

A kempingezés előtt természetesen alaposan megpakoltuk az autót. A Tourneo Courier raktere lenyűgözően tágas, és a 60/40 arányban osztott, lehajtható és teljesen fel is hajtható hátsó ülésekkel könnyedén variálható. Az összes kempingfelszerelésünk gond nélkül befért a csomagtartóba, és még maradt is hely. A rengeteg pakolóhely és az okos tárolómegoldások minden kempingező álmát valóra váltják.

Az utazás a Dunaparta zökkenőmentesen zajlott, habár a Tourneo nem nevezhető kanyarvadásznak, de nem is erre készült. A kempingezés során azonban az autó különböző terepeken is kénytelen volt bizonyítani.. A Duna partja mentén többféle útfelülettel is találkoztunk, a földes hepehupás utaktól kezdve a füves területekig. Az autó futóműve viszont jól kezelte a kihívásokat, stabil és magabiztos maradt minden helyzetben, főleg magas építésének köszönhetően.

Amikor megérkeztünk a kemping helyszínére, az autó belső tere hamarosan a bázisunkká vált. Az üléseket összehajtva egy kis bunkert tudtunk a csomagtérből varázsolni, és még az eső sem jelentett gondot, hiszen ahogy már fentebb említettem, a hatalmas hátsó ajtó megvédett bennünket. A tágas csomagtér pedig csodás kilátást biztosított a Duna partra, egészen sötétedésig maradtunk.

Árak és összegzés

De hogyan néznek ki a piszkos anyagiak? Tesztautónk, a 1.0 literes, 125 lóerős Active felszereltségű változat mai aktuális bruttó listaára 11.748.000 forint.

A kéziváltós kivitel ára ugyanezen felszereltséggel, ami a legmagasabb, 11.176.550 forint. A legkedvezőbb áron beszerezhető Tourneo Courier 9.906.550 forint, ez a Trend felszereltség manuális váltós változata, itt azonban olyan extrákról kell lemondanunk, mint az ICE Pack 3 infotainment rendszer, az Apple CarPlay és Android Auto, a navigáció, a sávtartó és holttérfigyelő asszisztensek, tolatóradar –és kamera, vagy az adaptív tempomat rendszer.

Ahogyan azt említettem, a Tourneo Courier esetén motorváltozatokból nincs választási lehetőség.

Összességében az új Tourneo Courier legújabb modellje nem csupán egy praktikus autó, hanem egy valódi kalandtárs is, amely a legtöbb helyzetben megállja a helyét. Legyen szó városi közlekedésről, hosszú utazásról vagy kempingezésről, ez az autó tényleg készen áll arra, hogy maximális kényelmet és megbízhatóságot nyújtson. A kempingezés során minden elvárásunknak megfelelt, sőt, sok tekintetben túl is szárnyalta azokat. Ha egy sokoldalú, megbízható és kényelmes autót keresel, ami kalandokra is készen áll,úgy ahogyan Te, vagy nagy családod van és sokat utaztok, az öt üléses Tourneo Courier tökéletes választás lehet számodra.

Írta/képek: Kamány Andrea

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Különleges plug-in hybrid hajtáslánccal is rendelhető a Peugeot 3008

Teljessé válik a Peugeot 3008-paletta: az eddigi tisztán elektromos és öntöltő hibrid változatok mellett mostantól rendelhető a tölthető hibrid is, amelyet nagy teljesítménye és hosszú elektromos hatótávja emel a kompakt kategória fölé. A Peugeot tovább folytatja a járművei elektrifikációja terén megkezdett munkát. Ezúttal a bemutatását követően azonnal sikeres Peugeot 3008 kínálata lett gazdagabb egy hálózatról […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Elektromos relaxáció – Toyota bZ4x Executive AWD teszt

A Toyota első elektromos autója érdekes, de Japánban divatos kód nevet kapott. Ez autó az első a világon, ami a bZ családból érkezett, és 2026-ig még további 15 elektromos Toyota fog hasonló kinézettel és névvel bemutatkozni. A név teljes feloldása a következő: a bZ a Beyond Zero-t, az az nullán túlit jelenti, a 4-es a […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

Számos modellsorozatát frissíti 2024 őszén a BMW

+++ Az új BMW 1-es sorozat portfóliója új hajtáslánc-változattal bővül +++ A tisztán elektromos meghajtású BMW i5 Touring, valamint a BMW 5-ös Touring benzinmotorral és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt palettáin új hajtáslánc-változatok debütálnak +++ A BMW M5, illetve a BMW 5-ös sorozat és a BMW X5 plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával dolgozó modellváltozatai mostantól még gyorsabb járműtöltésre […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom