A formavilágról árulkodó, májusban nyilvánosságra hozott skiccek után újabb információkat osztott meg a Honda az új Hornet tanulmánymodell kapcsán. Egy vadonatúj, 755 köbcentis, soros, kéthengeres, nyolcszelepes, Unicam vezérlési rendszerű erőforrás dolgozik a prototípusban, melynek csúcsteljesítménye 91,8 LE, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 75 Nm.
„A Hornet mindig is nagyon fontos modellje volt és lesz a Hondának. Izgalmas, magával ragadó teljesítménye ellenére mindig is páratlanul agilis és könnyen kezelhető volt. Szerettük volna, hogy ez az új generáció a modern idők elvárásainak is megfeleljen. Ezért arra törekedtünk, hogy roppant nyomatékos legyen az alsó régióban. Ehhez teljesen új erőforrásra volt szükségünk, méghozzá egy soros, kéthengeres, rövid löketű egységre, amit 270˚-os főtengely-elékelés tesz különlegessé. Ez a konstrukció nemcsak a felső tartományban erős, hanem lent, illetve középen is sportos, tehát városi környezetben és országúton egyaránt ideális.” – mondta Fuyuki Hosokawa, aki a CBR1000RR-R Fireblade fejlesztésében is vezető szerepet vállalt.