Olyan jól csengő nevek találhatók a Geely tulajdonában, mint a Lotus és a Volvo.
A Geometry C típusról, itt olvashat.
A Geely 1986-ban indult útjára, az első termékei hűtőgépek voltak, utána jöttek a motorkerékpárok. Innen már csak egy ugrás volt az autó. A világ akkor figyelt fel rájuk, amikor 2010-ben megvásárolták a Fordtól a Volvót.
Akkoriban sokan temették a márkát, de mint kiderült, a cégalapító Li Shifu okosan dolgozik: a svédek végezték a munkájukat, a Geely pedig biztosította a fejlesztésekhez szükséges pénzügyi hátteret.
A rengeteg befektetett munkának és pénznek az eredménye: az utóbbi években, a Volvo a fennállásának a legjobb formájában van. A svédek 2021-es eladása elérte 670 ezer darabot, a modell palettájuk pedig tele van friss és zöld autókkal.
Épül a birodalom
Ha ez nem lenne elég, a Geely-hez 2013-ban csatlakozott a klasszikus londoni taxikat gyártó London Electric Vehicle Company (LEVC). 2017-ben került hozzájuk a Lotus.
A Geely tulajdonában van a maláj Proton, a motorkerékpárokat gyártó QJ Motor, amihez az olasz Benelli és a kínai Keeway is tartozik. A Volvo nyújt védőernyőt a Polestarnak és a Lync&Co-nak. A Távol-Keleten forgalmazzák az Ouling Auto, Farizon Auto, Zeeker és a Maple márkákat. A teljesség nélkül, kb. ezek a nevek tartoznak a Geely-hez.
2022 őszén a Geely 7,6 százalékos részesedést szerzett az Aston Martinban. Kevésbé köztudott: Li Shifu, a Mercedes anyavállalatában (Daimler), 9,7 százalékos részesedéssel rendelkezik.
Az idei év híre, hogy együttműködési megállapodást írtak alá a Renault-val. Ez a belsőégésű motorok gyártásának, a külön cégbe történő szervezéséről szól. És a Geely készíti az elektromos szabadidő-autóként újjáéledő Smartot is… A vállalatcsoport 2021-ben, 2,1 millió autót értékesített, ez jól mutatja a nagyságát és az erejét.
Írta:Benedek Attila
Fotó: Geely, Mercedes-Benz, Aston Martin