GRT: Parádés rajt után ezüstérem

A legrövidebben talán így lehetne összefoglalni a Gender Racing Team horvátországi versenyhétvégéjét az Automotodrom Grobnik-on ahol a CEZ Nagrada Hrvatske 2022 versenyen álltak rajthoz mely az FIA Central European Zone Trophy, az ESET Cup és az MNASZ Autós Gyorsasági OB aktuális bajnoki fordulója is volt egyben.

A remekül induló hétévégét sajnos beárnyékolta egy szomorú baleset mely a GT kategória hosszútávú versenyén következett be szombat délután mikor egy lengyel versenyző kicsúszott a pályáról és nagysebességgel pont egy bírói posztnál csapódott a gumifalba és a szalagkorlátba. Sajnos a becsapódás akkora volt, hogy elütötte a poszton tartózkodó sportbírókat és egyikük olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a kórházba szállítást követően életét vesztette.

Mindegyik technikai sportág kiemelten veszélyes üzem, néha a pálya szélén álló sportbírók is ki vannak téve a veszélynek, de áldásos munkájuk, kitartásuk és határtalan sportszeretetük nélkül nem működhetne az autósport. A Gender Racing ezúton is együttérzését fejezi a hozzátartozóknak és sporttársaknak, hiszen a most elvesztett sporttárs munkája is hozzájárult ahhoz, hogy ezen a különleges, izgalmas helyszínen ennyi nagyszerű eredményhez és sportélményhez juthatott csapatunk az elmúlt években és ezen a versenyhétvégén. A sajnálatos baleset miatt a vasárnapi versenynapot kegyeleti okokból törölték.

Az Automotodrom Grobnik most is komoly kihívásokat állított a GRT csapata elé! A szabadedzéseken a beállítások keresése mellett a pokoli hőséggel is meg kellett küzdeni, mely nemcsak a versenyzőket, hanem a versenytechnikát is komolyan megterhelte. A GRT F3-as Dallara-ja is küzdött a túlmelegedéssel, ami előhozott néhány bosszantó elektromos hibát is. Ezeket sikerült kiküszöbölni és végre a fontos beállításokra lehetett koncentrálni.

Mint kiderült a gyors pálya karakterisztikája a sebességváltó áttételek cseréjét is megkívánta. A csere pozitív eredménye ezt rögtön igazolta a javuló köridők formájában. Nikolas az időmérőre így már bizakodva vághatott neki a pályának, ahol a rajtrács harmadik helyére kvalifikálta magát a szombati versenyfutamra. Elmondható, hogy itt a horvát versenyhétvégén is egyre bíztatóbban folytatódott az a tendencia, ahogy Nikolas és a csapat folyamatos építkezéssel közelít az élmezőny legjobb köridejeihez.

A versenyfutamon a GRT versenyzője egy elképesztően parádés rajt után azonnal az élre állt és bár sajnos nem tudta tartósan megőrizni a pozíciót, ez is egy kiváló és nagyon örömteli részeredmény volt a fent említett fejlődési tendenciában. A rajt utáni küzdelmeket követően végül a harmadik helyet foglalta el a mezőnyben és a viszonylag további eseménytelen futam végén ebben a pozícióban haladt át a célvonalon mely a CEZ bajnoki értékelésben az F3 kategória ezüstérmét jelentette.

A csapat nagyon készült a vasárnapi futamra melyhez nagy motivációt adott Nikolas fantasztikus rajtja és a folyamatosan javuló teljesítménye, de aztán sajnos érkezett a hír a fenti szomorú eseményről és a vasárnapi versenynap törléséről. A szombati eredménnyel a GRT további értékes bajnoki pontokat gyűjtött a bajnokságok értékelésében!

Legközelebb augusztus vége felé bőgnek bőghetnek fel a motorok az FIA Central European Zone Trophy és az ESET Cup következő versenyhétvégéjén a Slovakiaringen, ahol a Gender Racing reményei szerint Szabó Nikolas hazai pályán is versenyben lehet az első idei futamgyőzelemért!

 

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Motorsportmérföldkő előtt tiszteleg ez a limitált GR Supra

A Toyota idén megépítette századik Toyota GR Supra GT4 versenyautóját. Ennek örömére a Toyota Deutschland egy motorsport ihletésű, limitált szériát készített a közúti alapmodellből, amely a különleges színvilág mellett műszaki tartalmában is közösséget vállal az ügyfél-versenyautóval. A Toyota Gazoo Racing (TGR) 2019 elején kezdte fejleszteni új ügyfél-versenyautóját, és a Toyota GR Supra GT4 alig egy […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

Villanyhasáb – KIA EV9 hazai sajtóbemutató

Még a tavalyi évben jelentette be a KIA, hogy egy full-size elektromos SUV-val kívánja magát feljebb pozicionálni az autómárkák között, mindez anélkül, hogy egész KIA brandet elvinnék prémium irányba. Ez év végére testet öltött a próbálkozás, a koreaiak bemutatták az EV9-et, a KIA első teljesen elektromos nagy SUV-ját. A bemutatót Szentendrén a nemrég nyílt Daalarne […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Értem már! – Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet MHEV GLX Limited teszt

Furcsa játékokat tud űzni az élet. Vezettem már Ferrari 458 Italia-t, 450 lóerős Ford Mustangot, V6-ossal szerelt Kia Stingert, V8-as G500-as és S500-as Mercit, 400 lovas Audi e-tront, Lexus LC-t és RC F Track Edition-t, 640 lóerősre tuningolt Nissan GT-R is volt már a kezeim között. Viszont nem vezettem még Suzuki Vitarát. Úgy, hogy a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom