GRT: Parádés rajt után ezüstérem

A legrövidebben talán így lehetne összefoglalni a Gender Racing Team horvátországi versenyhétvégéjét az Automotodrom Grobnik-on ahol a CEZ Nagrada Hrvatske 2022 versenyen álltak rajthoz mely az FIA Central European Zone Trophy, az ESET Cup és az MNASZ Autós Gyorsasági OB aktuális bajnoki fordulója is volt egyben.

A remekül induló hétévégét sajnos beárnyékolta egy szomorú baleset mely a GT kategória hosszútávú versenyén következett be szombat délután mikor egy lengyel versenyző kicsúszott a pályáról és nagysebességgel pont egy bírói posztnál csapódott a gumifalba és a szalagkorlátba. Sajnos a becsapódás akkora volt, hogy elütötte a poszton tartózkodó sportbírókat és egyikük olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a kórházba szállítást követően életét vesztette.

Mindegyik technikai sportág kiemelten veszélyes üzem, néha a pálya szélén álló sportbírók is ki vannak téve a veszélynek, de áldásos munkájuk, kitartásuk és határtalan sportszeretetük nélkül nem működhetne az autósport. A Gender Racing ezúton is együttérzését fejezi a hozzátartozóknak és sporttársaknak, hiszen a most elvesztett sporttárs munkája is hozzájárult ahhoz, hogy ezen a különleges, izgalmas helyszínen ennyi nagyszerű eredményhez és sportélményhez juthatott csapatunk az elmúlt években és ezen a versenyhétvégén. A sajnálatos baleset miatt a vasárnapi versenynapot kegyeleti okokból törölték.

Az Automotodrom Grobnik most is komoly kihívásokat állított a GRT csapata elé! A szabadedzéseken a beállítások keresése mellett a pokoli hőséggel is meg kellett küzdeni, mely nemcsak a versenyzőket, hanem a versenytechnikát is komolyan megterhelte. A GRT F3-as Dallara-ja is küzdött a túlmelegedéssel, ami előhozott néhány bosszantó elektromos hibát is. Ezeket sikerült kiküszöbölni és végre a fontos beállításokra lehetett koncentrálni.

Mint kiderült a gyors pálya karakterisztikája a sebességváltó áttételek cseréjét is megkívánta. A csere pozitív eredménye ezt rögtön igazolta a javuló köridők formájában. Nikolas az időmérőre így már bizakodva vághatott neki a pályának, ahol a rajtrács harmadik helyére kvalifikálta magát a szombati versenyfutamra. Elmondható, hogy itt a horvát versenyhétvégén is egyre bíztatóbban folytatódott az a tendencia, ahogy Nikolas és a csapat folyamatos építkezéssel közelít az élmezőny legjobb köridejeihez.

A versenyfutamon a GRT versenyzője egy elképesztően parádés rajt után azonnal az élre állt és bár sajnos nem tudta tartósan megőrizni a pozíciót, ez is egy kiváló és nagyon örömteli részeredmény volt a fent említett fejlődési tendenciában. A rajt utáni küzdelmeket követően végül a harmadik helyet foglalta el a mezőnyben és a viszonylag további eseménytelen futam végén ebben a pozícióban haladt át a célvonalon mely a CEZ bajnoki értékelésben az F3 kategória ezüstérmét jelentette.

A csapat nagyon készült a vasárnapi futamra melyhez nagy motivációt adott Nikolas fantasztikus rajtja és a folyamatosan javuló teljesítménye, de aztán sajnos érkezett a hír a fenti szomorú eseményről és a vasárnapi versenynap törléséről. A szombati eredménnyel a GRT további értékes bajnoki pontokat gyűjtött a bajnokságok értékelésében!

Legközelebb augusztus vége felé bőgnek bőghetnek fel a motorok az FIA Central European Zone Trophy és az ESET Cup következő versenyhétvégéjén a Slovakiaringen, ahol a Gender Racing reményei szerint Szabó Nikolas hazai pályán is versenyben lehet az első idei futamgyőzelemért!

 

Kapcsolódó cikkek

SsangYong Rexton Premium 4WD teszt-Jámbor óriás

Nem sokkal a Tivoli Grand után a márka zászlóshajója, a Rexton is nálunk járt egy teszthét erejéig, így árnyalt képet kaphattunk, mire is képes a koreai gyártó. Talán nem túlzás azt állítani, hogy Rexton maga a SsangYong. Igen, vannak régebbi modellek, mint a Korando, amelyet, már a ’80-as években is gyártottak vagy a Musso pick-up, […]

Olvass tovább

Itthon is megkezdődött a Mercedes-Benz EQS SUV értékesítése

Az EQS SUV a Mercedes-Benz első teljesen elektromos hajtású luxus-SUV modellje, amelynek piacbevezetése most három változattal indul. Az EQS 450+ és az EQS 450 4MATIC 360, az EQS 580 4MATIC pedig 558 lóerőt kínál. A modell bruttó magyarországi alapára 51.686.000 forinttól indul, az álló helyzetből csupán 4,6 másodperc alatt 100 km/h-ra gyorsuló csúcsváltozat alapára pedig […]

Olvass tovább

Tizedik hely ide, megforgás oda, Verstappen győzni tudott

Nem okozott problémát a címvédőnek az ötödik soros rajt. Egy jó taktikával és gumikezeléssel meglepett mindenkit, és először nyert a Hungaroringen. A második helyre nagy hajrában Hamilton érkezett meg, míg a pole-ból induló Russell a harmadik, még dobogós helyet szerezte meg. Száraz pályás gumikon indult el a mezőny a 37-ik Magyar Nagydíjon, de lógott az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom