Győzelem a mezőny végéről – Elkezdődött a kamion EB

Az olaszországi Misanoban elkezdődött a kamion Európa-bajnokság 2023-as idénye. A Révész Racing magyar pilótája, a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Kiss Norbert ott folytatta, ahol az előző szezont abbahagyta! Címvédőhöz méltón vezetett, pedig nem voltak könnyűek a körülmények, mivel a korábbi záporok miatt helyenként nedves volt az aszfalt, egyes részeken viszont már felszáradt a pálya. Jochen Hahn ellen vívott egy ideig csatát Norbi, de végül a magyar versenyző 2:03:732-es idővel magabiztosan szerezte meg az első rajtkockát! A második Hahn, a harmadik Stephanie Halm lett.
Az első futam rajtja remekül sikerült Kiss Norbert számára, magabiztosan vezetett. A harmadik körben viszont lelassult Balu, és a négyszeres Európa-bajnoknak ki kellett állnia elektronikai hiba miatt. Stephanie Halmnak is technikai problémája akadt, így füstölő motorral ő is kiállt. A versenyt végül Jochen Hahn nyerte Antonio Albacete és André Kursim előtt.

– Az első két kör rendben volt, folyamatosan növeltem az előnyt, de aztán egy elektromos hiba miatt megállt az autó. Próbáltam újraindítani, de nem sikerült. Már tudjuk mi romlott el, próbáljuk megjavítani a második versenyre, hogy a fordított rajtrácsos futamon pontokat szerezhessek – mondta Kiss Norbert.

Sikerült megjavítani a kamiont, így a szombati második versenyen az utolsó előtti helyről startolhatott a HUMDA által is támogatott pilóta. Esett az eső, így nedves volt a pálya. Már az első körben sikerült egy pozíciót javítani, majd Heinrich Clemens Hecker megelőzése után már a 9. volt Norbi Jochen Hahn mögött. A 3. körben sikerült bebújni a német mellé, majd Antonio Albacete mellett is elment a Révész Racing versenyzője. André Kursim és José Eduardo Rodrigues volt a következő áldozat, és Kiss Norbert már az 5. helyen haladt! John Newellt és Steffen Faast is kifékezte Norbi, aki fantasztikus tempóban jött fel a második helyre négy kör alatt. Az élen Sascha Lenz állt ekkor, de a magyar pilóta a belső íven mellette is elment, és átvette a vezetést. Körönként három másodperccel volt gyorsabb Norbi, így hamar jelentős előnyt szerzett, és végül a mezőny végéről indulva megnyerte a versenyt! A második Sascha Lenz, a harmadik Jochen Hahn lett.

-Nagyon köszönöm a Révész Racingnek, a csapatnak, hogy megjavították az autót, mely tökéletesen működött. Nagyon örülök a győzelemnek, bár nehezek voltak a körülmények az eső miatt, de jól sikerültek a beállítások. Figyelni kellett a kigyorsításra, kicsit óvatosabban kellett a gázra lépni. Holnapra szárazabb időt jósolnak, remélem akkor is hasonlóan gyorsak leszünk, és az összetettbeli hátrányból faraghatunk – mondta Kiss Norbert a leintés után.

Mai nap folytatódik a kamion EB, újabb két futamot rendeznek Misanoban.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Max Verstappen és a Honda e:NY1

Max Verstappen még a szezon előtt bepattant a tisztán elektromos üzemű Honda e:Ny1 volánja mögé, hogy lenyűgözze az ifjú gokartversenyzőket, majd egy meglepetéstalálkozón személyesen is elbeszélgetett velük. A háromszoros F1-világbajnok egy Oracle Red Bull Racing RB20 versenyautóval áll rajthoz, amelyben a Honda által fejlesztett, RBPTH002 típuskódú, 1,6 literes, V6-os, hibrid hajtáslánc dolgozik. A fejlesztése során […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Új CUPRA Born VZ modelljével továbbra is lendületben a CUPRA

CUPRA Born VZ fokozott menetteljesítményekkel: 240 kilowatt teljesítmény, 545 newtonméter forgatónyomaték, 0-100 km/h gyorsulás mindössze 5,7 másodperc alatt és 200 kilométer/óra végsebesség. Sportosabb beltér alapfelszerelésként új CUP Bucket ülésekkel és rekuperáció-kapcsolóbillentyűkkel szerelt kormánykerékkel. Még dinamikusabb menettulajdonságok a kedvezőbb fékvisszajelzéseknek, a robusztusabb felfüggesztéseknek, illetve az érzékenyebb kormányzásnak és pedáloknak köszönhetően. Továbbfejlesztett külső dizájn két új, 20 […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Régi ismerős – Suzuki Swift 1.2 DualJet GL+ teszt

Ami a rendszerváltás előtt a Lada és a Trabant volt, az a rendszerváltás után az Opel Astra és a Suzuki Swift lett. Mindegyik autóval, Swift esetében főleg a (Magyarországon) első generációssal mindenkinek van egy sztorija, ahogy azelőtt a szoci remekművekkel.  És még mindig rengeteg szaladgál belőle az utakon, valamelyik papaautóként van óvva még a napfénytől […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom