Harc az elemekkel és újabb értékes pontok

A Slovakiaringen folytatta az idei versenyévadot a Gender Racing Team, az FIA Kamion Európa Bajnokság aktuális fordulójának betétfutamaként. Az F4 CEZ Championship mezőnyének a rendesen besűrített programban egymáson kívül még az időjárás elemeivel is meg kellett küzdeni.

Ahogy a verseny hétvége előzetesében is írtuk az F4 CEZ Championship teljes programja a pénteki és a szombati versenynapokba sűrítve került lebonyolításra. Pénteken reggel egy szabadedzés majd délután az időmérő edzés és szombaton délelőtt az első illetve már szinte az estébe hajlóan a második versenyfutam követték egymást. Ezzel elég komoly nyomás nehezedett a csapatokra és a versenyzőkre, hiszen ha az első versenyfutamban történik valami, akkor elég kevés idő állt volna rendelkezésre a csapatok számára a javításhoz.

A GRT csapatát szerencsére nem sújtotta semmi műszaki vagy egyéb probléma, így a szabadedzésen nyugodtan finomíthattak a beállításokon majd Olivér nekifuthatott az időmérő edzésnek ahol az ötödik rajtkockába kvalifikálta magát. A szombati versenyfutamok idejére ugyan komoly esőzést jósoltak a Slovakiaring aszfaltcsíkjára, de szerencsére végül az első futam még ideális, száraz körülmények között zajlott. A mezőny eléggé széthúzódott így a GRT versenyzője különösebb esemény nélkül a starthelynek megfelelő ötödik pozícióban ért a célba.

Ehhez képest a második versenyfutam igencsak izgalmasra sikeredett, mert előtte egy nagy zivatarból rengeteg eső zúdult a pályára, ami miatt az időterv is csúszást szenvedett. A csapatok így kicsit feszülten várták, hogy a második futam esőben vagy „csak” erősen vizes pályán kerül e lebonyolításra. Az eső elállt, de vizes gumikon és a Safety Car mögött gördülő rajttal vágott neki a mezőny a második futamnak. A nedves pálya sok mindenkit megtréfált, többek közt az első körök egyikében a Gender Racing versenyzőjét is, de a kicsúszást követően szerencsésen vissza tudott térni a pályára és folytatni tudta a versenyt. Ezzel elég nagy hátrányba került, de aztán egyre jobban kezdte megtalálni a tempót, olyannyira, hogy a futam vége felé a második leggyorsabb köridőt is megfutotta. Az utolsó körökben a felszáradó pályán már keresgélni kellett a nedvesebb íveket az elhasználódott vizes gumikkal. Olivér a nehéz körülmények között is tudta tartani a tempót és a negyedik helyen intette le a kockás zászló, így ismét nagyon értékes pontokat gyűjtött a bajnokságban. Olivér célkitűzése, hogy az eddigi versenyhétvégékhez hasonlóan folyamatosan felépítve a tempót tovább gyorsuljon és most már akár a dobogóért is harcban lehessen, csak mérsékelten valósult meg a Slovakiaring-i versenyhétvégén, de ezzel együtt mindkét futamon biztos pontszerzéssel célba hozta az autót. Ráadásul ezzel a bajnoki tabella negyedik helyére lépett fel, eddig 58 pontot gyűjtve.

„A hétvégén különböző körülmények között versenyeztünk és sok kihívást kínáló pillanatunk volt a pályán. Pénteken nem volt lehetőségünk sok kört megtenni, mert gyakran voltak piros zászlós megszakítások a szabadedzések során. Szombaton a második futam vizes pályán zajlott, ahol már egészen jó volt a tempónk. Bár az időmérőnk és versenyünk nem volt hibátlan, én elégedett vagyok, hiszen most mentünk először ilyen körülmények között az új autóval.”

F4 CEZ Championship a két cseh helyszínen folytatódik, augusztus és szeptember elején Most-ban és BRNO-ban.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

Elkészült az UNIX-AMTS 2025 nyereményautója!

Idén tavasszal is egy szakavatott csapat által egyedivé varázsolt autó kerül kisorsolásra a látogatók között az UNIX-AMTS zárónapján. A sokéves tradíció és a játék feltételei változatlanok, a fődíj pedig a show történetének eddigi legfiatalabb, legerősebb és legértékesebb nyereményautója! A nemzetközi UNIX – Autó, Motor és Tuning Show (AMTS) szervezői ezúttal sem tértek el a hagyományoktól. […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Az iszákos nindzsa – Nissan Qashqai 1.33 DIG-T Mild Hybrid 158HP X-TRONIC Tekna Plus teszt

Repül az idő… Tavalyelőtt teszteltük a harmadik generációs Nissan Qashqai benzines és hibrid változatát, 2024 második felében pedig befutott a facelift. Az E-Power hibridhajtással szerelt Qashqai tesztjét már olvashattátok itt a Motor&Verdán, az 1.33-as benzinest pedig nekem dobta a gép. A Nissan egyfelől erős évet zárt itt Magyarországon, volt idő mikor top 3-as márka volt […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A BMW M divízió új biztonsági autót gurít pályára a MotoGP™ thaiföldi szezonnyitó futamán

+++ Az új BMW M5 Touring MotoGP™ Safety Car a kétkerekű versenysportok királykategóriájában dolgozó biztonságiautó-flotta új zászlóshajója +++ A bajor prémiumgyártó a február 28-i hétvégén elrajtoló szezonnyitóig Bangkokban állítja ki az új biztonsági autót +++ A MotoGP™ 2025-ös idénye egy rendkívül látványos, innovatív hétvégével vette kezdetét: a kétkerekű versenysportok királykategóriája Thaiföld fővárosába utazott, a sorozat […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom