Kabrió-élmény a jövőből? A MINI megmutatja

Napsütés, kellemes hőmérséklet és zöld környezet: a MINI a legjobb időben mutatja be a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE nyitott tetős változatát. A modell ugyan nem kerül sorozatgyártásba, mégis látványosan szemlélteti a brit prémiumgyártó jövőbe mutató irányvonalát, miközben a zéró emissziójú kabrió-élmény egyik lehetséges aspektusát is hamisítatlanul egyedi stílusban prezentálja. Nyitott tetős négyüléses modellként a MINI Cooper SE Cabrio a kisautó-szegmens egyetlen tisztán elektromos meghajtású prémium kabriója, amelynek képében a MINI első ízben mutatja be a világnak a klasszikus sportosság, a nyitott tetős vezetési élmény és a zéró emissziójú elektromos mobilitás páratlan egységét.

Az egyetlen példányban elkészült modell az Egyesült Államokban, az immár hagyománnyá vált „MINI Takes the States” közösségi eseményen gurul elsőként reflektorfénybe. A Vermont állambeli Burlington és a dél-karolinai Greenville-Spartanburg között kanyargó utak kiváló terepet biztosítanak az összeszokott MINI-közösség tagjainak ahhoz, hogy megszerezzék a MINI Cooper SE Cabrio volánja mögött átélhető, jellegzetesen gokartos vezethetőség első benyomásait.

Az újdonság karosszériájának alapját a MINI Cooper S Cabrio modell adta, annak 3 863 milliméter hosszúságával, 2 495 milliméter tengelytávolságával, 1 727 milliméter szélességével és 1 415 milliméter magasságával. A csomagtér 160 literes térfogatán szintén nem változtattak a mérnökök.

A hajtáslánc-technológiát a BMW Group elektromos mobilitásra összpontosító, Dingolfingban és Landshutban működő kompetenciaközpontjai fejlesztették ki. A MINI Cooper SE Cabrio ugyanazokat a hajtáslánc-technológiai alkatrészeket használja, mint a háromajtós MINI Cooper SE. A kisméretű elektromos motornak köszönhetően rendkívül kiegyenlített a modell első és hátsó tengelye közötti terhelés-eloszlás, amely agilis, könnyed vezethetőséget eredményez, nyitott tetővel is.

A 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motor a márka által fémjelzett agilitás és gokartos vezethetőség tisztán elektromos formáját váltja valóra – akárcsak a MINI Cooper SE modellben –, amellyel a modell 7,7 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A MINI Cooper SE Cabrio a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével 230 kilométer (WLTP) megtételére képes, amely nem csupán városon belüli kabriózásokat, de hosszabbra nyúló kirándulásokat is lehetővé tesz. Sőt mi több, az újdonság a nyitott tetős vezetés élményét ötletes megoldásokkal is párosítja: a teljes mértékben elektromosan működtethető – és így kiváltképp csendes – vászontető 18 másodperc alatt nyitható és zárható, egyetlen gombnyomással. A 30 km/órás tempóig aktiválható vászontető háromféle állást kínál: teljesen nyitott, napfénytető-funkciós és teljesen zárt.

Az egyetlen példányban elkészült MINI Cooper SE Cabrio modellel a brit prémiummárka a nyitott tetős vezetési élmény iránt rajongó, folyamatosan növekvő MINI-közösség szívét hódítja meg, mialatt az autóiparban zajló elektromos átállást teljesen új aspektusból közelíti meg – fenntartható, átlátható és közérthető módon. A tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE modell eközben rendkívül látványosan igazolja a MINI márka elektromos mobilitásra összpontosító átállásának sikertörténetét: 2021-ben a zéró emissziójú kisautóra érkező megrendelések több mint 132 százalékkal szárnyalták túl az egy évvel korábbi mutatót, amelynek köszönhetően a MINI Cooper SE a brit prémiumgyártó legnagyobb lendületű modelljévé érett.

Németországban – amely a modell legnagyobb piacának számít – már minden harmadik MINI modellt hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával rendelnek meg az ügyfelek. Annak érdekében pedig, hogy hosszútávon fenntartsa az elektromos mobilitás iránti rajongást, a MINI az autók hétköznapi töltését is egyszerűvé és kényelmessé tette: Németországban a MINI Charging rugalmas otthoni és munkahelyi járműtöltési megoldásokat kínál a vezetőknek, akik így ráadásul Európa egyik legnagyobb, több mint 250 000 töltőpontból álló, nyilvános járműtöltő hálózatához is hozzáférést kapnak.

Kapcsolódó cikkek

SsangYong Rexton Premium 4WD teszt-Jámbor óriás

Nem sokkal a Tivoli Grand után a márka zászlóshajója, a Rexton is nálunk járt egy teszthét erejéig, így árnyalt képet kaphattunk, mire is képes a koreai gyártó. Talán nem túlzás azt állítani, hogy Rexton maga a SsangYong. Igen, vannak régebbi modellek, mint a Korando, amelyet, már a ’80-as években is gyártottak vagy a Musso pick-up, […]

Olvass tovább

Itthon is megkezdődött a Mercedes-Benz EQS SUV értékesítése

Az EQS SUV a Mercedes-Benz első teljesen elektromos hajtású luxus-SUV modellje, amelynek piacbevezetése most három változattal indul. Az EQS 450+ és az EQS 450 4MATIC 360, az EQS 580 4MATIC pedig 558 lóerőt kínál. A modell bruttó magyarországi alapára 51.686.000 forinttól indul, az álló helyzetből csupán 4,6 másodperc alatt 100 km/h-ra gyorsuló csúcsváltozat alapára pedig […]

Olvass tovább

Tizedik hely ide, megforgás oda, Verstappen győzni tudott

Nem okozott problémát a címvédőnek az ötödik soros rajt. Egy jó taktikával és gumikezeléssel meglepett mindenkit, és először nyert a Hungaroringen. A második helyre nagy hajrában Hamilton érkezett meg, míg a pole-ból induló Russell a harmadik, még dobogós helyet szerezte meg. Száraz pályás gumikon indult el a mezőny a 37-ik Magyar Nagydíjon, de lógott az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom