Kabrió-élmény a jövőből? A MINI megmutatja

Napsütés, kellemes hőmérséklet és zöld környezet: a MINI a legjobb időben mutatja be a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE nyitott tetős változatát. A modell ugyan nem kerül sorozatgyártásba, mégis látványosan szemlélteti a brit prémiumgyártó jövőbe mutató irányvonalát, miközben a zéró emissziójú kabrió-élmény egyik lehetséges aspektusát is hamisítatlanul egyedi stílusban prezentálja. Nyitott tetős négyüléses modellként a MINI Cooper SE Cabrio a kisautó-szegmens egyetlen tisztán elektromos meghajtású prémium kabriója, amelynek képében a MINI első ízben mutatja be a világnak a klasszikus sportosság, a nyitott tetős vezetési élmény és a zéró emissziójú elektromos mobilitás páratlan egységét.

Az egyetlen példányban elkészült modell az Egyesült Államokban, az immár hagyománnyá vált „MINI Takes the States” közösségi eseményen gurul elsőként reflektorfénybe. A Vermont állambeli Burlington és a dél-karolinai Greenville-Spartanburg között kanyargó utak kiváló terepet biztosítanak az összeszokott MINI-közösség tagjainak ahhoz, hogy megszerezzék a MINI Cooper SE Cabrio volánja mögött átélhető, jellegzetesen gokartos vezethetőség első benyomásait.

Az újdonság karosszériájának alapját a MINI Cooper S Cabrio modell adta, annak 3 863 milliméter hosszúságával, 2 495 milliméter tengelytávolságával, 1 727 milliméter szélességével és 1 415 milliméter magasságával. A csomagtér 160 literes térfogatán szintén nem változtattak a mérnökök.

A hajtáslánc-technológiát a BMW Group elektromos mobilitásra összpontosító, Dingolfingban és Landshutban működő kompetenciaközpontjai fejlesztették ki. A MINI Cooper SE Cabrio ugyanazokat a hajtáslánc-technológiai alkatrészeket használja, mint a háromajtós MINI Cooper SE. A kisméretű elektromos motornak köszönhetően rendkívül kiegyenlített a modell első és hátsó tengelye közötti terhelés-eloszlás, amely agilis, könnyed vezethetőséget eredményez, nyitott tetővel is.

A 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motor a márka által fémjelzett agilitás és gokartos vezethetőség tisztán elektromos formáját váltja valóra – akárcsak a MINI Cooper SE modellben –, amellyel a modell 7,7 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A MINI Cooper SE Cabrio a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével 230 kilométer (WLTP) megtételére képes, amely nem csupán városon belüli kabriózásokat, de hosszabbra nyúló kirándulásokat is lehetővé tesz. Sőt mi több, az újdonság a nyitott tetős vezetés élményét ötletes megoldásokkal is párosítja: a teljes mértékben elektromosan működtethető – és így kiváltképp csendes – vászontető 18 másodperc alatt nyitható és zárható, egyetlen gombnyomással. A 30 km/órás tempóig aktiválható vászontető háromféle állást kínál: teljesen nyitott, napfénytető-funkciós és teljesen zárt.

Az egyetlen példányban elkészült MINI Cooper SE Cabrio modellel a brit prémiummárka a nyitott tetős vezetési élmény iránt rajongó, folyamatosan növekvő MINI-közösség szívét hódítja meg, mialatt az autóiparban zajló elektromos átállást teljesen új aspektusból közelíti meg – fenntartható, átlátható és közérthető módon. A tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE modell eközben rendkívül látványosan igazolja a MINI márka elektromos mobilitásra összpontosító átállásának sikertörténetét: 2021-ben a zéró emissziójú kisautóra érkező megrendelések több mint 132 százalékkal szárnyalták túl az egy évvel korábbi mutatót, amelynek köszönhetően a MINI Cooper SE a brit prémiumgyártó legnagyobb lendületű modelljévé érett.

Németországban – amely a modell legnagyobb piacának számít – már minden harmadik MINI modellt hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával rendelnek meg az ügyfelek. Annak érdekében pedig, hogy hosszútávon fenntartsa az elektromos mobilitás iránti rajongást, a MINI az autók hétköznapi töltését is egyszerűvé és kényelmessé tette: Németországban a MINI Charging rugalmas otthoni és munkahelyi járműtöltési megoldásokat kínál a vezetőknek, akik így ráadásul Európa egyik legnagyobb, több mint 250 000 töltőpontból álló, nyilvános járműtöltő hálózatához is hozzáférést kapnak.

Kapcsolódó cikkek

Verdák

Izgalmas év vár 2025-ben a Nissanra: visszatér a Micra elektromos autóként, érkezik a harmadik generációs LEAF, valamint frissül az e-POWER technológia a Qashqaiban

• A Micra név visszatér egy stílusos, városi elektromos autó formájában • A forradalmi LEAF harmadik generációja letisztult dizájnjával hódít • A Nissan továbbfejlesztett e-POWER technológiája kifinomultabb működést, jobb hatékonyságot és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást kínál • A harmadik generációs JUKE 2026-ban teljesen elektromos autóként mutatkozik be Párizs, 2025 március 26. – A Nissan folytatja elektromos offenzíváját […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Az autóipar Buffalo cipője – Dacia Duster Extreme TCe 130 4×4 teszt

Kétség nem fér hozzá, a Duster a Dacia legsikeresebb típusa. Az első generációt 2010-ben mutatták be, azonnal vitték a népek, a második kiadás szintén a legkeresettebb Dacia-típus lett, 15 év elteltével pedig már a harmadik lövésnél járunk. A forma első blikkre nem változott, mégis radikálisan más, mint amit eddig megszoktunk. A román gyártó jobban ráúszott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A vadonatúj MAZDA6e: ahol a stílus és az elektrifikáció találkozik

Az új Mazda6e tökéletes egyensúlyt teremt a lendületes formavilág és a mindennapi praktikum között. „A külső design maradéktalanul megtestesíti az ‘Authentic Modern’ formanyelvet” – magyarázza Jo Stenuit, aki a Mazda európai formatervezési stúdiójának igazgatója, a németországi Oberurselben. A jármű elegáns, kupészerű sziluettje rövidre szabott hátsó szakasszal párosul, így sportos szedán hatást kelt, miközben megőrzi az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom