A japán prémium márka itthon is bemutatta a sláger típusát, ami végre elérhető tölthető hibrid verzióban is. Félhetnek a konkurensek?
Az új Lexus NX menetpróbáján tapasztaltakról, az elérhető motorokról és az árakról itt olvashat. Az elektromos kistestvérről, az UX300e-ről pedig itt informálódhat.
Az első NX 2014-ben lépett színre és a Toyota Rav 4 alapjaira épült. A műszaki rokonság sajnos túlzottan kiütközött az autón, ez volt a kifutó modell legfőbb problémája.
Az utód a GA-K típusú padlólemezt használja, ezért közös a technika például a friss Rav 4-el. Az újdonságnál 95 százalék az új alkatrészek száma és észrevehetetlen a rokonság a Toyota modellel.
Két fő változás
A tervezőkhöz úgy látszik eljutottak a kritikák, mert az új NX-nél behozták a legnagyobb lemaradásukat. Ami miatt a szaksajtó rendszeresen ekézte a márka termékeit. És pótolták azt, amit a piac 2022-ben elvár egy gyártótól: legyen tölthető hibridje!
Érintésre fel!
A márkánál a legtöbb kritika a központi képernyőt és annak kezelését érte. A fura ebben a lemaradásban, hogy a német prémium hármasnál ott volt a minta, amit csak követni/másolni kellett volna. A sokéves késést behozták a japánok és az új rendszer a jelek szerint jól működik.
A képernyőt elegánsan kapcsolták a sofőr előtti kijelzőhöz. Ez még nem az Alfa Guilia szintű műszerfalba illesztés, de jóval jobb, mint az iparágban megszokott csupaszon álló táblagép látványa. Érintésérzékeny kijelzőt használtak, ami 14 colos méretű, és jól kezelhető a rajta futó program. A legfontosabb: végre elengedték a tervezők a körülményesen használható és sokat szidott tapipados beviteli rendszert.
A rövid próbaúton, a jobb egyben ülős Lexus értékesítő szavaira egész jól működött a Hey Lexus! megszólításra induló hangvezérlés.
A jelek szerint a jövőben sem lesz gond a programmal és az erős hardverrel ellátott technikával.
Az új Lexus NX
A modell fontosságát jól mutatja, hogy tavaly statikus bemutatóval harangozták be az újdonságot. Az alapozás nem véletlen, ugyanis a jó öreg Európában nagyon fontos modell az NX. Ebből a típusból a 2014-es indulás óta – a kontinensen – 175 ezer fölötti példány kelt el. Az NX globális eladásai pedig meghaladták egy egymilliót, így ez a márka legnépszerűbb típusa.
Benedek Attila
Fotó: Benedek Attila, Lexus
Lexus NX350h, 450h+ menetpróba – Motorok és árak
A japán prémium márka legfrissebb modellje alaposan feladja a leckét a konkurenciának. Átlagfelhasználónak, valószínűleg bőven elég a hibrid kivitel is.
Az új Lexus legfontosabb eleméről, a teljesen megújult központi képernyőről és a modell hátteréről itt olvashat. A tisztán elektromos kistestvérről, az UX300e-ről pedig itt.
Az újdonságnál a negyedik generációs öntöltő hibrid technikát használják. Ez a megoldás az anyagcég gyártmányaiban már bebizonyította a működőképességét, a fő eleme a 2,5 literes motor. A 185 lóerőt és 277 Nm teljesítő négyhengereshez kapcsolódik az NX 350h-ban az elektromos hajtás, amelynek az együttes teljesítménye 244 lóerő.
Az NX elérhető négykerékhajtással, amit a Lexus-nál bevált módszerrel oldottak meg: nincs kardán hajtás, villanymotor biztosítja az erőt hátsó kerekeknek. A két modellváltozat 7,7 és 8,7 másodperc alatt gyorsul százra.