Lexus NX350h, 450h+ menetpróba – Megérkezett az új NX

A japán prémium márka itthon is bemutatta a sláger típusát, ami végre elérhető tölthető hibrid verzióban is. Félhetnek a konkurensek?  

Az új Lexus NX menetpróbáján tapasztaltakról, az elérhető motorokról és az árakról itt olvashat. Az elektromos kistestvérről, az UX300e-ről pedig itt informálódhat. 

Az első NX 2014-ben lépett színre és a Toyota Rav 4 alapjaira épült. A műszaki rokonság sajnos túlzottan kiütközött az autón, ez volt a kifutó modell legfőbb problémája. 

Az utód a GA-K típusú padlólemezt használja, ezért közös a technika például a friss Rav 4-el. Az újdonságnál 95 százalék az új alkatrészek száma és észrevehetetlen a rokonság a Toyota modellel. 

Két fő változás

A tervezőkhöz úgy látszik eljutottak a kritikák, mert az új NX-nél behozták a legnagyobb lemaradásukat. Ami miatt a szaksajtó rendszeresen ekézte a márka termékeit. És pótolták azt, amit a piac 2022-ben elvár egy gyártótól: legyen tölthető hibridje! 

Érintésre fel!

A márkánál a legtöbb kritika a központi képernyőt és annak kezelését érte. A fura ebben a lemaradásban, hogy a német prémium hármasnál ott volt a minta, amit csak követni/másolni kellett volna. A sokéves késést behozták a japánok és az új rendszer a jelek szerint jól működik. 

A képernyőt elegánsan kapcsolták a sofőr előtti kijelzőhöz. Ez még nem az Alfa Guilia szintű műszerfalba illesztés, de jóval jobb, mint az iparágban megszokott csupaszon álló táblagép látványa. Érintésérzékeny kijelzőt használtak, ami 14 colos méretű, és jól kezelhető a rajta futó program. A legfontosabb: végre elengedték a tervezők a körülményesen használható és sokat szidott tapipados beviteli rendszert. 

A rövid próbaúton, a jobb egyben ülős Lexus értékesítő szavaira egész jól működött a Hey Lexus! megszólításra induló hangvezérlés.

A jelek szerint a jövőben sem lesz gond a programmal és az erős hardverrel ellátott technikával. 

Az új Lexus NX

A modell fontosságát jól mutatja, hogy tavaly statikus bemutatóval harangozták be az újdonságot. Az alapozás nem véletlen, ugyanis a jó öreg Európában nagyon fontos modell az NX. Ebből a típusból a 2014-es indulás óta – a kontinensen – 175 ezer fölötti példány kelt el. Az NX globális eladásai pedig meghaladták egy egymilliót, így ez a márka legnépszerűbb típusa.

Benedek Attila 

Fotó: Benedek Attila, Lexus

Lexus NX350h, 450h+ menetpróba – Motorok és árak

A japán prémium márka legfrissebb modellje alaposan feladja a leckét a konkurenciának. Átlagfelhasználónak, valószínűleg bőven elég a hibrid kivitel is. 

Az új Lexus legfontosabb eleméről, a teljesen megújult központi képernyőről és a modell hátteréről itt olvashat. A tisztán elektromos kistestvérről, az UX300e-ről pedig itt.  

Az újdonságnál a negyedik generációs öntöltő hibrid technikát használják. Ez a megoldás az anyagcég gyártmányaiban már bebizonyította a működőképességét, a fő eleme a 2,5 literes motor. A 185 lóerőt és 277 Nm teljesítő négyhengereshez kapcsolódik az NX 350h-ban az elektromos hajtás, amelynek az együttes teljesítménye 244 lóerő. 

Az NX elérhető négykerékhajtással, amit a Lexus-nál bevált módszerrel oldottak meg: nincs kardán hajtás, villanymotor biztosítja az erőt hátsó kerekeknek. A két modellváltozat 7,7 és 8,7 másodperc alatt gyorsul százra. 

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

A Ford 15. éve piacvezető a haszongépjárművek szegmensében és továbbra is a 3. legnépszerűbb márka Magyarországon a személygépjárművekkel összesített újautó értékesítések piacán 2024-ben

Magyarországon 2024-ben a Ford 14.128 új autó értékesítéssel, 9.3%-os piaci részesedéssel a 3. legkelendőbb autómárkának bizonyult a teljes piacot és összes szegmenst egyben tekintve, stabilan megőrizve ezzel a pozícióját. A Ford Pro üzletága immáron 15. éve töretlenül piacvezető a haszongépjárműveknél hazánkban, 2024-ben a Ford mintegy 27%-os kimagasló piaci részesedéssel, 9253 új haszongépjármű értékesítéssel zárt (beleértve […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Univerzális csodamotort fejleszt a Toyota

Egy kiváló hatásfokú benzinmotor, amely hibrid modellekbe éppúgy beépíthető, mint sportkocsikba vagy akár versenyautókba, méghozzá akár hosszában, akár keresztben? Ilyen erőforrás ma még nincs, de a Toyota már fejleszti. A 2025-ös Tokiói Autószalon egyik legvadabb látványossága volt a GR Yaris M Concept: egy középmotoros kísérleti jármű, amelynek legfontosabb eleméről, a kétliteres turbómotorról semmi érdemi információt […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Újabb eladási rekord: a BMW M GmbH tovább halad a siker útján

+++ Értékesítési növekedés már sorozatban tizenharmadik éve +++ 2024-ben világszerte összesen 206 582 darab eladott autó +++ A legkelendőbb modell továbbra is a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 M50 +++ Az értékesítési növekedés motorja elsősorban a BMW M2, a BMW M3 Touring és a BMW XM +++ A BMW M GmbH rekordokat döntő utazása folytatódik: […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom