Limitált Megane RS szériával búcsúzik a Renault Sport

A Renault még 2021-ben döntött úgy, hogy felhagy a Renault Sport rövidítéséből adódó elnevezéssel és ezek után az Alpine kínálatában jelennek majd meg a gyárilag tuningolt modellek. Persze, ezt nem lehetett egyik napról a másikra véghez vinni, egészen mostanáig kellett várnunk, hogy bemutatkozzon az utolsó RS modell, egy igazi ünnepi széria.

A Megane RS Ultime ugyanis egy összesen 1976 példány erejéig készülő széria, mely a jellegzetes szélesítéssel és nagyobb hátsó szárnnyal, átszabott első lökhárítóval, na meg fekete díszítő elemekkel kerül átadásra a tulajdonosoknak. De miért pont 1976 darab készül belőle? Mert 1976-ban mutatkozott be a mostanáig ismert formájában a Renault Sport. Az sem véletlen, hogy pont egy Megane RS lett az utolsó ünnepi felvonás. Ebből a modellből ugyanis pontosan 20 éve mutatkozott be az első RS átirat, azaz így igazán kerek a lezárás.

A belső térben Recaro versenyüléseket találhatunk és természetesen az Alcantara bőrözés sem maradhat el, illetve alapból jár minden olyan kiegészítő, amit az RS Trophy-R tudott eddig csak felmutatni.

A motorhoz nem nyúltak hozzá így a végén a gyáriak, azaz az 1,8 literes turbós benzines erőforrás most is 300 lóerő leadására képes 420 Nm nyomaték mellett. A váltó esetében meghagyják a választást a vásárlóknak a franciák, azaz kérhető a manuális vagy a dupla kuplungos automata szerkezet, mindkettő hat darab sebességi fokozattal.

Az Ultime különlegessége még, hogy minden egyes példányt az a Laurent Hurgon dedikál, aki számtalan rekordot megdöntött az autóval az elmúlt években, ráadásul annak a fejlesztésében is részt vett anno.

A limitált széria ősszel kerül be a kínálatba hivatalosan, eltüntetve onnan az eddigi RS és RS Trophy-R változatokat. Ez a lépés nyugodtan felfogható lesz egyfajta visszaszámlálásnak is: amikor legördül ezután a szalagról az utolsó RS Ultime, a Renault Sport eddig ismert formájában azonnal történelemmé válik.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág

Sportos kapcsolat: a Peugeot és a Roland Garros

Néhány napja elindult az idei Roland Garros tenisztorna, amely a négy Grand Slam-verseny egyike. Bár a Peugeot már nem hivatalos partnere a versenynek, a korábbi együttműködés a francia nyílt teniszbajnoksággal számos emlékezetes modellt hívott életre. Noha 2022 óta a Peugeot már nem a Roland Garros hivatalos partnere, sok autó- és teniszrajongó számára a tavaszi párizsi […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Már a legkisebb, legolcsóbb Toyota is öntöltő hibrid lett

Alapos ráncfelvarráson esett át a csehországi Kolínban készülő Aygo X, amelynek nem csak a megjelenése, hanem a hajtáslánca is megváltozott. A városi miniautó elsőként vezeti be az öntöltő hibrid technológiát a saját szegmensében, az új hajtáslánc több dinamizmust és jóval kisebb fogyasztást garantál. Három éve van piacon az Aygo X, és 287 ezer darabot értékesített […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Új tölthető hibrid hajtást kap a Peugeot 308 és a Peugeot 408

Bár fejlesztő kapacitásának jelentős részét az elektromos autózás területeire (villanymotorok, akkumulátorok, vezérlőegységek) összpontosítja, a Peugeot nem hanyagolja el azokat a modelljeit sem, amelyekben még van belső égésű erőforrás. Legutóbb a 308-as és a 408-as kapott fontos frissítéseket. Jelenleg rohamléptekkel zajlik az elektromos autózás fejlesztése – a gyártók sorra mutatják be új modelljeiket, a fejlesztő központokban […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom