Luxusautó lett Európa legkelendőbb pickupjából: itt az új Ford Ranger Platinum

Az új Ranger Platinum az európai piac legkelendőbb, új generációs pickup-kínálatának csúcsmodellje. Az autó exkluzív külső elemei még hatásosabbá varázsolják a Ranger eddig is karakteres dizájnját, és mindez tökéletesen passzol a stílusos és modern, bőrkárpitozású kabinhoz.

A Ford 240 lóerős, 3,0 literes V6-os turbódízel motorját és hajtásláncát kifejezetten arra tervezték, hogy simán és erőlködés nélkül mozgassa az autót, kimagasló forgatónyomatéka pedig akár 3500 kg vontatmánnyal is magabiztosan megbirkózik.

“A Ford Ranger mindig is a teljesítmény, a sokoldalúság és a használati érték etalonjának számított a pickup-szegmensben, mostantól pedig a luxus terén is mércét állít. A káprázatos Platinum változat azokat a vásárlókat szólítja meg, akik számára vonzó a csúcskategóriás személyautók komfortja és technológiája, de emellé olyan keménységet és produktivitást is elvárnak, ami miatt a Ranger már hosszú ideje piacvezetőnek számít Európában,” vélekedett Hans Schep, a Ford Pro európai vezérigazgatója.

Magyarországon a vásárlók a jövő hónaptól megrendelhetik a Ranger Platinumot; az új modell gyártása a tervek szerint 2023 áprilisában kezdődik, és nyár végén már az első darabok kiszállítása is megtörténik.

A Ford Pro eddigi legfényűzőbb Rangere

A Ranger Platinum kizárólag ötüléses, duplakabinos változatban kapható, és az autót Ford 3,0 literes, V6-os, 240 lóerős és 600 Nm forgatónyomatékú turbódízele hajtja; ez ugyanaz az erőforrás, ami az észak-amerikai kínálat számos luxus SUV-modellje és az F-150 pickup kínálatában is szerepel. A vonóerőt a Ranger új, elektronikus vezérlésű összkerékhajtási rendszere juttatja el a kerekekhez a Ford tízfokozatú, adaptív kapcsolású automata sebességváltóján keresztül, amelynek rögzítési pontjait újratervezték, hogy még tovább csökkenjen a zaj és a rezgés.

Ennek eredményeképpen a motor a körülményektől függetlenül kifinomultan, készségesen és magabiztosan reagál a gázparancsra, és az autó akár 3500 kilogrammot is vontathat ráfutófékes utánfutón. A jármű ugyanolyan kimagasló tömegű rakomány szállítására képes, mint a többi Ranger, így hasznos teherbírása meghaladja az egy tonnát.

A Ranger Platinum külső kialakítása során a dizájnerek tovább finomították a Ranger-család erőteljes és funkcionális stílusát. Az új modellváltozat a Wildtrak kivitelre épül, ami Európában a kifutó Ranger értékesítésének 60 százalékát adta.

A Ranger Platinum ütős megjelenését az egyedi hűtőrács és az új selyemfényű krómfelületek alapozzák meg; a látványt új, 20 colos, csiszolt felületű könnyűfém keréktárcsák és csillogó ébenfekete felületek teszik teljessé. A prémium megoldások közt olyan elemeket találunk, mint a puhán záródó platóhátfal, a sötétített üvegezés, vagy a mátrix LED fényszórókba épített jellegzetes nappali menetvilágítás. Az alapáras tetősínek céltudatos megjelenéssel és extra praktikummal ruházzák fel az autót.

A luxushangulatú, bőrrel kárpitozott utastér számos intelligens technológiát rejt, amelyeket arra terveztek, hogy kellemesebbé tegyék az életet. A vezető és az első utas prémium minőségű perforált bőrrel borított, 10 irányban állítható, hűthető és fűthető ülésben utazik, amit stílusos, kontrasztos varrás díszít. A pazar enteriőrt nyitott pórusú sötét juharfa betétek egészítik ki, és a kabinban kifinomult belső világítás teremt melengető hangulatot.

A hi-tech cockpitban két 12 colos képernyőt találunk; egy digitális műszeregységet, valamint egy álló formátumú érintőképernyőt, amiről a Ford nagy teljesítményű SYNC 4A fedélzeti információs és szórakoztató rendszere5 is vezérelhető. A Ranger Platinum emellett alapfelszerelésként kapta meg a nyolc hangszórós B&O audiorendszert6 és a vezeték nélküli töltőtálcát is7. A stabil konnektivitásról a szintén alapáras FordPass Connect modem gondoskodik; ezen keresztül érkeznek a Ford Power-Up vezeték nélküli szoftverfrissítések is, folyamatosan biztosítva a legmodernebb funkciókat az autó tulajdonosának.

A Ranger Wildtrak vezetéssegítő rendszereinek átfogó kínálata mellett a Platinum változatban alapfelszereltség a Kiállássegítővel kiegészített Aktív Pakolóasszisztens8, a Keresztirányú Forgalomra Figyelmeztető rendszerrel és Vontatmány-felügyelettel kiegészített Holttérfigyelő, A Sávváltást Segítő rendszer, valamint a 360 fokos kamerarendszer is.

A Ranger pickupok minden eddiginél szélesebb kínálata

A Platinum kivitel jelenti a csúcsát a Ranger minden eddiginél szélesebb modellkínálatának, amelyből már kaphatók a nagy teljesítményű Raptor, a Wildtrak és a Limited változatok, és az európai vásárlók az XL és XLT kiviteleket is megrendelhetik; e két utóbbi modell felszereltségét kifejezetten a céges felhasználók igényeire szabta a Ford, hogy az autók kifogástalanul megfeleljenek az olyan területeken is, mint például az építőipar, az erdőgazdálkodás vagy a vészhelyzeti szolgálatok munkája.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Toyota Yaris Cross vezeti Európa kedvenc újautókategóriájának értékesítéseit

Az idén modellfrissítéssel jelentkező, immár két különböző teljesítményű környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtással elérhető, mesterséges intelligencia alapú high tech biztonsági és vezetéstámogató/vezetésoptimalizáló rendszerekkel teletűzdelt Toyota Yaris Cross magabiztosan vezeti az európai kisméretű SUV eladásokat, ez a kategória számít messze a legnépszerűbbnek a kontinensen. Amint az Autonews írásából kiderül, ez az első alkalom, hogy Európa legkedveltebb […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Az új BMW 2-es Coupé

A BMW 2-es Coupé párját ritkítja a kompakt szegmensben, hiszen extrovertált sportosságát és mérnöki precizitással vezérelhető menetdinamikai adottságait progresszív prémium tételekkel fűszerezi. Részletekbe menő finomhangolásával, kibővített alapfelszereltségével és következetes digitalizációjával ráadásul a kétajtós modell most vonzóbb, mint valaha. Az új BMW 2-es Coupé összes modellváltozata alapfelszereltségként kapja meg az M Sport csomag tételeit és számos […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race Verdák

600 lóerős LFA-utódon dolgozik a Lexus

A Lexus egy V8-as motorral hajtott szupersportautót készül piacra dobni, amely a legendás, V10-es szívómotorral hajtott LFA szellemi utódának tekinthető. Az újdonság alapját a 2022-es Tokiói Autószalonon bemutatott látványos tanulmány, a Toyota GR GT3 adja, amely mára működő autóvá fejlődött, és egy éve a Fuji Speedway-en, nemrég pedig Spa-Francorchamps-ban tesztelésen is átesett (álcázott karosszériával, oldalt […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom