Második helyen zárták az idei rali bajnokságot Turán Friciék

Turán Frici és Farnadi Ági a péntek esti szuperspeciált megnyerve, hosszú, küzdelmes versenyen végül a magyar bajnoki értékelésben a második helyen, míg az EB mezőnyben az összetett ötödik helyen végzett a Rally Hungary háromnapos futamán. Friciék így a magyar bajnokságot is a dobogó második fokán zárták a Volkswagen Polo GTI R5-tel.

„Alapvetően jól indult számunkra a Rally Hungary, élveztük a hivatalos tesztet és a kvalifikációs futamon is jól teljesítettünk. Az első napot is elégedetten zártuk, ugyanis a Rabócsiringen a magyar értékelést megnyertük, pozitívan vártuk a szombati rajtot. Az első körben a ritmust hamar megtaláltuk, próbáltam a murvás szakaszoknál kifejezetten figyelni, hogy ne kapjunk defektet, és ez szerencsére az egész versenyen elkerült minket. Azonban szombaton a tempónkkal akadtak gondjaink, ugyanis a végsebességünk nem volt megfelelő a rosszul megválasztott váltó áttétel miatt. Mivel a tartalék váltó beállításai is hasonlóak voltak, így azt tudtuk tenni, hogy aznap elkönyveltük, hogy végig hátrányban leszünk, és bíztunk abban, hogy vasárnapra már ideálisabbak lesznek a beállításaink” – kezdi a verseny értékelését Turán Frici.

„Egy pillanatig sem adtuk fel, okosan versenyeztünk és vasárnapra a tempónk is összeállt. Egyáltalán nem volt műszaki gondunk és nem is hibáztunk, így végül a magyar bajnokságban a második helyet szereztük meg Vincze Feriék mögött, míg az ERC értékelésben az összetett 5. helyet sikerült elérnünk. Ezzel az eredménnyel pedig a magyar bajnoki szezont is a dobogó második fokán zártuk. Nagyon jól szervezett verseny volt, nézői szempontból pedig rendkívül látványos. Szép tájakon, jó gyorsasági szakaszokon autózhattunk és az EB-futamnak köszönhetően még többen kilátogattak a versenyre, ami extra motivációt jelentett nekünk” – folytatja Frici.

„Számomra a Rally Hungary egy új, izgalmas kihívás volt, eddig csak két gyorsasági szakaszon mentem, azokon is a másik irányba. A verseny második napján a két hosszú gyors rendkívül navigátorpróbáló feladat volt, Frici pályaismerete azonban előnyünkre vált. Összességében kitartóan, higgadtan versenyeztünk, ami meghozta a gyümölcsét. Jó érzés volt az EB-menők között versenyezni, a szurkolók ereje és a nemzetközi futam extra hangulata adott egy plusz löketet nekünk is” – teszi hozzá Farnadi Ági.

„Ha összességében nézzük az idei bajnoki szezont, úgy érezzük, reális végeredmény született, ezúton is gratulálunk Vincze Feriéknek. Küzdelmes év van mögöttünk, a tempónkon egy picit mindenképp szeretnénk javítani, ez kerül most majd a fókuszba. Érzem magunkban a potenciált, hogy még többre vagyunk képesek. A szerencse egy kicsit jobban is mellettünk állhatott volna, többször adódtak műszaki gondjaink, de a ralisportban ez mindig benne van. Úgy gondolom, hogy egy ilyen erős magyar mezőnyben szép eredmény a bajnoki második hely. Köszönjük a támogatóinknak, partnereinknek, szurkolóinknak, hogy egész évben mellettünk álltak” – értékeli a szezont Frici.

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Peugeot e-2008 GT teszt – Aktiválták a támadó módot

A franciák városi szabadidő-autója felfrissült, ami az elektromos kivitelnél észlelhető a legjobban. Egyébként nem véletlen a típus népszerűsége. A 2019-ben megjelent 2008-as igen jól sikerült darab, ez nem csak szerző véleménye, hanem a vásárlóké is. Az eltelt évek alatt több, mint 700 ezer fogyott belőle, az elektromos kivitelből kb. a tizede. Ha nem lett volna […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race Verdák

A címvédő Toyota felkészült a WEC 2024-es szezonjára

Miután a tavalyi szezonban a Cadillac, a Ferrari, a Peugeot és a Porsche jelentette kihívást is sikerrel vette, és ezzel zsinórban az ötödik világbajnoki címét szerezte meg, a Toyota Gazoo Racing az idei szezonban már egy 19 hiperautóból álló, minden korábbinál erősebb és népesebb mezőnyhöz csatlakozik, amelynek részei lesznek az újonnan érkezett Alpine, BMW, Isotta […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Még mindig a Toyota a villamosítás királya

Miközben az autóipari és gazdasági szaksajtó tavaly év vége felé a Tesla és a BYD versenyét leste, a küzdelemből egy harmadik szereplő: a Toyota jött ki győztesként. Jean de La Fontaine, a példamesék nagyszerű írója is ihletet meríthetett volna abból az ádáz küzdelemből, ami az autóiparban zajlott 2023-ban. Két fiatal, ambiciózus szereplő – a mesében […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom