Második helyen zárták az idei rali bajnokságot Turán Friciék

Turán Frici és Farnadi Ági a péntek esti szuperspeciált megnyerve, hosszú, küzdelmes versenyen végül a magyar bajnoki értékelésben a második helyen, míg az EB mezőnyben az összetett ötödik helyen végzett a Rally Hungary háromnapos futamán. Friciék így a magyar bajnokságot is a dobogó második fokán zárták a Volkswagen Polo GTI R5-tel.

„Alapvetően jól indult számunkra a Rally Hungary, élveztük a hivatalos tesztet és a kvalifikációs futamon is jól teljesítettünk. Az első napot is elégedetten zártuk, ugyanis a Rabócsiringen a magyar értékelést megnyertük, pozitívan vártuk a szombati rajtot. Az első körben a ritmust hamar megtaláltuk, próbáltam a murvás szakaszoknál kifejezetten figyelni, hogy ne kapjunk defektet, és ez szerencsére az egész versenyen elkerült minket. Azonban szombaton a tempónkkal akadtak gondjaink, ugyanis a végsebességünk nem volt megfelelő a rosszul megválasztott váltó áttétel miatt. Mivel a tartalék váltó beállításai is hasonlóak voltak, így azt tudtuk tenni, hogy aznap elkönyveltük, hogy végig hátrányban leszünk, és bíztunk abban, hogy vasárnapra már ideálisabbak lesznek a beállításaink” – kezdi a verseny értékelését Turán Frici.

„Egy pillanatig sem adtuk fel, okosan versenyeztünk és vasárnapra a tempónk is összeállt. Egyáltalán nem volt műszaki gondunk és nem is hibáztunk, így végül a magyar bajnokságban a második helyet szereztük meg Vincze Feriék mögött, míg az ERC értékelésben az összetett 5. helyet sikerült elérnünk. Ezzel az eredménnyel pedig a magyar bajnoki szezont is a dobogó második fokán zártuk. Nagyon jól szervezett verseny volt, nézői szempontból pedig rendkívül látványos. Szép tájakon, jó gyorsasági szakaszokon autózhattunk és az EB-futamnak köszönhetően még többen kilátogattak a versenyre, ami extra motivációt jelentett nekünk” – folytatja Frici.

„Számomra a Rally Hungary egy új, izgalmas kihívás volt, eddig csak két gyorsasági szakaszon mentem, azokon is a másik irányba. A verseny második napján a két hosszú gyors rendkívül navigátorpróbáló feladat volt, Frici pályaismerete azonban előnyünkre vált. Összességében kitartóan, higgadtan versenyeztünk, ami meghozta a gyümölcsét. Jó érzés volt az EB-menők között versenyezni, a szurkolók ereje és a nemzetközi futam extra hangulata adott egy plusz löketet nekünk is” – teszi hozzá Farnadi Ági.

„Ha összességében nézzük az idei bajnoki szezont, úgy érezzük, reális végeredmény született, ezúton is gratulálunk Vincze Feriéknek. Küzdelmes év van mögöttünk, a tempónkon egy picit mindenképp szeretnénk javítani, ez kerül most majd a fókuszba. Érzem magunkban a potenciált, hogy még többre vagyunk képesek. A szerencse egy kicsit jobban is mellettünk állhatott volna, többször adódtak műszaki gondjaink, de a ralisportban ez mindig benne van. Úgy gondolom, hogy egy ilyen erős magyar mezőnyben szép eredmény a bajnoki második hely. Köszönjük a támogatóinknak, partnereinknek, szurkolóinknak, hogy egész évben mellettünk álltak” – értékeli a szezont Frici.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A MINI két érkező John Cooper Works modellt is leleplez a 2024-es Goodwood Festival of Speed sebességfesztiválon

A MINI izgalmas belépőre készül az idei Goodwood Festival of Speed sebességfesztiválon: egyszerre két olyan John Cooper Works modellt is bemutat, amelyek felgyorsítják az autórajongók szívverését. Debütál a vadonatúj és most először kifejlesztett MINI John Cooper Works E PROtotype, valamint az első tisztán elektromos meghajtású MINI John Cooper Works modell. A legendás hegyi felfutóra nem […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Székesfehérvár Rallye: Öt év után újra aszfalton

Július 12-14. között a Magyar Országos Rally bajnokság negyedik versenyével, a Székesfehérvár Rallye-val folytatódik az idei versenyszezon. Az aszfaltos futamon a Rally1-es mezőnyben természetesen Turán Frigyes és Zsiros Gábor is rajthoz állnak a Volkswagen Polo GTI R5-tel, hogy tovább növeljék bajnoki pontjaikat. Öt év után újra aszfalton rendezik meg a Székesfehérvár Rallye-t, ahol a versenyzőknek […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Újabb legenda veszíti el V8-as motorját

A világ egyik legarchaikusabb, egyben legütőképesebb terepjárója, a Toyota Land Cruiser 70-es széria néhány éve a modernizálódás útjára lépett. Az az állomás azonban, amihez ennek kapcsán most eljutott, komoly veszteséget jelent nem csak a vevők, de a világ össze autórajongója számára. Jövőre lesz negyvenéves a Toyota Land Cruiser 70-es szériája. A modell pályafutása javát jelentős […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom