Második helyen zárták az idei rali bajnokságot Turán Friciék

Turán Frici és Farnadi Ági a péntek esti szuperspeciált megnyerve, hosszú, küzdelmes versenyen végül a magyar bajnoki értékelésben a második helyen, míg az EB mezőnyben az összetett ötödik helyen végzett a Rally Hungary háromnapos futamán. Friciék így a magyar bajnokságot is a dobogó második fokán zárták a Volkswagen Polo GTI R5-tel.

„Alapvetően jól indult számunkra a Rally Hungary, élveztük a hivatalos tesztet és a kvalifikációs futamon is jól teljesítettünk. Az első napot is elégedetten zártuk, ugyanis a Rabócsiringen a magyar értékelést megnyertük, pozitívan vártuk a szombati rajtot. Az első körben a ritmust hamar megtaláltuk, próbáltam a murvás szakaszoknál kifejezetten figyelni, hogy ne kapjunk defektet, és ez szerencsére az egész versenyen elkerült minket. Azonban szombaton a tempónkkal akadtak gondjaink, ugyanis a végsebességünk nem volt megfelelő a rosszul megválasztott váltó áttétel miatt. Mivel a tartalék váltó beállításai is hasonlóak voltak, így azt tudtuk tenni, hogy aznap elkönyveltük, hogy végig hátrányban leszünk, és bíztunk abban, hogy vasárnapra már ideálisabbak lesznek a beállításaink” – kezdi a verseny értékelését Turán Frici.

„Egy pillanatig sem adtuk fel, okosan versenyeztünk és vasárnapra a tempónk is összeállt. Egyáltalán nem volt műszaki gondunk és nem is hibáztunk, így végül a magyar bajnokságban a második helyet szereztük meg Vincze Feriék mögött, míg az ERC értékelésben az összetett 5. helyet sikerült elérnünk. Ezzel az eredménnyel pedig a magyar bajnoki szezont is a dobogó második fokán zártuk. Nagyon jól szervezett verseny volt, nézői szempontból pedig rendkívül látványos. Szép tájakon, jó gyorsasági szakaszokon autózhattunk és az EB-futamnak köszönhetően még többen kilátogattak a versenyre, ami extra motivációt jelentett nekünk” – folytatja Frici.

„Számomra a Rally Hungary egy új, izgalmas kihívás volt, eddig csak két gyorsasági szakaszon mentem, azokon is a másik irányba. A verseny második napján a két hosszú gyors rendkívül navigátorpróbáló feladat volt, Frici pályaismerete azonban előnyünkre vált. Összességében kitartóan, higgadtan versenyeztünk, ami meghozta a gyümölcsét. Jó érzés volt az EB-menők között versenyezni, a szurkolók ereje és a nemzetközi futam extra hangulata adott egy plusz löketet nekünk is” – teszi hozzá Farnadi Ági.

„Ha összességében nézzük az idei bajnoki szezont, úgy érezzük, reális végeredmény született, ezúton is gratulálunk Vincze Feriéknek. Küzdelmes év van mögöttünk, a tempónkon egy picit mindenképp szeretnénk javítani, ez kerül most majd a fókuszba. Érzem magunkban a potenciált, hogy még többre vagyunk képesek. A szerencse egy kicsit jobban is mellettünk állhatott volna, többször adódtak műszaki gondjaink, de a ralisportban ez mindig benne van. Úgy gondolom, hogy egy ilyen erős magyar mezőnyben szép eredmény a bajnoki második hely. Köszönjük a támogatóinknak, partnereinknek, szurkolóinknak, hogy egész évben mellettünk álltak” – értékeli a szezont Frici.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

A Ford segíti vásárlóit elektromos autóra váltani

A Ford Magyarország kimagasló üzleti eredménnyel zárta 2025 első harmadévét, a teljes hazai piacot és összes szegmenst, azaz személyautó és haszongépjármű értékesítéseket egyben tekintve 6141 új autó regisztrációval és 11.5%-os piaci részesedéssel az autómárkák rangsorában jelenleg az első helyen áll az idei év április végéig tartó időszakában. A tisztán elektromos autók hazai piacán a márka […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

DS N°4 Avantgárd a kiválóság jegyében

• A DS Automobiles szakértelmének igazi gyöngyszeme, a N°4 az avantgárd dizájnra, a prémium kompakt ferdehátú szegmens legszélesebb villamosított kínálatára, a kezelhetőség és a kényelem közötti egyedülálló egyensúlyra, valamint a magas szintű csatlakoztathatóságára épít. • A N°4 új frontrésszel tűnik ki, amely kifejező, jól azonosító fényjelzést tartalmaz. • Szegmensének egyetlen ferdehátú modellje, amely az elektromos […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Mindentudás egyeteme – Nissan X-Trail N-Trek e-Power e-4orce teszt

A Qashqai mellett az X-Trail a legfontosabb modellje a Nissannak. 25. éve gyártják a japánok, jelenleg a negyedik generáció faceliftjénél járunk. A ráncfelvarrás előtti verziót a Motor&Verda női kontingense tesztelte. Most nekem jutott a feladat, hogy bemutassam Nektek az Európában kapható legnagyobb Nissan terepjárót. Nem csak nevében terepjáró az X-Trail, valahol félúton van a SUV-ok […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom