Mecsek Rallye: Jön hazánk legnagyobb múlttal rendelkező raliversenye

Turán Frici és Farnadi Ági Magyarország legnagyobb múltra visszatekintő raliversenyén, az 56. Mecsek Rallye-n áll rajthoz június 22-24. között. Friciéknek az aszfaltos versenyen pénteken és szombaton is 6-6 gyorsasági szakaszt kell teljesíteniük a Volkswagen Polo GTI R5-tel.

Turán Frici nem először jár a Mecsekben, ugyanis 2009-ben és 2013-ban futamgyőztesként zárta a versenyt, míg 2012-ben és 2018-ban összetett 2. helyen végzett a kanyargós pályákon, emellett több szakasz -és prológgyőzelem is fűződik a nevéhez.

„Szeretjük a Pécs környéki pályákat, a Salgó Rallye sikerét követően egy hasonló hangulatú, és legalább annyira eredményes versenyzést várunk. A felkészülést szerdán kezdjük meg, akkor látjuk majd pontosan a pályákat, de alapvetően ismert gyorsasági szakaszokon autózunk majd. Talán az egyik tűnik kicsit ismeretlenebbnek, kíváncsiak vagyunk, mennyit változtatnak idén a szervezők” – kezdi Frici.

Az 56. Mecsek Rallye azért is különleges, mert a Formula1 után a második legrangosabb nemzetközi rendezvény, az FIA European Historic Rally Championship, a CEZ, a Mitropa Rally Cup és az MNASZ HUMDA Országos Rally Bajnokság valamennyi osztályának hivatalos bajnoki fordulója, amely rendkívül népszerű a szurkolók körében is.

„Pécs környékén igazi autósport kedvelő emberek élnek, jó lesz találkozni velük a FanZone-ban és a pályák mentén is biztos, remek lesz a hangulat. Én is sokat mentem már a Mecsekben, így nagy meglepetésre nem számítok, inkább az időjárás az, ami ezen a vidéken bármikor megviccelhet minket. Örülnék egy igazi, napsütéses, nyárias versenynek, de egy kupának még jobban” -mondja mosolyogva Ági.

„Szeretnénk folytatni ezt a jó szériát, az autó, a csapat és mi is jól vizsgáztunk az előző versenyen. Bízunk benne, hogy az apró hibákat ki tudjuk küszöbölni a Mecsekben és egy sikeres futamot zárunk” – teszi hozzá Frici.

A kétnapos Mecsek Rallye-n a versenyzőkre összesen 12 gyorsasági szakasz és 161 kilométer vár. Mivel az EB szabályzata egy pályán maximum kétszeri áthaladást tesz lehetővé, így a pénteki és szombati versenynapokon három-három különböző szakaszt kell teljesíteniük a versenyzőknek két-két alkalommal.

A verseny és az ahhoz kapcsolódó programelemek az idei évben is ingyenesen látogathatók.

Forrás: Just Creative

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

Elkészült az UNIX-AMTS 2025 nyereményautója!

Idén tavasszal is egy szakavatott csapat által egyedivé varázsolt autó kerül kisorsolásra a látogatók között az UNIX-AMTS zárónapján. A sokéves tradíció és a játék feltételei változatlanok, a fődíj pedig a show történetének eddigi legfiatalabb, legerősebb és legértékesebb nyereményautója! A nemzetközi UNIX – Autó, Motor és Tuning Show (AMTS) szervezői ezúttal sem tértek el a hagyományoktól. […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Az iszákos nindzsa – Nissan Qashqai 1.33 DIG-T Mild Hybrid 158HP X-TRONIC Tekna Plus teszt

Repül az idő… Tavalyelőtt teszteltük a harmadik generációs Nissan Qashqai benzines és hibrid változatát, 2024 második felében pedig befutott a facelift. Az E-Power hibridhajtással szerelt Qashqai tesztjét már olvashattátok itt a Motor&Verdán, az 1.33-as benzinest pedig nekem dobta a gép. A Nissan egyfelől erős évet zárt itt Magyarországon, volt idő mikor top 3-as márka volt […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A BMW M divízió új biztonsági autót gurít pályára a MotoGP™ thaiföldi szezonnyitó futamán

+++ Az új BMW M5 Touring MotoGP™ Safety Car a kétkerekű versenysportok királykategóriájában dolgozó biztonságiautó-flotta új zászlóshajója +++ A bajor prémiumgyártó a február 28-i hétvégén elrajtoló szezonnyitóig Bangkokban állítja ki az új biztonsági autót +++ A MotoGP™ 2025-ös idénye egy rendkívül látványos, innovatív hétvégével vette kezdetét: a kétkerekű versenysportok királykategóriája Thaiföld fővárosába utazott, a sorozat […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom