Mecsek Rallye: Jön hazánk legnagyobb múlttal rendelkező raliversenye

Turán Frici és Farnadi Ági Magyarország legnagyobb múltra visszatekintő raliversenyén, az 56. Mecsek Rallye-n áll rajthoz június 22-24. között. Friciéknek az aszfaltos versenyen pénteken és szombaton is 6-6 gyorsasági szakaszt kell teljesíteniük a Volkswagen Polo GTI R5-tel.

Turán Frici nem először jár a Mecsekben, ugyanis 2009-ben és 2013-ban futamgyőztesként zárta a versenyt, míg 2012-ben és 2018-ban összetett 2. helyen végzett a kanyargós pályákon, emellett több szakasz -és prológgyőzelem is fűződik a nevéhez.

„Szeretjük a Pécs környéki pályákat, a Salgó Rallye sikerét követően egy hasonló hangulatú, és legalább annyira eredményes versenyzést várunk. A felkészülést szerdán kezdjük meg, akkor látjuk majd pontosan a pályákat, de alapvetően ismert gyorsasági szakaszokon autózunk majd. Talán az egyik tűnik kicsit ismeretlenebbnek, kíváncsiak vagyunk, mennyit változtatnak idén a szervezők” – kezdi Frici.

Az 56. Mecsek Rallye azért is különleges, mert a Formula1 után a második legrangosabb nemzetközi rendezvény, az FIA European Historic Rally Championship, a CEZ, a Mitropa Rally Cup és az MNASZ HUMDA Országos Rally Bajnokság valamennyi osztályának hivatalos bajnoki fordulója, amely rendkívül népszerű a szurkolók körében is.

„Pécs környékén igazi autósport kedvelő emberek élnek, jó lesz találkozni velük a FanZone-ban és a pályák mentén is biztos, remek lesz a hangulat. Én is sokat mentem már a Mecsekben, így nagy meglepetésre nem számítok, inkább az időjárás az, ami ezen a vidéken bármikor megviccelhet minket. Örülnék egy igazi, napsütéses, nyárias versenynek, de egy kupának még jobban” -mondja mosolyogva Ági.

„Szeretnénk folytatni ezt a jó szériát, az autó, a csapat és mi is jól vizsgáztunk az előző versenyen. Bízunk benne, hogy az apró hibákat ki tudjuk küszöbölni a Mecsekben és egy sikeres futamot zárunk” – teszi hozzá Frici.

A kétnapos Mecsek Rallye-n a versenyzőkre összesen 12 gyorsasági szakasz és 161 kilométer vár. Mivel az EB szabályzata egy pályán maximum kétszeri áthaladást tesz lehetővé, így a pénteki és szombati versenynapokon három-három különböző szakaszt kell teljesíteniük a versenyzőknek két-két alkalommal.

A verseny és az ahhoz kapcsolódó programelemek az idei évben is ingyenesen látogathatók.

Forrás: Just Creative

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Mindentudás egyeteme – Nissan X-Trail N-Trek e-Power e-4orce teszt

A Qashqai mellett az X-Trail a legfontosabb modellje a Nissannak. 25. éve gyártják a japánok, jelenleg a negyedik generáció faceliftjénél járunk. A ráncfelvarrás előtti verziót a Motor&Verda női kontingense tesztelte. Most nekem jutott a feladat, hogy bemutassam Nektek az Európában kapható legnagyobb Nissan terepjárót. Nem csak nevében terepjáró az X-Trail, valahol félúton van a SUV-ok […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Három év után megújul a Toyota Corolla Cross

Európában 2022 októbere óta kapható a Corolla Cross, a Toyota tágas alsó-középkategóriás szabadidőjárműve. Az azóta megújult C-HR és a RAV4 közé besorolt crossover most átfogó modellfrissítésen esett át, amely a modernebb megjelenés mellett kényelmesebb utazási élményt is ígér. A méhsejtmintázatú hűtőmaszk nem csak fiatalosabb, de a motor hűtését is elősegíti. A magasabb felszereltségű kivitelek adaptív […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Elnöki DS N°8

• Az ELNÖKI DS N°8 a kézműves francia szakértelem egyedülálló megnyilvánulása. A járművet a Francia Köztársaság elnöki hivatala részére biztosítottuk, megelőzve a DS Automobiles új zászlóshajójának, a DS N°8-nak a 2025 szeptemberére időzített piaci bevezetését. • A francia államfő, Emmanuel Macron az ELNÖKI DS N°8 utasaként vett részt az 1945. május 8-i fegyverletétel emlékére rendezett […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom