Összeáll a DS Automobiles és a PENSKE AUTOSPORT

• A második generációs DS E-TENSE FE versenyautókkal aratott számos siker után a DS Automobiles az ABB FIA Formula-E világbajnokság következő négy szezonjára összeáll a PENSKE AUTOSPORT-tal.
• A DS PENSKE Formula-E csapat rangos versenyzőpárosában Stoffel Vandoorne-t, a címvédő világbajnokot és Jean-Eric Vergne-t, a sportág egyetlen kétszeres bajnokát üdvözölhetjük.
• A Formula-E bajnokság immár megkerülhetetlen konstruktőreként a DS Automobiles készen áll rá, hogy új fejezetet nyisson az együléses elektromos autók versenyében.
Augusztus 14-én Szöulban véget ért az ABB FIA Formula-E világbajnokság 8. évada, és egyben lefutották az utolsó köreiket a második generációs autók.

A 2. generáció (2018–2022) idején a DS Automobiles együléses elektromos autói (DS E-TENSE FE) bizonyultak a legeredményesebbnek: két versenyzői (2019 és 2020) és két csapatbajnoki (2019 és 2020) címet is szereztek, és elképesztő rekordokkal gazdagították a francia gyártó eddigi eredményeit (10 győzelem, 15 pole-pozíció, 28 dobogós hely).

Nem sokkal azelőtt, hogy versenybe állnának a sokkal erősebb és hatékonyabb harmadik generációs együléses versenyautók, a DS Automobiles új fejezetet nyit saját Formula-E versenyzésének történetében, hiszen a motorsport egyik legnevesebb szereplőjével, a PENSKE AUTOSPORT-tal szövetkezik. Az együttműködés első lépéseként a DS PENSKE Formula-E csapat – a címvédő világbajnok belga Stoffel Vandoorne és a sportág egyedüli kétszeres bajnoka, Jean-Eric Vergne személyében – a 9. évadra a bajnokság legrangosabb versenyzőpárosát állítja ki. Jean-Eric Vergne négy egymást követő, győzelmekben és dobogós helyekben gazdag szezon után tehát ismét a francia csapattal versenyzik.

A Formula-E történetének első prémiumgyártójaként a DS Automobiles 2015 óta vesz részt az együléses elektromos versenyautók bajnokságán. Most folytatja a kalandot, mely mindig is ösztönzőleg hatott a márkánál zajló kutatási és fejlesztési munkára. A világ különböző városaiban kialakított versenypályákon szerzett tapasztalat értékes információforrás a jelenlegi és a majdani elektromos modelleken dolgozó munkatársak számára.

A PENSKE AUTOSPORT, Stoffel Vandoorne és Jean-Eric Vergne részvételével a DS Automobiles újabb bajnoki címek megszerzését tűzte ki célul, és továbbra is arra törekszik, hogy a különböző technológiai megoldásokat a 2024-től kizárólag elektromos meghajtású szériamodelljeibe is átültesse.

Thomas Chevaucher, a DS Performance igazgatója:

„Egy új szövetség létrejöttét megélni mindig nagy élmény, és a DS Performance csapatai alig várják, hogy a PENSKE AUTOSPORT oldalán belevághassanak ebbe az új kalandba. Az együttműködésünk szebben nem is indulhatna, hiszen két világbajnokot üdvözölhetünk a csapatban! Stoffel és Jean-Eric személyében a mezőny egyik legrangosabb és egyben a leggyorsabb versenyzőpárosa a mienk. A DS Performance tapasztalatával (például a hajtásláncra vonatkozóan) és szoftveres tudásával minden adott ahhoz, hogy további győzelmekre és bajnoki címekre pályázzunk.”

Jay Penske, a PENSKE AUTOSPORT alapítója és tulajdonosa:

„Nagy örömmel csatlakozunk a DS Automobiles-hoz, ehhez a legendás márkához, mely hozzánk hasonlóan kiválóságra törekszik. Ez egy nagyon fontos lépés a csapatunk számára, amit évek óta türelmetlenül várunk. A teljesítményre és a győzelemre irányuló közös erőfeszítéssel a technológiai határok feszegetésére készülünk. A világbajnok Stoffel és a kétszeres bajnok Jean-Eric párosa meggyőződésem szerint a mezőny egyik legerősebb duója.”

Stoffel Vandoorne, címvédő Formula-E világbajnok:

„Nagy örömömre szolgál, hogy már a következő évadban a DS PENSKE színeiben versenyezhetem. A Mercedes kötelékében eltöltött négy év után ez nagy váltás a számomra, de nagyon izgatottan várom a közös munkát a csapattal. A DS kiváló eredményeket tudhat magáénak – két versenyzői és két csapatbajnoki címet –, és remélem, hogy hamarosan én is további győzelmekkel gazdagíthatom ezt a sort. Külön örülök, hogy az egyetlen kétszeres Formula-E-bajnok lesz a társam. Azt gondolom, hogy a 9. évadban Jean-Erickel a mezőny egyik legerősebb párosát fogjuk alkotni. Jelenleg teljes erővel készülünk a Gen3 autókkal való versenyzésre, és egyben az új csapatommal is most kezdem a közös munkát: két remek kihívás az elkövetkező évekre! Egy biztos, alig várom, hogy megint versenyezhessem, megvédjem a világbajnoki címemet, és újabb trófeákat szerezzek.”

Jean-Éric Vergne, 2018-as és 2019-es Formula-E világbajnok:

„Nagyon boldog vagyok, hogy folytathatom a DS-szel ezt a kalandot. Az első közös futamunk még 2015-ben volt, és meggyőződésem, hogy az együttműködésünkkel beírtuk magunkat a Formula-E versenyek történetébe. A DS-szel és azokkal a kiváló mérnökökkel együtt, akikkel hosszú évek óta dolgozom, eddig 28 dobogós helyet, 10 futamgyőzelmet és természetesen két versenyzői és két csapatbajnoki címet szereztünk. A korábbi évadok alatt bizalomteli kapcsolat alakult ki a csapattal emberi és versenyzői szinten egyaránt. A PENSKÉ-vel való együttműködésnek is nagyon örülök – ez egy mitikus név az autósport világában –, Stoffellel pedig kimondottan erős párost fogunk alkotni. A mai nappal új fejezet kezdődik, mi pedig mindent meg fogunk tenni, hogy a DS PENSKE a lehető legragyogóbban szerepeljen. A harmadik generációs versenyautókban új lehetőségek rejlenek, mi pedig igyekszünk töretlenül jó teljesítményt nyújtani. Minden eddiginél nagyobb bennem az elszántság arra, hogy újabb bajnoki címeket szerezzek.”

Béatrice Foucher, a DS Automobiles vezérigazgatója:

„A világ különböző nagyvárosaiban rendezett versenyeknek és a karbonsemleges minősítésnek köszönhetően a Formula-E bajnokság az egyik legizgalmasabb és legmodernebb verseny a motorsport világában. Ebben az új érában nagy lelkesedéssel vágunk bele az autósportban nemzetközi hírnévvel rendelkező PENSKE AUTOSPORT-tal való együttműködésbe. Arra is nagyon büszkék vagyunk, hogy e kalandban továbbra is társunk a DS nagykövete és a sportág egyetlen kétszeres bajnoka, Jean-Eric Vergne, és hogy a címvédő világbajnok, Stoffel Vandoorne is a mi csapatunkat erősíti.
A Formula-E bajnokságokon szerzett tapasztalataink segítségével a versenysportban alkalmazott technológiákat közúti járműveinkbe is át tudjuk ültetni. Ezzel is arra törekszünk, hogy a lehető legtöbbet nyújtsuk ügyfeleinknek. A villamosítás kezdettől központi szerepet játszik a márka stratégiájában. És mivel az úttörő szellem is szerves része a hagyományainknak, továbbra is feszegetni fogjuk a határokat, és 2024-től kizárólag tisztán elektromos modelleket fogunk piacra dobni.”

A DS Automobiles eddigi Formula-E-szereplése számokban:

– 89 futam
– 4 bajnoki cím
– 15 győzelem
– 44 dobogós helyezés
– 22 pole-pozíció

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Honda a Milánói divathéten mutatja be fenntartható, környeztebarát járműtervezési koncepcióját

• A Honda – a SUSTAINA-C Concept és Pocket Concept mellett – a Honda SH125i Vetróval szemlélteti a fenntartható járműgyártás terén elért eredményeit • Az új alapanyag és az egyedi, festékmentes felületkezelés csökkenti az előállítás CO2-kibocsátását, valamint egyedi megjelenéssel ruházza fel a járműveket • A modellek remekül szemléltetik a Honda „Triple Action to Zero” stratégiáját, […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Arteon-pótló – Peugeot 508 GT PureTech Hybrid 225 teszt

Lassan a Peugeot lesz az egyetlen, aki a középkategóriás üzleti szedánra vágyók életét fel tudja pezsdíteni. A Mazda januárban jelentette be, hogy idén tavasszal befejezi a 6-os gyártását, a Volkswagen is csak a kombit hagyja meg az Arteonból. Egy páran még küzdenek ebben a szegmensben, idén jön az új Camry, természetesen négyajtósként, van Superb szedán […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Mazda legtágasabb Európai SUV-ja, a vadonatúj Mazda CX-80 2024. április 18-án mutatkozik be

Három üléssor, mely akár hét utasnak is helyet biztosít Komfort, kényelem és sokoldalúság, Japánban alkotva A Mazda 2024. április 18-án, csütörtökön 12.00 órakor mutatja be a vadonatúj, három üléssoros Mazda CX-80-at. A CX-60 után a CX-80 a második modell, amelyet a Mazda nagy platformjára terveztek – ez a modell a Mazda legtágasabb autója az európai […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom