Összeáll a DS Automobiles és a PENSKE AUTOSPORT

• A második generációs DS E-TENSE FE versenyautókkal aratott számos siker után a DS Automobiles az ABB FIA Formula-E világbajnokság következő négy szezonjára összeáll a PENSKE AUTOSPORT-tal.
• A DS PENSKE Formula-E csapat rangos versenyzőpárosában Stoffel Vandoorne-t, a címvédő világbajnokot és Jean-Eric Vergne-t, a sportág egyetlen kétszeres bajnokát üdvözölhetjük.
• A Formula-E bajnokság immár megkerülhetetlen konstruktőreként a DS Automobiles készen áll rá, hogy új fejezetet nyisson az együléses elektromos autók versenyében.
Augusztus 14-én Szöulban véget ért az ABB FIA Formula-E világbajnokság 8. évada, és egyben lefutották az utolsó köreiket a második generációs autók.

A 2. generáció (2018–2022) idején a DS Automobiles együléses elektromos autói (DS E-TENSE FE) bizonyultak a legeredményesebbnek: két versenyzői (2019 és 2020) és két csapatbajnoki (2019 és 2020) címet is szereztek, és elképesztő rekordokkal gazdagították a francia gyártó eddigi eredményeit (10 győzelem, 15 pole-pozíció, 28 dobogós hely).

Nem sokkal azelőtt, hogy versenybe állnának a sokkal erősebb és hatékonyabb harmadik generációs együléses versenyautók, a DS Automobiles új fejezetet nyit saját Formula-E versenyzésének történetében, hiszen a motorsport egyik legnevesebb szereplőjével, a PENSKE AUTOSPORT-tal szövetkezik. Az együttműködés első lépéseként a DS PENSKE Formula-E csapat – a címvédő világbajnok belga Stoffel Vandoorne és a sportág egyedüli kétszeres bajnoka, Jean-Eric Vergne személyében – a 9. évadra a bajnokság legrangosabb versenyzőpárosát állítja ki. Jean-Eric Vergne négy egymást követő, győzelmekben és dobogós helyekben gazdag szezon után tehát ismét a francia csapattal versenyzik.

A Formula-E történetének első prémiumgyártójaként a DS Automobiles 2015 óta vesz részt az együléses elektromos versenyautók bajnokságán. Most folytatja a kalandot, mely mindig is ösztönzőleg hatott a márkánál zajló kutatási és fejlesztési munkára. A világ különböző városaiban kialakított versenypályákon szerzett tapasztalat értékes információforrás a jelenlegi és a majdani elektromos modelleken dolgozó munkatársak számára.

A PENSKE AUTOSPORT, Stoffel Vandoorne és Jean-Eric Vergne részvételével a DS Automobiles újabb bajnoki címek megszerzését tűzte ki célul, és továbbra is arra törekszik, hogy a különböző technológiai megoldásokat a 2024-től kizárólag elektromos meghajtású szériamodelljeibe is átültesse.

Thomas Chevaucher, a DS Performance igazgatója:

„Egy új szövetség létrejöttét megélni mindig nagy élmény, és a DS Performance csapatai alig várják, hogy a PENSKE AUTOSPORT oldalán belevághassanak ebbe az új kalandba. Az együttműködésünk szebben nem is indulhatna, hiszen két világbajnokot üdvözölhetünk a csapatban! Stoffel és Jean-Eric személyében a mezőny egyik legrangosabb és egyben a leggyorsabb versenyzőpárosa a mienk. A DS Performance tapasztalatával (például a hajtásláncra vonatkozóan) és szoftveres tudásával minden adott ahhoz, hogy további győzelmekre és bajnoki címekre pályázzunk.”

Jay Penske, a PENSKE AUTOSPORT alapítója és tulajdonosa:

„Nagy örömmel csatlakozunk a DS Automobiles-hoz, ehhez a legendás márkához, mely hozzánk hasonlóan kiválóságra törekszik. Ez egy nagyon fontos lépés a csapatunk számára, amit évek óta türelmetlenül várunk. A teljesítményre és a győzelemre irányuló közös erőfeszítéssel a technológiai határok feszegetésére készülünk. A világbajnok Stoffel és a kétszeres bajnok Jean-Eric párosa meggyőződésem szerint a mezőny egyik legerősebb duója.”

Stoffel Vandoorne, címvédő Formula-E világbajnok:

„Nagy örömömre szolgál, hogy már a következő évadban a DS PENSKE színeiben versenyezhetem. A Mercedes kötelékében eltöltött négy év után ez nagy váltás a számomra, de nagyon izgatottan várom a közös munkát a csapattal. A DS kiváló eredményeket tudhat magáénak – két versenyzői és két csapatbajnoki címet –, és remélem, hogy hamarosan én is további győzelmekkel gazdagíthatom ezt a sort. Külön örülök, hogy az egyetlen kétszeres Formula-E-bajnok lesz a társam. Azt gondolom, hogy a 9. évadban Jean-Erickel a mezőny egyik legerősebb párosát fogjuk alkotni. Jelenleg teljes erővel készülünk a Gen3 autókkal való versenyzésre, és egyben az új csapatommal is most kezdem a közös munkát: két remek kihívás az elkövetkező évekre! Egy biztos, alig várom, hogy megint versenyezhessem, megvédjem a világbajnoki címemet, és újabb trófeákat szerezzek.”

Jean-Éric Vergne, 2018-as és 2019-es Formula-E világbajnok:

„Nagyon boldog vagyok, hogy folytathatom a DS-szel ezt a kalandot. Az első közös futamunk még 2015-ben volt, és meggyőződésem, hogy az együttműködésünkkel beírtuk magunkat a Formula-E versenyek történetébe. A DS-szel és azokkal a kiváló mérnökökkel együtt, akikkel hosszú évek óta dolgozom, eddig 28 dobogós helyet, 10 futamgyőzelmet és természetesen két versenyzői és két csapatbajnoki címet szereztünk. A korábbi évadok alatt bizalomteli kapcsolat alakult ki a csapattal emberi és versenyzői szinten egyaránt. A PENSKÉ-vel való együttműködésnek is nagyon örülök – ez egy mitikus név az autósport világában –, Stoffellel pedig kimondottan erős párost fogunk alkotni. A mai nappal új fejezet kezdődik, mi pedig mindent meg fogunk tenni, hogy a DS PENSKE a lehető legragyogóbban szerepeljen. A harmadik generációs versenyautókban új lehetőségek rejlenek, mi pedig igyekszünk töretlenül jó teljesítményt nyújtani. Minden eddiginél nagyobb bennem az elszántság arra, hogy újabb bajnoki címeket szerezzek.”

Béatrice Foucher, a DS Automobiles vezérigazgatója:

„A világ különböző nagyvárosaiban rendezett versenyeknek és a karbonsemleges minősítésnek köszönhetően a Formula-E bajnokság az egyik legizgalmasabb és legmodernebb verseny a motorsport világában. Ebben az új érában nagy lelkesedéssel vágunk bele az autósportban nemzetközi hírnévvel rendelkező PENSKE AUTOSPORT-tal való együttműködésbe. Arra is nagyon büszkék vagyunk, hogy e kalandban továbbra is társunk a DS nagykövete és a sportág egyetlen kétszeres bajnoka, Jean-Eric Vergne, és hogy a címvédő világbajnok, Stoffel Vandoorne is a mi csapatunkat erősíti.
A Formula-E bajnokságokon szerzett tapasztalataink segítségével a versenysportban alkalmazott technológiákat közúti járműveinkbe is át tudjuk ültetni. Ezzel is arra törekszünk, hogy a lehető legtöbbet nyújtsuk ügyfeleinknek. A villamosítás kezdettől központi szerepet játszik a márka stratégiájában. És mivel az úttörő szellem is szerves része a hagyományainknak, továbbra is feszegetni fogjuk a határokat, és 2024-től kizárólag tisztán elektromos modelleket fogunk piacra dobni.”

A DS Automobiles eddigi Formula-E-szereplése számokban:

– 89 futam
– 4 bajnoki cím
– 15 győzelem
– 44 dobogós helyezés
– 22 pole-pozíció

Kapcsolódó cikkek

Verdák

Izgalmas év vár 2025-ben a Nissanra: visszatér a Micra elektromos autóként, érkezik a harmadik generációs LEAF, valamint frissül az e-POWER technológia a Qashqaiban

• A Micra név visszatér egy stílusos, városi elektromos autó formájában • A forradalmi LEAF harmadik generációja letisztult dizájnjával hódít • A Nissan továbbfejlesztett e-POWER technológiája kifinomultabb működést, jobb hatékonyságot és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást kínál • A harmadik generációs JUKE 2026-ban teljesen elektromos autóként mutatkozik be Párizs, 2025 március 26. – A Nissan folytatja elektromos offenzíváját […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Az autóipar Buffalo cipője – Dacia Duster Extreme TCe 130 4×4 teszt

Kétség nem fér hozzá, a Duster a Dacia legsikeresebb típusa. Az első generációt 2010-ben mutatták be, azonnal vitték a népek, a második kiadás szintén a legkeresettebb Dacia-típus lett, 15 év elteltével pedig már a harmadik lövésnél járunk. A forma első blikkre nem változott, mégis radikálisan más, mint amit eddig megszoktunk. A román gyártó jobban ráúszott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A vadonatúj MAZDA6e: ahol a stílus és az elektrifikáció találkozik

Az új Mazda6e tökéletes egyensúlyt teremt a lendületes formavilág és a mindennapi praktikum között. „A külső design maradéktalanul megtestesíti az ‘Authentic Modern’ formanyelvet” – magyarázza Jo Stenuit, aki a Mazda európai formatervezési stúdiójának igazgatója, a németországi Oberurselben. A jármű elegáns, kupészerű sziluettje rövidre szabott hátsó szakasszal párosul, így sportos szedán hatást kelt, miközben megőrzi az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom