Peugeot 308 1,2 PureTech Allure teszt-Németes felhangok és franciás elegancia

A 2021-ben megjelent 308-as, a harmadik generációja a 2007-ben debütált kompakt modellnek. Már az újdonság hazai bemutatóján is érződött, hogy jó lesz a friss 308-as. Ezt az alapáron elérhető klassz színekből és a dögös formából nem volt nehéz kikövetkeztetni. Most pedig a gyakorlatban is bizonyíthatott az újdonság.

Az átlagos vásárlóknak

Nem csilli-villi, elhúzható napfénytetős, tölthető-hibrid érkezett a szerkesztőségbe, hanem egy Allure felszereltségű masina. Kézi kapcsolású váltóval és 130 lóerővel… A felszereltség betájolásában segít, hogy a 110 lóerős alapverzió, valamivel 9 millió alatti áron érhető el. A tesztautónkért 10 170 000 forintot kérnek, kb. ez az átlagvásárló választása.

Ezért a pénzért a mindennapokban jól használható, a kor színvonalának tökéletesen megfelelő négykerekűt kap a számlát kiegyenlítő személy vagy cég. Így nem meglepő a jó műszaki szint, a megfelelő USB ellátottság, a telefontükrözés és jó adag vezetéstámogató rendszer (ADAS). A fülkében a kis kormány, és a két képernyő uralja a teret. Ami megnyugtató, hogy a központi kijelző használatát segítő gomb sor megmaradt.

Friss Peugeot 308-as folytatta azt az utat, amit a 208 és a 2008-as kijelölt. A közepes felszereltségű tesztautónkat, 1,2-es turbómotor mozgatta. Mire elég ez a mai hibrid, elektromos és suv őrületben?

Elég sokra, ugyanis ha autóként, közlekedési eszközként tekintünk az új 308-ra, akkor jól látható, hogy mit tud a mai autóipar. A külső nagyon ütős, nem tudni, hogy a kék szín, a formaterv, a lámpák vagy az új, karakteresebb jelvények vagy ezek összessége teszi-e, de komoly figyelmet generált a 308-as. Ami jó, hogy a fiatal kölyköktől kezdve, a hölgyekig bezárólag, sokan megnézték az autót. Átpillantottak más autókból és voltak gyalogosok, akik hosszasan nézték. Ilyen hatást általában jóval drágább, ritkább vagy nyitott járművek váltanak ki. Ez kezdésnek nem volt rossz.

A Peugeot egyébként külön sajtóanyagot szentelt a friss jelvénynek, de nem csak a dizájn miatt: az oroszlánfej mögött érzékelő található, amit a vezetéstámogató rendszer használ. Ezért a jelvény különleges műanyagból készül, hogy áteressze a sugarakat. A lámpák elől-hátul nagyon dögösen néznek ki, szóval a külső jól sikerült.

A tervezési filozófia

A fentebb kifejtett józanság, a 308-as tervezését is jellemzi. Ezen a téren a fő csapásirány a motorválaszték. A széles palettán megtalálható mindenfajta erőmű, ezért a flottások is megtalálják a nekik tetsző kombinációt. Elérhető a turbódízel kézi és automata váltóval, plusz a 110 és 130 lóerős benzinmotor. A PHEV, azaz a tölthető-hibrid szintén fellelhető a palettán, és nemsokára lesz tisztán elektromos kivitel is. Ezzel lefednek minden igényt. Ezért lehet jó vétel a friss 308-as, aminél csak pár hibát találtunk. A részletekért és a tapasztalatokért, ide kell kattintania.

Az utastér

A fülkében az i-Cockpit rendszer legfrissebb darabja található, a megszokott kis kormánnyal és a zongorabillentyűs menüválasztó gombokkal. Fölöttük találhatók a központi kijelző alatt lévő felületek, aminek megérintésével egyből a kívánt menübe ugorhantunk. A 10 colos kijelző képe éles, egész gyorsan feláll a rendszer és a működési sebességére sem lehet panasz. A TomTom által szállított navigáció kezelése egyszerű és jól működik, valós forgalmi információkkal is ellátja a sofőrt. Ez annak köszönhető, hogy az autó már állandó internet kapcsolattal rendelkezik. Ezért a szerző, egy esti leállásnál, megejtette élete első autós rendszer frissítését.

A fülkében az i-Cockpit rendszer legfrissebb darabja található, a megszokott kis kormánnyal és a zongorabillentyűs menüválasztó gombokkal. Fölöttük találhatók a központi kijelző alatt lévő felületek, aminek megérintésével egyből a kívánt menübe ugorhantunk. A 10 colos kijelző képe éles, egész gyorsan feláll a rendszer és a működési sebességére sem lehet panasz. A TomTom által szállított navigáció kezelése egyszerű és jól működik, valós forgalmi információkkal is ellátja a sofőrt. Ez annak köszönhető, hogy az autó már állandó internet kapcsolattal rendelkezik. Ezért a szerző, egy esti leállásnál, megejtette élete első autós rendszer frissítését.

Elektronika téren egyetlen bakival találkozunk, ez a tankolásoknál történt: amikor teli volt tankolva az autó, ekkor nem mutatott telit a jelző. Ami megnyugtató, hogy az utolsó tankolásra teljesen helyre állt a technika. Így a 308-as visszavitelénél nem kellett magyarázkodni, a nem teljes tank jelzés miatt.

Az elektronikai háttérről még annyit, hogy a szintén 10 colos kijelző jól személyre szabható. A szürke, jó minőségű kárpit és műanyagok találkozásnál találhatók a változtatható színű LED-ek. A legfrissebb, USB-C portok találhatók elöl (2db), plusz 12 voltos aljzat. Hátul a fűtés szabályzás alatt található még két USB csatlakozó.

Az ülések kényelmesek, a 4,3 méteres hossz és a +55 millimétert növekedett tengelytávnak köszönhetően hátul ülni csak 190 centi fölött okoz gondot. A szövet/bőr kombinációjú ülések kényelmesek, elől kézzel kell állítani őket. A rugózásra nem lehet panasz: a kicsit vastagabb oldalfalú gumikkal ideális a hazai utakra.

A raktér

Az egyetlen hiba, hogy a hátsó ülések elfektetése után keletkező kb. tíz centis szintkülönbség, akadályozhatja a pakolást. A raktér alatt található a négy részre osztott, 28 liter űrtartalmú alsó tároló. Ebből következik, hogy pótkerék nem jár az autóhoz, így defekt esetén, marad a javítókészlet használata. A csomagtér bal oldalán csomagtér háló található, a négy sarokban pedig hálórögzítő-gyűrű. És persze akasztó, lámpa és 12 voltos dugaljzat, ezért a praktikumra nem lehet panasz. A raktér lehajtott hátsó ülésekkel 1323, alapállapotban pedig 412 literes. A tervezők, az utastérben még elrejtettek 34 liternyi rakodó teret.

A motor és fogyasztás

Mivel közepes felszereltségű az autó, így pár vak kapcsolót is találni az utastérben. A váltó melletti vezetési mód kapcsolónál sincsenek csodák: a Normál és az Eco mód között lehet csak váltogatni. A fogyasztásmérésénél, a fent említett kínlódás miatt a gépi értékre tudtunk csak hagyatkozni. Itt a városi forgalommal megbolondított vegyes fogyasztásra 6,7 liter jött ki, a legjobb érték, 90-100 km/óra körüli tempót tartva, 5,5 liter körül alakult.

A 100 km/órára történő gyorsulás 9,6 másodperc. Ez is mutatja, hogy a 130 lóerő és a 230 Nm elegendő dinamikát ad az autónak. Ez az arany középutat jelenti, amire a lomha jelző semmiképp nem használható, de a sportos vagy villanyautóktól elvárt dinamika sem.

A váltó kellemes csalódás, mérföldekre előrébb jár kapcsolási érzetre és kapcsolási útra a régi Peugeot-kban tapasztaltaktól. A felvonultatott anyagminőséghez és kidolgozáshoz, a jó mechanikai érzetű váltó is passzol. Kis túlzással, igazi német autóval volt dolgunk, franciás fűszerezéssel és jó ízléssel párosítva.

Benedek Attila
Fotó: szerző

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Mazda legtágasabb Európai SUV-ja, a vadonatúj Mazda CX-80 2024. április 18-án mutatkozik be

Három üléssor, mely akár hét utasnak is helyet biztosít Komfort, kényelem és sokoldalúság, Japánban alkotva A Mazda 2024. április 18-án, csütörtökön 12.00 órakor mutatja be a vadonatúj, három üléssoros Mazda CX-80-at. A CX-60 után a CX-80 a második modell, amelyet a Mazda nagy platformjára terveztek – ez a modell a Mazda legtágasabb autója az európai […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Egymillió tisztán elektromos modell: a BMW Group növekedési pályája újabb mérföldkőhöz érkezett

+++ A BMW Group az év első negyedévében világszerte összesen 594 671 darab új autót értékesített +++ A növekedés legfőbb motorjai a tisztán elektromos meghajtású modellek és a prémium felsőkategória luxusautói +++ A BMW márka 2,5 százalékkal múlta felül saját eladási mutatóját +++ A tisztán elektromos meghajtású modelleket övező ügyfélérdeklődés a főbb értékesítési régiók mindegyikében […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Ötcsillagos EURO NCAP minősítést szerzett az új Honda CR-V

• A vadonatúj CR-V a legújabb, továbbfejlesztett Honda SENSING, illetve SENSING 360 rendszerrel kerül a szalonokba, mely egyebek mellett hangradarrendszer és széles látószögű első kamera segítségével szavatol 360˚-os biztonságot • A CR-V karosszériaszerkezetének új nyúlványai a frontális, a ráfutásos és az oldalirányú ütközéseknél is nagyobb védelmet garantálnak • A Honda célja, hogy 2050-ben már ne […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom