Ráncfelvarrás: agresszívabb dizájnt kapott a megújult Kia Picanto

A Kia kis városi autója kapott most egy alapos felfrissítést, melynek keretén belül sportosabbra faragták a megjelenését. Ezzel az iránnyal ellentétes azonban a motorpaletta alakulása, ahol most már nem találhatunk turbós motorokat.

A Kia városi kisautójának jelenlegi generációja immár hat éve van jelen a piacon, azaz nemsokára a modellciklus végéhez ér. Addig is viszont egy picit felfrissítette az autót a gyártó, ráadásul a motorpalettában is történt egy érdekes változás.

A gyártó első körben a GT Line felszereltség megjelenését mutatta meg, mely jóval agresszívabb lökhárítókkal és küszöbtoldatokkal lesz kapható. A fényszórók (opcionálisan LED-esek) rajzolata is megváltozott, illetve hátul a mai trendeknek megfelelően egy LED csík köti össze a két lámpatestet. Látványos a GT Line új 16 colos felnije is, ám az alap modellek esetében 14-es kerekeket találhatunk majd az autó alatt.

A belső térben apróbb változtatásokkal találkozhatunk, de legfőképpen a jobb anyagminőségre hívja fel a figyelmet a gyártó. A 8 colos kijelzővel rendelkező Kia Connenct infotainment most már felhőalapú frissítéseket is tud kezelni, így bármikor tovább fejleszthető az Android Auto és Apple Carplay kompatibilis, illetve akár hangvezérléssel is utasítható rendszer tudása.

A legfurcsább változtatás egyértelműen a motorpaletta terén figyelhető meg. A kínálatból ugyanis kikerült az eddigi legerősebb erőforrás, a 100 lovas 1 literes turbós benzines T-GDi, így marad a szívó benzines háromhengeres 1.0 és négyhengeres 1.2 MPi, melyek 67 és 84 lóerő leadására képesek.

A lépés azért furcsa, mert a Picanto műszaki testvérmodelljének tekinthető Hyundai i10 esetében a gyártó a nemrég bejelentett frissítés után is megtartotta a turbós erőforrást, mint erősebb alternatívát.

Forrás: Autostart

Kapcsolódó cikkek

Verdák

Izgalmas év vár 2025-ben a Nissanra: visszatér a Micra elektromos autóként, érkezik a harmadik generációs LEAF, valamint frissül az e-POWER technológia a Qashqaiban

• A Micra név visszatér egy stílusos, városi elektromos autó formájában • A forradalmi LEAF harmadik generációja letisztult dizájnjával hódít • A Nissan továbbfejlesztett e-POWER technológiája kifinomultabb működést, jobb hatékonyságot és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást kínál • A harmadik generációs JUKE 2026-ban teljesen elektromos autóként mutatkozik be Párizs, 2025 március 26. – A Nissan folytatja elektromos offenzíváját […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Az autóipar Buffalo cipője – Dacia Duster Extreme TCe 130 4×4 teszt

Kétség nem fér hozzá, a Duster a Dacia legsikeresebb típusa. Az első generációt 2010-ben mutatták be, azonnal vitték a népek, a második kiadás szintén a legkeresettebb Dacia-típus lett, 15 év elteltével pedig már a harmadik lövésnél járunk. A forma első blikkre nem változott, mégis radikálisan más, mint amit eddig megszoktunk. A román gyártó jobban ráúszott […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A vadonatúj MAZDA6e: ahol a stílus és az elektrifikáció találkozik

Az új Mazda6e tökéletes egyensúlyt teremt a lendületes formavilág és a mindennapi praktikum között. „A külső design maradéktalanul megtestesíti az ‘Authentic Modern’ formanyelvet” – magyarázza Jo Stenuit, aki a Mazda európai formatervezési stúdiójának igazgatója, a németországi Oberurselben. A jármű elegáns, kupészerű sziluettje rövidre szabott hátsó szakasszal párosul, így sportos szedán hatást kelt, miközben megőrzi az […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom