Tanulóév volt az idei Kovács Bálintnak, de eredményes

A H-Moto Team versenyzője, Kovács Bálint nagy reményekkel kezdte a 2023-as szezont, hiszen karrierje során előszőr gyári pilóta lett. Az IDM egyik legjobb csapata, a BCC Alpha Van Zon BMW szerződtette le: a 22 éves motoros a gyári BMW nyergében a világ egyik legerősebb bajnokságának Superbike kategóriájában végül első évében a legjobb 10 között zárt összetettben.

Hasonló eredményt ért el a Maco Racing Team versenyzőjeként az Endurance-világbajnokságon, annak ellenére, hogy az EWC-ben igencsak fontos szerencse elkerülte őt és csapatát.

Kovács Bálint szezonértékelésében elmondta, az idei esztendőt a tanulásnak szánta, és ehhez képest elégedett lehet az elért eredményeivel. A jövőjével kapcsolatban csak annyit árult el, jó irányban haladnak a tárgyalások.

Ha egy mondattal kéne értékelni a 2023-as évet, mi lenne az?

Őszintén? Ugyan elégedett vagyok az idei szezonommal, de azokat a hibákat, amiket elkövettem, 2024-ben mindenképpen ki kell javítanom.

Miként élted meg, hogy a világ egyik legerősebb bajnokságában versenyezhettél, ráadásul a BMW gyári versenyzőjeként?

Hatalmas lehetőség volt számomra, hogy a spanyol bajnokik után idén az IDM-ben állhattam rajthoz, ráadásul a mezőny egyik legjobb gyári csapatában. Rengeteget tanultam, és ami a legfontosabb, belülről átélhettem azt, miként működik egy igazi topcsapat.

Fura lehet a kérdés, de volt valamiben hiányérzeted?

Miután számomra ezen a szinten az idei tanulóév volt, az elért eredményeim jók és kevésbé jók voltak. Egyedül a tesztek hiányoztak nekem igazán, hiszen ezeken a pályákon évekkel ezelőtt, vagy egyáltalán nem versenyeztem. Azt is nagyon sajnálom, hogy az év második felében nem jött össze egy Top5-ös vagy egy dobogós eredmény. De az elmondottak ellenére sem lehetek elégedetlen.
Főleg annak tükrében, hogy a német bajnokság mellett az Endurance-világbajnokság valamennyi európai futamán elindulhattál… Ez így van, ráadásul nagyot léphettem előre, hiszen idén már nem tartalék vagy éppenséggel beugró pilóta voltam, hanem állandó versenyzője voltam a szlovák Maco Racingnek.

Noha itt nem BMW-vel, hanem Yamahával indulhattam, az állandó motorcsere miatt ennek köszönhetően is sokat fejlődhettem a motorbeállítások terén. Ki merem mondani, jobb versenyzővé váltam. Bármilyen furcsa is ezek után, de eredményekben viszont elmaradtál a 2022-es esztendő eredményeitől.

Tudod ennek az okát?

Az EWC-ben nemcsak az számít, hogy milyen gyors és felkészült vagy, a jó eredmény eléréséhez kell egy hatalmas adag szerencse is. Nos, utóbbinak alaposan híján voltunk idén, ám az utolsó futamon bebizonyítottuk, igenis rengeteg potenciál van a csapatban és bennünk, versenyzőkben is.

Hogyan tovább? Vannak már konkrétumok?

Jó úton haladnak a tárgyalások, őszintén remélem, hogy lesznek jövőre is hasonló lehetőségeim. Egyelőre azonban konkrétumokról még nem tudok beszámolni. Egy dolog azonban biztos, ha lehetőséget kapok 2024-ben is az idei csapataimnál és jobb eredményeket akarok elérni az ideieknél, akkor még több munkára lesz szükségem. Mind a felkészülés, mind pedig a versenyhétvégék alatt. Ugyanis kizárólag így léphetek előre, így érhetek oda a legjobbak közé.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

A Grand Automotive lett Chery márka magyarországi importőre

A Chery Automobile, Kína negyedik legnagyobb autógyártója és a legnagyobb kínai személyautó-exportőr, hivatalosan is megérkezik a Chery márkájával a magyar piacra. A Chery márka hazai vezérképviseletére a Grand Automotive vállalatot választotta, amely ezzel újabb márkával bővíti portfólióját. „Büszkeséggel tölt el bennünket, hogy a dinamikusan fejlődő Chery csoport bennünket választott magyarországi partneréül. A Chery-csoporthoz tartozó Omoda […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Újabb lépéssel közelebb az önvezető autóhoz

A világ autóipara átalakuláson megy át, két fontos változás zajlik egy időben. Egyre nagyobb teret nyernek a tisztán villanyhajtású autók, illetve lépésről lépésre közelebb kerülünk az önvezetéshez. Technológiai, mobilitási vállalatként a Peugeot mindkét területen élen jár. Európa útjain a balesetek három leggyakoribb oka kivétel nélkül emberi hibára vagy felelőtlenségre vezethető vissza. A gyorshajtás, az ittas, […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról

Tedd menővé a biztonságos szurkolást – légy a rally biztonság influenszere!

A sajtóeseményünk többek között rávilágított arra, hogy a 2023 márciusában elindított “Igazi rally-rajongó vagy?” című, a rally-rajongók biztonságos szurkolásának kialakításáért folyó kampányunk a Ti segítségetekkel még több nézőhöz eljuthatna. Nagyon jó látni, hogy a véleményvezérek bejegyzéseire mennyire erősen rezonálnak a követők, és ezért arra jutottunk, hogy bár a szervezőkkel közösen minden egyes rally-esemény előtt közzétesszük […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom