Tanulóév volt az idei Kovács Bálintnak, de eredményes

A H-Moto Team versenyzője, Kovács Bálint nagy reményekkel kezdte a 2023-as szezont, hiszen karrierje során előszőr gyári pilóta lett. Az IDM egyik legjobb csapata, a BCC Alpha Van Zon BMW szerződtette le: a 22 éves motoros a gyári BMW nyergében a világ egyik legerősebb bajnokságának Superbike kategóriájában végül első évében a legjobb 10 között zárt összetettben.

Hasonló eredményt ért el a Maco Racing Team versenyzőjeként az Endurance-világbajnokságon, annak ellenére, hogy az EWC-ben igencsak fontos szerencse elkerülte őt és csapatát.

Kovács Bálint szezonértékelésében elmondta, az idei esztendőt a tanulásnak szánta, és ehhez képest elégedett lehet az elért eredményeivel. A jövőjével kapcsolatban csak annyit árult el, jó irányban haladnak a tárgyalások.

Ha egy mondattal kéne értékelni a 2023-as évet, mi lenne az?

Őszintén? Ugyan elégedett vagyok az idei szezonommal, de azokat a hibákat, amiket elkövettem, 2024-ben mindenképpen ki kell javítanom.

Miként élted meg, hogy a világ egyik legerősebb bajnokságában versenyezhettél, ráadásul a BMW gyári versenyzőjeként?

Hatalmas lehetőség volt számomra, hogy a spanyol bajnokik után idén az IDM-ben állhattam rajthoz, ráadásul a mezőny egyik legjobb gyári csapatában. Rengeteget tanultam, és ami a legfontosabb, belülről átélhettem azt, miként működik egy igazi topcsapat.

Fura lehet a kérdés, de volt valamiben hiányérzeted?

Miután számomra ezen a szinten az idei tanulóév volt, az elért eredményeim jók és kevésbé jók voltak. Egyedül a tesztek hiányoztak nekem igazán, hiszen ezeken a pályákon évekkel ezelőtt, vagy egyáltalán nem versenyeztem. Azt is nagyon sajnálom, hogy az év második felében nem jött össze egy Top5-ös vagy egy dobogós eredmény. De az elmondottak ellenére sem lehetek elégedetlen.
Főleg annak tükrében, hogy a német bajnokság mellett az Endurance-világbajnokság valamennyi európai futamán elindulhattál… Ez így van, ráadásul nagyot léphettem előre, hiszen idén már nem tartalék vagy éppenséggel beugró pilóta voltam, hanem állandó versenyzője voltam a szlovák Maco Racingnek.

Noha itt nem BMW-vel, hanem Yamahával indulhattam, az állandó motorcsere miatt ennek köszönhetően is sokat fejlődhettem a motorbeállítások terén. Ki merem mondani, jobb versenyzővé váltam. Bármilyen furcsa is ezek után, de eredményekben viszont elmaradtál a 2022-es esztendő eredményeitől.

Tudod ennek az okát?

Az EWC-ben nemcsak az számít, hogy milyen gyors és felkészült vagy, a jó eredmény eléréséhez kell egy hatalmas adag szerencse is. Nos, utóbbinak alaposan híján voltunk idén, ám az utolsó futamon bebizonyítottuk, igenis rengeteg potenciál van a csapatban és bennünk, versenyzőkben is.

Hogyan tovább? Vannak már konkrétumok?

Jó úton haladnak a tárgyalások, őszintén remélem, hogy lesznek jövőre is hasonló lehetőségeim. Egyelőre azonban konkrétumokról még nem tudok beszámolni. Egy dolog azonban biztos, ha lehetőséget kapok 2024-ben is az idei csapataimnál és jobb eredményeket akarok elérni az ideieknél, akkor még több munkára lesz szükségem. Mind a felkészülés, mind pedig a versenyhétvégék alatt. Ugyanis kizárólag így léphetek előre, így érhetek oda a legjobbak közé.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

Európa legdurvább tuning építése az UNIX-AMTS 2024-en

Az AMTS szervezői minden évben igyekeznek olyan autókat kiállítani, ami a látogatókból csodálatot, elismerést váltanak ki. Ez nem egyszerű feladat, hiszen felgyorsult világunkban már egyre magasabb az ingerküszöb, és így néha még egy showcarral is nehéz felkelteni az érdeklődést. Két éve Svédországból érkezett egy korábbi ETS-győztes Charger, tavaly pedig Lengyelországból a Mapettuning Corvette, amit az […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Újabb lendületet kaphat a hazai autósport utánpótlás a gokartszlalommal

A gokartszlalom Németországban már bő negyedszázada ismert és népszerű, mely a bérgokart és az autósszlalom ötvözéséből jött létre. Ezt 2019-ben újabb szintre emelte, hogy a gokart szlalomot, mint az autósport legelérhetőbb sportutánpótlási lépcsőfokát az FIA felvette a Motorsport Világjátékok programjára. Az új „szakág” hazánkban, szélesebb körben tavaly novemberben az I. HUMDA Gokartszlalom Tehetségkutatón mutatkozott be […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race Verdák

A címvédő Toyota felkészült a WEC 2024-es szezonjára

Miután a tavalyi szezonban a Cadillac, a Ferrari, a Peugeot és a Porsche jelentette kihívást is sikerrel vette, és ezzel zsinórban az ötödik világbajnoki címét szerezte meg, a Toyota Gazoo Racing az idei szezonban már egy 19 hiperautóból álló, minden korábbinál erősebb és népesebb mezőnyhöz csatlakozik, amelynek részei lesznek az újonnan érkezett Alpine, BMW, Isotta […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom