Tóth-Gili Tamás: Egyből a mély vízbe

A szezon egyik legnehezebb versenyén, a Salgó Rallyn debütált Tóth-Gili Tamás és Molnár Mózes az első osztályban és a Peugeot Kupában is. A vadonatúj 208 Rally4-es a verseny előtti napokban érkezett meg, kipróbálni sem tudták, ennek ellenére a rekordszámú, 12 fős Peugeot Kupában a hatodik helyet szerezték meg. Bár Gili szerint ennek most semmi jelentőssége nem volt.

„Nagyon nehéz, komplikált és összetett verseny volt a Salgó Rally – mondta Tóth-Gili Tamás. – A Peugeot 208 Rally4-esünk az utolsó pillanatban érkezett meg. Nagyon nagy köszönet a Grámán Rally Teamnek és a Tagai Racing Technologynak, akik mindent elkövettek, hogy rajthoz tudjunk állni.

Az autó annyira új volt, hogy a verseny előtt tanultam meg, hogyan kell beindítani.

Nagyon erős a Peugeot Kupa mezőnye, kiváló, rutinos versenyzőkkel, akiktől természetesen le vagyunk maradva. Azt is tudom, hogy hol kapunk: a rajtban mindjárt két másodpercet, minden féktávon pedig felet. A telemetriai adatok alapján Szorospatakon a szűk részen kaptunk fél percet, a tempóson viszont egész jól fel tudtuk venni a versenyt a többiekkel.

Az is látszik, hogy mindenki cserélgeti a kerekeket, állítja a berugózást, a futóművet, mi ezekkel még nem foglalkoztunk a Salgón. Viszont a következő Mecsek Rally előtt lesz egy hosszabb tesztünk, amikor mindent ki szeretnénk próbálni az autón.

Természetesen volt kalandunk is. Az első Cereden hangosítás nélkül jöttünk le. A második gyorsasági etap lett, mert a cél után hárman beesetek. Két jobboldali visszapillantót is leírtam. Elég széles az autó és nagy, utcai tükrei vannak. Most már tudjuk, hogy célszerű behajtani őket.

Az utolsó előtti Szuhán volt egy nagyon saras rész, ahol első nap még elfért, másnap már nem, és negyvennel becsúsztunk az árokba. Szerencsére jött egy néző, aki segített kitolni minket.

A Peugeot Kupában hatodikak lettünk, de ennek most semmi jelentőssége nincs. A tanulás volt az egyetlen célunk.

Óriási nagy köszönet MOLNÁR MÓZES-nek, így csupa nagybetűvel. Fantasztikusan jó munkát végzett. Az itinerem túl részletes, még a Toyota tempójára készült. A Peugeot viszont sokkal gyorsabb, nem lehet ennyi mindent elmondani, de Mózes megoldotta. Már az év elején is úgy gondoltam, hogy jó választás volt, de most úgy érzem, vele belenyúltam a tutiba!

Élveztük a verseny minden pillanatát, még úgy is, hogy a szezon talán legnehezebb rallyjával kezdtük. Jól bedobtak minket a mély vízbe, de ha lehetne, holnap (vasárnap) is mennénk egy kört.

Érdekesség volt még, hogy defekt nélkül úsztuk meg a versenyt, de hazafelé a tréningautóval defektet kaptam az autópályán.

Vasárnap pihenek, hétfő reggel viszont már edzés. A PEAC-cal nagyon komolyan készülünk a vízilabda OB2 döntőjére, ami június 10-én lesz. Rá két hétre pedig jön a Mecsek Rally. Mind a kettőt nagyon várom.“

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Negyvenévnyi sporttörténelem kacsint össze ebben a Toyotában

Mit kapunk, ha a Toyota GR86 klasszikus karakterét a Celica GT-Four rali versenyautó emblematikus stíluselemeivel és a GR Corolla mértékadó hajtásláncával ötvözzük? Stílusát tekintve a GR86 Rally Legacy Concept stílusos főhajtás a Toyota motorsport-történetének egyik legfontosabb típusa előtt, műszakilag pedig talán egy gyönyörű barátság kezdete. Az 1986 és 1999 között három generációban gyártott Celica GT-Four […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Az angol postás elektromos Peugeot-val kézbesít

A PEUGEOT 2009 óta partnere az angol Királyi Postának, és 2014 óta sok elektromos furgont is szállított nekik. Mostantól az együttműködés magasabb szintre lép, hiszen az elektrifikációban élen járó francia márka újabb 2.100 darab elektromos furgont szállít a szigetországba. Bár nagy volumenű üzletkötésről van szó, a bejelentés egyáltalán nem okoz meglepetést, hiszen mind a Stellantis […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Verdák

BMW iX3 modellek a magyar rendőrség flottájában

Magyarország kilenc rendőri szerve tíz rendőri felszereltséggel rendelkező BMW iX3 modellt állít szolgálatba. A tisztán elektromos meghajtású modelleket a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. beszerzésre vonatkozó teljes körű támogatásával vehetik használatba a Budapesti Rendőr-főkapitányság, a Rendőrségi Oktatási és Kiképző Központ, a Jász-Nagykun-Szolnok, a Somogy, a Fejér, a Zala, a Pest, a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom