Tóth-Gili Tamás: Egyből a mély vízbe

A szezon egyik legnehezebb versenyén, a Salgó Rallyn debütált Tóth-Gili Tamás és Molnár Mózes az első osztályban és a Peugeot Kupában is. A vadonatúj 208 Rally4-es a verseny előtti napokban érkezett meg, kipróbálni sem tudták, ennek ellenére a rekordszámú, 12 fős Peugeot Kupában a hatodik helyet szerezték meg. Bár Gili szerint ennek most semmi jelentőssége nem volt.

„Nagyon nehéz, komplikált és összetett verseny volt a Salgó Rally – mondta Tóth-Gili Tamás. – A Peugeot 208 Rally4-esünk az utolsó pillanatban érkezett meg. Nagyon nagy köszönet a Grámán Rally Teamnek és a Tagai Racing Technologynak, akik mindent elkövettek, hogy rajthoz tudjunk állni.

Az autó annyira új volt, hogy a verseny előtt tanultam meg, hogyan kell beindítani.

Nagyon erős a Peugeot Kupa mezőnye, kiváló, rutinos versenyzőkkel, akiktől természetesen le vagyunk maradva. Azt is tudom, hogy hol kapunk: a rajtban mindjárt két másodpercet, minden féktávon pedig felet. A telemetriai adatok alapján Szorospatakon a szűk részen kaptunk fél percet, a tempóson viszont egész jól fel tudtuk venni a versenyt a többiekkel.

Az is látszik, hogy mindenki cserélgeti a kerekeket, állítja a berugózást, a futóművet, mi ezekkel még nem foglalkoztunk a Salgón. Viszont a következő Mecsek Rally előtt lesz egy hosszabb tesztünk, amikor mindent ki szeretnénk próbálni az autón.

Természetesen volt kalandunk is. Az első Cereden hangosítás nélkül jöttünk le. A második gyorsasági etap lett, mert a cél után hárman beesetek. Két jobboldali visszapillantót is leírtam. Elég széles az autó és nagy, utcai tükrei vannak. Most már tudjuk, hogy célszerű behajtani őket.

Az utolsó előtti Szuhán volt egy nagyon saras rész, ahol első nap még elfért, másnap már nem, és negyvennel becsúsztunk az árokba. Szerencsére jött egy néző, aki segített kitolni minket.

A Peugeot Kupában hatodikak lettünk, de ennek most semmi jelentőssége nincs. A tanulás volt az egyetlen célunk.

Óriási nagy köszönet MOLNÁR MÓZES-nek, így csupa nagybetűvel. Fantasztikusan jó munkát végzett. Az itinerem túl részletes, még a Toyota tempójára készült. A Peugeot viszont sokkal gyorsabb, nem lehet ennyi mindent elmondani, de Mózes megoldotta. Már az év elején is úgy gondoltam, hogy jó választás volt, de most úgy érzem, vele belenyúltam a tutiba!

Élveztük a verseny minden pillanatát, még úgy is, hogy a szezon talán legnehezebb rallyjával kezdtük. Jól bedobtak minket a mély vízbe, de ha lehetne, holnap (vasárnap) is mennénk egy kört.

Érdekesség volt még, hogy defekt nélkül úsztuk meg a versenyt, de hazafelé a tréningautóval defektet kaptam az autópályán.

Vasárnap pihenek, hétfő reggel viszont már edzés. A PEAC-cal nagyon komolyan készülünk a vízilabda OB2 döntőjére, ami június 10-én lesz. Rá két hétre pedig jön a Mecsek Rally. Mind a kettőt nagyon várom.“

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Honda a Milánói divathéten mutatja be fenntartható, környeztebarát járműtervezési koncepcióját

• A Honda – a SUSTAINA-C Concept és Pocket Concept mellett – a Honda SH125i Vetróval szemlélteti a fenntartható járműgyártás terén elért eredményeit • Az új alapanyag és az egyedi, festékmentes felületkezelés csökkenti az előállítás CO2-kibocsátását, valamint egyedi megjelenéssel ruházza fel a járműveket • A modellek remekül szemléltetik a Honda „Triple Action to Zero” stratégiáját, […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Arteon-pótló – Peugeot 508 GT PureTech Hybrid 225 teszt

Lassan a Peugeot lesz az egyetlen, aki a középkategóriás üzleti szedánra vágyók életét fel tudja pezsdíteni. A Mazda januárban jelentette be, hogy idén tavasszal befejezi a 6-os gyártását, a Volkswagen is csak a kombit hagyja meg az Arteonból. Egy páran még küzdenek ebben a szegmensben, idén jön az új Camry, természetesen négyajtósként, van Superb szedán […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Mazda legtágasabb Európai SUV-ja, a vadonatúj Mazda CX-80 2024. április 18-án mutatkozik be

Három üléssor, mely akár hét utasnak is helyet biztosít Komfort, kényelem és sokoldalúság, Japánban alkotva A Mazda 2024. április 18-án, csütörtökön 12.00 órakor mutatja be a vadonatúj, három üléssoros Mazda CX-80-at. A CX-60 után a CX-80 a második modell, amelyet a Mazda nagy platformjára terveztek – ez a modell a Mazda legtágasabb autója az európai […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom