Tóth-Gili Tamás: Egyből a mély vízbe

A szezon egyik legnehezebb versenyén, a Salgó Rallyn debütált Tóth-Gili Tamás és Molnár Mózes az első osztályban és a Peugeot Kupában is. A vadonatúj 208 Rally4-es a verseny előtti napokban érkezett meg, kipróbálni sem tudták, ennek ellenére a rekordszámú, 12 fős Peugeot Kupában a hatodik helyet szerezték meg. Bár Gili szerint ennek most semmi jelentőssége nem volt.

„Nagyon nehéz, komplikált és összetett verseny volt a Salgó Rally – mondta Tóth-Gili Tamás. – A Peugeot 208 Rally4-esünk az utolsó pillanatban érkezett meg. Nagyon nagy köszönet a Grámán Rally Teamnek és a Tagai Racing Technologynak, akik mindent elkövettek, hogy rajthoz tudjunk állni.

Az autó annyira új volt, hogy a verseny előtt tanultam meg, hogyan kell beindítani.

Nagyon erős a Peugeot Kupa mezőnye, kiváló, rutinos versenyzőkkel, akiktől természetesen le vagyunk maradva. Azt is tudom, hogy hol kapunk: a rajtban mindjárt két másodpercet, minden féktávon pedig felet. A telemetriai adatok alapján Szorospatakon a szűk részen kaptunk fél percet, a tempóson viszont egész jól fel tudtuk venni a versenyt a többiekkel.

Az is látszik, hogy mindenki cserélgeti a kerekeket, állítja a berugózást, a futóművet, mi ezekkel még nem foglalkoztunk a Salgón. Viszont a következő Mecsek Rally előtt lesz egy hosszabb tesztünk, amikor mindent ki szeretnénk próbálni az autón.

Természetesen volt kalandunk is. Az első Cereden hangosítás nélkül jöttünk le. A második gyorsasági etap lett, mert a cél után hárman beesetek. Két jobboldali visszapillantót is leírtam. Elég széles az autó és nagy, utcai tükrei vannak. Most már tudjuk, hogy célszerű behajtani őket.

Az utolsó előtti Szuhán volt egy nagyon saras rész, ahol első nap még elfért, másnap már nem, és negyvennel becsúsztunk az árokba. Szerencsére jött egy néző, aki segített kitolni minket.

A Peugeot Kupában hatodikak lettünk, de ennek most semmi jelentőssége nincs. A tanulás volt az egyetlen célunk.

Óriási nagy köszönet MOLNÁR MÓZES-nek, így csupa nagybetűvel. Fantasztikusan jó munkát végzett. Az itinerem túl részletes, még a Toyota tempójára készült. A Peugeot viszont sokkal gyorsabb, nem lehet ennyi mindent elmondani, de Mózes megoldotta. Már az év elején is úgy gondoltam, hogy jó választás volt, de most úgy érzem, vele belenyúltam a tutiba!

Élveztük a verseny minden pillanatát, még úgy is, hogy a szezon talán legnehezebb rallyjával kezdtük. Jól bedobtak minket a mély vízbe, de ha lehetne, holnap (vasárnap) is mennénk egy kört.

Érdekesség volt még, hogy defekt nélkül úsztuk meg a versenyt, de hazafelé a tréningautóval defektet kaptam az autópályán.

Vasárnap pihenek, hétfő reggel viszont már edzés. A PEAC-cal nagyon komolyan készülünk a vízilabda OB2 döntőjére, ami június 10-én lesz. Rá két hétre pedig jön a Mecsek Rally. Mind a kettőt nagyon várom.“

Kapcsolódó cikkek

Teszt Verdák

Hibrid SUV, ami autó tudott maradni: Nissan X-Trail e-POWER e-Force teszt és videó (2023)

Az egyedülálló hibrid hajtáslánc működése hallatán elsőre kétségeink támadhatnak, de a gyakorlatban egy tökéletesen működő technológia. X-Trail történelem A Nissan X-Trail gyártása 2000-ben kezdődött, a japán gyártó ekkor dobta piacra a középkategóriás SUV első generációját, T30 modellkódon, ami a Párizsi Motor Show-n debütált, akkoriban az Almerával és a Primerával megegyező platformra épült. Több faceliftet, platformváltást […]

Olvass tovább
Race Verdák

Kiss Norbert – A rekordok szezonja

A spanyolországi Jaramában vasárnap zárult a kamion Európa-bajnokság. A Révész Racing magyar pilótája, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt által is támogatott Kiss Norbert szombaton mindkét futamot megnyerte, és győzelemre készült az EB zárónapján is. Nos az időmérő ezúttal is remekül sikerült, 1:57.685-ös idővel nyerte az edzést a magyar pilóta, aki ezzel rekordot felállítva idén […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A Lexus elhozta nekünk a magánrepülők képviselete luxust négy keréken

Új piaci szegmensbe lép a Lexus vadonatúj luxus járműve piacra dobásával. Az új Lexus LM megalkotásakor a fő szempontot a japán Omotenashi, vagyis méltó vendégszeretet vezérelve adta, mely a megcélzott vásárlói réteg legfőbb igénye. A modell négyüléses változata a repülőgépek első osztályát idéző makulátlan letisztultsággal és kifinomultsággal lett megalkotva, tucatnyi részletgazdag utastérfunkcióval kiegészülve, míg a […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom