Toyota GR Supra Dynamic 2,0 Turbo teszt – Házi cica?

Trendi dolog szidni a kétliteres Suprát az íróasztal mellett, az internetes fórumokon vagy a kocsmapultot támasztva. A kérdés: miért jobb a belépő modell?

Az okoskodókat, elmélet gyártókat gyorsan el lehet hallgattatni azzal, ha beültetjük a BMW Z4 kupéba, azaz a kis Suprába. Aki hümmög a 258 ló mennyiségén és cikinek tartja a négy hengert a hosszú orrban, annak mindössze annyi a dolga, hogy megy a Suprával. Az 5,2 másodperces gyorsulás megadja az alaphangot. Azaz inkább folytatja, mert a kétszemélyes utastér remekül körül öleli a sofőrt és az utasát. Akinek rossz a dereka vagy a térdei, annak felejtős az alacsony kupé. Ugyanis jókat lehet Benny Hillezni, ha a sofőr nem gyakorolta be néző mentes helyen a ki és beszálást.

A fülke

Az előbb leírtakat azért érdemes betartani, mert a megcélzott hely, a vaskos küszöb után lévő, padló fölött lévő kagylóülés… Ez megadja a sportautós alaphangot. A magasaknak nem kell félniük, mert kb. 195 centiig egész jól el lehet férni. Ez köszönhető a púposabb tető kialakításnak és az egész jól leengedhető vezető ülésnek. Belül a BMW-kből ismerős belső fogad.

A csomagtér egybe nyílik a fülkével. Két pohártartó található a vaskos középkonzolon, az itt tárolt félliteres palacktól körülményes kezelni a központi kijelző irányítóját. Szóval ne várjunk egyterűeket megszégyenítő rakodóhely cunamit és praktikumot.

A központi kijelző jól működik és a szélvédő elé jeleket vetítő HUD is jól teszi a dolgát. A csomagtartó nyitása a kulcs megfelelő gombjának a megnyomásával vagy az utastérből történhet… Ezt nem tudván, lehet keresgetni a kacsafarok alatt a gombot és a kallanytút. Ez a nyitási mód, körülményessé teszi a pakolást.

Az élvezeti faktor

Jókat lehet filozofálgatni a kis motoros Supra árazásán, a lehetséges ellenfelein és hogy megéri-e egyáltalán. Mielőtt erre vagy arra a modellre szavaz a vásárló, érdemes próbát tenni a 400 Nm-t széles fordulatszám tartományban biztosító motorral szerelt autóval. A kis motorral járó 100 kiló körüli súly előnyt leginkább autóversenyzői vénával és gyakorlattal rendelkező sofőrök érezhetik a kocsi mozgásán.

A Supra hangolása érdekes. Sokakkal többet tud a felépítése, a futóművei, a fékjei miatt, mint a nem sportkocsinak készült, sportos modellek. A menést úgy adja elő, hogy nincs félsz a vezetése közben, tehát egy kevésbé gyakorlott vezető is simán elbánik vele. Persze illik tisztelettel közelíteni hozzá és fokozatosan növelni a kanyarsebességet.

A Supra hozza a sportautós közvetlenséget, a jó hangot, és az egész egy nagyon jól hangolt autó, aminek alapban feszes a rugózása. Az ereje, a futóművei, a menettulajdonságai, a kezelhetősége és a csomagolása könnyedén az átlagautók fölé emeli. Azoknak lehet jó ajánlat, akiknek sok vagy feleslegesnek tartják a nagytestvér 340 lóerejét és 500 Nm-rét. A hátsó keréken.

A mindennapokban

A szilárd karosszéria nagyon jó alap, kanyargós utakon tempósan közlekedve hozza a nyelv kilógatós, vigyorgós vezetési élményt. A városba beérve jól működik a stop-start rendszer, komfort módban az úthibák is elviselhetők. A driftelés, azaz a keresztbe menés sem idegen a Suprától.

Pozitívum, hogy a fogyasztás jelző nem mindig mutat nagy számot: a sebességhatárokat városok között és autóutakon betartva, a 6-7 literes fogyasztás megvalósítható. Ennek eléréséhez hozzájárul a ZF nyolcsebességes automatája, ami itt is villámgyorsan teszi a dolgát. Ez a többarcúság és használhatóság a mindennapokban, kalapemelés a mai autótechnika előtt.

Egy jó tanács a végére és ekkor kisimul minden: a belépő szintű felszereltségbe még nem tartozik bele az önzáró differenciál. Az angolban LSD-nek rövidített alkatrész, eggyel fentebbi felszereltségben található, így még szórakoztatóbb a kis motoros Supra.

Benedek Attila

Fotó: Nyolczas Csaba, Bendek Attila

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

Az ISUZU bemutatja az első elektromos D-MAX pickupot

Az ISUZU Motors Limited bemutatja a vállalat első elektromos járművét (a továbbiakban: BEV), a D-MAX egytonnás pickup teherautót. A modell első nyilvános bemutatására a 45. Bangkok International Motor Show-n kerül sor, amelyet március 27. és április 7. között tartanak Thaiföldön. A D-MAX BEV-t úgy fejlesztették ki, hogy kielégítse a haszon- és személygépjárművekkel szemben támasztott változatos […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race Verdák

Magabiztos győzelem az első tereprallye futamon

A Desert Express 300 kétnapos versenye bizony nem kímélte a versenyzőket, a nyitott autókba beáramló homoktömeg nehezítette a látást, volt, akinek szíja szakadt el, csonkállványa tört ki, és sokaknak az üzemanyaggal is zsonglőrködnie kellett. Az FIA Közép-Európai Zóna (CEZ) Terep-rally Bajnokság és a Magyar Terep-Rallye Országos Bajnokság nyitófutamán a versenyzők 400 kilométeres össztávon mérettették meg […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Az autózás minimuma – Suzuki Ignis 1.2 Dualjet GL+ teszt

A Swifthez hasonlóan a Suzuki másik kisautójának, az Ignisnek a neve is beleivódott a magyar nép lelkébe. Sok magyar családnak ez volt a következő lépés az egyes Swift után. Az autósport-rajongók is a szívükbe zárhatták, hiszen a kétezres években a sárga festésű Ignisek a magyar rallypályákat is meghódították. 2008-ban a japánok leállították a klasszik Ignis […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom