Új versenyzők, új autó, új kihívások

A Hungaroringen, a csapathoz kis szünet után visszatérő Michl Olivér áll rajthoz a GRT új Tatuus Formula4-esében, a hazai F1-es pályán debütáló ACCR Formula4 bajnokságban, mely az FIA CEZ Zone Trophy és az ESET Cup második fordulójának keretében zajlik majd a hétvégi LapTiming Kupán. Az ausztriai Rechbergben pedig Szász Lászlónak kezdődik az FIA Hegyi Európa bajnoki szezonja, ahol a néhány aerodinamika, és egyéb kisebb fejlesztéssel módosított jól megszokott Reynard Zytek F3000-es versenyautójával áll rajthoz az általa jól ismert pályán.

Ahogy arról már korábban beszámoltunk a 2023-as versenyévadban, a Gender Racing megújult szakmai koncepciója szerint egyrészt visszatér a sportág nemzetközileg is legpreferáltabb utánpótláskategóriájához, a Formula4-hez mégpedig egy új generációs Tatuus F4-T421 versenygéppel a csapat régi-új versenyzőjével Oliver Michl-el, egy vadonatúj bajnoki sorozatban! Az ACCR Formula 4 Championship egy közép Európai versenysorozat lesz a kategória számára, melyben Ausztria, Horvátország, Csehország, Szlovákia, Lengyelország és természetesen Magyarország F4-es versenyzői állhatnak rajthoz, de az előzetes hírek szerint az év folyamán láthatjuk majd egyéb nemzetek versenyzőit is. Az új bajnoki sorozat első évadának első versenyére Olivér egy sikeres Slovakiaring-i teszten ismerkedett az új autóval, ahol nagyon pozitív benyomásai voltak az új technikáról. Versenyzőnk számára a Hungaroring jól ismert aszfaltcsík, hiszen a gokart után itt tette meg első formula autós lépéseit korábban szintén a GRT színeiben és zsebelt be futamgyőzelmet és több dobogós helyezést a GRT különböző versenytechnikáival. A pálya tehát ismert viszont az ellenfelek többségével majd csak a szabadedzések, és az időmérő alkalmával lehet először felmérni az erőviszonyokat. Olivér ennek okán is motiváltan várja az első versenyhétvégét az új bajnoki sorozatban.

Az örökös magyar bajnok, gyémántsisakos versenyző Szász László viszont a sok évtizedes tapasztalatával és a jól bevált imádott versenytechnikájával áll rajthoz három év kihagyás után ismét Rechbergben, viszont először a Gender Racing színeiben.

A csapat a tervek szerint már csütörtökön a versenyhelyszínre érkezik, hiszen péntektől kezdetét veszi az egyetlen ausztriai hegyi Európa-bajnoki futam. Az április végi időpont már előzetesen is nagyon ígéretesnek mutatkozott, mert még csak most kezdődik az Európa-bajnoki szezon, így sok résztvevőre lehetett számítani, ami be is bizonyosodott, hiszen összesen több, mint 250 versenyző, köztük 40 formula autós, és Szász László géposztályában is 15 fős mezőny vág neki a gyors és technikás pályának. A verseny egyébként része az Osztrák Országos Hegyi Bajnokságnak, valamint a szlovén és a szlovák nemzeti bajnokságoknak is. László úgy fogalmazott, hogy nosztalgiával tekint a verseny elé, mert többször a dobogó legfelesőbb fokára állhatott már ott korábban, azonban új kihívás, hogy a mezőnyben több olyan autó is van, mely technikai szempontból erősebb az ő versenyautójánál. – „Számomra előny, hogy nem ismeretlen a terep, azonban van olyan olasz pilóta is a mezőnyben, aki gyakorlatilag félig gyári pilótaként érkezik Ausztriába, így nyilvánvalóan igen jó technikai felkészültsége van, ami az autóját illeti” – nyilatkozta Szász László, akit pénteken már a pályabejárás vár a vasárnapi két verseny felfutásai előtt. A magyar versenyző a héten még a Pannónia Ringen is tesztelte az autót, hogy a lehetőségekhez képest a legfelkészítettebb technikával érkezzen Rechbergbe, ahol a jól ismert 4,4 kilométer hosszú pálya várja, 6,03 százalékos szintemelkedéssel és 5 méteres legkisebb pályaszélességgel a mezőnyt. Szász az osztrák megmérettetés után Lengyelországban folytatja majd a 2023-as versenyévadot.

A Gender Racing Team tehát két versenypálya mellé is nagy szeretettel várja a hétvégén az autósport rajongókat Ausztriában Rechberg-ben és itthon a Hungaroringen!

Gender Racing Team

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Verdák

A legfejlettebb vezetőtámogató technológia kerül a Lexusokba

A Toyota-csoport prémiummárkája lehet az egyik első, nem kínai érdekeltségű autóipari szereplő, amely megkapja a RoboSense Technology Co., Ltd által fejlesztett, új generációs lézeres szenzortechnológiát. A kifinomult vezetőtámogató és magas szintű önvezető funkciókat lehetővé tevő LiDAR rendszerek a Lexus új generációs akkumulátoros elektromos típusaiban debütálnak. A LiDAR (Light Detection and Ranging, fény alapú érzékelés és […]

Olvass tovább
Nagyvilág Verdák

Sportos teljesítmény a villanyautók korában

Linda Jackson, a Peugeot nemzetközi igazgatója ismertette, hogy a villanyautók korszakában milyennek szeretné látni a Peugeot személyautók által nyújtott vezetési élményt. Paradigmaváltás zajlik az autóiparban, s természetesen hasonló folyamat megy végbe a Peugeot-nál is. A francia márka elkötelezett a környezet védelme iránt, ezért tervei szerint 2030 után Európában már kizárólag tisztán elektromos hajtású autókat forgalmaz […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

VISSZATÉR! A NISMO visszatér Európába a teljesen elektromos Nissan Ariya-val

• A NISMO visszatér Európába az Ariya NISMO bemutatásával, amely a Nissan első elektromos NISMO modellje a piacon • A visszatérés egybeesik a NISMO márka 40. évfordulójával • Aerodinamikus kialakításával, kiváló kezelhetőségével és dinamikusabb felfüggesztésével az Ariya NISMO-t úgy tervezték, hogy izgalmat és pontosságot hozzon az utakra • Az összes olyan európai piacon forgalmazzák majd, […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom