Újabb tesztverseny következik

A ŠKODA Rally Team Hungaria versenyzői Portugáliában egy bajnoki futamon készülnek a rally-világbajnokság következő versenyére a Portugál Rallyra.

Vasárnap még a zágrábi dobogón ünnepelte első WRC2-es világbajnoki pontjait Herczig Norbert és Ferencz Ramón, szerda reggel pedig már egyenesen a repülőtérről siettek a Rali Terras d’Aboboreira pályabejárására.

„A Horvát Rally előtt is az volt a kérdés, hogy szervezzünk e egy hosszabb tesztet vagy induljunk egy tesztversenyen. Horvátországban ez bevált, így most is emellett döntöttünk. Azt is tudtuk az ERC tapasztalatunkból, hogy a versenykilométerek mennyire fontosak, ez is amellett szólt, hogy elinduljunk ezen a versenyen” – magyarázta Herczig Norbert, hogy mindössze két otthon töltött nap után miért utaztak ismét versenyre.

A kilenc gyorsaságiból álló Rali Terras d’Aboboreira összesen 99 kilométer mért szakasszal várja a párosokat. Az utolsó kettő gyorsasági különösen fontos lesz, mert ez a pálya két hét múlva szerepel a Portugál Rally itinerében is.

„Ez sajnos nem túl sok, de a vb futam leghosszabb, 37 kilométeres gyorsaságijának 17 kilométerén kétszer is végig megyünk versenytempóban, ami mindenképpen segítség, és itinerünk is lesz erről a részről. A lényeg mégis az, hogy a portugál pályákon akklimatizálódunk a murvához. Ramón több mint másfél éve nem ült murván versenyautóban, én pedig majdnem egy éve versenyeztem utoljára murván, tehát vissza kell szoknunk ehhez a talajhoz” – mondta Herczig Norbert.

A közel száz induló között lesznek ismerősök is, Armindo Araujóval és Ricardo Teodósióval az Eb futamokon már többször találkozott Herczig Norbert és Ferencz Ramón.

„Örülünk, hogy újra találkozunk velük, de az igazán éles verseny velük most két okból is elmarad. Egyrészt nekünk a teszt hiánya azt is jelenti, hogy csak a shakedown-on ülünk először murván az autóban, tehát valójában az első gyorsaságikon kell akklimatizálódnunk, miközben nekik ez hazai pálya lesz, ahol mindig nagyon gyorsak, és a bajnokságukban nekik fontos lesz a pontszerzés. Másrészt mi azokkal az erősített oldalfalú abroncsokkal versenyzünk, amiket a vb-n is használunk majd. Ez nem lenne indokolt ezeken a rövid pályákon, de a tapasztalatszerzés most fontosabb, mint a jobb tapadás. Azért a verseny végén majd megnézzük az ő idejüket is, de csak a kíváncsiság miatt” – mondta Herczig Norbert, és azt is hozzátette, hogy nagy élmény lesz Kris Meekevel is együtt versenyezni, sőt a Rally4-es autóval induló Max McRae teljesítményére is kíváncsiak lesznek.

Kapcsolódó cikkek

Race

Michelisz: A maximumot kell nyújtanunk és kockáztatnunk

A Hyundai szempontjából rendkívül kaotikusan sikerült az FIA Kumho TCR World mexikói idénynyitó fordulója május elején, Michelisz Norbert mindössze 12 pontot gyűjtött az első versenyhétvégén. A bajnoki címvédő a soron következő valenciai állomás kapcsán mégis bizakodóan látja a helyzetet. „Nagyon remélem, hogy a harcban lehetünk a futamgyőzelmekért Valenciában. Papíron ez egy olyan pálya, amelyen jónak […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Már a legkisebb, legolcsóbb Toyota is öntöltő hibrid lett

Alapos ráncfelvarráson esett át a csehországi Kolínban készülő Aygo X, amelynek nem csak a megjelenése, hanem a hajtáslánca is megváltozott. A városi miniautó elsőként vezeti be az öntöltő hibrid technológiát a saját szegmensében, az új hajtáslánc több dinamizmust és jóval kisebb fogyasztást garantál. Három éve van piacon az Aygo X, és 287 ezer darabot értékesített […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Új tölthető hibrid hajtást kap a Peugeot 308 és a Peugeot 408

Bár fejlesztő kapacitásának jelentős részét az elektromos autózás területeire (villanymotorok, akkumulátorok, vezérlőegységek) összpontosítja, a Peugeot nem hanyagolja el azokat a modelljeit sem, amelyekben még van belső égésű erőforrás. Legutóbb a 308-as és a 408-as kapott fontos frissítéseket. Jelenleg rohamléptekkel zajlik az elektromos autózás fejlesztése – a gyártók sorra mutatják be új modelljeiket, a fejlesztő központokban […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom