Újabb tesztverseny következik

A ŠKODA Rally Team Hungaria versenyzői Portugáliában egy bajnoki futamon készülnek a rally-világbajnokság következő versenyére a Portugál Rallyra.

Vasárnap még a zágrábi dobogón ünnepelte első WRC2-es világbajnoki pontjait Herczig Norbert és Ferencz Ramón, szerda reggel pedig már egyenesen a repülőtérről siettek a Rali Terras d’Aboboreira pályabejárására.

„A Horvát Rally előtt is az volt a kérdés, hogy szervezzünk e egy hosszabb tesztet vagy induljunk egy tesztversenyen. Horvátországban ez bevált, így most is emellett döntöttünk. Azt is tudtuk az ERC tapasztalatunkból, hogy a versenykilométerek mennyire fontosak, ez is amellett szólt, hogy elinduljunk ezen a versenyen” – magyarázta Herczig Norbert, hogy mindössze két otthon töltött nap után miért utaztak ismét versenyre.

A kilenc gyorsaságiból álló Rali Terras d’Aboboreira összesen 99 kilométer mért szakasszal várja a párosokat. Az utolsó kettő gyorsasági különösen fontos lesz, mert ez a pálya két hét múlva szerepel a Portugál Rally itinerében is.

„Ez sajnos nem túl sok, de a vb futam leghosszabb, 37 kilométeres gyorsaságijának 17 kilométerén kétszer is végig megyünk versenytempóban, ami mindenképpen segítség, és itinerünk is lesz erről a részről. A lényeg mégis az, hogy a portugál pályákon akklimatizálódunk a murvához. Ramón több mint másfél éve nem ült murván versenyautóban, én pedig majdnem egy éve versenyeztem utoljára murván, tehát vissza kell szoknunk ehhez a talajhoz” – mondta Herczig Norbert.

A közel száz induló között lesznek ismerősök is, Armindo Araujóval és Ricardo Teodósióval az Eb futamokon már többször találkozott Herczig Norbert és Ferencz Ramón.

„Örülünk, hogy újra találkozunk velük, de az igazán éles verseny velük most két okból is elmarad. Egyrészt nekünk a teszt hiánya azt is jelenti, hogy csak a shakedown-on ülünk először murván az autóban, tehát valójában az első gyorsaságikon kell akklimatizálódnunk, miközben nekik ez hazai pálya lesz, ahol mindig nagyon gyorsak, és a bajnokságukban nekik fontos lesz a pontszerzés. Másrészt mi azokkal az erősített oldalfalú abroncsokkal versenyzünk, amiket a vb-n is használunk majd. Ez nem lenne indokolt ezeken a rövid pályákon, de a tapasztalatszerzés most fontosabb, mint a jobb tapadás. Azért a verseny végén majd megnézzük az ő idejüket is, de csak a kíváncsiság miatt” – mondta Herczig Norbert, és azt is hozzátette, hogy nagy élmény lesz Kris Meekevel is együtt versenyezni, sőt a Rally4-es autóval induló Max McRae teljesítményére is kíváncsiak lesznek.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Még több hely és még nagyobb vezetési élmény: az új ötajtós MINI Cooper S

Az ötajtós MINI Cooper kimagasló funkcionalitásával, innovatív vezetést támogató rendszereivel és hamisítatlan formanyelvével nyűgözi le a vezetés szerelmeseit. A modell összetéveszthetetlen megjelenését az egyedülálló Multitone Roof színátmenetes tetőfényezés és a Favoured Trim felszereltségi szint exkluzív stílusjegyei hangsúlyozzák tovább, miközben a vérpezsdítő vezetési élményről 150 kW / 204 lóerő maximális teljesítményre képes, négyhengeres benzinmotor gondoskodik. Az […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

A legfejlettebb vezetőtámogató technológia kerül a Lexusokba

A Toyota-csoport prémiummárkája lehet az egyik első, nem kínai érdekeltségű autóipari szereplő, amely megkapja a RoboSense Technology Co., Ltd által fejlesztett, új generációs lézeres szenzortechnológiát. A kifinomult vezetőtámogató és magas szintű önvezető funkciókat lehetővé tevő LiDAR rendszerek a Lexus új generációs akkumulátoros elektromos típusaiban debütálnak. A LiDAR (Light Detection and Ranging, fény alapú érzékelés és […]

Olvass tovább
Nagyvilág Verdák

Sportos teljesítmény a villanyautók korában

Linda Jackson, a Peugeot nemzetközi igazgatója ismertette, hogy a villanyautók korszakában milyennek szeretné látni a Peugeot személyautók által nyújtott vezetési élményt. Paradigmaváltás zajlik az autóiparban, s természetesen hasonló folyamat megy végbe a Peugeot-nál is. A francia márka elkötelezett a környezet védelme iránt, ezért tervei szerint 2030 után Európában már kizárólag tisztán elektromos hajtású autókat forgalmaz […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom