100 éves jubileumának tiszteletére a BMW Motorrad bemutatja az R nineT 100 Years és az R 18 100 Years modelleket

A BMW vezető tervezője, Max Friz 1922 decemberében terítette ki a tervezőasztalra az első BMW motorkerékpár tervrajzát, amelynek a központi elemét egy kéthengeres, négyütemű boxer erőforrás jelentette. A szóban forgó BMW motort, az R 32-t 1923 szeptemberében tárták a nagyközönség elé. Ezzel az epizóddal vette kezdetét a BMW motorkerékpár-gyártói története, amely egy példa nélkül álló sikertörténet.

A 100 éves jubileum előtti tisztelgésül a BMW Motorrad a Heritage élményvilág két letéteményeséből – az R nineT Roadsterből és az R 18 big boxer cruiserből – megjelentet egy-egy 100 Years különleges kiadást. A BMW Motorrad alapítási évére utalva mindkét modellből 1923 példány készül.

BMW R nineT 100 Years: a BMW Motorrad roadsteres hagyományai rendkívül kifinomult és stílusos köntösben.

Az R nineT letisztult dizájnnyelvében a 100 évnyi motortervezési tapasztalat, valamint a BMW Motorrad boxermotorok iránti töretlen szenvedélye köszön vissza. A kompakt tankból, az egyenes hátú üléspozícióból, valamint kitűnő minőségű anyagokból és stílusos dizájnelemekből építkező klasszikus roadster-dizájn mesteri módon adja meg az alaphangot. Az új R nineT 100 Years pedig exkluzív jubileumi kiadássá nemesül számos további különleges részletével. A motor szíve változatlanul a levegő/olaj hűtésű, 109 lóerős (80 kW), kéthengeres boxermotor. A kerek évforduló előtt tisztelgő kiadás a legendás erőforrás mellett sokféle felszereltséget és míves felületeket kínál.

Classic Chrome és Option 719 tartozékok: ragyogó minőségű krómfestett felületek, valamint gyönyörű, mart elemek és kerekek.

A krómfelületek fényezése szintén csaknem 100 éves múltra tekinthet vissza a motorkerékpár-építés világában. Az általában rézből, nikkelből és króm zárórétegből álló krómozott felületeket keménység, az ebből fakadó rendkívüli időtállóság, remek rozsdaállóság és mindenekelőtt tükörszerű ragyogás jellemzi. E tulajdonságai okán a tervezők már az 1920-as évek vége óta szívesen alkalmazzák stíluselemként a krómot. Híven példázza mindezt a BMW egyik legendás modellje, a krómozott tank- és oldalborításokkal ellátott BMW R 75/5. Az új BMW R nineT 100 Years és R 18 100 Years, illetve a Classic Chrome felületkoncepció formájában a BMW Motorrad most újra megeleveníti a fényezés és a króm semmi máshoz nem fogható, virtuóz összjátékát.

A fekete fényezés és a króm, valamint a dupla fehér csík kompozíciója által meghatározott tank összképét a térdtámaszok és a „100 Years” embléma teszi teljessé. A klasszikus króm ott látható az üléspúpon is. Az úgyszintén feketére fényezett első sárvédőn ugyancsak ott a dupla fehér csíkozás. A szemet gyönyörködtető látványra a fekete/vörösesbarna ülés teszi fel a végső ecsetvonást.

Mindezt harmonikusan egészítik ki az olyan fekete elemek, mint a villaperselyek, a légbeömlő-borítás, valamint az Option 719 komponensek.

A R nineT 100 Years felszereltsége egyebek mellett fekete, anodizált felnigyűrűkkel ellátott 719 Classic kerekekből, mart szelepfedél-borításokat, ékszíjburkolatot, üléstartó-konzolokat és olajbetöltőnyílás-fedelet tartalmazó Option 719 Shadow martalkatrész-csomagból, valamint az állítható kézikarokat és lábtámasz-rendszert, utaslábtartót, valamint kiegyenlítőtartály-borítást és kormányvégi tükröket magában foglaló Option 719 Shadow II martalkatrész-csomagból áll. A különleges kiadás gazdagon felszerelt mivoltát az adaptív kanyarvilágítás, illetve a fűtött markolatokat, sebességtartó automatikát és Pro menetmódokat felsorakoztató Komfort csomag teszi teljessé. A riasztóberendezés utólag is megvásárolható az eredeti BMW Motorrad tartozékok választékából.

BMW R 18 100 Years: különleges fényezéssel és Classic Chrome felületkoncepcióval még stílusosabbá tett big boxer.

Az R 18 100 Years ékköve egyértelműen a 91 LE (67 kW) teljesítményű boxermotor, amely a BMW Motorrad által valaha gyártott legnagyobb hengerűrtartalmú ilyen erőforrás. Azzal, hogy a BMW R 18 mind műszaki értelemben, mind látványra az olyan híres BMW modellekhez nyúl vissza, mint a BMW R5, a motorozás esszenciáját helyezi a középpontba – azaz a purista, mindenféle túlbonyolítástól mentes technológiát, valamint az élmény „epicentrumának” számító boxermotort. A másik jubileumi modellhez hasonlóan az R 18 big boxer vonzerejét is számos különleges felszereltség, valamint igen kifinomult felületi koncepció növeli.

Az R 18 100 Years – hasonlóan, mint az R nineT jubileumi változata – Classic Chrome színösszeállítású, vagyis a fekete és a fényes króm fényezésű felületek váltják egymást, emellett róla sem hiányzik a dupla csíkozás motívuma, valamint a „100 Years” embléma. A Classic Chrome krómfestés koncepciója jelen van a dupla csíkozással ellátott hátsó sárvédőn is. Az első sárvédő és az oldalborítások feketére fényezettek, az első sárvédőn pedig ugyancsak ott a dupla fehér csíkozás. Az összképbe harmonikusan simul bele a kétszínű, fekete/vörösesbarna kombinációjú, gyémántmintás dombornyomású kárpittal borított Option 719 ülés.

A BMW Motorrad dicső hagyományait megidéző fekete szín díszíti a motorblokkot, a váltóházat, valamint a hátsó rugóstagot. A szín pontos elnevezése AVUS fekete a legendás berlini gyorsasági versenypálya tiszteletére, ahol a BMW Motorrad egykor fényes sikereket ért el. A versenypálya emlékét őrző AVUS-emlékmű egyik alakja Ernst Henne, a BMW Motorrad gyári versenyzője. Mindemellett Berlin ad otthont a BMW Motorrad gyárának is. Az egészen pontosan Berlin-Spandauban működő létesítmény nem csupán egy a telephelyek közül, hiszen az nemzetközi értelemben is a BMW Motorrad központi gyártóegységének számít.

Az R 18 100 Years felszereltségét a Chrome-dizájncsomag számos krómozott eleme egészíti ki. A kitűnő minőségű, galvanizált felületborítás az alábbiakon található meg: kormányszerelvények, váltó- és lábfékkar, kormánybilincsek, kormány-zárósapkák, tükrök, főfékhengerek, féknyergek, motorborítások, szelepfedél-borítások és légbeömlő-borítások.

A BMW R 18 100 Years ékességei közé tartoznak továbbá a BMW márkalogó „propeller” stílusát magukon viselő, perforált végekkel ellátott Akrapovič kipufogódobok is. A biztonságról és a kényelemről az adaptív kanyarvilágítás funkcióval kiegészített Pro első fényszóró, a hátrameneti fokozat, az elektronikus sebességtartó automatika és a markolatfűtés gondoskodnak. Az új BMW R 18 100 Years kiadáshoz a riasztóberendezés, az utascsomag, a lábtartó padok, az emelkedőn való elindulást segítő asszisztens (Hill Start Control), a zárható tanksapka és a teljesítménykorlátozás kiegészítő felszereltségként rendelhetők meg.

A Heritage élményvilág elengedhetetlen részét képező R nineT és R 18 modellekkel a BMW Motorrad tisztelettel adózik a saját, csaknem 100 éves története és hagyományai előtt, amelyeknek elválaszthatatlan része a legendás boxermotor. A tradíció és a történelem hatja át a BMW Motorrad berlini gyárát is, amely immár majdnem 50 éve számít szinte az összes BMW motorkerékpár szülőhelyének. Az ikonikus dizájn és a semmi máshoz nem fogható boxermotor hűen bizonyítja, hogy a BMW Motorrad gyökereiből kiindulva a Heritage modellek esetében minden a motorozás autentikus élményéről, valamint a motorkerékpárok lényegre való lecsupaszításáról szól. Röviden: a Heritage élményvilágot az ikonikus boxermotor által maghatározott életérzés teszi azzá, ami.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág

Különleges négykerékhajtással érkezik az akkumulátoros elektromos Lexus SUV

A hamarosan a márkakereskedésekbe is megérkező vadonatúj Lexus RZ a második akkumulátoros elektromos modell az Európában évek óta 99%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő Lexus kínálatában, egyben az első olyan modell, amelyet a környezettudatos japán luxusautógyártó dedikáltan akkumulátoros elektromos autók számára kifejlesztett padlólemezére épül. A modellben bemutatkozó különleges, az első és a hátsó e-Axle egységek […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Ezzel a tanulmánnyal emlékezik meg a Porsche a sportautózás elmúlt 75 évéről

Ha Porsche, akkor egyértelműen mindenkinek a kiváló sportkocsik ugranak be. Ráadásul ez nem egy újkeletű sztori, hiszen már 75 éve annak, hogy bemutatkozott a 356 Roadster, melyről a gyártó most egy különleges tanulmánnyal emlékezik meg. A Porsche már hosszú évtizedekkel ezelőtt megalapozta a nevét a sportkocsik világában. Viszont azt nagyon kevesen tudják, hogy az igazi […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Nagy autó – kis testben: a Peugeot 106 története

Húsz évvel ezelőtt ért véget egy korszak – pontosabban egy korszakalkotó modell gyártása – a Peugeot-nál. A 106-os több mint tíz éven át tartotta fogva az európai kisautó-vásárlók szívét, karaktere pedig még ugyanannyi ideig határozta meg a márka arculatát. Az 1990-es évek Európájában fénykorukat élték a kisautók. A márkák egymásra licitálva mutatták be modern típusaikat: […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom