2000 lóerő, merész stílus: Ford Pro Electric SuperVan úgy hat, mint egy elektrosokk

A Ford Pro Electric SuperVan látványosan szemlélteti az elektromos teljesítmény és a fejlett konnektivitás lehetőségeit, amelyek révén megszülethetett minden idők legerősebb Ford áruszállítója, hogy ezzel is kézzelfoghatóbbá váljon a vállalat mély elkötelezettsége az elektromos hajtás iránt.

A négy elektromotor, az 50 kWh teljesítményű folyadékhűtésű akkumulátor és az egyedi vezérlőrendszer mintegy 2000 lóerő előállítására képes – és mindez két másodpercnél is rövidebb idő alatt katapultálja az autót 100 km/órás sebességre. Az egyedi építésű, versenypályára hangolt futóműben a nemrég bemutatott E-Transit Custom (Európa legkelendőbb áruszállítójának tisztán elektromos hajtású változata) alkatrészei is megtalálhatók, és a szemléltető autóban a SYNC érintőképernyős fedélzeti technológiát olyan különleges funkciók egészítik ki, amelyek révén kiaknázhatók az Electric SuperVan lélegzetelállító képességei.

Nemcsak a hajtáslánc speciális persze, hanem a futómű is, amelyet a fékekhez és az aerodinamikai csomaghoz hasonlóan közvetlenül a motorsportból emeltek át az autóba. A fejlesztésnek ezt a részét az elektromos versenyautók építésének osztrák specialistáival, a STARD műhellyel közösen végezte a Ford.

A Ford Pro különösen büszke járműveinek fejlett online kapcsolódási funkcióira. Ezt ezúttal is kiaknázták: a fedélzeti rendszerek valós időben tájékoztatják a vezetőt működési paramétereikről, ugyanakkor a távdiagnosztikát, sőt, a jármű működésének távoli szabályozását is lehetővé teszi a SYNC rendszer. A pilóta különböző üzemmódok között válogathat, illetve rendelkezésére áll a regeneratív fékrendszer is, pont, mint a márka szériagyártású elektromos járműveiben.

Az is igaz, hogy ezek az üzemmódok nem hétköznapiak: a közúti használatra optimalizált beállítások mellett választhatunk, hogy versenypályán, gyorsulási versenyen, driftversenyen vagy ralipályán szeretnénk-e a lehető legjobb teljesítményt nyújtani. És persze van ökoüzemmód is, ahol a hátsó motorok egyáltalán nem, az elsők pedig csökkentett teljesítménnyel dolgoznak, a regeneratív fékrendszer pedig a lehető legtöbb energiát termeli vissza. Ha pedig csak úgy odaszúrnánk egyet az autónak, elég megnyomni az E-Boost gombot… Aztán ott van a burnout üzemmód, amellyel valamelyik tengelyt állóra fékezhetjük, miközben a másikon szabadon kipörgethetjük a kerekeket, ezzel felmelegítve, illetve a szennyeződéstől megtisztítva az abroncsokat.

A szuperfurgonnal a világ összes futárszolgálata boldog lenne, de sajnos nem kerül gyártásba. A fejlesztése során szerzett tapasztalatok, illetve alkalmazott technológiák ugyanakkor nemcsak a hétköznapi elektromos hajtásláncok tökéletesítéséhez járulnak hozzá, de a könnyű haszonjárművek általános fejlesztéséhez is. A raktér oldalajtajához például egy olyan elektromágneses zárszerkezetet dolgoztak ki, amely az imént említett SYNC rendszerről vezérelhető – akár a fedélzeti érintőképernyőről, akár a távolból, okostelefonról.

Kapcsolódó cikkek

Kardesign-tanulmány a BMW M 1000 R-ről

Egykor a csupaszmotorok másodhegedűs szerepet játszottak az idomos sportgépek mögött, de mára ez alaposan megváltozott. Gyakorlatilag ugyanazt a technikát kapják a nakedek, mint sportosabb társaik, sőt némelyikük jobb felfüggesztéssel gördül ki a gyárból, mint a donorként szolgáló superbike. Jön az M 1000 R a BMW-től? A Kardesignnál úgy gondolták, miért ne lehetne még extrémebb a […]

Olvass tovább

Sikertörténet hat felvonásban: 40 éves az Opel Corsa

2022-ben az Opel több évfordulót is ünnepel: a márka éppen 160 éve kínál elérhető innovációkat mindenkinek, ugyanakkor egyik legsikeresebb modellje, a Corsa is 40 éves, a magyarországi első Opel Astra pedig nem rég ünnepelte a harmincadikat. 1982-es bemutatásakor az Opel Corsa forradalmasította a kisautók kategóriáját, ugyanakkor mai, immár hatodik generációjával keresettebbnek számít, mint valaha. Tavaly, […]

Olvass tovább

Új színt kapott a Ducati Streetfighter V2

A Ducati központ stílusért felelős egysége metálzöld színt álmodott a Streetfighter V2 letisztult, éles vonalaihoz, kiemelve a motorkerékpár egyedi karakterét. A matt felület tökéletesen illeszkedik a mechanikus részek kromatikus kontextusához, míg a fémes erezet nagyon tiszta kontrasztot ad a különböző felületeknek. A Streetfighter V2 azoknak készül, akik olyan motorkerékpárt keresnek, amely egyesíti a Panigale V2 […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom