2000 lóerő, merész stílus: Ford Pro Electric SuperVan úgy hat, mint egy elektrosokk

A Ford Pro Electric SuperVan látványosan szemlélteti az elektromos teljesítmény és a fejlett konnektivitás lehetőségeit, amelyek révén megszülethetett minden idők legerősebb Ford áruszállítója, hogy ezzel is kézzelfoghatóbbá váljon a vállalat mély elkötelezettsége az elektromos hajtás iránt.

A négy elektromotor, az 50 kWh teljesítményű folyadékhűtésű akkumulátor és az egyedi vezérlőrendszer mintegy 2000 lóerő előállítására képes – és mindez két másodpercnél is rövidebb idő alatt katapultálja az autót 100 km/órás sebességre. Az egyedi építésű, versenypályára hangolt futóműben a nemrég bemutatott E-Transit Custom (Európa legkelendőbb áruszállítójának tisztán elektromos hajtású változata) alkatrészei is megtalálhatók, és a szemléltető autóban a SYNC érintőképernyős fedélzeti technológiát olyan különleges funkciók egészítik ki, amelyek révén kiaknázhatók az Electric SuperVan lélegzetelállító képességei.

Nemcsak a hajtáslánc speciális persze, hanem a futómű is, amelyet a fékekhez és az aerodinamikai csomaghoz hasonlóan közvetlenül a motorsportból emeltek át az autóba. A fejlesztésnek ezt a részét az elektromos versenyautók építésének osztrák specialistáival, a STARD műhellyel közösen végezte a Ford.

A Ford Pro különösen büszke járműveinek fejlett online kapcsolódási funkcióira. Ezt ezúttal is kiaknázták: a fedélzeti rendszerek valós időben tájékoztatják a vezetőt működési paramétereikről, ugyanakkor a távdiagnosztikát, sőt, a jármű működésének távoli szabályozását is lehetővé teszi a SYNC rendszer. A pilóta különböző üzemmódok között válogathat, illetve rendelkezésére áll a regeneratív fékrendszer is, pont, mint a márka szériagyártású elektromos járműveiben.

Az is igaz, hogy ezek az üzemmódok nem hétköznapiak: a közúti használatra optimalizált beállítások mellett választhatunk, hogy versenypályán, gyorsulási versenyen, driftversenyen vagy ralipályán szeretnénk-e a lehető legjobb teljesítményt nyújtani. És persze van ökoüzemmód is, ahol a hátsó motorok egyáltalán nem, az elsők pedig csökkentett teljesítménnyel dolgoznak, a regeneratív fékrendszer pedig a lehető legtöbb energiát termeli vissza. Ha pedig csak úgy odaszúrnánk egyet az autónak, elég megnyomni az E-Boost gombot… Aztán ott van a burnout üzemmód, amellyel valamelyik tengelyt állóra fékezhetjük, miközben a másikon szabadon kipörgethetjük a kerekeket, ezzel felmelegítve, illetve a szennyeződéstől megtisztítva az abroncsokat.

A szuperfurgonnal a világ összes futárszolgálata boldog lenne, de sajnos nem kerül gyártásba. A fejlesztése során szerzett tapasztalatok, illetve alkalmazott technológiák ugyanakkor nemcsak a hétköznapi elektromos hajtásláncok tökéletesítéséhez járulnak hozzá, de a könnyű haszonjárművek általános fejlesztéséhez is. A raktér oldalajtajához például egy olyan elektromágneses zárszerkezetet dolgoztak ki, amely az imént említett SYNC rendszerről vezérelhető – akár a fedélzeti érintőképernyőről, akár a távolból, okostelefonról.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Aki lázadónak születik, mindörökre lázadó is marad: íme a vadonatúj Toyota C-HR

A 2014-es Párizsi Autószalonon láthattuk az első jelét annak, hogy a Toyota egy teljesen új járműkategóriát készül alkotni a C-szegmensen belül. Itt találkozhatott a világ először a „Toyota C-HR concept” tanulmányautóval. Alig két évvel később mindez valósággá vált. A C-HR személyében a Toyota egy olyan autót mutatott be, amely nem akart kompromisszumokat kötni és nem […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Utcán Verdák

Kettős DNS: egyszerre szuperhatékony elektromos autó és hibrid a vadonatúj Toyota Prius

Az elektromos forradalmat útjára indító első generáció bemutatása után 25 évvel bemutatott vadonatúj, ötödik generációs Prius leleplezésével kétszeresen is váratlant húzott a Toyota: az elképesztően látványos, mégis letisztult, és a Prius örökséget finoman tovább vivő dizájn és a modellben bemutatkozó minden korábbinál hatékonyabb plug-in hibrid elektromos hajtás még a sokat látott iparági szakértőket is meglepte. […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág Utcán

Az új Yamaha XSR700 Legacy és XSR125

Ami mindenkinek tetszik, az senkinek sem tetszik igazán – szól a nagy bölcsesség. Ezzel nyilván a Yamaha is tisztában van, de azért a Sport Heritage modellcsaládjával megpróbálkozik a (szinte) lehetetlennel, nevezetesen, hogy férfiakat és nőket, fiatalokat és idősebbeket egyaránt magához csábítson. Az újdonságokat elnézve megértjük, mitől is a nagy önbizalom. Arany és ezüst egyszerre? Veszélyes […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom