2000 lóerő, merész stílus: Ford Pro Electric SuperVan úgy hat, mint egy elektrosokk

A Ford Pro Electric SuperVan látványosan szemlélteti az elektromos teljesítmény és a fejlett konnektivitás lehetőségeit, amelyek révén megszülethetett minden idők legerősebb Ford áruszállítója, hogy ezzel is kézzelfoghatóbbá váljon a vállalat mély elkötelezettsége az elektromos hajtás iránt.

A négy elektromotor, az 50 kWh teljesítményű folyadékhűtésű akkumulátor és az egyedi vezérlőrendszer mintegy 2000 lóerő előállítására képes – és mindez két másodpercnél is rövidebb idő alatt katapultálja az autót 100 km/órás sebességre. Az egyedi építésű, versenypályára hangolt futóműben a nemrég bemutatott E-Transit Custom (Európa legkelendőbb áruszállítójának tisztán elektromos hajtású változata) alkatrészei is megtalálhatók, és a szemléltető autóban a SYNC érintőképernyős fedélzeti technológiát olyan különleges funkciók egészítik ki, amelyek révén kiaknázhatók az Electric SuperVan lélegzetelállító képességei.

Nemcsak a hajtáslánc speciális persze, hanem a futómű is, amelyet a fékekhez és az aerodinamikai csomaghoz hasonlóan közvetlenül a motorsportból emeltek át az autóba. A fejlesztésnek ezt a részét az elektromos versenyautók építésének osztrák specialistáival, a STARD műhellyel közösen végezte a Ford.

A Ford Pro különösen büszke járműveinek fejlett online kapcsolódási funkcióira. Ezt ezúttal is kiaknázták: a fedélzeti rendszerek valós időben tájékoztatják a vezetőt működési paramétereikről, ugyanakkor a távdiagnosztikát, sőt, a jármű működésének távoli szabályozását is lehetővé teszi a SYNC rendszer. A pilóta különböző üzemmódok között válogathat, illetve rendelkezésére áll a regeneratív fékrendszer is, pont, mint a márka szériagyártású elektromos járműveiben.

Az is igaz, hogy ezek az üzemmódok nem hétköznapiak: a közúti használatra optimalizált beállítások mellett választhatunk, hogy versenypályán, gyorsulási versenyen, driftversenyen vagy ralipályán szeretnénk-e a lehető legjobb teljesítményt nyújtani. És persze van ökoüzemmód is, ahol a hátsó motorok egyáltalán nem, az elsők pedig csökkentett teljesítménnyel dolgoznak, a regeneratív fékrendszer pedig a lehető legtöbb energiát termeli vissza. Ha pedig csak úgy odaszúrnánk egyet az autónak, elég megnyomni az E-Boost gombot… Aztán ott van a burnout üzemmód, amellyel valamelyik tengelyt állóra fékezhetjük, miközben a másikon szabadon kipörgethetjük a kerekeket, ezzel felmelegítve, illetve a szennyeződéstől megtisztítva az abroncsokat.

A szuperfurgonnal a világ összes futárszolgálata boldog lenne, de sajnos nem kerül gyártásba. A fejlesztése során szerzett tapasztalatok, illetve alkalmazott technológiák ugyanakkor nemcsak a hétköznapi elektromos hajtásláncok tökéletesítéséhez járulnak hozzá, de a könnyű haszonjárművek általános fejlesztéséhez is. A raktér oldalajtajához például egy olyan elektromágneses zárszerkezetet dolgoztak ki, amely az imént említett SYNC rendszerről vezérelhető – akár a fedélzeti érintőképernyőről, akár a távolból, okostelefonról.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Verdák

A Ford 15. éve piacvezető a haszongépjárművek szegmensében és továbbra is a 3. legnépszerűbb márka Magyarországon a személygépjárművekkel összesített újautó értékesítések piacán 2024-ben

Magyarországon 2024-ben a Ford 14.128 új autó értékesítéssel, 9.3%-os piaci részesedéssel a 3. legkelendőbb autómárkának bizonyult a teljes piacot és összes szegmenst egyben tekintve, stabilan megőrizve ezzel a pozícióját. A Ford Pro üzletága immáron 15. éve töretlenül piacvezető a haszongépjárműveknél hazánkban, 2024-ben a Ford mintegy 27%-os kimagasló piaci részesedéssel, 9253 új haszongépjármű értékesítéssel zárt (beleértve […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Univerzális csodamotort fejleszt a Toyota

Egy kiváló hatásfokú benzinmotor, amely hibrid modellekbe éppúgy beépíthető, mint sportkocsikba vagy akár versenyautókba, méghozzá akár hosszában, akár keresztben? Ilyen erőforrás ma még nincs, de a Toyota már fejleszti. A 2025-ös Tokiói Autószalon egyik legvadabb látványossága volt a GR Yaris M Concept: egy középmotoros kísérleti jármű, amelynek legfontosabb eleméről, a kétliteres turbómotorról semmi érdemi információt […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Újabb eladási rekord: a BMW M GmbH tovább halad a siker útján

+++ Értékesítési növekedés már sorozatban tizenharmadik éve +++ 2024-ben világszerte összesen 206 582 darab eladott autó +++ A legkelendőbb modell továbbra is a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 M50 +++ Az értékesítési növekedés motorja elsősorban a BMW M2, a BMW M3 Touring és a BMW XM +++ A BMW M GmbH rekordokat döntő utazása folytatódik: […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom