Az Egyesült Államokban, egészen pontosan a Las Vegas-i CES® 2024-en mutatta be az új, globális piacra szánt Honda 0 Series elektromos modellcsalád első tagjainak prototípusát a Honda. A Saloon és a Space-Hub nemzetközi értékesítése várhatóan 2026-ban kezdődik, s már az új H-emblémával kerülnek a kereskedésekbe. Az átrajzolt márkajelzést kizárólag a Honda következő generációs elektromos autói kaphatják meg.
A Honda üzleti stratégiáját a márka jelmondata határozza meg: Az álmok ereje – Így hozzuk mozgásba Önt. Ezt az üzenetet közvetíti a Honda kiállítási területe is, valamint a cég mobilitási termékei és szolgáltatásai, melyekkel az emberek „átlépik a tér és az idő korlátait, s kiterjeszthetik képességeiket, illetve lehetőségeiket”. Az újdonságokkal a Honda nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy az emberek megvalósíthassák saját álmaikat és maguk is olyan hajtóerővé váljanak, ami előreviszi a társadalmat.
A vállalat arra törekszik, hogy 2050-re a teljes gyártásfolyamat karbonsemleges legyen, csakúgy, mint a termékválaszték. Ez a Honda elektromos átállásának végét jelenti majd a személygépjárműveket illetően, a cég ugyanis azt a célt jelölte meg, hogy 2040-ben már kizárólag EV-ket és FCEV-ket értékesít majd globális szinten.
A Honda 0 Series néven érkező EV-modellcsalád jól mutatja, hogy a Honda – globális jelmondatával és elektrifikációs törekvéseivel összhangban – jelentős átalakuláson megy keresztül. Az elnevezés a Honda elektromos autó fejlesztése iránti elkötelezettségéről árulkodik, s arra utal, hogy a legendás cég, mint autógyártó visszatér a „kiindulási ponthoz”, és nulláról kezdi elektromos autóinak kidolgozását. Természetesen azzal együtt, hogy felhasználja egyedülállóan gazdag gyártói tapasztalatát, így nemcsak az M/M gondolkodásmód érvényesül, hanem a klasszikus Honda-értékek is megmaradnak. Ez azt jelenti, hogy továbbra is élmény lesz vezetni a márka járműveit, melyek szabadabbá és élvezetessé teszik a mobilitást.
A Honda 0 Series modellcsaládot a japán vállalat 2026-ban vezeti be a nemzetközi piacra. Az új típusok értékesítése Észak-Amerikában kezdődik, ezt követi Japán, Ázsia, Európa, Afrika, a Közel-Kelet és Dél-Amerika.
A főszerep az egyszerűen csak Saloon névre keresztelt szedáné, amely a Honda 0 termékcsalád 2026-ban megjelenő legelső megvásárolható termékének alapját fogja adni. A vállalat állítja, hogy a most látható dizájn „nagyon közel” van ahhoz, ahogyan a modell sorozatgyártásba fog kerülni, ám érdemes ezt egy kicsit kritikusan kezelni, hiszen az autó számos olyan dizájnelemet és megoldást felvonultat – például a hűtőrács helyére telepített kijelzőt és a hatalmasra nyíló sirályszárnyajtókat –, amelyeket valószínűleg nem visz magával az autó a szerelősorokra.
A yoke kormány és a steer-by-wire kormányzás azonban olyan jellemzők, amelyről minden bizonnyal nem kell majd lemondaniuk a vásárlóknak.
A Space-Hub névre keresztelt egyterűvel kapcsolatos terveiről nem beszélt a Honda, de borítékolható, hogy a Honda 0 termékvonalból nem hiányoznak majd a nagy méretű, kényelmes utasteret kínáló családi modellek.
A Honda 0 modellekről általánosságban azt ígéri a cég, hogy magas energiasűrűségű akkumulátorokat kapnak, amelyek 10-15 perc alatt 80%-ra tölthetők 15%-ról, és 10 év alatt is csak kevesebb mint 10%-ot veszítenek a kapacitásukból. A fejlesztés során a kis tömeg, a hatékonyság, valamint az új szoftveres megoldások kapják a legnagyobb figyelmet.
A két újdonság mellett a Honda egy új logót is bemutatott, amivel exkluzívan csak a következő generációs villanyautóit fogja jelölni. A jelenlegi H-jel 1981 óta van használatban.