A BMW Motorrad bemutatja az R 18 Magnificát

Az exkluzív monacói Top Marques Show (MC) tökéletes helyszínnek bizonyult a Radikal Chopper új BMW R 18 custom projektjének június 8-i színpadra lépésére. Az R 18 Magnifica a német cruiser extrém újraértelmezése, amelyben a luxus, a kézművesség és a felhasznált anyagok nemessége találkozik egy egyedülálló és lenyűgöző motorkerékpárban. Az Officine Riunite Milanesi által megrendelt projekt fejlesztését Andrea Radaelli, a Radikal Chopper munkatársa felügyelte a BMW Motorrad Italia támogatásával.

BMW R 18 Magnifica.

Az R 18 Magnificát a kézzel készített, nemes anyagok, mint például a sárgaréz, az alumínium és a fa felhasználása, valamint a minden korábbitól eltérő kialakítás határozza meg. A BMW R 18-ra épülő egyedi motorkerékpár építésének ötlete Raffaello Polchitól, az Officine Riunite Milanesi tulajdonosától származik, akit egy életre szóló szerelem fűz a motorkerékpárokhoz. A projekt vezetésével a Radikal Chopper munkatársát, Andrea Radellit bízták meg, aki a szcéna jól ismert szakembere, és már korábban is díjat nyert munkájával: a 2020-as MBE díjazottja volt az Ad Maiora-val, amely egy BMW R 1100 S-ből épített különleges kiadás, amelyet minden apró részletre kiterjedő – már-már mániákus – gondossággal építettek alkotói.

A Radikal Chopper motorkerékpárok készítése során szem előtt tartott radikális megközelítés az R 18 Magnifica sajátja is. “Minden motorkerékpárnak, amelyet építek, a saját alkotásomnak kell lennie, nem szeretnék egy olyan koncepciót előkotorni vagy módosítani, amelyet mások már elkészítettek és nagyon jól megcsináltak” – mondja Andrea. A BMW R 18 Magnifica formatervének ihletői az 1920-as, 30-as és 40-es évek vintage motorkerékpárjai, különösen a BMW R 37, amelyek “olyan hihetetlen bájjal rendelkeznek, amely még ma is feladja a leckét a modern motorkerékpároknak”. Az olyan különleges anyagok, mint például a fa használata erősen emlékeztetnek a múltbeli motorkerékpárokra, sőt, a régi BMW autókat is eszünkbe juttathatják, amelyeknek fából készült kormánykerekük volt. Ennek az anyagnak a használata azt a vágyat is kifejezi, hogy a motorkerékpárra valami “élő” kerüljön.

Ezen túlmenően a fa koherens módon illeszkedik az R 18 Magnifica formatervéhez, így egyszerre elegáns, retro és modern hatást kelt.

Nemes anyagokból, kézzel kovácsolva.

E motorkerékpár megalkotásához nem használtak CAD- vagy egyéb tervezői programokat, csak egy vázlatot. A többi Andrea Radaelli színtiszta kreatív fantáziája. Az R 18-at kezdésként az összes sorozatgyártott elem nélkülire csupaszították, majd a motor eleje és hátulja közötti arányok tiszteletben tartásával, egyfajta harmonikus vizuális logikát szem előtt tartva újragondolták. Az R 18 Magnificán semmi sem “vásárolt”, szinte mindent egyénileg gondoltak ki és kézzel építettek meg, alakítottak ki.

A ritka kivételek a felnik, amelyek egy tömbből lettek gépi esztergálással elkészítve, a Radikal Chopper tervei alapján. Még az innovatív féktárcsák és féknyergek is speciálisan készültek. A farrész és az ülés egy darabból áll, és a lebegés érzetét kelti.

Az ülés mahagóniból készült, polírozott rozsdamentes acél középső résszel, ami a motorkerékpárnak ékszer-szerű megjelenést kölcsönöz. A villa hasonlít a vintage motorkerékpárokéhoz, belül azonban teljesen modern alkatrészekből épült. Az elektromos rendszert nem módosították, minden tökéletesen működőképes. A méretek, a felnik és a gumiabroncsok hűek maradtak az eredetihez. A retro esztétika mögött egy technológiailag modern motorkerékpár rejlik, amely a szériagyártású R 18-hoz képest közel 100 kg-mal könnyebb.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Race

Brutális teljesítménnyel és aktív aerodinamikával mutatkozik be Le Mans-ban a Ford utcai versenyautója, a Mustang GTD

A magnézium keréktárcsákat, aktív aerodinamikát és első légterelő elemeket tartalmazó új Performance csomag fontos szerepet játszik majd a nürburgringi 7 perc alatti köridő 1 teljesítésében A Mustang GTD vezetőközpontú utasterében nagyméretű, 3D-nyomtatással gyártott, kormány mögött váltófülek, alapáras Recaro ülések és alul lapított karimájú kormánykerék található A teljesítményorientált Mustang GTD átkonfigurálható központi kijelzője egyedi grafikai elemeket […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Tim Gábor a harmadik hétvége után a bajnokság második helyén

2024-ben Tim Gábor hétszeres bajnok és a GFS Racing Team nagy fába vágta a fejszéjét. Egy Lotus Cup Europe-on induló kupás autóval neveztek be az ESET Cup bajnokságba, ahol egyértelműen a mezőny leggyengébb autójával kísérlik meg a lehetetlent, megnyerni a GTX kategória bajnoki címét. Az első három forduló után Tim Gábor a kategória értékelés második […]

Olvass tovább
Hírek Motor Nagyvilág

Nem kevesebb, mint 16 átépített CL-lel érkezik a 2024-es Wheels and Waves fesztiválra a Honda

• 9 ország motorépítői álmodták újra a Honda világszerte népszerű ikonját, a CL500-at és egy kistestvérét, a CL250-et, így 16 egyedi CL mutatkozhat be a különleges rendezvényen • Az építők a Honda múltbéli – igen jellegzetes – témáit és színeit elevenítették fel • A motorok Belgiumból, az Egyesült Királyságból, Franciaországból, Németországból, Olaszországból, Portugáliából, Spanyolországból és […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom