A BMW Motorrad bemutatja: BMW iFace

A BMW Motorrad boxer-modelljei a világ legnépszerűbb és legkeresettebb motorkerékpárjai közé tartoznak, így sajnos a tolvajok érdeklődését is felkeltik. A BMW Motorrad a motorkerékpár-gyártók közül elsőként bemutatja a BMW iFace-t: egy arcfelismerő rendszert, amely feleslegessé teszi az eddigi indítókulcsot, és tökéletesen kiegészíti a már meglévő kulcsnélküli indítás technológiát.

A BMW iFace-t Dr. Dr. Gerhard Lesjöh professzorral, a Müncheni Egyetem világelső szemészeti intézetének vezetőjével együttműködve fejlesztették ki. A rendszer egyrészt a motoros arcának felismerését, másrészt a szemek írisz-, és szaruhártyamintázatának összehasonlítását kínálja a biztos azonosítás érdekében.

Arcfelismerés 3D szkenneléssel és infravörös szkennelési technológiával.

Az arcfelismerés a legújabb 3D technológiát használja, amely a BMW Motorrad ultramodern TFT-kijelzőjébe van integrálva, és kívülről nem látható. Sávonkénti letapogatással működik, egy olyan technológiával, amelyet már évek óta alkalmaznak például a fordított mérnöki tervezés során. A sisak levételével az arc háromdimenziós és biometrikus szkennelése történik.

Az így kapott háromdimenziós képet összehasonlítják a rendszerben tárolt adatsorral. Ha a kalibráció pozitív, a gyújtás, a kormányzár és más zárófunkciók felszabadulnak, és a motoros elindíthatja a motorkerékpárt. Mivel a 3D szkennelés infravörös szkenneléssel működik, ez a fajta arcfelismerés sötétben is működik.

Írisz-, és szaruhártyamintázat-összehasonlítás a maximális biztonságért

A BMW iFace kettős rendszerként működik a legmagasabb szintű kényelem és biztonság elérése érdekében. A motoros például vagy arcfelismeréssel (sisak nélkül), vagy a szem írisz-, és szaruhártyamintázatának szkennelésével hitelesíti magát. Ez a fajta hitelesítés lehetővé teszi, hogy a rendszer a sisak viselése mellett is azonosítani tudja a használót, mivel ekkor csak az írisz és a szaruhártya szkennelése történik meg, és ezeket hasonlítja össze a rendszerben tárolt adatokkal.

Az infravörös technológia biztosítja a működési megbízhatóságot még teljes sötétségben is. Ezenkívül egy speciális polarizációs szűrő lehetővé teszi a letapogatási folyamatot még erősen színezett, sőt fényvisszaverő napellenzőkön, különböző típusú szemüvegeken és kontaktlencséken keresztül is. A motoros a letapogatási folyamat előtt a megfelelő menüfunkciók segítségével a kijelzőn betáplálja az éppen használt napellenző, illetve látást segítő eszköz típusát.

A BMW eCall és az iFace globális hálózata lehetővé teszi a tolvajok azonosítását.

Lopási kísérlet esetén a BMW iFace kommunikál az eCall elektronikus segélyhívó szolgálattal. A BMW Motorrad Call Center egy speciális kód használatával nem csupán értesül a lopási kísérletről, hanem a szkennelési adatok (arc- vagy szemszkennelés) és az aktuális földrajzi koordináták is egyidejűleg továbbításra kerülnek a szövetségi rendőrségi hatóságok nemzetközi központi adatbázisába.

Ha az ottani adatbázisban releváns adatra bukkannak, azonnal megkezdődhet az érintett személy felkutatása. Ha nem áll rendelkezésre megfelelő adat, a továbbított szkennelési információkat ebben az adatbázisban tárolják, hogy később felhasználhatók legyenek.

Gyakorlatban tesztelt kísérletek kriminológiai támogatással.

A BMW iFace-t több mint három éven keresztül fejlesztették ki és tesztelték gyakorlati kísérletek során. Dr. Burkhard Hund, a BMW Motorrad lopásvédelmi részlegének vezetője: “Külön köszönet illeti nemcsak a Bajor Állami Bűnügyi Hivatalt, hanem különösképpen Giovanni Häberle-t is, aki a Stuttgart-Stammheim régióban egy lopás- és betörésvédelmi tanácsadó cég elismert tulajdonosa. A szakember több évtizedes profi járműtolvajként szerzett szakértelmének köszönhetően felbecsülhetetlen segítséget nyújtott nekünk a rendszer kifejlesztésében.”

A BMW iFace a 2023-as őszi autószalonok egyikén mutatkozik be, és kezdetben a BMW Motorrad boxer-modelljein kerül alkalmazásra.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

Új fejezet kezdődik: A Mazda bemutatja a vadonatúj CX-5-öt Európában

Továbbfejlesztett CX-5 formavilág, még sokoldalúbb és kényelmesebb kialakítással, hogy tökéletesen illeszkedjen bármilyen életstílushoz Fejlett technológiák, kifinomult menetdinamika, és egy új, gyorsabban reagáló 2.5 literes benzinmotor a természetesebb, harmonikusabb vezethetőségért Európa-szerte a kereskedésekben 2025 decemberétől – kivételesen jó ár-érték aránnyal. A Mazda ma leplezi le a vadonatúj Mazda CX-5 modellt – a márka legsikeresebb SUV-jének merész, […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Hyundai Motor a Goodwood Festival of Speed keretében mutatja be az IONIQ 6 N-t, amely új mércét állít a nagy teljesítményű elektromos járművek kategóriájában

• A Hyundai Motor Company az ikonikus Goodwood Festival of Speed eseményen (Nyugat-Sussex megye, Anglia) bemutatta második nagy teljesítményű elektromos típusát, az IONIQ 6 N-t • A díjnyertes IONIQ 5 N sikeréből építkező IONIQ 6 N a Hyundai N motorsport-programjaiból és „négykerekű laboratórium” kezdeményezéseiből származó, élvonalbeli technológiákat és menetképességeket vonultat fel • A modell a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

Megkezdődött az új e-POWER-rel szerelt Qashqai gyártása a Nissan sunderlandi gyárában

A Nissan saját fejlesztésű, a piacon egyedülálló elektromos hajtásláncának legújabb változata jelentős előrelépést jelent az üzemanyag-fogyasztás, a károsanyag-kibocsátás és a vezetési élmény terén 2006 óta már 4,5 millió Qashqai készült az Egyesült Királyságban, ebből 2007 óta csaknem 25 000 Qashqai került forgalomba hazánkban. A Qashqai 2024-ben és 2025 első fél évében is a legnépszerűbb modell […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom