A BYD SEAL és a DOLPHIN ötcsillagos minősítést szerzett az Euro NCAP töréstesztjén

A középkategóriás négyajtós BYD SEAL, és a márka kompakt ötajtósa a DOLPHIN ötcsillagos minősítést szerzett az Euro NCAP töréstesztjén. Az eredmény jól jelzi a BYD legújabb, e-Platform 3.0 jelű padlólemezének biztonsági képességeit.  A teszten 89%-os felnőtt utasvédelmet, és 87%-os gyerekbiztonsági mutatót mértek az Euro NCAP szakemberei. Mindkét újdonság a márka magas hatásfokú, járműszerkezetbe integrált Blade akkumulátorával készül.

A BYD két, tisztán elektromos hajtású újdonsága – a SEAL és DOLPHIN – öt csillagot szerzett Európa vezető független járműbiztonsági tesztjén, az Euro NCAP-n. A középkategóriás négyajtós SEAL a teljes tesztprogram során kimagaslóan teljesített, kiemelve a BYD aktív és passzív biztonsági értékeit s ezeken keresztül a márka integrált akkumulátorstruktúrájának (CTB) előnyeit. A BYD kompakt ötajtósa a DOLPHIN, magas pontszámot ért el mind a felnőtt utasok védelmében, mind pedig gyermekvédelemben.

Az Euro NCAP által kidolgozott csillagos minősítési rendszer célja, hogy a vásárlók egyszerűbben össze tudják hasonlítani a piac kínálatát balesetbiztonsági, védelmi szempontok alapján. A BYD mindkét újdonsága, – a középkategóriás lépcsőshátú SEAL és a kompakt ötajtós DOLPHIN is – öt csillaggal végzett a legutóbbi teszten. Mindkét modellt a megszokott módon, az Euro NCAP négy vizsgálati kategóriájában tesztelték: felnőtt utasvédelemben, gyermekvédelemben, a biztonsági asszisztensrendszerek szempontjából és a forgalom legsérülékenyebb résztvevői számára kínált védelmi jellemzők alapján.

A minőségi összeszerelés és a magas technológiai színvonal elismerése

A kiemelkedő teszteredményekben különösen fontos szerepet játszott a BYD modelljeinek magas összeszerelési minősége és fejlett technológiája. A márka újgenerációs, e-Platform 3.0 jelű padlólemeze az első a világon, amely a BYD integrált, 8 az egyben rendszerét használja: ebben egy egységet képez az összes szabályozó- és irányító rendszer, a hajtáslánc, valamint az ultrabiztonságos felépítésű Blade akkumulátor. Az e-Platform 3.0 többirányú ütközési-energia levezető rendszere nem csak felemészti az ütközés energiáit, el is vezeti azokat az utascellától, így az utastér alakváltozása nagy erejű behatások esetén is minimális.

Fejlett integrált akkumulátorszerkezet

A magas torziós merevségű karosszéria kulcsfontosságú az utasok védelme szempontjából. A SEAL esetében ez a merevségi érték szupersport-autóknak is becsületére válóan magas: 40 500 Nm/fok. Az Euro NCAP töréstesztjén éppen ez a kimagasló torziós merevség tette elérhetővé a SEAL számára a kiugró, 89%-os felnőtt utasvédelmi minősítést. Az integrált akkuszerkezetnek (CTB) köszönhetően a SEAL utastere a frontális-átfedéses ütközési teszt során is stabil maradt, kiváló vezető- és utasvédelmi értéket produkálva, s a modell ostorcsapásos sérülések elleni védelmének szintje is magasnak bizonyult. A fejlett eCall rendszer létét – amely ütközés után a fékek automatikus működtetésével előzi meg a további baleseteket – külön is kiemelte az Euro NCAP.

Gyermekvédelemben 87%-ot ért el a SEAL: a gyermekméretű tesztbábúk valamennyi kritikus testfelületen minimális sérülési kockázatot jeleztek, mind a frontális, mind pedig az oldalütközési tesztek során. A “sérülékeny közlekedők” (gyalogosok, kerékpárosok) védelmét vizsgáló próbán elért 82%-os eredményben komoly szerepet játszott az automata vészfékrendszer (AEB). Az ajtók nyitásakor a hátulról érkező kerékpárosokra figyelmeztető elektronikát külön elismeréssel díjazta a biztonsági szervezet.

A BYD DOLPHIN kimagasló biztonsági eredményei

A DOLPHIN ötcsillagos eredményéhez jelentősen hozzájárultak az alapfelszerelés részét képező vezetői asszisztensrendszerek. Felnőtt utasvédelemben 89%-ot teljesített és az Euro NCAP külön is kiemelte az utascella, átfedéses frontális teszten mutatott stabil viselkedését, valamint azt, hogy ennek révén a különböző testalkatú és eltérő üléspozíciójú utasok számára is megfelelő védelmet nyújtott. A gyermekvédelmi próbán a DOLPHIN 87%-ot ért el, a hat- és a tízéves gyermeket szimuláló tesztbábúk valamennyi kritikus felületén alacsony sérülési kockázatot mutatva. Az első ülések fejtámlái megfelelő védelmet kínáltak az ostorcsapásos nyaksérülések ellen a hátsó, ráfutásos ütközési teszt során.

A DOLPHIN biztonsági asszisztensrendszerei 79%-kal végeztek, az Euro NCAP kiemelte a kamera-alapú, táblafelismerős intelligens tempomat és az aktív sávtartó előnyeit is. Az automatikus vészfék (AEB) megléte szintén hozzájárult a sérülékeny közlekedők védelmének vizsgálati kategóriájában elért 85%-os eredményhez. A tesztelők itt külön kiemelték a rendszer gyalogos- és kerékpáros felismerési képességeit.

Michael Shu, a BYD Europe vezetője elmondta: “Örömmel tölt el bennünket modelljeink sikere az Euro NCAP szigorú tesztjén. Az ATTO 3 után így immár a SEAL és a DOLPHIN is megszerezte a legmagasabb biztonsági minősítést. Erre igazán büszkék lehetünk, hiszen ez az eredmény kiemeli fejlesztési sikereinket. Vásárlóink így biztosak lehetnek abban, hogy a biztonság mindig kiemelt szempontként szerepel a BYD autóinak tervezése során.”

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Race Verdák

A címvédő Toyota felkészült a WEC 2024-es szezonjára

Miután a tavalyi szezonban a Cadillac, a Ferrari, a Peugeot és a Porsche jelentette kihívást is sikerrel vette, és ezzel zsinórban az ötödik világbajnoki címét szerezte meg, a Toyota Gazoo Racing az idei szezonban már egy 19 hiperautóból álló, minden korábbinál erősebb és népesebb mezőnyhöz csatlakozik, amelynek részei lesznek az újonnan érkezett Alpine, BMW, Isotta […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

A BMW sikertörténetét 2023-ban is nemzetközi díjak koronázták meg

Fényes trófeákkal vette kezdetét a müncheni központú vállalatcsoport 2024-es éve: az auto, motor und sport német autós szakmagazin „Best Cars” olvasói szavazásán két aktuális BMW modell is kategóriája élén végzett, miközben az új BMW 5-ös limuzint máris a női vezetők elsőszámú nemzetközi választásaként méltatták a nagyautók kategóriában. Az auto, motor und sport német autós szakmagazin […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Verdák

Még mindig a Toyota a villamosítás királya

Miközben az autóipari és gazdasági szaksajtó tavaly év vége felé a Tesla és a BYD versenyét leste, a küzdelemből egy harmadik szereplő: a Toyota jött ki győztesként. Jean de La Fontaine, a példamesék nagyszerű írója is ihletet meríthetett volna abból az ádáz küzdelemből, ami az autóiparban zajlott 2023-ban. Két fiatal, ambiciózus szereplő – a mesében […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom