A díjnyertes Jaguar I-Pace még karakteresebb, még kívánatosabb lett

  • Bőséges hatótávolság és egyszerű otthoni tölthetőség: akár 470 km (WLTP) egyetlen feltöltéssel, akár 53 km-re elegendő energia egy órányi töltéssel (WLTP) 11kW-os váltóáramú fali töltőbox és háromfázisú elektromos hálózat esetén
  • Kivételes teljesítmény: 400 LE és 696 Nm forgatónyomaték, intelligens összkerékhajtás, 0-100 km/óra gyorsulás mindössze 4,8 mp alatt
  • Karakteresebb megjelenés: a sima felületű, új első maszk, az első légbeömlők Atlas Grey árnyalatú betétei, valamint a karosszéria színére fényezett ajtó díszítő elemek és hátsó diffúzor tovább finomítják az I-PACE díjnyertes formatervét, még erőteljesebb hatást és kiállást eredményezve
  • Gazdagabb felszereltség: a fekete optikai csomag mostantól az alapfelszereltség része az R-Dynamic SE kiviteltől felfelé; a kínálat összes tagja alapkivitelben kínálja a Diamond Turned kidolgozású keréktárcsákat; míg a 22 colos Style 5069 könnyűfém keréktárcsa mostantól karbonszálas betéttel, új Satin Grey kivitelben is elérhető
  • Lenyűgöző selyemfényű matt karosszériaszínek: az Eiger Grey és az új Carpathian Grey metálfények új selyemfényű matt kivitele kifinomult, modern megjelenést kölcsönöz az I-PACE modellnek
  • Megjelennek az R-Dynamic modellek: a kínálat R-Dynamic S, R-Dynamic SE és R-Dynamic HSE kivitelekből áll
  • Zökkenőmentes kapcsolódás: alapfelszerelés a Pivi Pro infotainment rendszer, integrált what3words1 navigációs szolgáltatással, továbbá vezeték nélküli Apple CarPlay®1 és vezeték nélküli Android Auto™1 funkciókkal
  • Már rendelhető: konfigurálja járművét a jaguar.com weboldalon

Az I-PACE bevezetése óta több mint 90 nemzetközi elismerésben részesült, köztük a díj történetében első ízben a 2019-es Világ Év Autója, Világ Év Dizájnja és Világ Év Zöld Autója díjakat egyaránt elnyerte, megerősítve pozícióját, mint mértékadó elektromos sportos szabadidőjármű.

A fejlett felfüggesztési rendszerrel felszerelt, mindkét tengelyén kompakt, takarékos villanymotort alkalmazó, alacsony tömegközéppontú I-PACE az összkerékhajtással járó, páratlan kiegyensúlyozottságának is köszönheti menetdinamikáját, kifinomultságát és dinamizmusát, amelyekhez kiemelkedő valós hatótávolság, kivételes kényelem és páratlan mindennapi használati érték társul. A jármű technológiai tartalma és szolgáltatásai folyamatosan frissítésre kerülnek az egyszerűen használható vezeték nélküli szoftverfrissítés funkción keresztül.

Most finom átdolgozásra került az I-PACE: még karakteresebb formavilágot, még gazdagabb felszereltséget, újonnan bevezetett R-Dynamic modellváltozatokat, valamint – most először – kétféle metálszínű árnyalatban lenyűgöző selyemfényű matt karosszériaszínt kínál.

„Az I-PACE mindig is a teljesítmény, a dinamizmus, a technológia és a mindennapos használati érték azon hiánytalan kombinációját kínálta, amelyet az ügyfelek elvárnak minden Jaguartól” – mondta Nick Collins járműprogramokért felelős vezérigazgató. „Ehhez társul az a rezgésmentes, csendes és könnyed vezetési élmény, amelyet csak egy villanyautó nyújthat. Eddig is pontosan ezeket az értékeket kínáltuk, a legújabb modellváltozatot pedig gondosan összeállított, gazdagabb felszereltséggel tesszük értékesebbé.

Ami a jövőt illeti, az elektromos járműprogramokból származó tudásunkat és tapasztalatunkat, illetve a Jaguar TCS Racing Team versenyistállóval ápolt, szoros együttműködésünkből fakadó, felgyorsított ütemű technológ fejlesztéseket felhasználva 2025-től tisztán elektromos, modern luxusmárkaként értelmezzük újra a Jaguart.”

Felfrissített formavilág

Az I-PACE előre tolt utascellájú sziluettje, rövid túlnyúlásai és feszes, izmos vállai azonnal felismerhetővé teszik a modellt, kiemelve azt az akkumulátoros elektromos szabadidőjárművek mezőnyéből. A típus díjnyertes formanyelve továbbfejlődött: az apró, gondosan megválogatott módosítások még határozottabb kiállással vértezik fel az autót.

Az első maszk mostantól sima felületű, méghozzá lenyűgöző Atlas Grey kivitelben. A korábbi fényes fekete rácsmintázatot váltó kidolgozás egyszerűbb, letisztultabb megjelenést kölcsönöz a jármű orrának, egyben még erőteljesebbé teszi a típus elektromos karakterét. Ugyanezzel az Atlas Grey árnyalattal találkozhatunk az első légbeömlőket kívülről keretező, függőleges paneleknél. Az első maszk további újdonsága, hogy immár fekete-ezüst kivitelű rajta a Jaguar logó.

Az első lökhárítón és az oldalajtók alsó részén található díszítőbetétek, valamint a hátsó diffúzor mostantól nem Gloss Black, hanem a karosszéria színére fényezett kivitelben készülnek. Ez a megoldás egyszerűbbé, ugyanakkor kifinomultabbá is teszi az autó megjelenését, miközben csökkenti a jármű optikai tömegét.

Mostantól az I-PACE minden kivitele Diamond Turned kidolgozású keréktárcsával szerelve hagyja el a gyárat; a 22 colos Style 5069 keréktárcsa megjelenését pedig az új modellévtől kezdve a keréktárcsa karbonszálas betéteivel harmonizáló Satin Grey kivitel teszi még lenyűgözőbbé. Az összes 22 colos méretű keréktárcsa rendelhető defektmentes, négyévszakos gumiabronccsal szerelve.

Ezekhez a módosításokhoz tökéletesen illik a fekete külső optikai csomag. Az R-Dynamic SE felszereltségi szinttől fölfelé mostantól az alapfelszereltség részeként kínált csomag Gloss Black kivitelű maszk- és oldalablak-kereteket, külső tükörházat, továbbá hátsó típusjelzést tartalmaz.

Mindezeken felül vadonatúj opcióként kontrasztos panoráma tető is rendelhető: míg a nagyméretű üvegpanelhez korábban csak a karosszéria színére fényezett tető társulhatott, az új modellévtől a tetőlemez hátsó része fekete kidolgozásban is elérhető.

Szintén újdonság az opcióként rendelhető selyemfényű matt karosszériaszín. Az Eiger Grey vagy új Carpathian Grey árnyalatban rendelhető fényezés kifinomult, modern megjelenést kölcsönöz az I-PACE crossovernek.

Menetteljesítmények és dinamika

Az I-PACE a Jaguaroktól elvárható vezetési élményt kínálja. Az első és hátsó tengelyre szerelt könnyű, kompakt és takarékos villanymotorok mindössze 4,8 másodperc alatt gyorsítják 0-100 km/órára a járművet; a végsebesség 200 km/óra.

Kényelem és dinamizmus, kompromisszumok nélkül: mindig is ez tette egyedülállóvá a Jaguart. Az I-PACE fejlett kettős keresztlengőkaros első és Integral Link hátsó felfüggesztése mellett a mély tömegközéppont, illetve a könnyű, mégis merev alumínium vázszerkezet szavatolja ezeket a menetdinamikai képességeket. Az Adaptive Dynamics elektronikusan szabályozott lengéscsillapítással társított légrugózás még kedvezőbb rugózási komfortot és vezethetőséget biztosít.

Hatótávolság és töltés

Az I-PACE 90 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátora akár 470 km-es hatótávolságot (WLTP)3 tesz lehetővé. Az egyre nagyobb számban fellelhető nyilvános gyorstöltőket használva, 100 kW-os egyenáramú töltőről 15 perc alatt akár 127 km-rel (WLTP) növelhető a modell hatótávolsága. Háromfázisú elektromos hálózatra telepített, 11 kW-os otthoni fali töltőbox használata esetén óránként 53 km-re (WLTP) elegendő energiát vehet magához az I-PACE; az akkumulátor teljes feltöltése mindössze 8,6 órát vesz igénybe.

A jármű arra is lehetőséget kínál, hogy a töltési folyamat leálljon, amint az akkumulátor töltöttsége elér egy bizonyos szintet – például 80 százalékot. Ez különösen hasznos nyilvános töltő használata esetén, mert így elég annyi energiát felvenni, amennyivel elérhetjük úti célunkat.

Az utazási élményt nagyban javítja egy másik, egyszerűen használható technológia: az utastér előfűtés, illetve elő-klimatizálás lehetősége is. A hálózatra csatlakoztatott gépkocsi automatikusan optimális hőmérsékletre hűti vagy melegíti az akkumulátor-csomagot, valamint a belső teret, így maximális kényelemben kezdhetjük meg az utazást. Azáltal, hogy ehhez az akkumulátor helyett az elektromos hálózatból veszi az energiát a rendszer, egyrészt gazdaságosabban tud működni, másrészt nem csorbítja a hatótávolságot. Ahogy a töltés időzítése, az előfűtés, illetve -klimatizálás is beállítható a fedélzeti érintőképernyőről, vagy a Jaguar Remote alkalmazásból. Ez utóbbi szintén megújult, és mostantól még egyszerűbben használható.

Szórakoztató rendszer és online funkciók

Az I-PACE tágas belső tere hiánytalanul kínálja mindazokat a technológiai funkciókat és megoldásokat, amelyek élvezetesebbé tehetnek minden utazást. A modellkínálat minden tagja megkapja a gyors, ösztönösen kezelhető Pivi Pro infotainment rendszert, amely vezeték nélküli Apple CarPlay® és vezeték nélküli Android Auto™ okostelefon-integrációval, valamint Spotify zenei streaming alkalmazással és what3words navigációs szolgáltatással biztosít zökkenőmentes kapcsolódást. A vezeték nélküli szoftverfrissítés funkciónak köszönhetően a Pivi Pro és más fedélzeti rendszerek mindig naprakészen állnak a felhasználók rendelkezésére.

A 2024-es modellévi I-PACE kínálata az R-Dynamic S, R-Dynamic SE és R-Dynamic HSE kivitelekből áll.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Nagyvilág Utcán Verdák

A Toyota Yaris Cross vezeti Európa kedvenc újautókategóriájának értékesítéseit

Az idén modellfrissítéssel jelentkező, immár két különböző teljesítményű környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtással elérhető, mesterséges intelligencia alapú high tech biztonsági és vezetéstámogató/vezetésoptimalizáló rendszerekkel teletűzdelt Toyota Yaris Cross magabiztosan vezeti az európai kisméretű SUV eladásokat, ez a kategória számít messze a legnépszerűbbnek a kontinensen. Amint az Autonews írásából kiderül, ez az első alkalom, hogy Európa legkedveltebb […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Kiss Norbert – Tízből tíz!

Misano és a Slovakia Ring után Zolderben folytatódott a 2024-es kamion Európa-bajnokság. A Révész Racing pilótája, Kiss Norbert Belgiumot is meghódította. A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző magyar Európa-bajnok az időmérőn ismét a leggyorsabb volt szombaton, idén mindig az első starthelyről indulhatott. A versenyen Albacete szorongatta a rajtnál, de a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág

A Toyota-kereskedés, ahol szó szerint megállt az idő

Apokaliptikus hangulatú videojátékokban találkozhatunk olyan utcaképpel, mint ami az észak-ciprusi Varósziában fogadja a látogatót – illetve pont, hogy néhány utca kivételével nem fogadja. A város 1974 augusztusa óta lakatlan: amikor a sziget ötven évvel ezelőtt politikailag két részre szakadt, az eredetileg görögök lakta várost irányításuk alá vonták a török csapatok, a lakosság pedig még azelőtt […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom