A DTM megrengette az osztrák Alpokat a szezon utolsó előtti versenyén

Ausztria stájer-alpesi szívében található az ikonikus Red Bull Ring, egy pálya, amely a motorsport történelmének legemlékezetesebb pillanatainak tanúja volt. Itt került megrendezésre a DTM idei szezonjának hetedik fordulója.

A hétvégi DTM fesztiválon több sorozat is képviseltette magát, a vasárnap reggel az ADAC GT Masters második időmérő edzésével kezdődött, amit Christian Engelhart szoros küzdelemben, Sven Müller előtt mindössze 4 ezreddel gyorsabb körrel nyert meg, harmadik helyen pedig az éppen hajszállal lassabb Marco Mapelli végzett, ezzel megalapozva a délutáni futam rajtsorrendjét.

Nem is kellett túlságosan sokat várni a hétvége egyik leginkább sorsdöntő pillanatára, ugyanis fél órával később ki is gurultak a DTM, vagyis a német túraautó bajnokság autói a második kvalifikációjukra.  Ebben a szezonban tizenegy ország 28 versenyzője indul BMW, Ferrari, Lamborghini és Porsche márkák pilótafülkéjében.

A Schubert Motorsport BMW M4 GT3-ával debütáló René Rast szerezte meg a polepozíciót érő köridőt, őt pedig csapattársa, Sheldon Van Der Linde követte, a harmadik leggyorsabb kört pedig Jack Aitken futotta az újonnan bemutatkozó Ferrari 296 GT3-al.

Milyen újításokkal találkozhattunk 2023-ban a DTM-ben?

A DTM-ben először idén az összes autó a Shell innovatív környezetbarát üzemanyagával működik, mely 30-ban fenntartható összetevőkből áll, így jelentősen csökken a CO2 kibocsátás. A fenntarthatóság a versenyek más területein is megjelenik, a BWT-vel közös kezdeményezés eredményeképpen ingyenes vizadagoló állomások találhatók a nézőtéren és a paddockban, így csökkentve a műanyaghulladék termelését. 

Idén debütált az újonnan fejleszett Ferrari GT3, a Porsche 911 GT3 R legújabb generációja, ami immár a jelenlegi 992-es sorozatra épül. Ugyanekkor a Lamborghini elindította sikeres modelljének második bővítési szakaszát is a Huracán GT3 EVO 2 formájában, ezzel egyre inkább erősítve a 2020-ban elindult GT3 érát. Ebben a szezonban versenyeznek az autók a Pirelli szabványos gumiabroncsaival.

Bevezették a büntetőkört, mely a kisebb szabálysértéseket bünteti, és biztosítja, hogy a versenyzőknek a büntetést követően is legyen esélyük a pontszerzésre.  Úgynevezett büntető zónák kerültek kialakításra, a pilótáknak ezen a területen maximum 50 kmph-val kell áthaladniuk, így csaknem öt másodpercet veszítenek a szabálytalankodásuk miatt.

Ebben a szezonban a pilóták futamonként öt perccel többet ülnek az autóban, ami azt jelenti, hogy a versenytáv jelenleg 60 perc plusz egy kör. Az új pontrendszer további izgalmakat biztosít a győzelemért folytatott küzdelemben, hiszen minden bajnoki futam legjobb tizenöt versenyzője pontot kap, a futamgyőztes 25 pontot,  a második helyezett 20 pontot, valamint a három leggyorsabb kvalifikációs kör is pontot ér (3-2-1).

A DTM versenyein sorsdöntőek a kiállások; egy- egy gumicserénél a csapatok minden tizedmásodpercért küzdenek. A kötelező boxkiállás egy meghatározott időablakon belül történik, a 2023-as szezonban ennek a megállásnak a verseny húszadik és negyvenedik perce között kell megtörténnie.

A nap a BMW M2 Cup 2023-as szezonjának utolsó, mindent eldöntő versenyével folytatódott. Az izgalmakkal teli első versenyen a mindössze tizennyolc éves Leyton Fourie bebiztosította bajnoki címét, a bajnokság második és harmadik helye között ekkor azonban még nem dőlt el a verseny, Bartholomew Horsten és Max Rosam esélyeit a futam kezdetekor még csak latolgatni lehetett. Rosam a kilencedik rajtkockáról indulva végül ötödikként fejezte be a futamot, Horsten pedig végig őrizte második helyét, fej fej melletti leintéssel végül mindketten védték helyüket a ranglistán, így Horsten második, Rosam pedig harmadik lett az összetettben.

A Porsche Carrera Cup Deutschland mezőnyében a 26 éves holland versenyző, Larry ten Voorde annak ellenére, hogy a bajnoki címhez mindössze két pontot kellett szereznie a tizenhat állomásból álló sorozat tizennegyedik versenyén, végig elszántan küzdött a dobogós helyezésért.

Pozícióharcok, kontaktok és vérbeli versenyzés közepette az ötödik helyen zárta a vasárnapi versenyt a Red Bull Ringen. Elsőként Bastian Buust intették le a futamon, ezzel megszerezve második helyét a tabellán.

Az ebédszünet előtt a nézőknek megnyitották a pitlanet, így mindenki végigsétálhatott a boxok előtt, betekintést nyerve a csapatok működésébe, igazi fesztivál hangulat közepette.

A pihenés nem tartott sokáig, hiszen nem sokkal ezután a boxkijárat lámpája zöldre váltott, és kezdetét vette a hétvége leginkább várt versenye, a DTM autók elfoglalhatták rajtpozíciójukat a rajtrácson.

A polepozícióból a kvalifikáció leggyorsabb körét futó René Rast, mögötte pedig Sheldon van der Linde rajtoltak. A formációs kört követően a német bajnokság túraautói teljes gázzal indultak el repülőrajttal, csontig hatoló dübörgéssel érkeztek az egyes kanyar bejáratához.  Kelvin van der Linde Audi R8 LMS-e kiforgott a kanyarban így ő az utolsó helyre esett vissza, miközben a mezőny elején is pozíciócsere történt, Preining feljött a harmadik helyre a Manthey Porschéval.

A kötelező kiállásokat követően kicsit összekeveredett a mezőny, de végül a sorrendiség nem változott, a háromszoros DTM bajnok, René Rast megszerzi első győzelmét a BMW volánja mögött, csapattársa Sheldon van der Linde 1,26 másodperccel később követte őt célvonalban. A Porsche pilótája, Thomas Preinig hazai pályán megszerzett harmadik helyével visszaszerezte a vezetést a bajnokságban. Így három pilóta indul a bajnoki címért a Hockenheimringen, az összetett pontszámok alapján tehát a Lamborghini pilótája Mirko Bortolotti, az Audi R8-al versenyző Ricardo Feller, és a Manthey Porschét képviselő Thomas Preining küzd majd meg.

Az ADAC GT Masters utolsó futamán a polepozíciót követően a  Porsche versenycsapata ünnepelt a Red Bull Ringen vasárnap délután. A csapatfőnök, Michael Joos megszerezte első győzelmét az ikonikus GT-sorozatban Christian Engelhart mellett egy Porsche 911 GT3 R-vel. Finn Gehrsitz és Sven Müller mindeközben visszavágott a bajnoki címért egy második hellyel, a harmadik helyet pedig a Haupt Racing Team duója szerezte meg, Petru Umbrarescu és a korábbi DTM-futamgyőztes Philip Ellis egy Mercedes-AMG GT3-mal.

A vasárnapot pedig a Porsche Carrera Cup Benelux versenye zárta, ahol a tizenhét éves Robert de Haan lett a benelux kupa bajnoka, a PRO-AM bajnoka Sacha Norden, AM kategóriában pedig Cedric Hassang győzedelmeskedett. de Haan győzelmével megszerezte a Rookie, vagyis az újonc kategória bajnoki címét is.

Eredmények a vasárnapi futamokon:

BMW M2 Cup – összetett

  1. Leyton Fourie
  2. Bartholomew Horsten
  3. Max Rosam

Porsche Carrera Cup Deutschland

Race 2

  1. Bastian Buus (Bajnokság 2. helyezett)
  2. Loek Hartog
  3. Harry King
  4. Larry ten Voorde ( Bajnokság 1. helyezett)

DTM

Race 2

  1. René Rast – Schubert Motorsport
  2. Sheldon van der Linde – Schubert Motorsport
  3. Thomas Preining – Manthey EMA

ADAC GT Masters – összetett

  1. Michael Joos- Christian Engelhart – Team Joos by RACEmotion
  2. Finn Gehrsitz – Sven Müller – Team Joos by RACEmotion
  3. Petru Umbrarescu – Philip Ellis – Haupt Racing Team

További képekért KATT a galériára!

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Race

Kiss Norbert – Tízből tíz!

Misano és a Slovakia Ring után Zolderben folytatódott a 2024-es kamion Európa-bajnokság. A Révész Racing pilótája, Kiss Norbert Belgiumot is meghódította. A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző magyar Európa-bajnok az időmérőn ismét a leggyorsabb volt szombaton, idén mindig az első starthelyről indulhatott. A versenyen Albacete szorongatta a rajtnál, de a […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race Verdák

600 lóerős LFA-utódon dolgozik a Lexus

A Lexus egy V8-as motorral hajtott szupersportautót készül piacra dobni, amely a legendás, V10-es szívómotorral hajtott LFA szellemi utódának tekinthető. Az újdonság alapját a 2022-es Tokiói Autószalonon bemutatott látványos tanulmány, a Toyota GR GT3 adja, amely mára működő autóvá fejlődött, és egy éve a Fuji Speedway-en, nemrég pedig Spa-Francorchamps-ban tesztelésen is átesett (álcázott karosszériával, oldalt […]

Olvass tovább
Hírek Itthonról Race

Belgiumban folytatódik a 2024-es kamion Európa-bajnokság

A Révész Racing ötszörös Európa-bajnoka, Kiss Norbert az idei sorozatban eddig minden futamon győzött, amivel sporttörténelmet írt, mert arra még nem volt példa, hogy valaki nyolc versenyből nyolcat nyerjen. A HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző magyar pilóta az edzéseken is a leggyorsabb, így megállíthatatlan volt mind Misanóban, mind a Slovakia Ringen. Jochen Hahn […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom