A Ford Performance felkészül, hogy a Ranger Raptorral rajthoz álljon a Dakar Rally T1+ géposztályában

A Ford Performance versenyzett és nyert már Le Mans-tól kezdve Monacón és Daytonán, Bathurtston és Finkén át egészen Ensenadáig. Egy verseny viszont mindeddig kimaradt a sorból, méghozzá éppen a bolygó legkeményebb megmérettetése: a Dakar Rally.

A Ford ma bejelentette, hogy elérkezett az idő, amikor hosszú motorsport-pályafutásában végre pótolhatja ezt a hiányt. A ‘rosszcsont’ Ford Ranger és Ranger Raptor versenyváltozatai utat nyitnak a Ford Performance számára a globális terepversenyek világába – méghozzá nemcsak a neves és félelmetes Dakar Rally mezőnyébe, hanem számtalan más off-road futamra is.

A sok évre szóló Dakar-tervek kezdő lépéseként a vállalat most elsősorban arra törekszik, hogy célba érjen és tapasztalatokat gyűjtsön; ebben partnerei, az M-Sport és a Neil Woolridge Motorsport (NWM) lesznek segítségére, akik aktívan részt vesznek az autó fejlesztésében, szervizelésében és a versenyprogram levezénylésében.

“A legnagyobb terepversenyeken, így a Dakar Rallyn is főszereplők akarunk lenni,” nyilatkozta Mark Rushbrook, a Ford Performance Motorsports globális igazgatója. “Ezzel hatalmas kihívást vállalunk, amelynek nehézségeit nem szabad alábecsülnünk. Éppen ezért először csak arra törekszünk, hogy a Rangerrel beérjünk a célba, és leszűrjük a tanulságokat a Ranger T1+ versenyautóval és partnereinkkel, a M-Sporttal és az NWM-mel kapcsolatban. Hiszek benne, hogy lenyűgöző kaland vár ránk az Arab-félsziget homokdűnéin!”

A 2024. január 5-19. között Szaúd-Arábiában megrendezett Dakar Rallyn egy kifejezetten erre épített, nagy teljesítményű Ford Ranger indul majd a Rally Raid T1+ kategóriában.

A Ford Performance, az M-Sport és az NWM közös csapata idén már több fejlesztési programot sikeresen teljesített, és folytatja a Ranger T1+ tesztelését, ami az előző generációs Rangerre épül, és egy 3,5 literes EcoBoost motor hajtja. A járművet a jövő évi Dakar Rally előtt több tesztfutamra is benevezik, így a Ranger januárban és októberben rajthoz áll majd a spanyol Baja España Aragón rallyn, illetve a marokkói Rally du Maroc versenyen is.

“Az első Dakar-futamunkon még csak tanulunk, hogy az itt szerzett tudás birtokában később eredményesen versenyezhessünk,” árulta el Rushbrook. “Mint mindig, most sem csupán a győzelem a célunk, hanem azért versenyzünk, mert így jobb autókat készíthetünk vásárlóink számára.”

A 2025-ös Dakarra a Ford Performance és az M-Sport egy vadonatúj Ranger Raptort épít majd, amit kifejezetten úgy terveznek meg, hogy megfeleljen a Dakar T1+ géposztály előírásainak.

“A Dakar Rally a legkiemelkedőbb terepversenyek egyike,” mondta Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető igazgatója. “Az évek során remek eredményeket értünk el a Forddal a FIA WRC-ben, és már alig várom, hogy ugyanezzel az összpontosítással, energiával és erőfeszítéssel a Dakaron is sikerre vigyük a Rangert.”

A Ford Performance Motorsport partnereként az M-Sport fejlesztette az M-Sport Puma HybridRally1 versenygépet, majd eredményesen versenyzett vele a FIA Rally Világbajnokságon, emellett pedig a Mustang GT3 motorjának kidolgozásában is nélkülözhetetlennek bizonyult. Az NWM már a kezdetektől kulcsfontosságú szerepet játszott a Dakar T1+ előírásoknak mindenben megfelelő Rally-Raid Ranger megtervezésében és építésében, ami már szerepelt a Dél-Afrika Rally-Raid Bajnokságban (SARRC) és a világ több más neves terepversenyén.

Kapcsolódó cikkek

Hírek Itthonról Motor

MV Agusta szalonmegnyitó – Tradíció és innováció találkozása a prémium motorozás világában

Budapest, 2024. december 6. – Magyarország motoros közössége egy újabb mérföldkőhöz  érkezett: megnyílt az első hivatalos MV Agusta szalon, amely az olasz márka exkluzív otthona  Budapest szívében. Az MV Agusta, amely tavaly 80 éves fennállását ünnepelte, nem csupán  motorkerékpárokat képvisel, hanem az életérzés, a hagyomány, a versenyek iránti szenvedély,  az olasz formatervezés és a csúcstechnológia […]

Olvass tovább
Hírek Nagyvilág Race

A Nissan Formula E Csapata készen áll a 11. szezonnyitóra São Paulóban

YOKOHAMA, Japán (2024. december 4.) – A Nissan Formula E Csapata készen áll a GEN3 Evo-korszak megkezdésére. December 7-én elstartol a 2024/25-ös ABB FIA Formula E Világbajnokság a brazíliai São Paulóban. A japán alakulat, az erős 10. szezonra épít, amely során negyedikként végeztek a csapat és pilóta bajnokságban, az újonnan alapított, gyártói bajnokságban pedig harmadikak […]

Olvass tovább
Teszt Verdák

Kisautó, másként-Toyota Yaris Hybrid Premiere Edition 130 LE

Ritka az olyan modellfrissítés, amikor inkább a tartalom változik, nem a külső. A Toyota viszont épp így fejlesztett, új hibridhajtás került a Yarisba! 2019-ben mutatkozott be a japánok 1999-es születésű kisautója, a Toyota Yaris negyedik generációja. A modell nagyon jól megvolt az elmúlt években, melyet jól mutat, hogy szegmensében Európa legnépszerűbb autójának mondhatja magát. A […]

Olvass tovább
error: Védett tartalom